PROGRAM HAKKINDA ADI : ETKİLİ ÖĞRETİMDE BEYNİMİZİN ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
Advertisements

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Çocuğunun Koçu olarak Aile
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
BEBEKLER Giriş.
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
DİNLEYİŞ SESBİLİM GÖREVSEL SESBİLİM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
MESLEK TANITIMLARI.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÇOKLU ZEKA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
7.SINIF 1. ÜNİTE: DENETLEYİCİ VE DÜZENLEYİCİ SİSTEMLER
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
BAHAR DİNÇSOY EĞİTİM BİLİMLERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Çarpma İşlemi.
ZEKA TÜRLERİ.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
SANAT EĞİTİMİ.
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
DAVRANIŞ VE DAVRANIŞIN BİYOLOJİK TEMELLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
Zeka Dr. Ege Akgün.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Çoklu Zeka Kuramı.
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
Sunum transkripti:

PROGRAM HAKKINDA ADI : ETKİLİ ÖĞRETİMDE BEYNİMİZİN ÖNEMİ SUNUCU : İHSAN BAYKUT - PDR AMAÇ : ÖĞRENMENİN BEYİNDE GERÇEKLEŞTİĞİ BİLİNCİNİ PEKİŞTİRMEK. BEYNİN YAPISINI İRDELEYEREK BEYNİN DAHA ETKİLİ KULLANILMASI GEREKTİĞİNİ VURGULAMAK. ZEKA TEORİLERİNDEN “ÇOKLU ZEKA” TEORİSİNİN TEMEL PRENSİPLERİNİ KAVRAMAK. ETKİLİ ÖĞRENMENİN OLABİLMESİ İÇİN, GEREKLİ BEYİN TESPİTİNİN UYGULAMALARIMIZ.

BEYNİMİZ - BRAIN HER ÖĞRETİCİ “BEYİN” HAKKINDA TEMEL BİLGİLERE SAHİP OLMALIDIR. ÇÜNKÜ ÖĞRENMENİN GERÇEKLEŞTİĞİ MERKEZ ÜS BEYİNDİR. VÜCUDUMUZDA OLUP BİTEN HERŞEYİN DENETLEYİCİSİ VE YÖNLENDİRİCİSİ “BEYİN” DİR.

BEYİN, VÜCUDUMUZUN “GELİŞİM VE YENİLİKLERE AÇIK” EN ÖNEMLİ UZVUDUR. BEYNİN DE, VÜCUDUMUZUN DİĞER ORGANLARI GİBİ ANTRENMAN YAPMAYA VE BESLENMEYE İHTİYACI VARDIR. BEYİNİN ANTRENMANINI; DÜŞÜNEREK ÖĞRENEREK DUYULARIMIZI ÇALIŞTIRARAK HAREKET EDEREK KONUŞARAK SAĞLARIZ.

BEYNİN NASIL ÇALIŞTIĞINA DAİR KESİN BİR SONUCA VARILAMAMIŞTIR. BEYNİN GIDASI GLİKOZ VE OKSİJENDİR. BEYİN İNSAN VÜCUDUNUN %2 SİNİ OLUŞTURUR ANCAK, VÜCUDUN İHTİYACI OLAN OKSİJENİN %25 İNİ KULLANIR.

YARIMKÜRELER Sol Yarımküre: Sağ Yarımküre: Matematik Dil Mantık İrdeleme Yazma Hayal Gücü Renk Müzik Ahenk BEYNİN SOL YARIM KÜRESİ VÜCUDUN SAĞ TARAFINI, SAĞ YARIM KÜRESİ DE SOL TARAFINI YÖNETİR.

%80 A D B C HERMAN’ın DÖRT ÇEYREK DAİRELİ BEYİN MODELİ Görsel Kutsal DIŞ ÖĞRENME (Bir otoriteden verilerle) İÇ ÖĞRENME (Sevgiler ve görselleştirme) Görsel Kutsal Sezgisel Yenilikçi Kavramsal İmgesel Mantıksal Olgusal Eleştirel Teknik Analitik Nicel Görme İşitme Duyular Kontrol Muhakeme Düşünme Dil Hayal gücü İmgeleme %80 Muhafazakar Yapısal Ardışıkçı Planlı Organize Ayrıntıcı İlişkisel Kinestik Duygusal Duyusal Spiritüel Hisli PROSEDÜRLE ÖĞRENME (Deney, uygulama, pratik, bakış açısı) İNTERAKTİF ÖĞRENME (Deneyim, dönüt, tartışma) B C

Yarımkürelerin altında sağ ve sol Limbik sistemler bulunur. Açlık Susuzluk Uyku Uyanıklık Vücut Sıcaklığı Kimyasal Denge Nabız Kan Basıncı Hormon Salgılama Hislerle ilgili İşlemler Limbik Sistem beyne gelen bilgilerin hafızaya aktarılmasında çok önemli bir göreve sahiptir.

