UZAKTAN EĞİTİM VE ÜNİVERSİTELER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

ULUSLAR ARASI İNSAN KAYNAKLARI AKADEMİSİ DERNEĞİ
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
Yıldız Teknik Üniversitesi
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY TTO’lar için değişik modelller Lale Akarun Boğaziçi Üniversitesi.
Girişimciliğe doğru 6 Adım Bilkent Üniversitesi 21 Mart 2011.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Mayıs 2013 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (TTO)
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
UZAKTAN EĞİTİM.
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
TÜBESS (TÜRKİYE BELGE SAĞLAMA SİSTEMİ); Ulusal Belge Sağlamada Yeni Bir Boyut 25 Mayıs 2011 Antalya Mehmet BOZ
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Bilgi Çağında Kütüphane
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
E-ÖĞRENME SİSTEMİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMDE KULLANILMASI VE E-ÖĞRENME SİTELERİNİN KULLANIM KOLAYLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ Yasemin BOY Yaşar ARSLAN Doç. Dr.
ELEKTRONİK KOLEKSİYON GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ Bülent Karasözen ODTÜ 41. Kütüphane Haftası 31 Mart 2005.
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
UZAKTAN EĞİTİM.
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Öğretmenlik Mesleği.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
DERS;SOSYAL BİLGİLER KONU; ÜLKEMİZDE GÖÇ ADI;ALKAN SOY ADI;DÜZLÜ SINIF; 7/A NO;34 ÖĞRETME’NİN ADI;EMRAH SOY ADI;KASKATI.
Teknolojinin BAD etkisi Nazan Özenç Uçak.  Tek bir alanda davranışların izlenmesi kolay  Bilgi kullanımı, içselleştirme, bilgi yönetiminin araştırılması.
SANAL SINIF UYGULAMASI
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
ÜNİVERSİTE SEÇERKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ??? ÜNİVERSİTE SEÇERKEN
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
EN KOLAY ONLINE ÖN MUHASEBE PROGRAMI YONCAERP
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
Tarım sektörünün önemi
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİM VE ÜNİVERSİTELER Doç. Dr. Ahmet Çelik celik@hacettepe.edu.tr

BİLGİ TOPLUMU Toplumsal Kurumlar Tarım toplumu Sanayi Toplumu (Eğitim Üniversite Eğitimi) Tarım toplumu Sanayi Toplumu Seçkin eğitimi Kitle eğitimi Bilgi toplumu: Yüksek nitelikli insangücü

ÜNİVERSİTE EĞİTİMİNİN ÇIKMAZI ? Ekonomik sıkıntılar Zaman ve mekan sorunları Artan bilgi birikimi karşısında yetersizlik

EKONOMİK SIKINTILAR Artan talep Azalan kamu desteği Öğrenci sayısı 1983: %13.1 1997: %10.1 Dünyada ABD 1962: %18, 1982-87: %10

ZAMAN VE MEKAN Sınırlı saatlarde eğitim Fiziksel mekana gitme zorunluluğu

ARTAN BİLGİ Bilgi üretiminin hızlı artışı 3-5 yılda ikiye katlanma 2020: 73 günde ikiye katlanacak Mevcut eğitim sisteminin bunu karşılamakta YETERSİZ! İş yaşamında profesyonellik değişiyor Ortalama 5 kariyer (4’ü şimdilik “?” kariyer) İş yaşamı süresince 15 kez mesleki eğitim

ÇÖZÜM ? Teknolojik olanaklar Bilgi erişimdeki kolaylıklar Ekonomik yapı Yeni yatırımlara olan gereksinimin azalması Kaynakların verimli kullanımı Zaman ve Mekan Sınırlılığa son (uzaktan erişim) Mesleki güncellik Uzaktan eğitim

BAZI UYGULAMALAR University of California University of Washington Online Learning Net (OLN- Web tabanlı 150 ders) 1996: 17 ğrenci, 1999: 6.000 öğrenci University of Washington Web tabanlı 12 sertifika programı ABD’deki kütüphanecilik bölümlerinin %75’in de bazı dersler web tabanlı Jones International University (Mart 1999) Tüm dersler web tabanlı

ELEŞTİRİLER Pedagojik eksiklik ? Teknoloji tek başına yeterli mi ? Akademik standartlar ? Öğretim üyelerinin akademik özgürlüğü ?

YANIT GELENEKSEL EĞİTİM VE WEB TABANLI EĞİTİM BENZERDİR Pedagojik eksiklik ? Teknoloji tek başına yeterli mi ? Akademik standartlar ? Öğretim üyelerinin akademik özgürlüğü ? GELENEKSEL EĞİTİM VE WEB TABANLI EĞİTİM BENZERDİR Kütüphane araştırması Sınıf ortamında tartışma Öğretim üyesinin yol göstericiliği Rapor yazma ve sunma

SONUÇ Değişimin kaçınılmazlığı ETKİLENECEK KESİMLER Öğretim üyeleri Değişime direnç Öğrenciler “Öğrenci” tanımındaki değişim Üniversite yöneticileri Finans sorunu, öğretimin paralı olup-olmaması Fiziksel alt yapı Yeni fiziki alanlara azalan gereksinim

TARTIŞMA