Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PRATİK TECRÜBELER BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PRATİK TECRÜBELER BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY."— Sunum transkripti:

1 PRATİK TECRÜBELER BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY

2 İSVEÇ AHLAKI ve ÖZELLİKLERİ
Oturmuş prensipler Dakiklik ve planlılık Dürüstlük Yapılan her işin yazıya dökülmesi İş vaktinde iş yapılması İşe erken başlamak Satış-dağıtım ve teknik servis harici makam ve iş yeri aracının olmaması Hayatın düzenli ve sistematik olması Spor ve egzersiz İngilizce ortalamasının yüksek olması ve bu sayede global dünyaya açık ve entegre olması Okul eğitimine ek olarak, toplumsal eğitilmişliğin ve kültürün de yüksek olması BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY

3 İSVEÇ’İN ÖNE ÇIKAN ÖZELLİKLERİ
Yaygın ve oturmuş e-devlet altyapısı (10 yıldan fazladır yaygın kullanılıyor) Yaygın, çalışan ve yüksek hizmet kalitesinde ulaşım ve iletişim altyapısı İş gücü pahalı olduğundan makine ile yapılabilen bir iş için insan gücü kullanılmaz Ericsson ve Nokia sayesinde bölgenin bir global firmalar tarafından bir IT üssü haline getirilmiş olması Bu sayede ilgili kaynak ve uzmanlara hızlı ulaşılması ve fikirlerin daha hızlı hayata geçirilmesi Üniversite – Sektör uyumu sayesinde teknolojik gelişimin sürekli yeni buluşlarla beslenmesi Demir, su ve ağaç haricinde hiçbir doğal kaynağın olmadığı bir ülke. İnsan gücünün kalitesini sürdürülebilir bir başarı için kaçınılmaz hale getiriyor BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY

4 İŞ YAPARKEN Kararlar yavaş ve her seviyedeki ilgili çalışanın görüşü alınarak verilir Bizdeki hiyerarşik yapının tersine, düz bir yapı vardır. Her seviyede çalışan, her seviyedeki çalışanla görüşünü paylaşabilir, amir ve çalışan aynı ortamda oturur ve çalışırlar. Kısa vadeli değil, sürdürülebilir iş ve kazanç önemlidir. Bu anlamda her iş için sizden bir ‘business plan’ istenir. Sonunda iş karlı bile olsa eğer şirketin uzun vadeli hedeflerine uymuyorsa ‘Thanks, but No Thanks’ derler BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY

5 SİZDEN İSTENECEKLER Ürün veya hizmetin detaylı dökümü
Yeterlilik sertifikasyonları Ürün veya hizmetin standartlarla uyumu Referanslarınız Hedef kitleniz Hizmet kaliteniz, SLA seviyeleriniz Dokümantasyon (Ürün, destek, kullanım-kurulum rehberleri Eğitim planlaması Düzgün ve çalışan bir CRM Sizinle Çalışacaklarsa, İşe uygunluğunuz (kadro, sertifikasyon, yeterlilik) İşe sahiplenmeniz Piyasa hakimiyetiniz BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY

6 TÜRKİYE’YE BAKIŞ Bilmeyenler tanımıyorlar
Bir kısmı Türkiye’nin başkentini Kulu olarak biliyor Türkiye’yi gelişmişlik açısından komşularına bakarak değerlendiriyorlar Yukarıdaki algılar her ne kadar değişmeye başlasa da, toplum hafızasının yenilenmesi zaman alacaktır. Bu nedenlerden dolayı hangi yönde iş yapsak da, bir güven bariyerini aşmamız gerekiyor. BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY

7 İYİ BİR BAŞLANGIÇ İÇİN NELER YAPMALI
Partnerınızla iş yapmak için siz kendinizin doğru aday olduğunuzu düşünüyorsunuz. Peki acaba bu ondan nasıl emin olacak? İyi bir adım atılması ve güven köprülerin kurulması 6 ay ile 1 yıl sürebilir Daha önce çalıştığınız referanslarınızla tanıştırın Türkiye’ye getirin, gezdirin. Sizi, iş yapış şeklinizi, müşteri portföyünüzü yerinde görmesini sağlayın. BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY

8 SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR İŞ İLİKİŞİ İÇİN
Açık olun Sürekli bilgi paylaşımı Karşılıklı ziyaretler Zamanında ödeme Piyasayı tanıyan sizsiniz, risk analizini yapıp, risk kontrolü yapacak da sizsiniz. Bu anlamda risk faktörleri konusunda partnerınızı uyarın ve riske sokmayın. Vadeli ve peşin ödeme şeklinde veya mal transferlerinde kredi kuruluşları ile çalışırlar. Piyasanızın gerçeklerini önceden paylaşın ve ona göre uygun modeli birlikte geliştirin. BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY

9 TEŞEKKÜRLER BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY


"PRATİK TECRÜBELER BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları