Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
Bölüm 6 Nicel Veri Toplama
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
İstatistik Kavramı İstatistik; kesin olmayışlığın ışığı altında karar verme tekniğidir. Ana kitle hakkında örneklem yardımıyla tahmin çalışmalarıdır. Kitle.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Öğrenme-Öğretme Süreci
Hipotezlerin /Araştırma sorularının formüle edilmesi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ARAŞTIRMA TASARIMI.
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Araştırma Nedir? Araştırma Türleri
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
Nicel Araştırma Yöntemleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Erken çocuklukta gelişim
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Araştırma Yöntemleri 3- Bilimsel araştırmanın amacı
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
BÖLÜM 3 Üçüncü Bölüm Konuları DENEY NEDİR? DEĞİŞKENLER DENEYSEL DESENLER PROBLEMDEN DENEYE: İŞİN ÖZÜ VERİ.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Araştırma Süreci II
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
BÖLÜM 2 Endüstri/Örgüt Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ DERSİ 4. Hafta
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Örnekleme Yöntemleri
PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 1
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
İç Geçerlik Varılan bir nedensel ilişkide sonucun deney değişkenleri ile açıklanma düzeyi ile ilgilidir. Deneyde kontrol iç geçerliği arttırmak için yapılır.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Ölçme ve Değerlendirme
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Toplumsal Araştırma.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
21. YY BECERİLERİ.
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
…………………………………………………………………………………………………
Sunum transkripti:

Araştırma Problemi Nasıl Yazılır? MAR İSTATİSTİK

Araştırma Problemleri Çalışmanın amaç, hedef veya genel gidişatını belirleyen bir veya birkaç cümle Genel özellikleri Ampirik bir araştırma olanağını ima eder Araştırma için ihtiyaç olduğunu belirtir Odak sağlar Araştırmaya kısa ve öz bir genel bakış sağlar

Araştırma Problemleri Problem belirtmenin iki yolu Araştırma hakkında bir ön-anlama sağlamak, amacı ve genel yapısı hakkında genel bir çerçeve sağlamak amacıyla araştırma problemi yazılır. Daha sipesifik, belirleyici, odaklanmış ifadeler ile araştırma soruları verilir. Araştırmanın doğasını daha ayrıntılı olarak vermek amacını taşır.

Araştırma Problemleri Genel bir araştırma problemi Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin zorunlu uyuşturucu testi programına yönelik tutumlarını araştırmaktır. Odaklanmış ifadeler ve araştırma soruları Bu çalışmada erkek ve kız öğrencilerin liselerdeki zorunlu uyuşturucu programına yönelik tutumları karşılaştırılmıştır. Lise sınıfları arasında zorunlu uyuşturucu testi programına yönelik tutum farklılıkları nelerdir?

Araştırma Problemleri Araştırılabilir ve araştırılamaz problemler Araştırılabilir problemler ampirik araştırma ihtimalini ama eder Akademik veya sosyal odaklı okul öncesi kurumlara devam eden çocuklar arasındaki başarı ve sosyal beceri farklılıkları nelerdir? Öğretmenlerin ölçme metotları hakkındaki bilgileri ile bunları kullanmaları arasındaki ilişki nedir?

Araştırma Problemleri Araştırılabilir ve araştırılamaz problemler Araştırılamaz problemler arasında bir şeyin nasıl yapılacağı ile ilgili açıklamalar, açık olmayan ifadeler ve değer-tabanlı endişeler sayılabilir Demokrasi iyi bir devlet yönetimi şekli midir? Suç önlenebilir mi? Beden eğitimi dersleri lise müfredatından çıkarılmalı mı?

Araştırma Problemleri Nicel problemler Sipesifik (belirli) Kapalı Statik Ürün odaklı Belirli değişkenlerin kullanımı Nitel problemler Genel Açık Evrimleşen Süreç odaklı

Araştırma Problemleri Araştırma problemi kaynakları Kişisel ilgi ve tecrübe İstatistik sınıfında formatif test kullanma Araştırma dersinde teknoloji kullanma Teoriden çıkarım yapmak Diğer araştırmaları tekrar etmek Büyük bir araştırma sonuçlarını doğrulamak Araştırma sonuçlarının geçerliğini farklı katılımcılar ile doğrulamak Zaman içersindeki değişim ve trendleri kontrol etmek Farklı yöntemler kullanarak önemli sonuçları kontrol etmek Birbirini yanlışlayan sonuçları açıklamaya çalışmak

