ULUSLARARASI VERGİLEME VE ÇİFTE VERGİLENDİRMEYİ ÖNLEME POLİTİKALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“ UFRS İLE UYUMLU FİNANSAL RAPORLAMA ÜZERİNE BAZI GÖZLEMLER: TÜRK VE AVRUPA SİGORTA ŞİRKETLERİ ” Dr. Can Öztürk 1 Ankara, 6-7 Haziran.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMALARI SUNUM : Kaan Duran ÖĞRETİM GÖREVLİSİ : Mustafa İDUĞ.
Cam Vakıf Türkiye Şişe ve Cam Fabrikaları A.Ş. Ve İştirakleri Sosyal Güvenlik ve Bilimsel Araştırma Vakfı Temsilciler Meclisi Olağan Genel Kurul Toplantısı.
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Proje Bütçesinin Hazırlanması - -- Proje Bütçesinin Hazırlanması -
Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı. 2 GLOBAL EKONOMİK GÖRÜNÜM.
Konu 7: TARIM HUKUKU KONUSUNDA YURTTAŞLAR YASASI.
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
PAZARLAMA MEVZUATI Paket Tur Sözleşmeleri. ulaştırma, konaklama ve bunlara yardımcı sayılmayan di ğ er turistik hizmetlerin en az ikisinin birlikte, her.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Vergilendirme İşlemleri
SMMM ve YMM’LER İLE DENETİM HİZMETLERİNİN EKONOMİK GELİŞMELERE VE SERMAYE PİYASASINA ETKİSİ Nazım Hikmet YMM, Grant Thornton Türkiye İcra Kurulu Başkanı.
Kadir AKTAŞ YASAMA UZMANI. Katılımda ana kurum AY-74 Başvuru hakkı, inceleme ve karar verme görevi 3071 sayılı dilekçe hakkının kullanılmasına dair kanun.
İFM – Vergi Tekniği Alt Çalışma Grubu Ön raporu Genel stratejik ilkeler 18 Mart 2009 Osman Özen, Umurcan Gago, Berna Bayındır, Ateş Konca.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
VARLIKLARIN İZLENMESİ Menkul Kıymetler
TASLAK TEBLİĞ client name Insert client name
BANKALARIN TANIMI, FAALİYETLERİ, TÜRLERİ
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
6745 SAYILI “YATIRIMLARIN PROJE BAZINDA DESTEKLENMESİ İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN”DA YER ALAN ÖNEMLİ.
130 Maddeden oluşmaktadır
İZAHA DAVET VUK MADDE 370.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
REHBERLİK YÖNETMELİK-5
IS-LM-BP MODELİ KPSS SORULARI.
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
BÖLÜM 3-GELİR VERGİSİ & VERGİ MATRAHININ TESPİTİ
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Ersin GÖKGÜN / Serbest Muhasebeci Mali Müşavir Oda Sekreteri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Yurtdışı Sözleşmeler ve Emeklilik Daire Başkanlığı
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
KONU XI AİHS’nin Kapsamı ve Başlıca Özellikleri
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TEBLİGATIN İŞLEVİ Tebligatın adil yargılama hakkının sağlanması ve adaletin gerçekleştirilmesi açılarından ÖNEMLİDİR.
ULUSLARARASI FİNANS Dış Ödemeler Dengesi.
FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLAR
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
Dr. Abdullah Emili Rechtsanwalt Avukat
ENFLASYON Prof. Dr. Metin BERBER.
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE KATKILAR, KESİNTİLER ve DENETİM
VERİ MERKEZLERİ VE BİLGİ GÜVENLİĞİ
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
DAVA İŞLEMLERİ 02 – 05 MAYIS 2017.
Burhan ERAY Mali Müşavir & Bağımsız Denetçi
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yönetim Kurulu Başkanı Ekonomide ve bankacılıkta reform;
İŞKUR PASİF İSTİHDAM POLİTİKALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
SİGORTA SEKTÖRÜ DÜZENLEME VE DENETLEME İŞLEMİ
TKGM KADASTRO DAİRESİ BAŞKANLIĞI “GAYRİMENKUL DEĞERLEME ÇALIŞTAYI”
Sunum transkripti:

