“Walk the Talk” Kullanım Rehberi ISOPA URUN DESTEK PROGRAMLARI “Walk the Talk” Kullanım Rehberi ISOPA URUN DESTEK PROGRAMLARI “WALK THE TALK” COZUM PAKETI NASIL KULLANILIR Asagidaki notlar “Egitmenleri Egit” bolumunde kullanilacaktir. Bu materyal sunuculara rehberlik edecektir ancak musterilere verilecek sunum paketinin bir parcasi degildir. SAYFA #1 Bu sunum “Walk the Talk” cozum paketinin kullanimi hakkinda onemli bir rehberlik yapmaktadir. Revizyon 2015
ISOPA Member Companies SLIDE #2 Öncelikle ISOPA hakkında birkaç kelime. Bu çalışma tüm ISOPA üyeleri ile paylaşılmış ve burada ISOPA üyesi firmaların logoları görülüyor.
ISOPA “Walk The Talk” Paketinin Kullanımı – Önemli noktalar Fabrika Müdürü ile işletmeyi gezin, paketin içeriğini müşteriye uyarlayın Çalışanların davranışlarını nasıl geliştirebileceğini tasarlayın - Pozitif motivasyon oluşturun - Diyalog geliştirici faaliyetlerde bulunun Risk yönetimi ve riski dengelemeyi gelistirin Müşteriye uygun gerçekçi pratikler uygulayın Zorlu sorularla nasıl basa cıkacağınızı bilin SAYFA #3 Burada sunum ve diyalog yeteneginin gelistirilerek calisanlarin davranislarini hedefimiz olan kimyasallarin emniyetli kullanimi yonunde nasil degistirebileceklerinin puf noktalarini bulmaktasiniz.
İcerigi Müsteriye Uyarla Fabrika Müdürü ile işletmeyi gezin Belirli davranış özellikleri ve cevreyle ilgili fabrika müdürü ile görüş alışverişinde bulunun, son kazalarla ilgili duygusallık var mı ? ISOPA Programı’nın davranış gelisimi üzerine sürekli bir eğitim oldugunun altını cizin. Odaklanmanız gereken konuları kararlastırın- örnek: - Sadece MDI la calışan insanlara TDI dan bahsetmeyin - Sadece TDI la calisan insanlara Pentan dan bahsetmeyin ISOPA “Walk the Talk” Paketinin Amaci tesis icin gerekli butun emniyet tedbirlerini saglamak yonetmeliklerdeki sartları yerine getirmek DEGILDIR SAYFA #4 Musterinin tesisi ve buradaki sartlar hakkinda bilgi sahibi olman hayati onem tasir. Boylelikle cozum paketini mevcut sartlara gore uyarlayabilirsin. Sonucta cozum paketi daha spesifik olur ve daha kolay sonuc alinir. Bir on gorusme ve fabrika muduruyle yapilacak isletme gezisi olmazsa olmaz bir ilk adimdir. Fabrika mudurune cozum paketinin calisanlarin davranis guvenligine odaklandiginin, fabrika guvenligi ile ilgili yasal sorumlulugu kapsamadiginin altini ciz.
Isletme Turu – Kontrol Listesi Yönetim Sisteminin kalitesini değerlendirin Calışan davranışın hammaddelerle güvenli çalışmaya uygunluğunu değerlendirin Mühendislik kalitesini değerlendirin Varsa hassas konuları tanımlayın Yönetimle eğitimde odaklanılacak konular ve anahtar mesajlar konusunda fikir birliğine varın. SAYFA #5 Kontrol Listesi gorusme ve isletme ziyareti sirasinda yardimci olacak onemli bir aractir. BUNUN BIR TEFTIS OLMADIGINI HATIRLATMAK ISTERIZ
Çalışanların Davranışları Nasıl Geliştirilebilir ? Kazaların % 80 i yanlis davranislarla ilgilidir Calışan Davranışını geliştirmek icin motivasyonu kullanın Calışanları ürkütmeden risk bilincini geliştirin. Risk yaratabilecek konulara odaklanın; Gizli patlama riskleri, bakım işçileri, sıcak yüzeyler, atık fıçılarda olusan basınç C. Patlamaları önlemek, acil durum ve kaza yönetimiyle ilgili uygun eğitimler önerin. SAYFA #6 Bu sayfa davranış guvenliginin onemini vurgulamaktadir.
