NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
duyduğunu anlayabilmesi için basit bir yöntem önermiş;
Advertisements

SERVİSTE UYULMASI GEREKEN KURALLAR ve SERVİS TÜRLERİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM YİYECEK İÇECEK BÖLÜMÜ VE ORGANİZASYON YAPISI ZEYNEP ASLAN
MÖNÜ.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Mustafa Kemal YALINKILIÇ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
TASNİF VE OPTİK BİRİMİNDE SINAV AÇIMI ESNASINDA TESPİT EDİLEN SORUNLAR
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ AÇIK ERİŞİM KULLANMA KILAVUZU.
ANKET SÜREÇLERİ VE ANKET UYGULAMASI
TBS’de yönetİm.
TBS’DE MUTFAK VE YEMEKHANE
Restoran Otomasyon Sistemi
GENİŞ ÇAPTA SERVİS YÖNTEMLERİ
KUVER AÇMA Standart Kuver Malzemeleri : Molton Masa örtüsü Kapak örtü
Geleneksel Servis Türleri
4. SERVANTLARIN HAZIRLIĞI
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Tranş, kesilip parçalanmadan bütün halde pişirilen et yemekleri, balıklar, tavuk ve diğer kümes hayvanları ile av etlerinin temizlenip dilimlenmesi ve.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
SERVİS ARABALARININ HAZIRLIĞI
“Mizan Plas” (Mise en Place) nedir? Kısaca açıklayınız.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
MİZAN PLAS (MISE EN PLACE): SERVİSE ÖN HAZIRLIK Emir Hilmi Üner
Geleneksel Servis Türleri
KUVER AÇMA İki Bardak: Kuverde kullanılacak iki bardağın yeri sunulacak içkilere bağlıdır. Su bardağı ile birlikte şarap bardağı da kullanılacak ise.
YATAK YAPMA.
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Masa başına 8 kişi, odada 10 masa ve ek olarak baş masa
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MODÜL 6.1 arabuluculukta hazırlık aşaması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ BANKET VE SERVİS YÖNETİMİ Banket Yönetimi-Banket Süreci; Banketin Kabul, Hazırlık ve Faaliyet Aşamaları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

Hafta7: Banket süreci- banketin faaliyet aşaması Hazırlıkları son derece titiz çalışmalarla bitirilen bir banketin başarılı olması, faaliyet aşaması adımlarının da profesyonel bir şekilde hayata geçirilmesine bağlıdır. Aşağıda bu adımların neler olduğunu ve nasıl yapıldığını göreceğiz. Faaliyet Aşamasında Adımlar: Öncelikle banket salonunun kapıları açılıp konuklar içeri davet edilmeden, salonun eksiksiz bir şekilde hazır olduğundan emin olmak gerekir. Konuklar yerlerine oturduktan sonra servis başlar. Konukların yerlerinin önceden belirlenmiş olması bu işlemi hızlandıracaktır. Banket Yer Krokisi yapılmamışsa, bu banket sorumlusu ve servis personelini zor duruma düşürüp, konukları da rahatsız edecektir. Bankette bir yer planı kullanılmayacak ve konuklar rastgele oturacaksa, masalara dağınık oturmayı önlemek için; bazı masalara rezerve kartı konabilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Masa No-1: İsimler… Masa No-2: İsimler… Masa No-3: İsimler… Banket Yer Krokisi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Banketteki Sayının Tespiti Başarılı bir banket için Banket Sorumlusu sürekli Mutfak Şefiyle iletişimde kalarak, salonda bulunan konuk sayısı ve mutfağı ilgilendiren detaylarda (mezelere, ara sıcaklara ek gibi) dair bilgi vermelidir. Beklenenden az sayıda konuk gelmişse banket için bir sorun yaşanmayacaktır. Fazla konuk gelmesi hallerindeyse mutfak ve servis bölümü işbirliği yaparak servisi tamamlamaya çalışmalıdır. Burada Banket Anlaşması yapılırken, konuşulan sapma yüzdesi (genelde Garanti Sayısının %10 fazlasıyla Yaklaşık Sayının bulunması) baz alınarak davranılacaktır. Daha fazla sapmaların, Banket Sahibinin sorumluluğunda olmakla birlikte, ne