TASAVVUF FELSEFESİ Tasavvuf, İslam inancında Allah'a ulaşmanın yollarından biridir. Başka bir deyişle, insanın akıl yoluyla erişemediği ilahî hakikatlere.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kur'an Aklımızı Kullanmamızı İster. Konuyla ilgili ayetler: 1- "Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? Yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?
Advertisements

GİRİŞ ETKİNLİĞİ Aşağıdaki sorularla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Yağmur niçin yağar? Sıcak havalarda yağmur yağarken, soğuk havalarda kar yağmasının.
MATTA 17. İSA’NIN GÖRÜNÜMÜ DEĞIŞIYOR Altı gün sonra İsa, yanına yalnız Petrus, Yakup ve Yakup'un kardeşi Yuhanna'yı alarak yüksek bir dağa çıktı. Onların.
Higgs bozonu nedir? Hasan AVCU. Evrenin başlangıcı kabul edilen Büyük Patlama'nın hemen saniyenin milyonda biri kadar ertesinde ilk parçacıklar da etrafa.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
D A D A I Z M.
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Varoluşçuluk (Egzistansiyalizm) Nedir, Ne Demektir?
SANAT FELSEFESİ HAZIRLAYAN: HELİN ÖZCE KÖSE 11 FEN A.
GÜNEŞ SİSTEMİ VE ÖTESİ: UZAY BİLMECESİ. GÖK CİSİMLERİNİ TANIYALIM Bulutsuz bir gecede gökyüzünü gözlemlediğimizde irili ufaklı pek çok cisim görürüz.
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
DİN FELSEFESİ VI. Ünite.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Allaha İman İfagat Kazanck 10-D Allahın varlığına ve birliğine inanmak inanç esaslarının biridir. Bu «tevhid inancı» olarakta isimlendirilir. Kelime.
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
DİN FELSEFESİNİN KONUSU  Felsefenin ilgilendiği alanlardan birisi de dindir. Çünkü din olgusu insanlık tarihi boyunca önemli olmuştur. Basitçe din felsefesi,
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
FELSEFE KONU: BİLGİ FELSEFESİ VE BİLGİ ÇEŞİTLERİ.
GÖKTÜRK KİTABELERİ.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Tarih Felsefesi.
İDEOLOJİ’DE YENİ TARTIŞMALAR
Doç.Dr.Gülbiye Yenimahalleli Yaşar
Hz. İsa Prof. Dr. Şadi Eren.
Niçin Yaratıldık?
Proje Oluşturma ve Yönetimi
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
İSLAMİYET VE TÜRKLER.
AY.
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
Zaman ve Gölgesi Prof. Dr. Şafak URAL
MESLEK SEÇİMİ ve ÖNEMİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İNSANHAKLARI YURTTAŞLIK VE DEMOKRASİ
DİN VE DİN ANLAYIŞI.
ALLAH’A ÎMAN Allah’a İman, İmanın Şartlarındandır.
RASYONALİZM (AKILSALCILIK)
SOSYOLOJİ NEDİR? Sosyoloji, bir bütün içerisinde insanların bütün ilişkilerini inceleyen, bu ilişkilerin nasıl yaratılıp korunduğunu ve değiştiğini analiz.
MADDE’NİN AYIRTEDİCİ ÖZELLİKLERİ
DEĞİŞİM KAVRAMI DEĞİŞİM NEDİR?.
DUYGUSAL ZEKA.
YOKLUK VE BUTLAN HUKUKİ İŞLEMLERDE HÜKÜMSÜZLÜK
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
MADDENİN AYIRTEDİCİ ÖZELLİKLERİ
BİLİM TARİHİNE GENEL BİR BAKIŞ
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yazı Sistemleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
İNSAN NE İÇİN YARATILDI ?
SİSTEMATİK DÖNEM PLATON FELSEFESİ I.
M.S 2. YÜZYIL-M.S 15. YÜZYIL FELSEFESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KUR’AN VE SÜNNETULLAH(TARİH YASALARI)
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
FELSEFE İLE DÜŞÜNME 2. ÜNİTE.
Ünite Konuları için tıklayınız
Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Salih (a. s.)
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
İnsanın Paylaşma ve Yardımlaşma İhtiyacı
Sunum transkripti:

TASAVVUF FELSEFESİ Tasavvuf, İslam inancında Allah'a ulaşmanın yollarından biridir. Başka bir deyişle, insanın akıl yoluyla erişemediği ilahî hakikatlere ve gayb alemine ait hakikatlere sezgiyle ulaşma yoludur.

