FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI GİDEN ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME SUNUSU (Aralık 2018)
Farabi Programı Sunum Akışı Farabi Değişim Programı Nedir? Farabi Değişim Programının Katkıları Nelerdir? Farabi Değişim Programı Başvuru Şartları Nelerdir? Farabi Değişim Programı Başvuru Tarihleri Anlaşmalı Olduğumuz Üniversiteler Farabi Birim ve Bölüm Koordinatörleri Adım Adım Farabi Değişim Programı 1. Aşama ve 2. Aşama Farabi Başvuru Belgeleri Ders Ekleme - Ders Çıkarma (Ekle/Sil Formu) 2009 - 2018 Yılları Farabi Programı Değişim Sayıları Farabi Bursu ve Ödeme Şekli Yıl Sonundaki Yapılacak İşlemler Öğrencilerimizin Farabi Deneyimleri Farabi El Kitabı - Farabi Cep Kitabı İletişim ve Adres Bilgileri Soru ve Cevaplar
Farabi Değişim Programı Nedir ? Yurtiçi, Yükseköğretim Kurumları Arasında Öğrenci ve Öğretim Üyesi Değişim Programıdır. Ön Lisans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora düzeyinde Eğitim Öğretim yapan Anlaşmalı Olduğumuz Yükseköğretim Kurumları arasında 1_Dönem (Güz) veya 2_Dönem (Güz+Bahar) Öğrenci ve Öğretim Üyesi Değişimini kapsamaktadır. (YÖK Kararı Gereği Öğretim Üyesi Değişimi Yapılamamaktadır..!) (YÖK Kararı Gereği Sadece Bahar Dönemi için Öğrenci Değişimi Yapılamamaktadır..!)
Farabi Değişim Programının Katkıları Nelerdir? Farabi Değişim Programının Öğrencilere Katkıları, Faydaları; Farabi Değişim Programı; bireyin sosyal becerilerini geliştirmekle beraber güçlüklerle mücadele etme tecrübesini de oluşturur. Yeni bir çevre ve arkadaş grubu kurarken iletişim becerilerinde de belirgin gelişmeler yaşanır. Farklı Akademisyen ve farklı bir ekolde Eğitim alma şansı yanında Üniversitenizdeki arkadaşlarınıza göre daha farklı bilgi ve becerilere sahip olmanızı sağlar. Vizyonunuzu geliştirir.
Farabi Programı Başvuru Şartları Tercih edilen Üniversitenin Anlaşmalı Olduğumuz Üniversitelerden birisi olması, Öğrencinin; Örgün Eğitim verilen yükseköğretim Programlarında kayıtlı Önlisans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora öğrencisi olması, Önlisans ve Lisans öğrencilerinin genel akademik not ortalamasının en az 2,00 olması, (4’lük sisteme göre) Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerinin genel akademik not ortalamasının en az 2,5 olması, (4’lük sisteme göre)
Farabi Programı Başvuru Koşulları Öğrenci Değişimi süresi en az bir (Güz), en fazla iki yarıyılı (Güz+Bahar) kapsar. YÖK Kararı doğrultusunda Sadece Bahar Dönemi için Farabi Başvurusu yapılamamaktadır..! Önlisans ve Lisans Programlarının hazırlık sınıfında okuyan öğrenciler Farabi Değişim Programına başvuramazlar..! Farabi Başvuruları 1. Sınıftan itibaren bir sonraki yıl için yapılabilmektedir. Öğrenci Eğitim hayatı süresince sadece bir kez Farabi Değişim Programından yararlanalabilir..!
Farabi Programı Başvuru Tarihleri Güz / Güz + Bahar Dönemi Farabi Başvuruları yılda 1 defa olmakta ve en geç 15 Mart tarihine kadar alınmaktadır. Önümüzdeki 2019-2020 Akademik Yılı için Farabi Başvuruları 25 Şubat 2019 - 15 Mart 2019 tarihleri arasında alınacaktır. Başvuru tarihleri dışındaki başvurular kabul edilmemektedir..! Üniversitemizin anlaşmalı olduğu üniversitelerden sadece 1 Üniversite için başvuruda bulunulacaktır. İstenilen Belgeler Farabi Ofisimize şahsen teslim edilecektir. (2 Adet Aday Öğrenci Başvuru Formu Resim Yapıştırılmış bir şekilde teslim edilecektir.)
