Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ VE
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
Özel Öğretim Yöntemleri
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Giyim Üretim Teknolojisi Alanı
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
ÖLÇME, DEĞERLENDİRME ve SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Ulusal Yeterlilik Ulusal yeterlilik; yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarınca yapılan değerlendirmelerle tespit edilen ve MYK (Mesleki Yeterlilik.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) TR1-LEO Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi Ulusal ve uluslararası meslek.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
ÖNCELİK 2: HAYAT BOYU ÖĞRENME FIRSATLARININ VE SUNUMUNUN ARTIRILMASI.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Destek Eğitim Odaları.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
MYK NEDİR ?? Meslek standartlarını temel alarak,teknik ve mesleki alanlarda,ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek; denetim,ölçme ve değerlendirme,belgelendirme.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
T.C. MERSİN VALİLİĞİ TARSUS İMKB MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ TEMSA GLOBAL SAN. VE TİC. A.Ş. ARASINDA YAPILAN EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
MUHASEBE VE FİNANS ÜMİT KÖSE Ö NSÖZ bu slaytta anlatılmak istenen bu alan üzerinde neler yapılabilir faydaları nelerdir Hayatımıza.
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Programın Karşılaştırılması Sunusu
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Mobİlya ve İç Mekan TasarImI AlanI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
… Sınıf Öğretmeni.
BE BEP NEDİR ?.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Meslek Haritalama Çalıştayı Hilal DOĞRUÖZ ÖZER
Hilal DOĞRUÖZ ÖZER Uzman
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BİRİMLERİ EĞİTİM POLİTİKALARI DAİRE BAŞKANLIĞI PROGRAMLAR VE ÖĞRETİM MATERYALLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI EĞİTİM ORTAMLARININ VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI SOSYAL ORTAKLAR VE PROJELER DAİRE BAŞKANLIĞI ÖĞRENCİ İŞLERİ VE SOSYAL ETKİNLİKLER DAİRE BAŞKANLIĞI İZLEME VE DEĞERLENDİRME DAİRE BAŞKANLIĞI KALİTE GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI ÖZEL BÜRO

PROGRAMLAR VE ÖĞRETİM MATERYALLERİ DAİRE BAŞKANLIĞININ GÖREVLERİ İş dünyasının ihtiyaç ve gereklerini göz önüne alarak mesleki ve teknik eğitimle ilgili öğretim programlarını hazırlamak ve hazırlatmak, Programlara ait bireysel öğrenme materyalleri, ders kitaplarına, yardımcı kitaplara, elektronik kitap ve ders yazılımlarına (içerik) ait standartları belirlemek ve hazırlamak/hazırlatmak, Ders kitapları ve eğitim araç gereçleri ile ilgili gerekli araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak, Mesleki ve teknik eğitim-istihdam ilişkisini güçlendirecek politika ve stratejileri geliştirmek, uygulamak ve uygulanmasını koordine etmektir.

PROGRAMLAR VE ÖĞRETİM MATERYALLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI PERSONELİ 1 Millî Eğitim Uzmanı 3 Millî Eğitim Uzman Yardımcısı 1 Şube Müdürü 10 Öğretmen 1 Şef 1 Teknisyen olmak üzere toplam 18 personel çalışmaktadır.

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME YAKLAŞIMI Mesleki Teknik Eğitim alanlarında program hazırlanırken sektörün ihtiyacı ve iş analizini esas alan yaklaşım yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu yaklaşımda iş piyasası ihtiyacının karşılanması öncelikli olarak dikkate alınır. Eğitim etkinlikleri bireyleri iş hayatına hazırlayacak şekilde planlanır. Meslekler analiz edilerek meslek elemanının yapması gereken iş ve işlemler belirlenir. Öğretim programları, söz konusu iş ve işlemleri yerine getirebilmek için gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandıracak şekilde hazırlanır.