ULUSLARARASI VERGİLEME VE ÇİFTE VERGİLENDİRMEYİ ÖNLEME POLİTİKALARI Timur Çakmak Gelir İdaresi Başkanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Daire Başkanı

Uluslararası İşlemlerin Vergilendirilmesi: Temel Olaylar Gelen (inbound) Bir ülkede bu ülke dışındaki bir gerçek veya tüzel kişinin vergiye tabi bir işlem gerçekleştirmesi. Giden (outbound) Bir ülkedeki gerçek veya tüzel kişinin diğer bir ülkede vergiye tabi bir işlem gerçekleştirmesi Kaynak / yer (Source) Vergiye tabi işlem  Ülke arasındaki irtibat Mukimlik (Residence) Mükellef ile Ülke arasındaki irtibat

Gelirin Vergilendirilmesinde Uluslararası Uzlaşı Kaynak Kuralı Kaynak ülke vergileme hakkına sahiptir. Mukimlik Kuralı Mükellefin mukim olduğu ülke bütün Dünya gelirlerini vergileme hakkına sahiptir Çifte Vergilendirmenin Önlenmesi

Gelirin Vergilendirilmesinde Uluslararası Uzlaşı (2) Kaynak ve mukimlik prensipleri arasındaki ilişki Kaynak ülke daima vergileme hakkında önceliklidir. Özellikle pasif gelirler için kaynak ülke vergileme hakkı sınırlıdır. Mukim ülke arta kalan kısmı vergileme hakkına sahiptir. Mukim ülke çifte vergilendirmenin önlenmesi için gerekli tedbirleri almak zorundadır. Ülkeler arasındaki bu uzlaşı uluslararasında anlaşılan modellere dayalıdır.

Uluslararası Vergi Anlaşmalarının Rolü, Amacı ve İçeriği

Vergi Anlaşmalarına Genel Bakış Dünya genelinde yaklaşık 3.500 vergi anlaşması bulunmaktadır. Bunlar; Sınır ötesi ticareti düzenleyen DTÖ Anlaşması Sınır ötesi yatırımı düzenleyen ikili yatırım anlaşmaları gibi global ekonominin altyapısının parçalarını oluşturmaktadır.

Vergi Anlaşmalarının Amacı Çifte vergilendirmeyi, aşırı vergilendirmeyi, vergilemede belirsizlik ile vergi kaçakçılığı ile vergiden kaçınmayı en düşük seviyeye indirmek. Böylece, sınır ötesi ticaret ile yatırım akışı önündeki engelleri ortadan kaldırmak Dolayısıyla, Kaynakların etkin dağılımını temin etmek suretiyle global refah seviyesini en yüksek düzeye çıkarmak.

Anlaşmalar bu amacı nasıl gerçekleştirir? Vergi Anlaşmaları Juridical (yasal) ve ekonomik çifte vergilendirmenin önlenmesi Yabancı yatırımcıların anlaşma olmadığı duruma göre ödeyecekleri vergileri ödememeleri veya düşük ödemelerinin temini Bazı vergi ayırımcılıklarının kaldırılması Ülkeler arasında vergi gelirlerinin bölüşümü Vergi kaçakçılığının veya vergiden kaçınmanın önlenmesi Vergi uygulamalarındaki tereddütlerinin KAU suretiyle giderilmesi Yabancı yatırımcı için sağlam bir yatırım ortamının oluşturulması Ekonomideki uluslararası rekabetin geliştirilmesi

Çifte Vergilendirmenin Önlenmesi Bir gelirin kaynak + mukim ülkede vergilemesi veya Bir şahsın iki ülkede mukim olması ile gerçekleşir. Önleme: Vergileme hakkının yalnızca bir ülkeye verilmesi, veya İki ülke arasında paylaşımı ile gerçekleşir. 9

Çifte Vergileme: mukim + kaynak ülke vergilemesi TR (kaynak) Gelir 100 TR Royalty Vergi 10 İngiltere (mukim) Gelir 100 İngiltere K.Vergisi 28 Potansiyel Çifte Verg. 10 Türkiye Tax İngiltere

Çifte Vergileme: Şahıs iki ülkedede mukim ise TR Vergi İngiltere Japonya Vergi Vergi

OECD VERGİ ANLAŞMALARI MODELİ Vergi Anlaşma Modellerinin Tarihi Gelişimi OECD VERGİ ANLAŞMALARI MODELİ –1956 Uluslararası Çifte Vergilendirmeyi Önleme Modeli Çalışmaları –1963 Taslak Model Anlaşma –1977 Model –1992 Model –Güncellemeler 1994, 1995, 1997, 2000, 2003, 2005, 2008 ve 2010 BM VERGİ ANLAŞMALARI MODELİ 1979 Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkeler için Model Çalışması 1980 Model– 2001 Güncelleme 2011 güncellemeler devam etmektedir.

OECD & UN

Vergi Anlaşmalarının Uygulaması

Step 1: Gelirin türü veya karakteri nedir ? VERGİ ANLAŞMALARININ KULLANILMASINDAKİ AŞAMALAR Step 1: Gelirin türü veya karakteri nedir ? Step 2: Anlaşma uygulanabilirmi ? Step 3: Anlaşmanın hangi maddesi uygulanacak? Step 4: Taraflar arasında vergileme hakkı nasıl paylaşılmıştır? Step 5: Vergiyi nasıl hesaplanmalı?

Anlaşmalardaki hükümlerden faydalanmak için : Mükellefin bir ülkenin mukimi olması, Verginin anlaşma tarafından kapsanması, Özel bir hüküm ile sınırlandırılmaması (limitation of benefit gibi) Gerekmektedir. Bu nedenle Anlaşmaların genel olarak 1, 2 ve 4 üncü maddeleri çok önemlidir.

Mukimliğin Tanımı: Madde 4 Ülkelerin İç Mevzuatlarına göre: Bir şahıs aşağıdaki kriterler nedeniyle bir ülkede vergiye tabi olması halinde o ülkenin mukimi sayılmaktadır. Bunlar: Yerleşik Olmak İkâmetgâhının o ülkede bulunması Yönetim yerinin o ülkede bulunması Veya benzer kriterlere göre o ülkede vergiye tabi olması olarak sayılabilir. Yukarıdaki kriterler haricinde yalnızca o ülkede gelir elde edilmesi durumunda dar mükellef olarak değerlendirilmektedir. (a non-resident)

Türkiye’deki Durum Nedir? GERÇEK KİŞİLER İÇİN; (GVK mad.3,4,5 ve 6) Tam mükellef; -Türkiye’de Yerleşmiş olanlar -Belirli daire, müessese veya teşekküllerin işleri dolayısıyla yurtdışında oturan Türk Vatandaşları Türkiye’de yerleşme (GVK Mad 4) Yerleşme Sayılmayan haller (GVK Mad 5) Dar Mükellef; Türkiye’de yerleşmiş olmayan gerçek kişiler (GVK Mad 6) TÜZEL KİŞİLER İÇİN; (KVK Mad 3) Kanuni veya iş merkezi Türkiyede Bulunanlar -TAM MÜKELLEF Kanuni ve iş merkezinden her ikisi de Türkiye’de bulunmayanlar- DAR MÜKELLEF

TÜRKİYE CUMHURİYETİ & İSVİÇRE KONFEDERASYONU ARASINDA GELİR ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLERDE ÇVÖA

Müzakere Başlangıç Tarihi : 20/10/1986 Türkiye-İsviçre Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması: Kanunlaşma Süreci Müzakere Başlangıç Tarihi : 20/10/1986 Müzakere Bitiş Tarihi : 18/10/2006 Anlaşma 1.İmza Tarihi : 22/05/2008 Anlaşma 2.İmza Tarihi : 18/06/2010 TBMM Dışişleri Komisyon Kabul Tarihi (1/963) : 02 Mart 2011 Anlaşma TBMM Genel Kurulunda Yasalaşmayı Beklemektedir.Henüz yürürlüğe girmemiştir.