TASAVVUF FELSEFESİ Tasavvuf felsefesine göre evren tek bir varlıktır. Bu tek varlık Tanrı'dır. Ezelî ve ebedî olan, yani sonsuzdan gelip sonsuza giden Tanrı zaman ve mekân (yer) varolmadan önce vardır, hep varolacaktır. Bu tek varlığa, Tanrı'ya, ''Vücud-i Mutlak'' denir.

TASAVVUF FELSEFESİ Tasavvuf, Tanrı'nın birliğini ve evrenin oluşunu varlık birliği (Vahdet-i Vücut) anlayışıyla açıklayan dinî ve felsefi akımdır. İslâm tasavvufu, "Tanrı'dan başka varlık yoktur" kuralını temel alır.

TASAVVUF FELSEFESİ Evrende görülen her şey Vücud-i Mutlak'ın Adem-i Mutlak'a yansımasıdır. İnsan da Tanrı'nın görüntüsünden bir parçadır, Tanrı'dan bir parçadır. Tanrı o aynadan yüz çevirince, bütün evren yok olacaktır.

SORU Şöyle bir soru geliyor akla: Evren bütün güzellikleri, iyilikleri, olgunlukları içeren Tanrı'nın görüntüsüyse, yeryüzünde gördüğümüz bunca çirkinlik, kötülük, çiğlik nasıl oluşmuş?

CEVAP Her şey kendi karşıtıyla belirir. Evrendeki tek varlığın, Tanrı'nın Tecellisi, görünmesi için bile, Adem-i Mutlak'a bakarak "Kün" emrini vermesiyle oluşan görüntüde, hem Vücud-i Mutlak'ın, yani varlığın, hem de Adem-i Mutlak'ın yani yokluğun, izleri, özellikleri vardır. Demek ki evrende, dünyada, insanda varlık ile yokluk, gerçek ile hayal, iyilik ile kötülük, güzellik ile çirkinlik, olgunluk ile çiğlik birlikte bulunur. Kötülük olmasa iyilik anlaşılamaz, bilinemezdi. Ama iyilik, güzellik, olgunluk gibi nitelikler gerçektir. Tanrı'nın nitelikleridir, sonsuzdan gelip sonsuza giderler. Kötülük, çirkinlik, çiğlik gibi nitelikler ise hayaldir, geçicidir, Adem-i Mutlak'ın, yani yokluğun nitelikleridir. Gerçek niteliklerin, iyiliğin, güzelliğin, olgunluğun, Tanrı'nın niteliklerinin belirmesi için geçici olarak oluşturulmuşlardır.

TASAVVUF

TASAVVUF FELSEFESİ Bütün görüntülerde “Varlık” ve “Yokluk” ögeleri bir aradadır. İnsan dünyaya bağlı tutku ve zevklerini yok ederek “Varlık” ögesini geliştirir. Bunun yolu da tekkelerden (tarikatlar) geçer.Burada insan sıkı bir eğitimle dünya nimetlerinden vazgeçerse, sonunda özü olan Tanrı’ya kavuşabilir.

TASAVVUF FELSEFESİ Bu da gerçek aşktır. İnsanların birbirlerine duyacakları aşk ise mecazdır. Bu, kişiyi Tanrı’dan uzaklaştırır. “Bir hırka, bir lokma” insana yetmelidir. Tekkelerde bu yolla Tanrı’ya ulaşan insan sonunda “Enel Hak” (“Ben Tanrı’yım”) derecesine varır.

TASAVVUF

TASAVVUF FELSEFESİ ''Fenafillah'' en son derecedir. ''İNSANLAR UYKUDADIRLAR, ÖLDÜKLERİ ZAMAN DİRİLİRLER.''

TASAVVUF

TASAVVUF Tasavvuf yalnızca bir din felsefesi değil, aynı zamanda, bir yaşam biçimi önerisidir.

VE SON HAZIRLAYAN; OĞUZHAN UYSAL