Farabi Programı Önemli Tarihler Öğrenci Başvuruları, Süreç ve Önemli Tarihler: Güz / Güz + Bahar Dönemi Başvuruları : 01 Mart - 15 Mart Bahar Dönemi Başvuruları : YÖK Tarafından Durdurulmuştur..! Başvuruların Kurumlara Gönderilmesi : 20 Mart - 05 Nisan Başvuru Sonuçlarının Açıklanması : 25 Nisan - 30 Nisan Protokollerin ve Belgelerin Düzenlenmesi : 01 - 10 Mayıs Oryantasyon İşlemlerinin Yapılması : 01 - 10 Mayıs Fakülte ve Bölüm Onaylarının Alınması : 10 - 20 Mayıs Onaylı Belgelerin Kurumlara Gönderilmesi : 20 - 30 Mayıs
Anlaşmalı Olduğumuz Üniversitelerin Bulunduğu İller
Anlaşmalı Olduğumuz Üniversiteler Çankırı Karatekin Üniversitesi olarak şuan itibariyle 93 Üniversite ile Farabi Protokolü Anlaşmamız bulunmaktadır. Farabi Web Sayfamızda bulunan ‘‘Anlaşmalı Üniversiteler’’ kısmından tercih edeceğiniz ilgili Üniversiteye tıkladığınızda iki Üniversite arasında imzalanan Farabi Protokolü ve Bölümler Listesi görülebilmektedir. Bu listeden öğrenim gördüğünüz Bölümünüzün anlaşmamız içerisinde olup olmadığına ve Kontenjan sayısına bakabilirsiniz. İhtiyaç duyulması halinde Protokol tarihi bitmeden Bölümler Listesi iki Üniversite arasında karşılıklı olarak Güncellenebilmekte ve talep gelmesi durumunda da farklı Üniversitelerle yeni Anlaşmalar imzalanabilmektedir.
ÇAKÜ Farabi Web Sayfamız Anlaşmalı Olduğumuz Üniversiteler Bölümü
Anlaşmalı Olduğumuz Üniversiteler
Farabi Birim ve Bölüm Koordinatörleri Farabi Web Sayfamız ‘‘Koordinatörler’’ kısmından Üniversitemiz Farabi Birim ve Bölüm Koordinatörünüzün kim olduğuna ve iletişim bilgilerine ulaşabilirsiniz. Birimlerimizle yapılan yazışmalar doğrultusunda; Farabi Web Sayfamızda bulunan, Üniversitemiz Farabi Birim ve Bölüm Koordinatörleri Listesi güncellenmektedir.
ÇAKÜ Farabi Web Sayfamız Koordinatörler Bölümü
ÇAKÜ Farabi Web Sayfamız Koordinatörler Listesi
Farabi Değişim Programı - Öğrenci İş Akış Şeması
Farabi Değişim Programı - Öğrenci İş Akış Şeması
Adım Adım Farabi Değişim Programı => Başvuru
Adım Adım Farabi Değişim Programı => Kabul
Adım Adım Farabi Değişim Programı => Kayıt
Adım Adım Farabi Değişim Programı => Tamamlama
Adım Adım Farabi Değişim Programı FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI GİDEN ÖĞRENCİ 1. AŞAMA BELGELERİ 1-) Aday Öğrenci Başvuru Formu (2 Adet ve Resimli Olacak.) (Farabi Web Sayfası Belgeler - Formlar Kısmından) 2-) Transkript (2 Adet) (Öğrenci İşlerinden) 3-) Kimlik Fotokopisi (1 Adet) 4-) SGK Tescil Kaydı Belgesi (1 Adet) (SGK veya E-Devlet üzerinden, 4A Hizmet Dökümü) 5-) Dil Belgesi (1 Adet) (Başvurulan Programın Öğrenim Dili Yabancı Bir Dil ise; Dil Seviyenizi Gösteren Belge Sunulması Gerekmektedir..!) NOT: Sigortalı olarak bir işte çalışıyor gözüken Giden Farabi Öğrencisine Farabi Bursu ödenmez..!
Aday Öğrenci Başvuru Formu ‘‘Belgeler - Formlar’’ 1. AŞAMA BELGESİ Aday Öğrenci Başvuru Formu 2 Adet Hazırlanacak ve Resimli Olacak. Bilgisayar üzerinde doldurulacak. Farabi Web Sayfası ‘‘Belgeler - Formlar’’ Kısmından Ulaşılabilir.
Farabi Programı Başvurusu => 1. Aşama Öğrencimiz; Üniversitemizin Anlaşmalı olduğu Üniversiteler arasından gitmek istediği Üniversiteyi belirler. Kendi okumuş olduğu bölümün gitmek istediği üniversitede olup olmadığını ve bölüm derslerinin tutarlılığını araştırır. Öncelikli olan, almak zorunda olduğu zorunlu derslerinin Gitmek istediği Üniversitede veriliyor olmasıdır. Şayet aynı isimde bir ders yok fakat konuları ve içeriği aynı olan bir ders var ise zorunlu ders ile eşleştirilebilir. Aranılan dersin farklı dönemlerde ve farklı yıllarda olması engel teşkil etmemektedir. Bu şekilde de eşleştirilemeyen bir zorunlu ders alta kalmış olur ve Farabi Programı dönüşünüzde tekrar alınması gerekir..! Seçmeli derslerde ders eşleştirme zorunluluğu yoktur.
Farabi Programı Başvurusu => 1. Aşama Bütün bu araştırmalar sonucunda gitmek için en uygun Üniversite belirlenmiş olur ve Aday Öğrenci Başvuru Formu Bilgisayar ortamında doldurulur, 2 adet çıktısı alınır. Her iki belgeye de resim yapıştırılıp, tarih ve imza atıldıktan sonra istenilen diğer belgelerle birlikte Farabi Koordinatörlüğümüze şahsen teslim edilir ve ilk aşama yani Ön Başvuru işlemi gerçekleşmiş olur. Farabi Kurum Koordinatörlüğü, başvuru süresi bittiğinde yapılan başvuruları inceler, kontrollerini yapar ve gidilmek istenilen üniversitelere gönderir.
Farabi Programı Başvurusu => 1. Aşama Yapılan Başvuruların sonuçları ilgili Üniversitelerin Farabi Web Sayfalarında ve Üniversitemiz Farabi Web Sayfası ‘‘Duyurular’’ kısmında ilan edilir. Ayrıca telefon ile de öğrenciye bilgi verilir. Başvurusu Kabul edilen Öğrenciler ilk aşamayı geçmiştirler ve Bölüm Koordinatörleri gözetiminde 2. Aşama Belgelerini hazırlamaya başlayacaklardır. 2. Aşama Belgelerini eksiksiz bir şekilde teslim etmeleri için, Başvuru sonuçları açıklandıktan sonra 15 gün süre verilmektedir. Fikir edinebilmeniz açısından Hazırlanacak olan 2. Aşama Belgelerinin Örnek dolduruluşları ise Farabi Web Sayfamız ‘‘Belgeler - Formlar’’ kısmında sunulmuştur.
Kabul Sonrası Farabi Belgeleri => 2. Aşama FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI GİDEN ÖĞRENCİ 2. AŞAMA BELGELERİ Öğrenim Protokolü (3 Adet) (1 Yıllık gidiliyorsa; 3 Adet Güz + 3 Adet Bahar için, Tek Dönem ‘‘Güz’’ gidiliyorsa; gidilen Dönem için 3 Adet hazırlanacak.) Öğrenci Başvuru Formu (2 Adet ve Resimli Olacak.) Öğrenci Bilgi Formu (2 Adet) Öğrenci Beyannamesi (2 Adet) Öğrenci Yükümlülük Sözleşmesi (2 Adet) Öğrenci Belgesi (2 Adet - Öğrenci İşlerinden Alınacak.) Banka Hesap Bilgileri (İban Numarası mutlaka bildirilecek..!) NOT: İstenilen Farabi Belgelerine ve Örnek Dolduruluşlarına Farabi Web Sayfamız ‘‘Belgeler - Formlar’’ kısmından ulaşabilirsiniz.
‘‘Belgeler - Formlar’’ 2. AŞAMA BELGESİ Öğrenci Başvuru Formu 2 Adet Hazırlanacak ve Resimli Olacak. Bilgisayar üzerinde doldurulacak. Farabi Web Sayfası ‘‘Belgeler - Formlar’’ Kısmından Ulaşılabilir.
‘‘Belgeler - Formlar’’ 2. AŞAMA BELGESİ Öğrenci Bilgi Formu 2 Adet Olacak. Bilgisayar üzerinde doldurulacak. Farabi Web Sayfası ‘‘Belgeler - Formlar’’ Kısmından Ulaşılabilir.
Öğrenci Yükümlülük Sözleşmesi ‘‘Belgeler - Formlar’’ 2. AŞAMA BELGESİ Öğrenci Yükümlülük Sözleşmesi 2 Adet Hazırlanacak. Bilgisayar Üzerinde Doldurulacak. Farabi Web Sayfası ‘‘Belgeler - Formlar’’ Kısmından Ulaşılabilir.
‘‘Belgeler - Formlar’’ 2. AŞAMA BELGESİ Öğrenci Beyannamesi 2 Adet Hazırlanacak. Bilgisayar Üzerinde Doldurulacak. Farabi Web Sayfası ‘‘Belgeler - Formlar’’ Kısmından Ulaşılabilir.