İki Ülke Arasındaki Ticari İlişkiler 31/12/2010 tarihi itibariyle; Türkiye’de bulunan İsviçre Mukimi firma sayısı : 504 İsviçre’de bulunan Türkiye Mukimi firma sayısı : 62* Ticaret Hacmi: 5.210 Milyon USD** Dış Ticaret Dengesi: -1.096 Milyon USD Türkiye’nin İsviçre’ye İhracatı: 2.057 Milyon USD Türkiye’nin İsviçre’den İthalatı : 3.153 Milyon USD * Kaynak: Hazine Müsteşarlığı **Kaynak: TUİK

Türkiye-İsviçre ÇVÖ Anlaşması Maddeleri Madde 1 Kapsanan Kişiler Madde 2 Kavranan Vergiler Madde 3 Genel Tanımlar Madde 4 Mukim Madde 5 İşyeri Madde 6 G.M Var. Elde Edilen Gelir Madde 7 Ticari Kazanç Madde 8 Uluslararası Taşımacılık Madde 9 Bağımlı Teşebbüslür (TP) Madde 10 Temettüler Madde 11 Faiz Madde 12 Royalti Madde 13 Sermaye Dğr Artış Kazancı Madde 14 Serbest Meslek Kazançları Madde 15 Bağımlı Faaliyetler (ücr.) Madde 16 Yöneticilere Yapılan Öde.r Madde 17 Sanatçı ve Sporcular Madde 18 Emekli Aylıkları Madde 19 Kamu Hizmetleri Madde 20 Öğrenciler Madde 21 Diğer Gelirler Madde 22 Çifte Vergi. Önlenmesi Madde 23 Ayırım Yapılmaması Madde 24 Karşılıklı Anlaşma Usulü Madde 25 Bilgi Değişimi Madde 26 Diplomatlar ve Konsl. Memurları Madde 27 Yürürlüğe Girme Madde 28 Yürürlükten Kalkma Ek Protokol

Madde 1: Anlaşmanın Uygulanacağı Kişiler Anlaşmaya taraf devlet mukimleridir.

Madde 2: Anlaşmada Kavranan Vergiler Gelir üzerinden alınan vergiler Akit devlet veya politik alt bölümleri ya da mahalli idareleri adına alınan vergiler Vergilerin listesi İlave/ikame ve yeni vergiler

Ülke Vergi Kişi Şirket Ana merkez Vatandaş Bir akit devlet teşebbüsü Madde 3: Genel Tanımlar Ülke Vergi Kişi Şirket Ana merkez Vatandaş Bir akit devlet teşebbüsü Yetkili makam Uluslararası trafik Tanımlanmamış terimlere ilişkin kural

Madde 4: Mukim İç mevzuat temeline dayanır. Her iki akit devletin de mukimi olan gerçek veya tüzel kişilere uygulanacak hükümler belirlenir.

Madde 5: İşyeri İşe ilişkin sabit yer Sözleşme yapma yetkisine sahip bağımlı acente

(kaynak devlet) verilmiştir. Madde 6: Gayrimenkul Varlıklardan Elde Edilen Gelir Diğer devlette bulunan gayrimenkul varlıklardan elde edilen gelirin vergilenme hakkı bu varlığın bulunduğu devlete de (kaynak devlet) verilmiştir.

Madde 7: Ticari Kazançlar Bir akit devlet teşebbüsüne ait kazanç, söz konusu teşebbüs diğer akit devlette yer alan bir işyeri vasıtasıyla ticari faaliyette bulunmuşsa, yalnızca bu gelirle sınırlı olmak üzere bu diğer devlette de vergilendirilebilir.