Nicel araştırma soruları Üç sipesifik elemanı belirler Araştırma deseninin tipi İlgilenilen değişkenler ve bunlar arasındaki ilişkiler Çalışmaya konu olan katılımcılar

Nicel araştırma problemleri Değişkenler Ör, cinsiyet, ağırlık, tutum, başarı vb... Değişkenin kavramsal ve operasyonel (işevuruk) tanımları

Nicel araştırma problemleri Değişkenlerin kavramsal ve işevuruk tanımları Kavramsal tanım: değişkeni sözel olarak kavram ve terimler ile tanımlama Başarı: formel öğretim sonucu kişinin ne öğrendiği Özel yetenek: kişinin belirli bir görev0 veya yetenek ile ilgili performansı İşevuruk (operasyonel) tanım:değişkenin anlamının göstergesi, nasıl ölçüldüğünün, kategorileştirildiğinin ve kontrol edildiğinin açıkça belirtilmesi Test skoru Yıllık 25.000 TL gelirin altı ve üstü

Nicel araştırma problemleri Değişkenlerin tartışıldığı bağlamda üç tip değişken tanımlanır Bağımsız ve bağımlı değişkenler Dış (extranous) ve gizli değişkenler (confounding) Sürekli ve kategorik değişkenler

Nicel araştırma problemleri Dış değişkenler: araştırmacı tarafından uygun şekilde kontrol edilmeyen ancak bağımlı değişkeni etkileyen değişkenlerdir. Bilgisayar destekli öğretimde öğrencilerin klavye becerilerini kontrol etmemek Gizli değişkenler: hem bağımlı hem de bağımsız değişken ile sistematik bir şekilde etkileşen dış değişkenlerdir. İki terapinin etkinliğini karşılaştırmada aynı tecrübeye sahip terapistler kullanmama

Nicel araştırma problemleri Hipotez Hipotezler iki veya daha fazla değişken arasında beklenen ilişki ile ilgili geçici ifadelerdir. Kendine güven ve matematik başarısı arasında istatistiki olarak anlamlı pozitif bir ilişki vardır Matematik dersinde manipulasyon araçları kullanan öğrenciler geleneksel algoritmik ders gören öğrencilerden anlamlı bir şekilde daha başarılı olurlar

Nicel araştırma problemleri Hipotez kullanmanın sebepleri Belirli bir odak sağlamak için Değişkenler arasındaki ilişkileri test edebilmek için Araştırmayı yönlendirmek ve yönetmek için İlişkileri yanlışlamak veya doğrulamak için Sonuçları ve sonuçlardan çıkarılan açıklamaları rapor ederken kullanacak bir çerçeve oluşturmak için Desteklendiğinde ilişkinin yordamlayıcı doğası için ampirik kanıt sağlaması için

Nicel araştırma problemleri İki tip hipotez Tümevarım (inductive) ve tümdengelim (deductive) Tümevarımsal hipotez birçok gözlemden oluşturulan geçici açıklama Tümdengelimsel hipotez teoriden çıkarım yapılarak oluşturulan hipotez

Nicel araştırma problemleri Araştırma hipotezini değerlendirme kriterleri Bildirimsel bir formatta yazılmıştır Bilinen gerçekler, teoriler ve önceki araştırmalar ile tutarlıdır Araştırma probleminin mantıksal bir uzantısıdır İki veya daha çok değişken arasında beklenen bir ilişki belirtir Test edilebilir Açık, net ve kısadır.

Nicel araştırma problemleri Nicel araştırma problemlerini değerlendirme kriterleri Problem önemli ve araştırılabilir Problem araştırma tipini belirliyor mu? Problem araştırmaya konu populasyonu belirtiyor mu? Problem değişkenleri ve aralarındaki ilişkileri belirtiyor mu?

Nitel araştırma Problemleri Araştırılacak bir olgu, süreç belirlenir Örnek meseleler Liselerde uyuşturucu sorunu Öğretmenlerde mesleki tükenmişlik Özel eğitime ihtiyaç fuyan çocukların ötekileştirilmesi Örnek süreçler Öğretmenlerin kazanım-odaklı müfredata uyum süreci Öğrenciler üniversite sınavına nasıl bir tepki veriyorlar Öğrenciler çalışmaları ile öğretmen beklentisini nasıl birleştiriyorlar?

Nitel araştırma Problemleri Özellikleri Bir olgu ile ilgilenir Açık uçlu Problem veri toplandıkça ve üzerinde düşünüldükçe değişir Ne öğrenileceği konusunda tarafsızdır: Tahmin yok Beklenen sonuç yok