Öğrenim Protokolü (Güz) ‘‘Belgeler - Formlar’’ 2. AŞAMA BELGESİ Öğrenim Protokolü (Güz) 2 Adet Hazırlanacak. Bilgisayar Üzerinde Doldurulacak. Farabi Web Sayfası ‘‘Belgeler - Formlar’’ Kısmından Ulaşılabilir.
Öğrenim Protokolü (Bahar) ‘‘Belgeler - Formlar’’ 2. AŞAMA BELGESİ Öğrenim Protokolü (Bahar) 2 Adet Hazırlanacak. Bilgisayar Üzerinde Doldurulacak. Farabi Web Sayfası ‘‘Belgeler - Formlar’’ Kısmından Ulaşılabilir.
Kabul Sonrası Farabi İşlemleri => 2. Aşama Hazırlamanız istenilen bu Belgeler, Farabi Web Sayfamız ‘‘Belgeler - Formlar’’ kısmında mevcuttur. Öğrenci kendi Bölüm Koordinatörü gözetiminde, Bilgisayar ortamında istenilen belgeleri dikkatlice doldurur ve istenilen adet kadar çıktısını alır. Öğrenim Protokolü doldurulurken; kendi Üniversitesindeki derslerin dönemlik toplam kredisi toplamı ne kadarsa, gideceği üniversitenin de dönemlik kredi toplamı aynı olabilir, fazla olabilir fakat az olamaz. Eğer az oluyor ise almadığı seçmeli derslerden ders alarak kredi toplamının az olmaması sağlanır.
Kabul Sonrası Farabi İşlemleri => 2. Aşama Zorunlu bir dersin gidilen üniversitede aynı ders ile eşleştirilmesi gerekmektedir. Bizde zorunlu olan bir dersin, gidilen üniversitede seçmeli olması problem oluşturmaz. Şayet zorunlu ders karşı üniversitede bulunamazsa Bölüm Koordinatörünüz eşliğinde, ders içeriği ve konu başlıkları en uygun olan ders seçilir ve zorunlu dersinize karşılık olarak yazılır. Seçmeli dersleri eşleştirme zorunluluğu yoktur fakat aynı ders var ise karşılığına yazılabilir. İstenilen Belgeler Bilgisayar ortamında eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurulup, Bölüm koordinatörünüze onaylatıldıktan sonra gidilmek istenilen üniversiteye gönderilmek üzere Farabi Kurum Koordinatörlüğümüze öğrenci tarafından şahsen teslim edilir.
Kabul Sonrası Farabi İşlemleri => 2. Aşama Farabi Koordinatörlüğümüz gerekli kontrolleri ve onay işlemlerini yaptıktan sonra hazırlamış olduğunuz Öğrenim Protokolleri için Fakültenizden Yönetim Kurulu Kararı ister. Sakınca bulunması halinde Fakülteniz isterse Öğrenim Protokollerini yeniden hazırlatabilir. Fakültenizin, hazırlanmış olan Öğrenim Protokollerini uygun görmesi halinde Koordinatörlüğümüze göndereceği Yönetim Kurulu Kararı ile birlikte hazırlanmış olan tüm Belgeler posta ile gidilmek istenilen üniversiteye gönderilir. Karşı üniversiteden onaylı ve imzalı olarak belgelerin birer nüshasının tarafımıza gelmesi beklenir. Gelen Belgeler öğrenci dosyasında dosyalanır.
Öğrenim Protokolü Nasıl Hazırlanır ? İkinci Aşamada karşı üniversiteye gönderilecek olan Öğrenim Protokolü aşağıdaki hususlar dikkate alınarak bilgisayar ortamında ve 3 orijinal nüsha olacak şekilde hazırlanır. 1.) Karşı Üniversitenin Web Sayfasında söz konusu akademik yıl için hazırlanan Ders Programından bölümünüzle ilgili dersler seçilir. Şayet web sayfasında dersler ile ilgili herhangi bir bilgi yoksa durum karşı üniversite koordinatörüne bildirilerek gerekli olan derslerin listesi ve ECTS veya yerel kredileri Bölüm Koordinatörünüz tarafından istenir.