Teşebbüsün mukim olduğu akit devlet vergileme hakkına sahiptir. Madde 8: Deniz, Hava ve Kara Yolu Taşımacılığı Teşebbüsün mukim olduğu akit devlet vergileme hakkına sahiptir.

Diğer devlet tarafından karşılıklı düzeltme yapılması Madde 9: Bağımlı Teşebbüsler Fiyat farklılaştırılması (fiktif kazanç transferi) halinde düzenleme yapma hakkı Diğer devlet tarafından karşılıklı düzeltme yapılması

Madde 10: Temettüler Vergileme, temettü sahibinin mukim olduğu devlette yapılmakla birlikte belirli bir oranla; -en az %20 iştirakli doğrudan yatırımlarda %5; -portföy yatırımlarda %15 sınırlı olmak üzere temettünün elde edildiği kaynak devletin de vergileme hakkı vardır.

Türkiye-İsviçre ÇVÖ Anlaşması Madde 10 Temettüler Mukim Devlet Vergilemesi Kaynak Devlet Vergilemesi; İsviçre yönünden % 20 iştirak halinde % 5 Diğer Durumlarda % 15 Türkiye Yönünden; % 20 iştirak ve iştirak kazancı /toplam kazanç oranında İsviçre kazanç vergisinden bir indirim yapılması halinde % 5 Ayrıca Branch Profit Tax: İsviçre yönünden % 5 Türkiye yönünden % 5 veya %15

Madde 11: Faiz Vergileme, faiz geliri elde edenin mukim olduğu devlette yapılmakla birlikte belirli bir oranla (5 veya 10) sınırlı olmak üzere faizin elde edildiği kaynak devletin de vergileme hakkı vardır.

Madde 12: Gayrimaddi Hak Bedelleri (Royalty) Genel Prensip Mukim Devlet Vergilemesi Kaynak Devlet % 10 vergileme hakkına sahiptir.

Madde 13: Sermaye Değer Artış Kazançları Gayrimenkul varlıkların elden çıkarılmasından doğan kazançlar ile işletmenin aktifinde kayıtlı menkul varlıkların elden çıkarılmasından doğan kazançlar kaynak devlette de vergilendirilmektedir. Uluslararası trafikte işletilen taşıtların elden çıkarılmasından doğan kazançlar teşebbüsün mukim olduğu devlette vergilendirilmektedir. Menkul kıymetlerin elden çıkarılması halinde; - Genel prensip – Mukim Devlet vergilemesi - İktisap ile Elden Çıkarma süresi 1 yıldan az ise Kaynak Devlet Vergilemesi

Madde 14: Serbest Meslek Faaliyetleri Madde kapsamında gerçek kişiler yer almaktadır. Vergilendirme hakkı gelir lehdarının mukim olduğu devlete bırakılmakla birlikte diğer devlette sabit bir yere sahipse veya 12 aylık kesintisiz bir dönemde en az 183 gün kalırsa diğer devletin de vergileme hakkı vardır.

Madde 15: Bağımlı Faaliyetler Vergileme hakkı, prensip olarak ücret erbabının mukim olduğu devlete bırakılmıştır. Ancak ücret erbabı, - diğer devlette bir takvim yılı içinde bir veya birkaç seferde toplam 183 günden fazla kalırsa veya - ödeme diğer devletin mukimi olan bir işveren tarafından yapılırsa veya - ödeme işverenin diğer devlette sahip olduğu bir işyeri tarafından yapılırsa bu durumda vergilendirme diğer devlette (kaynak devlet) de yapılabilecektir.

Madde 16: Yöneticilere Yapılan Ödemeler Şirket yönetim kurulu üyelerine yapılan ödemelerde vergileme, şirketin bulunduğu devlete bırakılmıştır.

Madde 17: Sanatçı ve Sporcular Vergileme, faaliyetin icra edildiği devlete bırakılmıştır. Ancak, tamamen veya önemli ölçüde devlet destekli faaliyetler sonucu elde edilen gelirler kaynak devlette vergiye tabi tutulmamaktadır.

