Başşliyoouu... Başlıyor....

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
GİRİŞİMCİLİK VE ÖZ YÖNELİM
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme-Öğretme Süreci
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
SUNUM İÇERİĞİ Öğrenme Kuramları Milli Eğitim Temel Amaçları
YAPILANDIRMACILIK Çetin TORAMAN.
Natüralist eğitim felsefesi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Probleme Dayalı Öğrenme
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Toplam Kalite Yönetimi
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Yapılandırmacılık = Constructivism
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Programlı Öğretim.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Öğretim Programı Tasarım Soruları
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAPILANDIRMACI- OLUŞTURMACI YAKLAŞIM
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME.
Başşliyoouu
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Başşliyoouu... Başlıyor...

Yapısalcılık Yapısalcılık, bir öğrenme ve anlamlandırma teorisidir. Bilginin doğasını ve insanın nasıl öğrenmeye başladığının bir açıklamasını bizlere sunar. Bireyler kendi kavrayış ve bilgilenmelerini karşılıklı etkileşim yoluyla oluşturmayı; bildikleri-inandıkları fikir, olay ve aktivitelerle ilişkili olarak sürdürürler (İnteraktif yolla) kendi bilgilerini oluşturup, yapılandırırlar. Öğrenilen bilgiler, olaylarla ilişkilendirilir.Bilgi taklit ya da tekrar yerine içerikle ilişkilendirilerek elde edilir

Piaget’nin öğrenme kuramı Zihin bilgiyi işlerken özümleme, uyma, dengeleme işlevlerini gerçekleştirmektedir Öğrenci yeni bilgiyle karşılaştığı zaman, bu bilgiyi daha önceden zihinde var olan bilgiyle karşılaştırır. Böylelikle özümleme işlevini gerçekleştirir. Eski bilgi ile yeni bilgi arasında bir çakışma varsa yeni bilgiye göre zihnini yeniden yapılandırarak uyma işlevini yerine getirir. Tüm bu süreç içinde bir zihnî dengeleme işlemi gerçekleşir.

Yapılandırmacı Ögrenme Teorisinin Temel Felsefesi Öğrenme zihinsel bir süreçtir Öğrencilerin önceki bilgi birikimi öğrenmeyi etkiler. Öğrenme, öğrencilerin mevcut bilgilerinin yanlıs ya da tatmin edici düzeyde olmadığının onlara ispatlanması ile daha sağlıklı bir şekilde meydana gelir. . Öğrenme ayni zamanda sosyal bir süreç olduğundan dolayı, bilişsel anlamda gelişme sosyal etkileşimler sonucunda meydana gelir. . Öğrenme kavramla ilgili ek uygulamaları gerektirir

Oluşturmacı felsefeye göre bilginin tanımı Eflatun,bilginin ve bilgiyle orantılı olarak da matematiksel bilginin daha önceden bireyden bağımsız olarak bulunduğunu savunmuşlardır Geleneksel öğrenme yaklaşımında insan zihni boş bir sayfaya benzetilmektedir. Dış etkenler ile bu boş sayfaya bilgiler yazılır ve öğrenme gerçekleşir. Oluşturmacı felsefe bilginin bireyden bağımsız olarak var olmadığını ve insan zihninin öğrenmenin hiç bir aşamasında boş bir sayfa olarak algılanamayacağını savunur. zihninde verdiği anlama ve içselleştirmeye göre oluşturduğu bir üründür

Oluşturmacı kuramın felsefi görünümü Anlama çevre ile etkileşimdir Bilişsel çatışma veya karışıklık öğrenmenin bir uyarıcısıdır ve öğrenilenlerin tabiatını ve düzenlenmesini belirler Bilgi sosyal görüşmeler ve kişisel anlayışların uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi ile yavaş yavaş olgunlaşır

Oluşturmacılık Ağacı

Oluşturmacılık yaklaşımının öğrenme prensipleri Çokluluk (Çeşitlilik) Aktiflik Uyum Orijinallik (Özgünlük) Açıklık (Netlik) Süresizlik

Yapılandırmacı Öğretim Programı Tasarısı Ünitenin Yapısını İnceleme. Genel/Temel Kavram veya Olguyu Belirleme. Kavram Ağı Oluşturma. Ünite İle Geliştirilebilir; İstenilir, Gözlenebilir ve Ölçülebilir Düşünme Becerilerini Belirleme. Öğrenme Görevlerini Belirleme. Öğrenenlerle Toplantı Yapma. Süreç Odaklı Öğrenme Hedeflerine Karar verme. Öğrenme Yaşantılarına Karar verme. Değerlendirmenin Nasıl Yapılacağına Karar verme. Uygulamayı Gerçekleştirme Yaşantılar ve Materyalleri Sağlama. Süreç Değerlendirme Yapma. Kendini. Birbirini.

YAPISALCI (OLUŞTURMACI) ÖĞRETİM TASARIMI Öğretim tasarımında en önemli yaklaşım öğrenenin yetenek, ilgi ve bilgi düzeyidir Yapıcı epistemolojinin öğretme-öğrenme süreçleri tasarımı üzerindeki yansıması daha çok öğrenme üzerindedir. Yapıcılıkta asıl ilgi öğrenmenin nasıl gerçekleşeceği konusuna eğilmiştir Yapıcı ortamlar öğrenciye bilgi aktarma işlevi görmezler, aksine öğrencinin bilgiyi yapılandırılmasını destekleyecek olanakları sunarlar Oluşturmacı öğrenme yaklaşımına göre bilgi pasif olarak alınamaz. Yapıcı anlayışta teknolojinin görevi, öğrenciyi desteklemek ve kolaylaştırmaktır

Yapısalcı öğretim tasarımlarının başlıca özellikleri 1.öğrenci öğretmenin yapılarına ulaşmak yerine kendi yapılanın oluşturur. 2.Her öğrenciye hitap edilebilmesi için bilginin biçimine ve etkinliklere çeşitlilik getirilir. 3.Öğretirken gerçek durumlara, gerçek nesnelere mümkün olduğu kadar çok yer verilir. 4.Öğretmenler kontrol edici, empoze edici, doğruları sunucu değil, yardım edici, kolaylaştırıcı bir tavır sergiler. 5.Yanlışlar, öğrenciyi tanıma fırsatı olarak görülür; nedenleri keşfedilerek düzeltilmesi için fırsatlar yaratılır. Yanlış bile olsa öğrencilerin düşüncelerini söylemesi özendirilir. 6.Planlar esnek ve seçeneklidir. Öğrenme süreciyle ilgili kararlar öğrencilerle birlikte alınır. 7.Öğrencilerin karmaşık düşünmeleri, soru sormaları, görüş alışverişi yapmaları özendirilir. 8.Öğrencilerin değerlendirilmesi; günlük olarak, dosyalara ve öğrencilerin ürettiklerine bakılarak, öğrenme-öğretme süreçlerinin akışı içinde yapılır. 9.Yalnızca yeni öğrenilenlerle ilgilenilmeyip, ön kavramlar da göz önünde bulundurulup değiştirilmeye çalışılır.

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER

OHH BEE BİTTİ….