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME AŞAMALARI Analiz İş Piyasası İhtiyaç Analizi/Beceri İhtiyaç Analizi/Eğitim İhtiyaç Analizi, Meslek Analizi, Meslek Standartlarının İncelenmesi Tasarlama Program yaklaşımının belirlenmesi ve yaklaşıma uygun çerçevenin oluşturulması Geliştirme Program dokümanlarının hazırlanması Uygulama Programların onaylanması ve uygulanması Değerlendirme Uygulamaların izlenmesi,değerlendirilmesi ve güncellenmesi PROGRAM BELGELENDİRME BECERİLİ İŞGÜCÜ (Belgeli)

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Öğretim programları geliştirilirken/güncellenirken; Sektörün ihtiyacı ve iş analizini esas alan modüler program yaklaşımı kullanılmaktadır. Ulusal meslek standartlarında ve ulusal yeterliliklerde belirtilen bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Meslek seviyelerine göre programlar arası yatay ve dikey geçişlere imkân veren bir yaklaşım esas alınmaktadır. Alan ve dallar belirlenirken uluslararası standart ve sınıflamalar referans alınmaktadır.

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE PROGRAM YAPISI REFERANS BELGELER A Modülü A Dersi AYÇ TYÇ Anahtar yetkinlikler UMS UY Diğer iş piyasası analizleri İlgili diğer mevzuat Geri bildirimler B Modülü C Modülü Öğretim Programı B Dersi D Modülü - E Modülü - F Modülü C Dersi - G Modülü

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE UYGULANAN ALAN VE DALLAR 2015-2016 öğretim yılı itibari ile mesleki ve teknik ortaöğretim okullarında; 12. sınıflarda 62 alan 226 dal programı 9, 10 ve 11. sınıflarda 53 alan 205 dal programı uygulanmaktadır. Alan Dal Listesi

MEVCUT YAYINLANAN BİREYSEL ÖĞRENME MATERYALİ Her bir öğrenme birimi (modül) için bilgi, örnek uygulama faaliyetleri ve ölçme değerlendirme bölümlerinden oluşan yaklaşık 6500 bireysel öğrenme materyali hazırlanarak www.megep.meb.gov.tr web adresinde yayınlanmaktadır.

DEVAM EDEN PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI 53 alan ve 205 dal öğretim programlarından 38 alana ait Çerçeve Öğretim Programı, Haftalık Ders Çizelgeleri ve ekleri toplam 162 adet Ulusal Meslek Standardı ve diğer referans belgeleri doğrultusunda modüler yapıda kazanımlara dayalı olarak güncellenmiş olup onay sürecindedir.

DEVAM EDEN PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI Tekstil Teknolojisi, Tasarım Teknolojisi ve Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı programlarının güncellenmesi çalışmaları devam etmektedir. Maden Teknolojisi alanı ile ilgili olarak program geliştirme çalışmaları tamamlanmış ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının onayına sunulmuştur. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile yapılan protokol çerçevesinde 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun getirdiği değişiklikler, 53 alana ait öğretim programları içerisine ÇSGB uzmanları ile birlikte yansıtılmıştır.

DEVAM EDEN PROGRAM GELİŞTİRME ÇALIŞMALARI Öğretim Programları 64. Hükümet Eylem Planı’nda yer alan ve 130 no.lu eylem maddesinde belirtilen 8 anahtar yetkinlik; Ana dilde iletişim Yabancı dillerde iletişim Matematiksel yetkinlik Dijital yetkinlik Öğrenmeyi öğrenme Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler İnisiyatif alma ve girişimcilik Kültürel farkındalık ve kendini ifade etme güncellenen programlara yansıtılmıştır.

DEVAM EDEN DEĞERLER EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR 65. Hükümet Programı’nda; Toplumsal değerlerimizin daha fazla özümsenmesi ve gelecek kuşaklara aktarılması için değerler eğitiminin eğitim ve öğretim sisteminin bütününde yer alması sağlanacaktır. (s 32) ifadesi yer almaktadır. Bu doğrultuda; Bireysel öğrenme materyali yazım kılavuzunda modül yazarlarının değerler eğitimiyle ilgili etkinliklere yer vermesini sağlayacak yönerge eklenmiştir. Temmuz-Ağustos 2016 tarihlerinde hizmet içi seminerler kapsamında öğretmenlere değerler eğitimi ile ilgili yapılan çalışmalar hakkında bilgilendirme yapılmıştır. Öğretmenlere eğitim öğretim faaliyetlerinde rehberlik etmesi amacıyla megep.meb.gov.tr adresinde değerler eğitimiyle ilgili açıklamalara yer verilecektir.