Öğrenim Protokolü Nasıl Hazırlanır ? 2.) Dersler seçildikten sonra Farabi Web Sayfamızdaki ‘‘Belgeler - Formlar’’ kısmında bulunan Öğrenim Protokolü kullanılarak doldurulur. Sayfadaki ikinci sütuna ise gidilecek üniversitede seçilen derslere karşılık gelen üniversitemiz dersleri ve ECTS yada yerel kredileri yazılır. Karşı kurumdan alınacak dersler öğrencinin alması gereken kredi kadardır. Karşı üniversitenin kredi toplamı, Üniversitemizdeki kredi toplamından az oluyorsa seçmeli ders alınarak bu fark giderilir. Gidilecek üniversiteden seçilen ders, öğrencinin zorunlu dersine karşılık gelmiyorsa, konuları ve içeriği aynı olan bir seçmeli ders ile eşleştirme yapılabilir.
Öğrenim Protokolü Nasıl Hazırlanır ? 3.) Öğrenci kendi için ayrılan yere imzasını attıktan sonra Bölüm Koordinatörüne veya Bölüm Başkanına belgesini imzalatır ve 3 orijinal nüshayı, diğer belgeleriyle birlikte karşı kuruma gönderilmek üzere Farabi Ofisine şahsen teslim eder. Öğrenim Protokollerinin kontrolleri yapıldıktan sonra Farabi Koordinatörlüğü tarafından gerekli imza ve mühür işlemleri yapılır. 4.) Öğrenim Protokolleri imzalı ve onaylı hale geldikten sonra Farabi Ofisi tarafından öğrencinin fakültesine gönderilerek, Fakülte Yönetim Kurulu Kararı istenir.
Öğrenim Protokolü Nasıl Hazırlanır ? 5.) Alınan Fakülte Yönetim Kurulu Kararının sonucu öğrencinin Fakültesi tarafından Farabi Koordinatörlüğümüze gönderilir. 6.) Fakülte Yönetim Kurulu Kararı sonucu olumlu ise, hazırlanan tüm belgelerle birlikte Fakülte Yönetim Kurulu kararı da eklenerek karşı Üniversiteye gönderilir. Şayet öğrencinin fakültesi hazırlanan Öğrenim Protokollerinde ve ders eşleştirmelerinde bir tutarsızlık görürse Öğrenim Protokollerinin yeniden hazırlanmasını isteyebilir ve süreç yine aynı şekilde devam eder.
Ders Kayıt İşlemleri - Öğrenime Başlama 7.) Göndermiş olduğumuz belgelerin karşı üniversite tarafından onaylanmış olan birer nüshaları Farabi Koordinatörlüğümüze geldiğinde öğrencinin dosyasında dosyalanır. 8.) Karşı Üniversitenin Akademik takvimi takip edilir. 9.) Öğrenim görülecek İlgili Akademik Yıl başladığında; öğrenci ikinci öğretim ise harcını kendi üniversitesine yatırır ve ders kaydını Hazırlamış Olduğu Öğrenim Protokollerinde belirttiği şekilde Gidilen Üniversiteye yapar / yaptırır ve dilerse 1. Öğretim okuyabilir. Yani Farabi Öğrencileri için 1. Öğretim, 2. Öğretim ayrımı yoktur. 10.) Farklı bir ders seçilmesi durumunda ders kayıt işlemleri bittikten sonra ‘‘Ekle / Sil Formu’’ düzenler.
Feragat Dilekçesi (Vazgeçme Durumunda) Gitmeye hak kazanan Farabi Öğrencisi; Öğrenim Protokolleri hazırlanma aşamasında yaşanan Ders ve Kredi Uyumsuzluğu veya daha sonraki zamanlarda karşılaşılan çeşitli nedenlerle Farabi Değişim Programı hakkından vazgeçme, feragat etme hakkına sahiptir. Hakkından Feragat eden Farabi Öğrencisi, Farabi Web Sayfamız Belgeler kısmında bulunan ‘‘Feragat Dilekçesi’’ belgesini doldurup imzalı bir şekilde Farabi Ofisine teslim etmek zorundadır. Ofisimize teslim edilen Feragat Dilekçesinin bir örneği, öğrenciyi Kabul eden ilgili Üniversiteye gönderilir ve öğrencimizin hakkından feragat ettiği bildirilir. Hakkından Feragat eden öğrencinin Farabi hakkı saklı kalır ve dilerse daha sonraki yıllarda yine Farabi Değişim Programına başvurabilir.
‘‘Belgeler - Formlar’’ 3. AŞAMA BELGESİ Feragat Dilekçesi 2 Adet Hazırlanacak. Bilgisayar Üzerinde veya Elle Doldurulabilir. Farabi Web Sayfası ‘‘Belgeler - Formlar’’ Kısmından Ulaşılabilir. Feragat Edilmesi halinde Şahsen yahut Fax, Mail veya Posta ile Mutlaka Üniversitemiz Farabi Ofisine ulaştırılacaktır.
‘‘Belgeler - Formlar’’ 4. AŞAMA BELGESİ Ekle / Sil Formu (Güz) 3 Adet Hazırlanacak. Bilgisayar Üzerinde Doldurulacak. Farabi Web Sayfası ‘‘Belgeler - Formlar’’ Kısmından Ulaşılabilir.
Ekle / Sil Formu (Bahar) ‘‘Belgeler - Formlar’’ 4. AŞAMA BELGESİ Ekle / Sil Formu (Bahar) 3 Adet Hazırlanacak. Bilgisayar Üzerinde Doldurulacak. Farabi Web Sayfası ‘‘Belgeler - Formlar’’ Kısmından Ulaşılabilir.
Ders Ekleme - Ders Çıkarma (Ekle/Sil Formu) 1.) Öğrenci karşı kuruma gittikten sonra, seçtiği dersin açılmaması veya çakışması nedenlerinden dolayı farklı bir ders seçmiş ve ders programında değişiklik olmuşsa Farabi Web Sayfamız ‘‘Belgeler - Formlar’’ kısmında bulunan Ekle/Sil Formunu doldurarak her dönem için bu değişikliği yapar. 2.) İlk önce üst kısma (Silinecek Dersler Kısmı) sildiği dersleri ve karşılığına Protokolde eşleştirdiği dersleri, daha sonra da alt kısma (Eklenecek Dersler Kısmı) eklediği dersleri ve karşılığına Bölüm Koordinatöründen yardım alarak eşleştireceği dersleri yazarak 3 er nüsha hazırlayıp çıktısını alır.
Ders Ekleme - Ders Çıkarma (Ekle/Sil Formu) 3.) Öğrenci, kendi için ayrılan yeri imzaladıktan sonra Gittiği üniversitedeki Bölüm Koordinatörüne imzalatarak gittiği Üniversitenin Farabi Koordinatörlüğüne teslim eder veya hazırlanan 3 adet Ekle/Sil Formunu posta ile Üniversitemiz Farabi Ofisine gönderir. 4.) Elimize ulaşan Ekle/Sil Formu Farabi Ofisi tarafından incelenir, herhangi bir problem yoksa Bölüm Koordinatörü veya Bölüm Başkanı tarafından imzalanması için öğrencinin fakültesine gönderilir. 5.) Bölüm Koordinatörü veya Bölüm Başkanı yapılan değişikliği uygun gördüğü takdirde Ekle/Sil Formunu imzalayarak Farabi Ofisine gönderir. Farabi Ofisine ulaşan Ekle/Sil Formu Farabi Koordinatörlüğünce yapılan imza ve onay işlemlerinden sonra karşı kuruma iki orijinal nüsha olarak gönderilir.
Farabi Değişim Programı Gelen ve Giden Öğrenci Sayıları Genel Listesi
Farabi Bursu İçin İstenilen Belgeler Farabi Bursu dışında alınan diğer Burs, Kredi, Harç vs. varsa kesintiye uğramaz, Farabi Bursu ile birlikte alınmaya devam edilir. Giden Farabi Öğrencisinin Burs alabilmesi için; Sigortalı olarak herhangi bir işte çalışmaması ve gittiği Üniversitede öğrenimine devam etmesi gerekmektedir..! Bu sebeple Güz Döneminde (4 Ay) her ayın ilk haftası; Farabi Koordinatörlüğümüze Fax veya Mail ile SGK Hizmet Dökümü Belgesi ve Gittiği Üniversitede öğrenimine devam ettiğini gösteren Öğrenci Belgesi göndermek zorundadır. Tarafımıza ulaşan Belgelerin incelenmesi sonrasında ilgili ay içerisinde Burs Ödemesi yapılmaktadır.
Farabi Bursu ve Kapsamı Farabi Değişim Programından faydalanan öğrencilere; 2018-2019 Döneminde yapılan ve diğer dönemlerde yapılacak olan ödemeler, her Eğitim - Öğretim yılı başında YÖK Başkanlığı’nın belirlediği tutar üzerinden ve sadece Güz Dönemi için (4 Ay) yapılmaktadır. Yapılan Burs Ödemelerinde Güz Yarıyılı için 4 Ay dikkate alınmaktadır. 2018-2019 Dönemi Güz / Güz+Bahar Yarıyılı için Giden Farabi Öğrencilerine aylık 500,00 TL. (Toplamda 2.000,00 TL.) ödeme yapılmaktadır. Bu miktarın %70’i 350,00 TL. aylıklar halinde, kalan tutarın %30’luk kısmı ise 600,00 TL. Güz Dönemi tamamlandıktan sonra başarı durumu dikkate alınarak Mart ayı içerisinde tek seferde son ödeme olarak ödenmektedir.
Farabi Bursu ve Ödeme Şekli 2018 - 2019 Akademik Yılı Farabi Burs Tutarı YÖK Başkanlığı tarafından Aylık 500,00 TL. Toplam Burs Tutarı ise 2.000,00 TL. olarak belirlenmiş olup, Aşağıdaki Gibi Ödenmektedir. 1. Ödeme - %70 : 350,00 TL. (Ekim 2018) 2. Ödeme - %70 : 350,00 TL. (Kasım 2018) 3. Ödeme - %70 : 350,00 TL. (Aralık 2018) 4. Ödeme - %70 : 350,00 TL. (Ocak 2019) 5. Ödeme - %30 : 600,00 TL. (Mart 2019 - Son Ödeme) NOT: Son Ödeme; tüm derslerden başarılı olunduğu takdirde tek seferde 600,00 TL. olarak ödenir. Şayet başarısız olunan dersler var ise gerekli hesaplamalar yapılarak bulunan tutar kadar kesinti yapılarak kalan kısım yine tek seferde ödenir.
Doğu İlleri İçin Farabi Bursu ve Miktarı YÖK’ün 2018-2019 Akademik Yılı Doğu İlleri İçin Belirlediği, Aşağıda Belirtilen İllere Farabi Yapıldığı Takdirde, Güz+Bahar Dönemleri için 8 Ay, Aylık 700,00 TL. Toplamda ise 5.600,00 TL. Burs Ödenmektedir. Sadece Güz Dönemi için Gidildiğinde ise 4 Ay süre ile Toplamda 2.800,00 TL. Burs Ödenmektedir.
%30’luk Kısmın Hesaplanması => 5. Ödeme Tüm Derslerden Başarılı Olunduğu Takdirde (Güz); 30 30 2.000,00 TL. X ------------ X ------------ = 600,00 TL. tamamı ödenir. 100 30 10 AKTS-Kredi Toplamı Kadar Dersten Başarısız Olunduğu Takdirde (Güz); 30 20 2.000,00 TL. X ------------ X ------------ = 400,00 TL. ödenir. 100 30 Yani Başarısız Olunan 10 AKTS-Kredi Karşılığı Ders için 200,00 TL. kesinti yapılır. Tüm Derslerden Başarısız Olunması Durumunda (Güz); %30’luk kısım olan 600,00 TL. ödenmez..! NOT : Bu Hesaplamadaki Toplam Burs Miktarı ve Ödenecek Tutar 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılına Aittir..!
%30’luk Kısmın Hesaplanması => Farabi Bursu Hangi Durumlarda Kesilir ? Başarı Durumu Hesaplanırken; Güz Dönemi Transkripti Esas Alınır ve saklı tutulan %30’luk kısımdan ödenecek miktar bulunur. Disiplin Cezası alınması durumunda; Disiplin Cezası süresi boyunca ve Raporlu olunan süre zarfında (1 Ay ve üzeri Sağlık Raporları için geçerlidir) Farabi Bursu kesilir..! Tüm derslerden Devamsızlıktan kalınması halinde, Yatay Geçiş yapıp veya Sürekli Ücrete tâbi bir işe başlayıp gönderen kuruma bildirmeyerek Burs almaya devam edildiği takdirde, alınmış olunan tüm Farabi Burslarının iade edilmesi gerekmektedir..! FF ve FD Notları Başarısız Sayılır..! Not Ortalaması 2,00 ve üzerinde olması durumunda, DC ve DD Notları Başarılı Sayılır. NOT : Bir Önceki Sayfada Yapılmış Olan Örnek Hesaplama; 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Burs Ödemesi Tutarı (Güz - 2.000,00 TL.) Üzerinden Yapılmıştır.
Barınma ve Konaklama Farabi Öğrencilerine Ödenen Karşılıksız Farabi Bursu Dışında Barınma ve Yurt Giden Öğrenciye aittir. KYK’da kalan Öğrenciler gidecekleri yerde de KYK’da kalacaklar ise, Üniversitemiz Farabi Koordinatörlüğünden aldıkları Kabul Belgesi ile KYK’dan Nakil Belgesi alarak, bu belge ile (KYK’da Kontenjan Olması Durumunda) gidecekleri yerdeki KYK’ya kayıt yaptırabilirler. KYK’da kalan Fakat gidecekleri yerde ailesinin yanında kalacak olan Öğrenciler; Üniversitemiz Farabi Koordinatörlüğünden alacakları Kabul Belgesi ile KYK’ya giderek (Yurt Yönetiminin Onaylaması Halinde) 1 yıl Evci Çıkma İzni ve Farabi Öğrenciliğinin sonunda yine KYK’da kalma imkanı tanınmasını talep ederek bu şekilde bir İzin Belgesi alabilirler. 1 yıl sonra Farabi Öğrenciliği bittiğinde bu belge ile tekrar KYK’ya kayıt yaptırabilirler. KYK’da kalmayıp Gidecekleri yerde KYK’da kalmak isteyen öğrenciler, gittikleri yerdeki KYK’ya başvuruda bulunabilirler. Boş kontenjanın olması durumunda Yurt imkanından faydalanabilirler.
Yıl Sonundaki Yapılacak İşlemler Değişim Sürecinin Sonunda Öğrenci; Farabi Öğrencisi olduğu Üniversite ile ilgili İlişik Kesme işlemlerini yapar. Farabi öğrencisi olduğu Üniversiteden aldığı Not Çizelgesi (Transkript) ve Farabi Web Sayfamız Belgeler kısmında bulunan Öğrenci Nihai Raporunu, doldurarak öğrenim gördüğü Akademik Yılın bitmesine müteakip en geç 15 gün içerisinde kendi yükseköğretim kurumuna Fax, Mail yada Posta ile göndermeli veya şahsen teslim etmelidir.
Yıl Sonundaki Yapılacak İşlemler Farabi Koordinatörlüğü tarafından öğrencinin Fakültesine gönderilen Not Çizelgesine (Transkript), istinaden Fakültesi tarafından Fakülte Yönetim Kurulu Kararı alınır. Alınan Karar Metni yine Fakültesi tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir. Öğrenci İşlerinde UBİS Not sistemine ders ve not girişleri yapılır. Öğrenci son sınıfta Farabi yapmışsa Diplomasını yine kendi Üniversitesinden alır. Öğrenciler, Farabi kapsamında gittikleri yükseköğretim kurumunda almaları gereken zorunlu derslerden başarısız olmaları durumunda, ilgili dersleri kendi Üniversitesinde tekrar almak zorundadır..!
Öğrenci Nihai Rapor Formu ‘‘Belgeler - Formlar’’ 5. AŞAMA BELGESİ Öğrenci Nihai Rapor Formu 1 Adet Hazırlanacak. Bilgisayar Üzerinde Doldurulacak. Farabi Web Sayfası ‘‘Belgeler - Formlar’’ Kısmından Ulaşılabilir. Dönem Sonunda Fax, Mail veya Posta ile Mutlaka Üniversitemiz Farabi Ofisine ulaştırılacaktır.
ÇAKÜ Farabi Web Sayfamız Farabi Deneyimleri Bölümü
Daha Önceden Farabi Yapan Öğrencilerimizin Farabi Deneyimleri
Farabi El Kitabı / Farabi Cep Kitabı YÖK tarafından hazırlanan ve Farabi Web Sayfamız ‘‘Farabi Programı’’ Bölümünde elektronik ortamda bulunan Farabi Değişim Programı El Kitabı ve Cep Kitabı Farabi El Kitabı: Farabi Değişim Programı ve İşleyişi, Farabi Yönetmeliği, Farabi Esas ve Usuller, Mevzuat ve Farabi Programı Hakkında Genel Bilgiler içermektedir. Farabi Cep Kitabı: Öğrencilerin, Farabi Değişim Programı hakkında merak ettikleri sıkça sorulan birçok Soru ve Cevabını içermektedir.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ Farabi Kurum Koordinatörlüğü İletişim ve Adres ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ Farabi Kurum Koordinatörlüğü Güzel Sanatlar Fakültesi Binası Cumhuriyet Mahallesi Şht. P. Üsteğmen Erdem ÖZTÜRK Sokak No:12 Kat:6 Oda No:13 P.K. 18102 Çankırı / TÜRKİYE Tel: +90 (376) 213 26 26 / Dahili: 2445 Fax: +90 (376) 212 68 99 E-posta: farabi@karatekin.edu.tr Web: http://farabi.karatekin.edu.tr
TEŞEKKÜRLER Çankırı Karatekin Üniversitesi Farabi Değişim Programı Koordinatörlüğü Bu sılayta ulaşabilmek için; Farabi Web Sayfamız ‘‘Farabi Tanıtım Sunusu’’ başlığını veya; http://farabi.karatekin.edu.tr/farabi-tanitim-sunusu-9899-sayfasi.karatekin linkini ziyaret edebilirsiniz. Hazırlayan: Fatih DEMİRTAŞ Farabi Ofis Koordinatörü