NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Advertisements

OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
KAPASİTE PLANLAMA VE KAPASİTE KULLANIMI
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
İMAL USULLERİ KAYNAK TEKNOLOJİSİ BÖLÜM 5 KESME. Esası? Oksijen saflığının etkileri? Kesme üfleci ve çalışma şekli? Yüzey kalitesi değerlendirmesi?
Hat Dengeleme.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
F.Dilvin Taşkın.  Nakit akışı tahminlerinde kavramsal konular.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Kaizen.com KAIZEN TM Institute Etkin Sağlık Hizmet Yönetimi için Çözüm Ortağınız Hedefler ve Örnekler.
Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
İşletmelerde Tesis Yönetimi
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
İhracat Genel Müdürlüğü
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Zaman ve Gölgesi Prof. Dr. Şafak URAL
YAPI KALİTESİ Bitmiş bir yapının kalitesini, yani servis ömrü boyunca güvenliğini belirleyen dört ana unsur; PROJE KALİTESİ Zemin özellikleri dikkate alınmış,
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
Toplam Arz- Toplam Talep
YATIRIM HARCAMALARI.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Devlet Muhasebe Standartları
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Projenin sonlandırılması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 3-Normalizasyon
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Üretİm Yönetİmİ MALİYET KAVRAMI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Maliyet + Kar = Fiyat Fiyat- Maliyet = Kar Rekabet Edebilirlik NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Satış Fiyatı Üretim Maliyeti KAR Fiyatların Artırılması Maliyet + Kar = Fiyat NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Satış Fiyatı Üretim Maliyeti Maliyet Düşürülmesi Fiyat - Maliyet = Kar KAR NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

İSRAF MALİYET + KAR = FİYAT FİYAT - MALİYET = KAR FİYAT / GELENEKSEL YAKLAŞIM MALİYET KATMA DEĞER İSRAF KAR MALİYET + KAR = FİYAT FİYAT / YALIN YAKLAŞIM FİYAT - MALİYET = KAR HEDEF MALİYET WOW NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Savings as percent of GDP NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Research and development expenditure, percent of GDP NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Not: 2011’de yüzde 12,2’ye geriledi. Sadece iki ekonomide iç tasarruf oranı Türkiye’nin altındadır: İngiltere (yüzde 11,9) ve ABD (yüzde 12) Türkiye uzak ara en düşük özel kesim tasarruf oranına sahip: Yüzde 15,9. Ardından Brezilya (yüzde 19), Kanada (yüzde 20,5), İtalya (yüzde 20,8), İngiltere (yüzde 22), ABD (yüzde 22,1), Fransa (yüzde 24,2), İspanya (yüzde 24,2) vs. geliyor http://www.gazetevatan.com/asaf-savas-akat-495497-yazar-yazisi-dunyada-tasarruf-oranlari/ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Yrd.Doç.Dr.Hikmet Erkan_Nişantaşı Üniversitesi

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Maliyetler Nerede ??? Malzeme, işçilik ve önceden yapılmış bağlı amortisman maliyetlerini günlük olarak kontrol etme olasılığı olmadığına göre, kontrol edilebilir maliyetler nerede ve nasıl oluşuyor?? Her üretim sisteminde 4 ana operasyon vardır. Transport, Depolama, Kontrol ve İşleme. Operasyonların optimizasyonu bu 4 başlıktan bir ya da bir kacının ayrı ayrı ele alınıp iyileştirmesi olarak algılanmaktadır. Ancak, bu birbirinden bağımsız iyileştirmeler çoğunlukla sistem iyileştirmesine etkisi ya cok az ya da hiç olmamaktadır.Sistem performansının iyileştirilmesi tüm bu operasyonların birlikte ele alınarak iyileştirilmesiyle mümkün olacaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © GELENEKSEL ÜRETİM SİPARİŞ TESLİMAT € İsraf Kontrol edilebilir maliyetleri saptamak için; siparişten teslimata kadar geçen sürede oluşan maliyetlere bakmak gerekiyor. Gözlemlere göre bu süre ne kadar uzun olursa maliyetler de o kadar artıyor. Bu süre içerisinde depodan imalat alanlarına ve imalat alanlarındaki iş merkezleri arasında hammadde ve parça hareketi var. Hammadde, yarımamul, ve nihai ürünün kalite açısından kontrolu var. İmalat süreleri var. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © YALIN ÜRETİM SİPARİŞ TESLİMAT Kontrol edilebilir maliyetleri saptamak için; siparişten teslimata kadar geçen sürede oluşan maliyetlere bakmak gerekiyor. Gözlemlere göre bu süre ne kadar uzun olursa maliyetler de o kadar artıyor. Bu süre içerisinde depodan imalat alanlarına ve imalat alanlarındaki iş merkezleri arasında hammadde ve parça hareketi var. Hammadde, yarımamul, ve nihai ürünün kalite açısından kontrolu var. İmalat süreleri var. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © HM WIP OP2 OP1 OP3 NÜ Ürün Maliyeti Zaman GELENEKSEL ÜRETİM YALIN Sonuç olarak, fiyat oluşumunda müşterinin ödemek istemediği, hatta, ödemek zorunda da olmadığı, herhangi bir değer de yaratmayan dolayısıyla satılamayan aktivitelerden derhal ve hızla kurtulmak gerekiyor. İşte, bu basit, yalın düşünce, Yalın Üretim’in çıkış noktası…. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 İsraf Alanı Taşıma Hareket Hurda & Tamir Bekleme Gereksiz İşlem MOVE IT OVER THERE UNTIL WE NEED IT Taşıma Hareket Hurda & Tamir Bekleme Gereksiz İşlem Envanter Fazla Üretim NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © 1. Fazla Üretim. Çok fazla, çok erken. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

2. Bekleme Parça veya makinenin işlemi bitirmesini bekleme NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3. Taşıma Stokları sağa sola taşıma. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4. Gereksiz İşlem Müşterin talebi olmayan işlemler yapmak. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5. Envanter İşi yapmak için gereken minimumdan fazla her şey. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Aşırı Envanter Sorunları Gizler ENVANTER SEVİYESİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Aşırı Envanter TESLİMATTA GECİKMELER HATALI PARÇA ÜRETİMİ KÖTÜ TERTİP VE DÜZEN TEZGAH ARIZALARI UZUN TEZGAH AYARLARI TASHİH HATALI MALZEME ENVANTER SEVİYESİNDE AZALMA NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6. Hareket İyi organize edilmemiş çalışma planı veya yerleşim. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © 7. Hurda & Tamir Tüm tamirler israftır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © KAZANÇLAR NEREDE ? Malzeme ve parça taşınması Malzemenin depolanması Kalite Kontrol maliyetleri Hazırlık Süreleri Tasarım maliyetlerinin düşürülemediği bir ortamda malzeme hareketini ve kalite kontrol sürelerini azaltmak, imalat sürecindeki hareketi iş merkezleri arasında hızlandırmak gerekiyor... Süreçler NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Yrd.Doç.Dr.Hikmet Erkan_Nişantaşı Üniversitesi

Farklılaşmak/Yalınlaşmak için Değer Yaklaşımı NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Değer yaratma ancak fayda, fiyat ve maliyet faaliyetlerinden oluşan tüm sistem dengeli ve doğru şekilde ayarlandığında elde edilir. Maliyet Fiyat Fayda NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Müşteri İstek ve Gereksinimleri Kalite Esneklik Hizmet Maliyetler Reaksiyon süresi Değişkenlik (Schonberger ve Knod, 1997) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Değer Yaratan 5% Değeri Olmayan Değeri Olmayan ama gerekli! Yalın = İsrafın ortadan kaldırılması İSRAFIN TÜRÜ: KARMAŞIKLIK İŞÇİLİK AŞIRI ÜRETİM ALAN ENERJİ HATALAR MALZEME ZAMAN TAŞIMA Genellikle Temin Süresinin %95 i Değer Yaratmayan Aktivitelerden oluşmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

Değer müşteri tarafından tanımlanmaktadır. Yaptığımız iş değer yaratıyor mu?? Evet ise Hayır ise Bu işi daha iyi nasıl yaparım? Tamamen ortadan kaldırabilir miyim? Kaldırılmıyorsa, azaltmak mümkün mü? NOT: Ara sıra yapılıyor olsa bile tüm değer yaratmayan aktiviteleri listeye eklemeliyiz. Değer müşteri tarafından tanımlanmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

VAK’A ÇALIŞMASI Arabanızı bakım için servise götürdünüz. Temin süresini hesaplayalım. Yrd.Doç.Dr.Hikmet Erkan_Nişantaşı Üniversitesi

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Larry P. Ritzman, Lee J. Krajewski Üretim Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık Bülent Kobu Üretim Yönetimi, Beta Yayıncılık M.Hulusi Demir Üretim Yönetimi, Beta Yayınları Mehmet Şahin Gök Üretim Yönetimi, Kriter Yayınları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©