BOZ MADDE BEYİN DÜŞÜNME İŞLEMİNİ BOZ MADDE ADI VERİLEN VE GRİ HÜCRELERDEN OLUŞAN BEYİN KABUĞU İLE YAPAR. BAZI İNSANLAR DÜŞÜNMENİZİ İSTEDİKLERİNDE “GRİ HÜCRELERİNİ KULLAN” DERLER. AK MADDE BEYNİN AK MADDE ADI VERİLEN GERİ KALAN KISMI İSE AKSON DEMETLERİNDEN OLUŞMUŞTUR.

ÖĞRENME BİÇİMLERİNE GEÇMEDEN A ÇEYREĞİ (DIŞ ÖĞRENME) : ÖĞRETMENİNİZİ DİNLEYEREK VEYA DERS KİTABINA ÇALIŞARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLER KULLANIR. B ÇEYREĞİ (PROSEDÜREL ÖĞRENME) : ADIM ADIM PROSEDÜRÜ TAKİP EDEREK, TEKRARLAYARAK VE PRATİK YAPARAK ÖĞRENCİLER KULLANIR. C ÇEYREĞİ (İNTERAKTİF ÖĞRENME) : DENEME YANILMA YOLUYLA VE TARTIŞMA YOLUYLA ÖĞRENEN ÖĞRENCİLER KULLANIR. D ÇEYREĞİ (İÇ ÖĞRENME) : ZİHİNDE ANİDEN OLUŞAN BİR PARILTI, SEZGİ, GÖRSELLEŞTİRME VE SENTEZ YOLUYLA ÖĞRENEN ÖĞRENCİLER KULLANIR.

ÖĞRETİM; DÖRT ÇEYREĞE DE AKTİF OLARAK KULLANILMA FIRSATI VERİLDİĞİ ORANDA ETKİLİ OLUR!!!

ÖĞRETMEN; SINIFINDA DÖRT AYRI DÜŞÜNME MODUNDA DÜŞÜNEN KENDİ DÜŞÜNME MODU NE OLURSA OLSUN, ÖĞRETMEN; SINIFINDA DÖRT AYRI DÜŞÜNME MODUNDA DÜŞÜNEN ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME İHTİYAÇLARINA KARŞI DUYARLI OLMALIDIR.

(MULTIPLE INTELLIGENCE) “Çoklu Zeka Teorisi”’nin SACAYAĞI TEORİNİN ANA ÇİZGİSİ: KİŞİLER YETENEKLERİ OLAN ALANLARA YÖNLENDİRİLMELİ “Çoklu Zeka Teorisi”’nin SACAYAĞI BİR KONSEPTE, KONUYA VEYA DERSE ÇOK ÇEŞİTLİ ŞEKİLLERDE YAKLAŞILMASI ARZU EDİLEN YETENEKLERİN GELİŞTİRİLMESİ EĞİTİMİN KİŞİSELLEŞTİRİLMESİ

3 TEMEL BİRİM İŞLETİLEREK 1. YETENEK VE BECERİ GRUPLARI UZMANLIĞI OKULLAR ÇOKLU ZEKAYI NASIL UYGULAR? HER BİR ÇOCUK BİR DİĞERİNDEN FARKLI ÖZELLİKLERE SAHİPTİR. DÜNYADA BİRBİRİNİN EŞİ OLAN NE İKİ GÖRÜŞ, NE İKİ SAÇ KILI, NE DE İKİ TOHUM VARDIR. (MONTAIGNE) 3 TEMEL BİRİM İŞLETİLEREK 1. YETENEK VE BECERİ GRUPLARI UZMANLIĞI 2. ÖĞRETİM PROGRAMINI TANITICI REHBERLİK SERVİSİ 3. ÇEVRE REHBERLİK SERVİSİ

ZEKA ALANLARI DİLSEL ZEKA: YAZMA, KONUŞMA, ESPRİLER YAPMA, OKUMA MANTIKSAL / MATEMATİKSEL ZEKA: PROBLEM ÇÖZME, SORGULAMA,HESAP YAPMA, DENEY YAPMA GÖRSEL / ALANSAL ZEKA: BOYAMA, ÇİZME, HARİTA OKUMA, MOTİF ÇİZME, ÖRNEK ÜRETME BEDENSEL / KİNESTETİK ZEKA: DANS, EGZERSİZ, SPOR YAPMA, MÜMKÜN OLDUĞUNCA HAREKET ETME MÜZİKSEL / RİTMİK ZEKA: ŞARKI SÖYLEME, TEMPO TUTMA, MÜZİK DİNLEME, ENSTRÜMAN ÇALMA SOSYAL ZEKA: GRUPLARLA ÇALIŞMA, ARACILIK ETME, BİRİNİN DUYGULARINI ANLAMA KİŞİYE DÖNÜK ZEKA: DERİN DÜŞÜNCE, HAYAL KURMA, HEDEF KOYMA, YALNIZ OLMA

? Vicdanın ziyası, ulûm-u diniyedir. Aklın nuru, fünun-u medeniyedir. İkisinin imtizacıyla hakikat tecelli eder. O iki cenah ile talebenin himmeti pervaz eder. İftirak ettikleri vakit; birincisinde taassub, ikincisinde hile, şübhe tevellüd eder. R.N-Münazarat ?

TEŞEKKÜR EDERİZ

TEŞEKKÜR EDERİZ