Askerlerin harp oyunlarıyla,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Genel Öğretim İlkeleri
KAZANIMLAR 6. Eğitimin meslek edindirme hedefini kavrayarak ilgi ve yetenekleri doğrultusunda mesleki tercihlerine yönelik planlama yapar.
Strateji Nedir? Dersin hedeflerine ulaşmasını sağlayan; yöntem, teknik ve araç-gereçlerin belirlenmesine yön veren yaklaşımdır.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Similasyon (Benzetim)Tekniği
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
DERS:ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU:OYUNLAR DERS SORUMLUSU: Yrd.Doç.Dr. Mustafa AKDAĞ HAZIRLAYAN: EMRAH GÜNGÖRMEZ Malatya-2003.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Bilgisayar Destekli Eğitim
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
MİKRO ÖĞRETİM.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
SINAV KAYGISI.
Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem]
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
AMİR OLARAK GÖREVİNİZ. 1- TEŞKİLATI TANIMAK  Birimin fonksiyonlarını bilmek ve teşkilatın ana fonksiyonu ile irtibatına vakıf olmak  Elemanlarına, yaptıkları.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Karlıova YBO Rehberlik Servisi
İş Analizi ve İş Dizaynı
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
GÖZLEM GEZİSİ YÖNTEMİ Kapsamı
Sunum transkripti:

Askerlerin harp oyunlarıyla, Pilotların uçak modelleriyle, Şoför adaylarının özel pistlerde yetiştirilmelerinin ortak bir yanı vardır. Bu ortak yan, öğrencinin gerçek durumunun bir benzeri üzerinde eğitilmeye çalışılmasıdır. Bu durumda aslının yerine “yapay” ı konmaktadır. İşte bu tür yetiştirmeye “benzetişim tekniğiyle yetiştirme” denmektedir.

Gerçek ortamda yetiştirmeye çalışıldığında sonuç bireylerin yaşamlarını yitirmesine kadar varabildiği durumlarda bu tür yetiştirme önem kazanmaktadır.

Geçmişte bu özellikle, 2.ci Dünya savaşı sırasında çeşitli ülkelerde çok yaygın olarak kullanılmıştır. Günümüzde bu teknik hemen hemen her alanda ve yaygın olarak kullanılmaktadır. Esas kullanım yerlerinden biride uçuş personelinin eğitimidir. Bu yöntemin değişik bir uygulama biçimine tıpta rastlanmaktadır.

Bu teknikle öğrenciyi gerçek ortamda, - gerçek araçlarla yetiştirmenin güç, tehlikeli ve maliyetinin fazla olduğu durumlarda, - gerçeğin bir modeli üzerinde yetiştirme en etkin yoldur. Bu tekniğin önemli hususlarından biri; - öğrencilere esas amacın açıklıkla anlatılması gerekmektedir.

Aksi takdirde yapay bir ortamda modeller üzerinde çalışmak öğrencilere bir oyun gibi gelebilir ve - dikkat etmeleri gereken hususlara dikkat etmeyebilirler. Bir diğer önemli husus ise öğrencilere yeterli çalışma alanının sağlanmasıdır. Bu tekniğin uygulandığı bir eğitsel etkinliğin sonunda mutlaka bir özel ve genel değerlendirmenin yapılması gerekmektedir.

Teorisyenler, - bir yandan mevcut yöntemlerin boşluklarını doldurmaya yönelirken, - diğer yandan yeni yeni kullanım alanları bulmaktadır. Ancak her yeni yöntem değişik faydaları yanında değişik sınırlılıklarını da beraberinde getirmektedir.

Faydaları; 1. İlgi çekicidir. Öğrenme arzusu oluşturur. 2 Faydaları; 1. İlgi çekicidir. Öğrenme arzusu oluşturur. 2. Öğrenci gerçek ortamda kullanmadan önce araçların işlenmesini öğrenir. 3. Öğrenci araçlara ve yeniliklere alışır, ustalık kazanır. 4. Kazalar, harcamalar en aza indirilir. 5. Başarı ve başarısızlık çabucak anlaşılır. 6. Bu yöntemlerde öğrenciler; - problem çözmeyi, - karar vermeyi ve - etkinlikte bulunmayı öğrenirler.

Sınırlılıkları; 1. Gerçek durumun tıpatıp aynısını yaratmak bazen zor olabilir. 2. Yapaydır ve genellikle basite indirgenmiştir. 3. Gerçekte, yapayında karşılaşılmayan durumlarla karşılaşılabilir. 4. Karışık modeller öğrencinin aklını karıştırabilir, basit modellerde canlarını sıkabilir.

İŞBAŞINDA EĞİTİM

Özellikle beceri gerektiren işlerde çalışacak ya da çalışmakta olan personeli, - işin gerektirdiği nitelikte yetiştirmek amacıyla en yaygın biçimde kullanılan yöntemdir. Bu yöntem deneyerek, - yanlış yapa yapa öğrenmeden, - bir programa göre eğiticinin denetiminde öğrenmeye kadar değişik biçimlerde uygulanabilmektedir.

Bu yöntemin başarısı büyük ölçüde, - iyi bir eğitici seçimine ve - tamamlayıcı öğretim materyalleri olarak - “öğretim yaprakları”nın hazırlanmasına bağlıdır. Eğitici Seçimi: İş başında eğitim personeli yetiştirme işini çoğunlukla ya tecrübeli bir işçi ya da bir amir üstlenmektedir.

Yetiştirme işi için seçilecek kişi; Öğreticilik konusunda eğitim görmüş olmalıdır. İşi öğretecek kadar iyi bilmelidir. İşini normal bir hızda ve uygun bir biçimde gerçekleştirmelidir.

b) Öğretim Yapraklarının Hazırlanması: Öğretim yaprakları diğer eğitsel araçlar gibi eğiticinin yardımcılarıdır. Kullanım amaçlarına göre değişik biçimde hazırlanabilirler. İş başında eğitimde bu yapraklardan en yaygın olarak kullanılanları iş, işlem, bilgi ve değerlendirme yapraklarıdır.

Faydaları 1. Öğrenci işte ve iş yerinde deneyim kazanır. 2 Faydaları 1. Öğrenci işte ve iş yerinde deneyim kazanır. 2. İşçi bizzat yaparak gerektiği biçimde öğrenir. 3. Bilgi ve tecrübeyi birlikte kullanma imkanına kavuşur. 4. Öğrencinin işini en iyi yapabilecek duruma gelmesi kurumu için büyük kazançtır.

Sınırlılıkları 1. Öğrenciler çoğu kez işi tecrübeli işçiler kadar hızlı yapabilmek için iş güvenliğine gereğince önem vermemektedirler. 2. Eğer iş belli bir düzenleme ya da düşünmeyi gerektirmiyorsa o işi gelişi güzel öğrenebilmekte ve bu davranışını alışkanlık biçimine dönüştürebilmektedirler. 3. Bazen eğiticiler bu eğitimi normal çalışma düzeninin bozulması olarak görebilirler. 4. Öğretimden çok üretim üzerinde durulabilir.