DEVAM EDEN DEĞERLER EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR Çerçeve Öğretim Programlarında yer alan Programın Uygulanmasına Yönelik Açıklamalar başlığı altında değerler eğitimi ile ilgili gerekli açıklamalara yer verilmiştir. Mesleki ve teknik ortaöğretim okullarının 9. sınıfında 53 alanda uygulanan Mesleki Gelişim Dersi içerisine Meslek Ahlakı ve Ahilik ile ilgili bir modül eklenerek komisyon tarafından yazılmış ve megep.meb.gov.tr adresinde yayımlanmıştır. Bu materyalde vatan sevgisi konusu içerisinde 15 Temmuz darbe girişiminden de bahsedilmiştir. Öğretmenlerin eğitim öğretim faaliyetlerinde yararlanması amacıyla hazırlanan Ders Bilgi Formlarında dersin kazanımlarına uygun olarak değerler eğitimi ile ilgili alanın ve dersin özelliğine göre etkinlik ve çalışmalara Uygulamaya İlişkin Açıklamalar kısmında yer verilmiştir.

DİĞER ÇALIŞMALAR Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından mesleki yeterlilik belgesi alınması zorunluluğu getirilen toplam 48 mesleğin öğretim programları ile karşılaştırılması yapılmıştır. Bu sayede mezunlarımızın söz konusu mesleklerle ilgili olarak sınava girme zorunluluğu kaldırılacaktır. Öğretim programı güncellemeleri doğrultusunda EUROPASS Sertifika Eklerinin hazırlanması ve güncellenmesi çalışmaları devam etmektedir. Europass Sertifika Ekleri, Mesleki eğitim sertifikasına sahip olan kişilerin edindikleri bilgi ve becerileri tanımlayan belgelerdir. Mezunlarımıza diploma, iş yeri açma belgesi (sağlık alanı hariç) , EUROPASS Sertifika Eki ve başarılan modülleri gösteren belge verilmektedir.

DİĞER ÇALIŞMALAR Bireysel öğrenme materyali yazım ve değerlendirilmesine yönelik olarak bireysel öğrenme materyali yazacak öğretmenlere eğitim seminerleri gerçekleştirilmiştir. Öğretim programı geliştirmeye yönelik sektör temsilcileri, öğretim üyeleri ve ilgili alan öğretmenlerinden komisyonlar oluşturularak çalışmalar düzenlenmektedir. Yazım süreci tamamlanan bireysel öğrenme materyallerinin alan ve dil incelemesi ile grafik düzenleme çalışmaları devam etmektedir.

Haftalık Ders Çizelgesi DİĞER ÇALIŞMALAR Geçiçi Koruma Altında Bulunan Öğrenciler İçin Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı ve Haftalık Ders Çizelgesi hazırlanarak uygulamaya konulmuştur. Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Anadolu Meslek ve Anadolu Teknik Programları 9.Sınıf Haftalık Ders Çizelgesi, Kurul Kararı ve Öğretim Programı megep.meb.gov.tr adresinde yayımlanmaktadır. Haftalık Ders Çizelgesi

PROGRAMIN UYGULANMASINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR Bakanlığımızca megep.meb.gov.tr adresinde yayımlanan; Çerçeve öğretim programları, Haftalık ders çizelgeleri, Programların uygulanmasına ilişkin açıklamalar, Program dokümanlarında yapılan değişiklik ve güncellemeler, Talim ve Terbiye Kurulu Kararları’nın, sene başı zümre öğretmenler kurul toplantılarında incelenmesi önemlidir. Eğitim öğretim faaliyetlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi bu doğrultuda yapılmalıdır.

PROGRAMIN UYGULANMASINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR Öğretim programlarının hazırlanması, materyallerinin yazılması ve düzenlenmesi çalışmaları Bakanlığımızca görevlendirilen öğretmenler tarafından yürütülmektedir. Bu kapsamda gerekli tedbirlerin zamanında alınması önemlidir.

Programlar ve Öğretim Materyalleri TEŞEKKÜR EDERİZ. Arz Ederim Belma GÜNGÖR Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanı