Nitel Araştırma Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Advertisements

BAŞLIK (TIMES NEW ROMAN(TNR), 48 PUNTO, KOYU) ÖZET (TNR, 36 PUNTO, KOYU) Özet bölümünde, yapılan çalışmanın amacı ve önemi kısaca anlatılmalı, kullanılan.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Bu yaklaşımda, kullanıcıların bilişsel ve fiziksel davranışları modellenmeye çalışılır. Ayrıca, kullanıcı davranışlarının bu modele uyup uymadığı ya da.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Yapılan çalışmanın detaylarını, yöntemlerini, farsa şekil, formül, yazılım algoritması, çalışma biçimleri, çalışma durumları, uygulama alanları, çalışmanın.
Nitel araştırma teknikleri
Bireyi Tanıma Teknikleri I
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
AKVARYUM TEKNİĞİ.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
Bölüm 2: Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 4. Hafta*
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
VI. FEN BİLİMLERİ ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
İSTATİSTİK.
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Araştırma Süreci ve Etik
Tezin Olası Bölümleri.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
ÖDE6024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ ARAŞTIRMA
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
4. HAFTA Geçerlik, Güvenirlik ve Etik Kavramları
Buraya, sadece sunumu yapan yazarın e-postası yazılmalıdır.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Bitirme Çalışması Başlığı
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Araştırmaya Karar Vermek
Sunum transkripti:

Nitel Araştırma Süreci Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU

Bulgular Toplanan ham verilerin çeşitli tekniklerle işlenerek çözümlenmesi sonucu bulgular elde edilir. Bulgular bölümünde, toplanan verilerin analizine ilişkin istatistiksel sonuçlar özetlenir. Bulgular, sonuç kısmını destekleyecek şekilde gereksiz ayrıntılara girmeden raporlanır. Çalışmanın hipotezlerine aykırı olan sonuçlar da dahil olmak üzere konuyla ilgili tüm bulgulardan söz edilir (Büyüköztürk vd., 2013).

Çalışmada, birden fazla deneysel işlem birleştirilmişse, her bir deneysel işlemin yöntem ve bulguları ayrı ayrı tanıtılır (Büyüköztürk vd., 2013). Bulgular olgusal ya da yargısal nitelikte olabilir. Olgusal nitelikteki bulgular, olası işlem yanılgıları dışında nesneldir. Kişisel görüşlerden etkilenmezler. Yargısal bulgular ise kişisel görüş, beğeni, tutumlardan kaynaklı verilere dayalı olan bilgilerdir. Temelde özneldir (Karasar, 2012).

Bilimsel çalışmalarda olabildiğince olgusal bulgular elde edilmeye çalışılır. Çünkü olgusal bulgulara dayalı çözümler üzerinde anlaşmak daha kolaydır. Bulgular olabildiğince sayısallaştırılıp çizelge ve şekillerle de desteklenerek sunulmalıdır. Yorumdan ayrı ve yorumla karıştırılmadan sunulmalıdır. (Karasar, 2012)

Yorumlar Yorum, bulgulara, araştırma amacı doğrultusunda verilen anlamdır. Uygun bir yorumla bütünleşmeyen bulgular, araştırma problemine çözüm önerisi getiremez. Yorumlama, öznel ve çok yönlü bir süreçtir. Bulgulara ne kadar değişik açılardan bakılabilir ve değerlendirilebilirse, yorumun geçerlik olasılığı o derece artar. (Karasar, 2012)

Araştırmada problem alanının tanımlanması ve yöntemden kaynaklı sınırlılıklar olabilir. Bunlar; problem durumu, araştırma modeli, evren, toplanan veri türü, veri toplama teknikleri ve verilerin analizinden kaynaklı sınırlılıklar olabilir. Yorumda araştırmanın sınırlılıkları mutlaka dikkate alınmalıdır. (Karasar, 2012)

Sonuçlar Sonuçlar, araştırmacının yargısıdır. Bulguların bir özeti ya da tekrarı değildir. Sonuçlarda, durum özetlendikten sonra duruma ilişkin son değerlendirme yapılır. Tüm yapılanlar ve elde edilenler ışığında problem çözümüne getirilen katkının, davranışlar ve alınacak önlemler için oluşturulduğu kabul edilen dayanakların ifadesidir. (Karasar, 2012)

Öneriler Tümüyle kişiseldir ve herkesin üzerinde anlaşması beklenmez Öneriler Tümüyle kişiseldir ve herkesin üzerinde anlaşması beklenmez. Ancak bu durum önerilerin, araştırma bulgularına dayalı olması zorunluluğunu ortadan kaldırmaz Araştırmacılar elde ettikleri sonuçlara göre problem çözümünü sağlamak veya onu kolaylaştırmak üzere iki tür öneri geliştirir; 1. Uygulama Önerileri 2. Yeni Araştırma Önerileri (Karasar, 2012)

KAYNAKLAR Çalışmada kullanılan kaynakların tamamı kaynaklar listesinde yer almalı ve kaynaklar listesindeki kaynaklara da metin içinde mutlaka atıf yapılmalıdır. Kaynaklar listesi az ve öz olmalı, yapılan araştırmayı destekleyen önemli kaynaklara yer verilmelidir. (Büyüköztürk vd., 2013)

EKLER Ekler, bir materyalin çalışmanın gövde kısmında detaylı olarak verilmesinin uygun olmayacağı ve dikkati dağıtacağı durumlarda oldukça yararlıdır. Örneğin, araştırmaya özel hazırlanmış bir bilgisayar programı, yayınlanmamış bir test, karmaşık matematiksel kanıtlar ve kullanılan araçların detayları ekler bölümünde verilebilir. Bu bölüm, eğer okuyucuların çalışmayı anlamasında ve değerlendirmesinde gerçekten faydalı olacaksa eklenmelidir. (Büyüköztürk vd., 2013)

Kaynakça Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Kılıç, E. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. baskı). Ankara: Nobel Yayınevi