Madde 18: Emekli Maaşları Özel sektör çalışanlarına yapılan emekli maaşı ödemelerini vergileme hakkı, bu kişilerin mukim olduğu devlete bırakılmıştır.

Madde 19: Kamu Hizmetleri Kamu görevi niteliği taşıyan hizmetler karşılığında elde edilen gelirler (emekli maaşları dahil), yalnızca bu hizmetlerin sunulduğu, ödemeyi yapan devlet tarafından vergilendirilecektir.

Madde 20: Öğrenciler Diğer devlette öğrenim veya mesleki eğitim amacıyla bulunan bir öğrenciye veya stajyere, bu diğer devletin dışındaki kaynaklardan yapılan ödemeler bu diğer devlette vergiye tabi tutulmamaktadır.

Madde 21: Diğer Gelirler Gelir, diğer ülkede bulunan bir işyeri veya sabit bir yer aracılıyla elde edilmiyor ve gelirle bu yerler arasında etkin bir bağ bulunmuyorsa vergileme, geliri elde edenin mukim olduğu devlette yapılmaktadır. Diğer durumda kaynak devletin vergilendirme hakkı bulunmaktadır.

Türkiye-İsviçre ÇVÖ Anlaşması: Çifte Vergilendirmenin Önlenmesi İsviçre’de 10, 11 ve 12 nci maddelerdeki temettü, faiz ve gayrimaddi hak bedelleri için mahsup; diğer gelirler için istisna yöntemi. Türkiye’de bütün gelir türleri için mahsup yöntemi.

Madde 23: AYRIM YAPILMAMASI Anlaşma, bu maddede yer alan vergilerde ayrımcılık yapılmasını önlemektedir. Madde 24: KARŞILIKLI ANLAŞMA USULÜ Bir kişi, bu anlaşmanın hükümlerine uygun düşmeyen bir vergilemeye maruz kaldığı kanaatine vardığında mukimi veya vatandaşı olduğu devletin yetkili makamına başvurabilir. Söz konusu yetkili makam, itirazı haklı bulup kendisi tatminkar bir çözüme ulaşamadığı takdirde diğer devletin yetkili makamıyla karşılıklı anlaşma yoluyla konuyu çözmeye gayret sarf edecektir.

Karşılıklı Anlaşma Usulü Rehberi http://www.gib.gov.tr/fileadmin/mevzuatek/uluslararasi_mevzuat/ciftever_karsilikli94.pdf

Madde 25: BİLGİ DEĞİŞİMİ Bu anlaşmanın uygulanması, veya bu anlaşma kapsamına giren vergilere ilişkin iç mevzuat hükümlerinin idaresi veya uygulanması ile ilgili olduğu öngörülen bilgileri değişime tabi tutacaklardır. Alınan her türlü bilgi, o devletin kendi iç mevzuatı çerçevesinde elde edilen bilgiler gibi gizli tutulacaktır. Kendisinin veya diğer akit devletin mevzuatı veya normal idari işlemleri çerçevesinde elde edilemeyen bilgileri sunma yükümlülüğü altına sokamaz. Bir akit devlet, talep edilen bilginin bir banka, diğer finansal kurum vs.nin elinde bulunması nedeniyle bu bilgileri sağlamayı reddedemez.

Fishing Expedition NO FISHING ALLOWED

Madde 26: DİPLOMAT HÜVİYETİNDEKİ MEMURLAR VE KONSOLOSLUK MEMURLARI Anlaşma hükümleri bu madde kapsamındaki kişilerin yararlandıkları mali ayrıcalıkları etkilememektedir.

Madde 27: YÜRÜRLÜĞE GİRME Yürürlüğe girme tarihi Uygulanma tarihi Madde 28: YÜRÜRLÜKTEN KALKMA PROTOKOL Anlaşmaya ek olup bazı maddelerin uygulanmasıyla ilgili tarafların tutumunu belirtir.

TEŞEKKÜRLER… TEŞEKKÜRLER 28.08.2019