yazık ki işletmeyi de sıkıntıya düşürebileceği (eksik yemeğin o anda yapılamayışı, salonun fazla konuklar için servis açmaya müsait olmayışı vb), ve sonuç olarak işletmenin konuklar tarafından kötü bir şekilde değerlendirilebileceği; önceden Banket Kabul Aşamasında, Banket Sahibine açıklanmış olmalıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Banket Servisinin Başlatılması Tüm konuklar yerlerine oturup, banketle ilgili konuşma, nikâh veya kadeh kaldırma vb. yapıldıktan sonra, servise başlanır. Bazı banketlerde, tercih edilmemekle beraber konuklara vejetaryen özellikte bir ana yemek seçeneği sunulabilir. Servis personeli konukların seçmeli ana yemek sunumunu kolaylaştırmak için, bir boş kâğıdı masa krokisi haline getirerek buraya isteklerini işaretleyebilir. Böylece ana yemekleri almak için mutfağa gittiklerinde, her masa için doğru ana yemek sayısını verebilirler. Diğer taraftan banketin tüm konuklarına aynı anda servis yapılması gerektiğinden, personelin iyi organize olması gerekir. Banket şef garsonu söylemeden yiyecek-içecek servisi yapılmadığı gibi, kirli tabakların toplanması için de yine şefin işareti beklenir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Banketin Kontrolü Banket Sahibi, konuk sayısına göre ödeme yapacaktır. Sayının tespitinde iki yol izlenebilir. Bunlardan birincisinde eğer bir bilet uygulaması varsa, bunların konuklardan toplanmasıdır. İkincisindeyse, servis personeli baktığı masalardan gelmeyen konuk sayısını Banket Servis Şefine bildirir. Gelmeyen konukların sayılarının toplamı, salona açılan toplam kuver (kişibaşı açılan servis) sayısından çıkarılarak net sonuca ulaşılır. Ancak banketin tahsilâtında bu net sayı Banket Garanti Sayısından düşükse, banket hesabı Banket Garanti Sayısı baz alınarak yapılır. Sayı eğer Garanti Sayısını aşmışsa, bu kez Garantiyi Aşan Yeni Sayı baz alınacaktır. Yine banket süresince salon ve devamında mutfak, herhangi bir aksaklık olmaması için, Banket Sorumlusu tarafından sıkı bir şekilde takip edilerek faaliyetin her adımında kontrol gerçekleştirilmiş olur. Bu esnada Banket Sahibiyle temas halinde olmakta ayrıca faydalıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Banketin Değerlendirilmesi Banket Sorumlusu sürekli salonu gözlemleyerek, banketin seyrini değerlendirmelidir. Gerektiğinde yemeklerini yememiş konuklardan, bunun nedenini öğrenip, alternatifler önerebilmelidir. Bu zarif yaklaşım, işletmenin potansiyel konuklarının gerçek konuklara dönüşmesine de yardımcı olacaktır. Diğer taraftan faaliyetin sonunda konukların banket hakkındaki düşünceleri, uygulanacak basit bir anketle de öğrenilebilinir. Bu sayede işletme, bundan sonraki banketlerde kullanmak üzere önemli bilgiler elde etmiş olacaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Konukları sıkmayacak bir banket anketi hazırlarken, aşağıdaki başlıklara dikkat edilmelidir. Bunlar; Net İfadeler İçeren; Kolay anlaşılabilen ve anketi cevaplayacak olanların alışık olmadıkları terim, jargon ve kısaltmaları içermeyen, Kısa; Konuya çabuk gelen, katılımcının dikkatini dağıtmayan, Belirli; Her seferinde bir fikir üzerinde odaklanmış, tek bir davranış veya fikirle ilgili, Açık; Sorular, katılımcıların üzerlerinde tahmin yürütmesine gerek bırakmayacak şekilde hazırlanmalıdır. Özetle bir anket; amacı dışında, konuk kitlesine uygun olmayan, belirsiz, birbiriyle çelişen, katılımcıyı yönlendiren, çift taraflı (aynı maddede iki ayrı konu içeren) ve gereksiz sorular içermemelidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Banket Değerlendirme Anketi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©