Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Program Geliştirme Modelleri
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
AKRAN İLİŞKİLERİNDE SOSYAL STATÜ
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ERGENLIK, STRES VE AILE Büşra ATICI Rehber Öğretmen.
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
FRAJEL-X
ERGENLİK DÖNEMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
M Arş. Gör. Dr. Esranur AKBULUT
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Maddenin Ayırt Edici Özellikleri
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
SUC FAKTORLERi: EKONOMi
Nazlı ÖZTÜRK.
Fare Biyomedikal çalışmalarda için uygun ve en çok kullanılan türdür. 400’ün üzerinde farklı soyu vardır. Başlıca kanser, antikor, ilaç ve aşı araştırmalarında.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilinçli Tercih Seminerine
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ESKİ ZAMANLARDA TEKNOLOJİ Buse Beren Eğrilmez
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Test Geliştirme Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
SPORDA DİKKAT.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kuramı Dr. Gökçe Karaman Benli Ankara Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi ERGENLİK PSİKOLOJİSİ Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ GRUPLARININ ETKİSİ

Flört ve Romantik İlişkiler AKRANLAR Arkadaşlık Flört ve Romantik İlişkiler Akran Grupları

ARKADAŞLIK Çoğu çocuk için akranları arasında popüler olmak güçlü güdüleyici bir faktördür. Fakat ergenliğin ilk dönemlerinden itibaren gençler küçüklere nazaran daha az miktarda arkadaş edinmeyi seçerler ve bu arkadaşlıkları daha yoğun ve samimidir. Ergenler güvenme ve yakın ilişki ihtiyaçlarını gidermek için ebeveynlerinden ziyade arkadaşlarına bağlanıyor.

Arkadaşlarla inişli çıkışlı deneyimler ergenlerin mutluluğunu şekillendirir. Arkadaşların karakteristik özellikleri ergenlerin gelişimi üzerinde önemli etkilere sahiptir. Çoğu ergen kendi yaşına daha yakın olanlar ile arkadaşlık geliştirse de bazı ergenler kendilerinden daha küçük ya da büyük olanlar ile çok iyi arkadaş olurlar.

AKRAN GRUPLARI Akran Baskısı: Genç ergenler akran standartlarına çocuklardan daha fazla uyarlar. 8. ve 9. sınıflarda akranlara uyum (özellikle anti sosyal standartlara uyum) doruk noktaya ulaşır. Ergenin arabaların jant kapağını çalmak için bir akranı ile birlikte hareket etme ihtimali yüksektir. AKRAN GRUPLARI

Ergenlik döneminde arkadaşlık ilişkilerinin niteliği ve bir gruba ait olma, kendini gerçekleştirme ihtiyaçları, popüler olma isteği ergenlerde akran zorbalığına yol açabilir.

Klikler ve Topluluklar: Klikler ve topluluklar ergenlerin hayatında çocuklarınkinden daha fazla rol oynar. Klik grubunun üyeleri genellikle aynı cinsiyette ve aynı yaştadır. Klikler 2 ile 12 arasında bireyi içeren küçük gruplar olup ortalama 5-6 kişiden oluşur. Bazı klikler arkadaşlık nedeni ile oluşur.Birkaç ergen birbirleri ile vakit geçirdikleri, ortak ilgileri olduğu ve birbirleri ile olmaktan hoşlandıkları için klik oluşturabilirler.

FLÖRT VE ROMANTİK İLİŞKİLER Ergenler flört ederek bu konuda düşünerek oldukça çok zaman harcarlar. Flört, bir eğlence biçimi,bir statü kaynağı, yakın arkadaşlık hakkında bilgi edinmek için bir ortam, ya da bir arkadaş bulma yöntemi olabilir. Ergenlikte romantik ilişkileri karakterize eden üç aşama vardır: Romantik çekime giriş ve 11-13 yaşlarında yakın ilişkiler: Ergenler romantizm ile yoğun biçimde ilgilenir.

2. 14-16 yaşlarında romantik ilişkilerin keşfedilmesi: Arkadaşlar çoğunlukla arkadaşın romantik ilgisini karşıya ileterek, çekimin karşılık bulup bulmayacağını teyit ederek potansiyel bir ilişkinin kolaylaştırıcısı olarak davranırlar. 3. 17-19 yaşlarında ikili romantik bağların gözden geçirilmesi: Lise yıllarının sonunda daha ciddi romantik ilişkiler gelişir.Bu,güçlü duygusal bağlar ile tanımlanır.

Eşcinsel ve Lezbiyen Gençlerde Flört: Eşcinsel ve lezbiyen gençlerin çoğu aynı cinsle cinsel deneyimler yaşamış olsa da bazıları karşı cinse yönelmektedir. Sosyokültürel Bağlam ve Flört: Sosyokültürel bağlam ergenlerin flört kalıpları üzerinde güçlü bir etki yapar. Flört ve Uyum: Erken yaşta flört ve romantik ilişkilere başlamak özellikle problemli olabilir.