SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Sağlık PsikolojisiÖğr. Gör. Musa ŞAHİN 1 HASTA, YARALI VE YAKINLARININ TEDAVİ SÜRECİNE KATILIMI.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
PSİKOLOJİK DANIŞMAN/REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
EĞİTİMDE DRAMA.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
OYUN ve OYUNCAK.
İSTENEN DAVRANIŞLARIN DESTEKLENMESİ I
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK SERVİSİ.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Drama etkinlikleri planlanırken;
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
Eğitim Bilimleri Fakültesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
Nazlı ÖZTÜRK.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
Etkili Öğretmen Kimdir?
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Eğitsel Rehberlik.
KAVRAM HARİTALARI.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
İSTASYON YÖNTEMİ.
Turnuva öncesi hazırlık Sınıf içi-okul içi turnuva hazırlama
Çocuk Ruh Sağlığı Risk / Koruyucu Etkenler
ÖĞRENME STİLLERİ.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Sağlık Bilimleri Fakültesi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Nitel Araştırmalar.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI

SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI SIRA DIŞI ÇOCUKLAR ZAYIF ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ SERGİ ÇALIŞMALARI İŞİTSEL ALGI ÇALIŞMALARI

SIRA DIŞI ÇOCUKLAR ÇOCUKLARIN TESPİT EDİLMESİ SIRADIŞI ÇOCUKLARI DOĞRU YÖNLENDİRME SIRADIŞI ÇOCUKLARIN SINIFTA DEĞERLENDİRİLMESİ SIRA DIŞI ÇOCUKLARA ÖĞRETMEN YAKLAŞIMI

ÇOCUKLARIN TESPİT EDİLMESİ SIRA DIŞI ÇOCUKLAR ÇOCUKLARIN TESPİT EDİLMESİ ÖNE ÇIKAN ÖZELLİKLERİ ÇOK İYİ ODAKLANIR DUYGULARINI YÖNETİR EL BECERİLERİ ÇOK İYİDİR SAKİN VE OLGUN DAVRANIŞ SERGİLER GRUBU YÖNETEBİLİR OLAYLAR ARASI BAĞLANTI KURAR SEZGİLERİ GÜÇLÜDÜR ÇÖZÜMCÜL YAKLAŞIR ZAMANI İYİ KULLANIR UZUN SÜRE ÇALIŞMA YAPABİLİR

SIRA DIŞI ÇOCUKLAR SIRADIŞI ÇOCUKLARI DOĞRU YÖNLENDİRME YETERİNCE BİLGİLENDİRİLMELİDİRLER DUYGUSAL OLARAK DOĞRU DESTEKLENMELİ KENDİNİ İFADE EDEBİLECEĞİ ORTAMLAR OLUŞTURULMALI GELİŞİM SÜRECİ ZAMANA YAYILMALIDIR.

SIRA DIŞI ÇOCUKLAR SIRADIŞI ÇOCUKLARIN SINIFTA DEĞERLENDİRİLMESİ Üstün yetenekli çocuklar gruplara eşit şekilde dağıtılmalıdır Her çocuk bulunduğu grup içinde kendini ortaya koyabilmelidir. Liderlik yönü geliştirilebilmelidir. Turnuva tarzı oyunlarda dereceler alabilmeleri için yönlendirilmelidir.

ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI ÖVGÜ VE ELEŞTİRİDE ÖLÇÜLÜ OLMA SIRA DIŞI ÇOCUKLAR ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI ÖVGÜ VE ELEŞTİRİDE ÖLÇÜLÜ OLMA Öğretmen sınıf yada grup içerisinde aşırı tepki vermemelidir. Yetenekli çocukların üstün yanları çok fazla gündeme getirilmeden takdir edilmeli, normal bir çocukmuş gibi davranmalıdır. Arkadaşları arasında kıskançlığa sebep olacak korkusuyla aşağılayıcı yada hakaret tarzı sözler söylemek yanlış olur. Onunla normal bir çocukmuş gibi rahat konuşmalı, güven duygusu verilmelidir.

ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI SIRA DIŞI ÇOCUKLAR ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI ÇALIŞMALARDA YARDIMCI İPUÇLARI Özellikle el becerileri gelişmiş, alan hakimiyeti çok iyi olan çocukların eserlerinde ayrıntıyı görmelerine yardımcı olunmalıdır. Yaptığı çalışmaların çağrışım yapıp yapmadığı sorularak eserinin bütününe hakim olması sağlanır. Özellikle ölçüm yapması, planlama ile işe başlaması, sabırlı olması konusunda geliştirici bir süreç izlenmelidir.

ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI SIRA DIŞI ÇOCUKLAR ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI FARKLI BAKIŞ AÇILARINI ÖĞRETME İster fiziksel uygulamalarda isterse düşünme becerileri gerektiren uygulamalarda birden çok bakış açıları vardır. Bir çocuğun parçalarla insan yapması sıradan bir etkinliktir. Fakat çocuğun yatan insan yapması, yada tv izleyen çocuk şekli oluşturması onun farkındalığının ortaya çıkmasıdır. Etkinliklerde çocuklar algıladıkları, yaşadıklarını rahatlıkla ortaya koyabilmelidir. Bir derse farklı bir şekli oluşturması sonraki zamanını daha etkili yaşamasına dikkatinin artmasına neden olacaktır.

ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI SIRA DIŞI ÇOCUKLAR ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI BİRDEN ÇOK ALANA YÖNLENDİRME Onları sadece bir alanda geliştirmek yeterli değildir. Çocuğun düşünce tarzı yada hayallerinde birçok alan oluşturulabilir. Ufuk verme öğretmen için vazgeçilmez bir fırsattır. Mesela ısrarla bilgisayar programcısı olacağını iddia eden ama çok iyi el becerisi olan bir çocuğa; cerrah olup bir yandan da tıpla ilgili çok büyük bilgisayar programları yapabileceği hedefi tavsiye edilebilir.