Pozitif Motivasyonu Geliştirin ISOPA “Walk the Talk” – paketi bir seferlik bir oluşum değil bir sürectir Faz 1 Sürekli DAVRANIS gelişimi, tüm poliüretan hammadde tedarikçilerinin iyi ve tutarlı bir örnek oluşturmasıyla baslar Faz 2 Sağlanan ISOPA sunum malzemelerini kullanarak güvenlik diyaloğunu baslatır Faz 3 Sürekli DAVRANIS gelişimi, müşterinin ve tüm poliüretan tedarikçilerinin takibi ve desteğine ihtiyac duyar Sorun çıkaranların baskın olmasına, 2 ve 3 nolu fazları bozmasına müsaade etmeyin. Catışmalar fabrika yönetimi ile işbirliğine girerek tanımlanmalı ve cözümlenmelidir. Tedarikçilerin ve yöneticilerin sürekli takip ve öncülüğü olmaksızın yapılan DAVRANIS gelişimi başarısız olacaktır. SAYFA #7 Her ne kadar calisanlara yapılan ilk sunus onemliyse de, zaman icinde tum calisanlar bunu gunluk hayatlarina kaynastirmalidir. Onemli 3 faz vardir. Birinci ve surekli olan faz tum poliuretan tedarikci firma temsilcilerinin Cevre Saglıgı ve Güvenligi konularında ornek standartlar sergilemesidir. Fabrika mudurunun de buna paralel davranislar sergilemesi son derece onemlidir.
Phase 2 Güvenlik Diyaloğu Kurun Tek taraflı konusmanın faydasi yok Kimyasallarla uğraşanlar sorunlar hakkında bilgi sahibidir Kendi özel güvenlik standartlarını oluşturanlara yardım edin Katılımcıların toplam sürenin en az % 40 ında konuşup tartışmalarına olanak sağlayın. Dinleyin; tartışmaları baslatın, ilerletin ve sonuclandırın SAYFA #8 Diyalog yoluyla pek cok sey ogrenilebilir. Bu hazirlanan sunumun isletmeye ve calisanlara yonelik olmasini saglar. Konusmak kadar dinlemek de onemlidir!
Phase 2 Dikkati toplamak ve Diyalogu Başlatmak Katılımcılardan kendilerini ve görevlerini tanıtmalarını isteyin ISOPA çözüm paketinde tartışmaları başlatmak için pek çok açık soru vardır. Katılımcılara PU kimyasalları ile ilgili bir kaza yaşayıp yaşamadıklarını sorun Insanların kendi deneyimlerini paylaşmalarına fırsat verin SAYFA #9 Katilimcilarin kendi iclerinde konusmalari ve tartismalariyla basla. Bilgiyi topluma ozel hale getir.
Phase 2 Güvenlik Diyalogu – Nasıl Gerçekleştirilmeli Fabrika müdürü ile birlikte bir eğitim odasında başlangıç güvenlik sunumu düzenlenmeli Bunun bir saati sunum, toplamda iki saati aşmayacak şekilde geri kalan kısmı da genel tartışma olmalıdır Sunumu görsel olarak desteklemek icin hazırlık yapılmalıdır. Fabrika müdürünün katılımı sağlanmalıdır SAYFA #10 Fabrika muduruyle sunum icin gereken sure ve diyalog olusturmanin onemi konusunda gorus birligine varilirsa iyi netice alinir. Ziyaretden once gorsel sunus ekipmanlarinin kontrolu yerinde olur. . Fabrika mudurunun de sunuma katilimi saglanmalidir. Bunun icin daha onceden soz alınabilir
Phase 3 Takip Etmek Güvenlik Diyaloğu ile ilgili takip düzenli olarak hammadde tedarikçi firma temsilcileri ve fabrika yöneticileri tarafından yapılmalıdır. Sorunları görmezlikten gelmeyin, arkasındaki sebebi tartışın, cözüm önerilerini ortaya koyun. Tüm bu olanlardan fabrika yöneticisini haberdar edin. Temel nokta, davranış gelişiminin sahiplenilmesini sağlamak amacıyla sürekli takiptir. SAYFA #11 Sunum ve Diyalog sadece bir ilk adimdir. “Walk the Talk” paketi ise surekli bir işlemdir.Sonradan ortaya cikan tartismalar sure olarak kisa olabilir ancak eşit onemdedirler. Muhtemel sorun cikaricilarla acik tartismaya gir ve onlarin sorunlarini, bakis acilarini sapta. Fabrika mudurunun bu tartismalarda bulunmasini sagla veya onu bilgilendir.
Patlama Riski Yönetimi, Kaza ve Ilk Yardim Yonetimi ile Ilgili Uygun Cozum Onerin Gerektiginde ISOPA “Walk the Talk” çözüm paketinden uygun materyalleri kullanın SAYFA #12 Görevin en iyi uygulamayi onermektir Daha fazla materyale ihtiyac duyarsan kendi firmana basvur.
Zor Sorularla Başa Cıkma Fabrikadaki bir eksiği, orneğin eksik havalandırma, sakın savunma. Bu tür eksikler fabrika müdürüne yönlendirilmelidir. Yönetimsel hataları ve eksiklikleri (örneğin işe başlama öncesi sağlık muayenesinin yokluğu) savunmayın, yorum yapmayın. Bu konuları kendi yonetiminizle görüşün Hammadde ile uğrasırken yasanan kötü bir deneyim Tüm detaylarıyla derhal tartışın. Büyük bir grup içinde (kisisel korunum bebekler icindir) gibi damdan dusme laf atanlar olabilir Bu kisiyi yerin dibine sokmak yerine olayı şakaya vurun. Daha sonra ona güvenlikle ilgili bir kac soru sorup tartışmaya katılmasini sağlayın. Tipik sorular için rehber ISOPA paketine başvurun Sorunun cevabini bilmediğinizde Izosiyanat uzmanlarıyla görüsüp geri döneceğinizi bildirin SAYFA #13 Eger oturum verimli gecmisse pek cesitli ve zor sorular ortaya cikacaktir. İste bunlara bazi ornekler. ONEMLI – Eger sorunun cevabini bilmiyorsanız kendi firmanıza veya ISOPA uzmanlarına basvurup sorunun cevabını bir sonraki ziyaretinizde veya daha önceden fabrika müdürü vasıtasıyla iletin. Yarım yamalak bilgiyle blöf yapıp kendinizin ve programın guvenilirliğini zedelemeyin.
Tekzip Dışarıdan gelen belgeler için sorumluluk reddi ISOPA ve üyeleri, halihazırda mevcut olan en iyi bilgiler temelinde son derece iyi niyetli bir şekilde doğru ve güvenilir bilgiler sunmak için her türlü gayreti göstermiştir ancak doğacak riskler sadece kullanıcıya aittir. Bilgilerin eksiksizliği, doğruluğu veya güvenilirliğine ilişkin herhangi bir beyan ya da taahhütte bulunulması söz konusu olmadığı gibi, bu bilgilerin kullanılmasından veya bilgilere güvenilmesinden kaynaklanabilecek her türlü zarar ya da hasardan dolayı gerek ISOPA gerekse ISOPA üyesi herhangi bir şirket tarafından hiçbir yasal sorumluluk kabul edilmeyecektir. SLIDE #14 Tekzip