Avukat Barkın Gültekin

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Advertisements

Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
1=) “CE” İŞARETİ  “CE” işareti Fransızcada Avrupa normlarına uygunluk anlamına gelen “Conformite Europeenne” sözcüklerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÖZÜRLÜ KİŞİLERİN HAKLARI SÖZLEŞMESİ.
BİBLİYOGRAFYA (Bibliography) Tanım: Kitapları, özellikle fiziksel özellikleri ve içeriklerine göre niteleme sanatı; kitapların fiziksel nesneler ve.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
SEVDA GÜL Y MEME MR’ INDA KANSER TESPITI.
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
Türk Standartları Enstitüsü ’ nün Belgelendir me Faaliyetler i Resmiye Kulu
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Fikri haklar nedir Fikri hak fikir ürünlerini koruyan haklara verilen genel addır.Bu ürünler insan zekası ile ortaya çıkan edebiyat ve sanat eserleri.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
Pazarlama İlkeleri.
Av. O. Umut KARACA Türk Patent ve Marka Kurumu Hukuk Müşavirliği
Örtü Altı Yapıları Malç Örtüler
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
IP Licensing – Concept, Do’s and Don’ts
DESEN.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
COĞRAFİ İŞARET DENETİMİ
FNP GRUBU: fatma ışık, nagehan öztürk, pınar sevindik
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Öğretimin Uyarlanması
Tıbbi bitkilerin kültürünün yapılmasının faydaları
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
DERGİ TASARIMI.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
in the Scope of The New Industial Property Law
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
Anlatmacı: Adnan Hadzimusiç
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Uçucu Maddelerin Zararları ve Bu Maddelerden Çocukları Koruma Semineri
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİ DERNEĞİ
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Başlangıç Hükümleri- 2. Hafta
YENİ BAKANLAR KURULU KARARI ÇERÇEVESİNDE İSTİSNA UYGULAMASI
Dersi Planlama.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Tüketici Davranışları
Sunum transkripti:

Avukat Barkın Gültekin FİKRİ MÜLKİYET HUKUKU Avukat Barkın Gültekin

Fikri Mülkiyet Hakkı Nedir? Kişinin her türlü fikri emeği sonucu meydana gelen ve fikrin vücut bulduğu unsurlar üzerinde hukuken korunan haklardır.

ÖZELLİKLERİ SOYUT OLMASI ÜLKESEL OLMASI MUTLAK HAK OLMASI SÜRELİ OLMASI UNSURDAN BAĞIMSIZ OLMASI

ÇEŞİTLERİ

FİKİR VE SANAT ESERLERİ İLİM VE EDEBİYAT ESERLERİ MUSİKİ ESERLERİ GÜZEL SANAT ESERLERİ SİNEMA ESERLERİ

SINAİ HAKLAR Patent Faydalı Model Marka Endüstriyel Tasarım Coğrafi İşaret Entegre Devre Topografyaları Yeni Bitki Çeşitleri Üzerinde Islahçı Hakları

COĞRAFİ İŞARET Coğrafi İşaret ( 555 sayılı KHK md:3/1 ): Belirgin bir niteliği, ünü veya diğer özellikleri itibariyle kökenin bulunduğu bir yöre, alan, bölge veya ülke ile özdeşleşmiş bir ürünü gösteren işaretlerdir.

ENTEGRE DEVRE TOPOGRAFYALARI Entegre devreyi oluşturan tabakaların üç boyutlu dizilimini gösteren, üretim amacıyla hazırlanan ve herhangi bir formatta sabitlenmiş görüntülerdir.

YENİ BİTKİ ÇEŞİTLERİNE AİT ISLAHÇI HAKLARI Yeni Bitki Çeşitlerine Ait Islahçı Haklarının Korunmasına İlişkin 5042 sayılı Kanun Yeni Bitki Çeşitlerine Ait Islahçı Haklarının Korunmasına Dair Yönetmelik

PATENT VE FAYDALI MODEL Patent, buluş sahibinin buluş konusu ürünü belirli bir süre üretme, kullanma ve satma hakkıdır. Buluşlar faydalı model belgesi veya patent ile korunurlar.

PATENT VE FAYDALI MODEL Yenilik Tekniğin Bilinin Durumunun Aşımı Sanayiye Uygulanabilirlik 20 Yıl (İncelemeli) 7 Yıl (İncelemesiz) 10 Yıl

PATENT SAHİBİNİN HAKLARI Patent Sahibi Aşağıdaki Eylemleri Engelleme Hakkına Sahiptir. Ürünün üretilmesi, satılması, kullanılması veya ithal edilmesi veya bu amaçlar için kişisel ihtiyaçtan başka herhangi bir nedenle olursa olsun elde bulundurulması; Patent konusu olan bir usulün kullanılması; Patent konusu usul ile doğrudan doğruya elde edilen ürünlerin satışa sunulması veya kullanılması veya ithal edilmesi veya bu amaçlar için kişisel ihtiyaçtan başka herhangi bir nedenle olursa olsun elde bulundurulması.

PATENTİN FAYDALARI Çaba ve zaman harcanmış fikri bir yaratımın karşılığının alınması, Yaratımlara koruma verilerek bunun gibi bir çok çaba ve sanayi gelişimini teşvik, Bilginin yaygınlaştırılması ve açıklanması

ENDÜSTRİYEL TASARIM Tasarım = Bir ürünün tamamının veya bir parçasının çizgi, şekil, renk, biçim, doku, malzemenin esnekliği veya süslemesi gibi insan duyuları ile algılanabilen çeşitli özelliklerinin oluşturduğu görünümdür.

KORUNMA ŞARTLARI VE SÜRESİ 1) Yenilik 2) Ayırt Edici Nitelik 5 yıl + 25 yıl

MARKA Marka, bir teşebbüsün mal veya hizmetlerini bir başka teşebbüsün mal veya hizmetlerinden ayırt etmeyi sağlaması koşuluyla, kişi adları dahil, özellikle sözcükler, şekiller, harfler, sayılar, malların biçimi veya ambalajları gibi çizimle görüntülenebilen veya benzer biçimde ifade edilebilen, baskı yoluyla yayınlanabilen ve çoğaltılabilen her türlü işaretlerdir.

MARKA TÜRLERİ 1) Ticaret Markası 2) Hizmet Markası 3) Ortak Marka 4) Garanti Markası

MARKA NASIL KORUNUR? 1) TESCİL 2) KULLANIM 3) TAKİP Markalar istisnai durumlar haricinde sadece tescil edildikleri sınıf yönünden korunurlar.

MARKA SEÇERKEN: 1) Kuvvetli marka 2) Araştırma 3) Tercüme ve tranliterasyon

TEŞEKKÜRLER Avukat Barkın Gültekin