SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

Samsung (Korece: 삼성 그룹, Samseong Geurup) Lee Byung- Chul tarafından, 1938 yılında kurulmuş olan Güney Kore merkezli bir şirkettir. Yönetim Kurulu Başkanı.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
SAĞLIK TURİZMİ VE HEMŞİRELİK
Pazarlama Çevresi.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
İŞSİZLİK SORUNU.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İŞYERİNİN ÖNEMİ İşyerleri, emekçilerin bir araya geldikleri, üyelerin örgütlenmeyi, sendikayı hissettik-leri ilk yerlerdir. Sendikaların gücü, işyeri örgütlülüğünün.
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
Bütünleştirme uygulamaları
Türkiye'de Sosyal Politikanın Gelişimi Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
Sosyal Politikanın Tarihsel Boyutu Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Dar Anlamda Sosyal Politika Dar anlamda sosyal politika çalışma hayatı merkezlidir. 19. yüzyılın ikinci yarısında Batı Avrupa ülkelerinde, emek ve sermaye.
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Toplumsal Yapı ve Toplumsal Değişme Perspektifinden Türkiye’nin Son Yüz Yılı
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
Türkiye’de ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği
BİLGİ TOPLUMU.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KARŞILAŞTIRMA ÖLÇÜTLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İK MAKALESİ.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
İşsizlik.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
İŞSİZLİK Faal Nüfus Bir ülke nüfusun 15 yaş ile 64 yaş arasında kalan kısmına faal nüfus denir. Aynı zamanda faal nüfusa, iktisaden faal nüfus yada aktif.
Dünyada ve Türkiye’de Su Ürünleri Üretimi
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
ORTAK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Uluslararası İşletme Yönetimi
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İŞSİZLİK SORUNU.
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI BİLGİ TOPLUMU VE TÜRKİYE DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM

1960’lı yıllardan itibaren bazı toplumbilimciler ileri düzeyde endüstrileşmiş ülkelerde toplumların temel karakteristiklerinde köklü değişim eğilimlerine dikkat çekmişlerdir. Onlara göre bu yeni bir toplum biçimidir ve endüstri toplumundan farklılıklar gösterir (Bozkurt ve Baştürk, 2017).

Bilgi Toplumunun Temel Karakteristikleri Bilgi etrafında örgütlenme söz konusudur. Bilgi, stratejik kaynak haline gelmiştir. Başarı ya da başarısızlık büyük ölçüde bilginin üretimi ve kullanımı ile ilişkilidir. Mevcut küresel rekabet düzeni içinde firmalar ayakta kalabilmek için sürekli yenilik yapmak zorundadır ve bireylerin sürekli eğitimi zorunludur. Sermayeden farklı olarak yeni toplumda bilgi, dünyanın bir yerinden başka bir yerine saniyelerle aktarılır. Bu nedenle bu bilgiyi değerlendirebilecek uygun çevrenin oluşturulması önemlidir (Bozkurt ve Baştürk, 2017).

Bilgi Teknolojilerinin Sağladığı Toplumsal Fırsatlar İnsan kaynağı probleminin çözülmesinde , Gelişmekte olan ülkelerin sağlık programlarının yönetilmesinde ve özellikle bulaşıcı hastalıklarda kullanılacak etkin çözümlerin yaygınlaştırılmasında, Eğitimin yaygınlaştırılmasında, Yoksullukla mücadele programlarının etkin bir biçimde yürütülmesinde, Demokratik fikirlerin yaygınlaştırılmasında ve toplumsal kabulünde bilgi teknolojilerinin önemli bir yeri vardır (Bozkurt ve Baştürk, 2017).

BİLGİ ÇAĞINDA TÜRKİYE Türkiye’de Ekonominin Sektörel Yapısı: Bilgi Çağı Trendlerinin Türkiye’ye Etkileri Bilgi toplumunun en önemli göstergeleri arasında bilgi teknolojilerinin ekonomi ve istihdam alanındaki ağırlığı dikkat çekmektedir. Türkiye, 1980’lerin sonuna kadar tarımın ekonomik ve toplumsal ağırlığının etkin olduğu bir ülkedir. Ancak bilgi toplumunun sağladığı dönüşümler etkisini Türkiye’de radikal bir biçimde göstermiştir. Bu bağlamda tarımın ekonomik ağırlığındaki düşüşler önemli bir gösterge olarak karşımıza çıkmaktadır (Bozkurt ve Baştürk, 2017).

BİLGİ ÇAĞINDA TÜRKİYE Türkiye’de Ekonominin Sektörel Yapısı: Bilgi Çağı Trendlerinin Türkiye’ye Etkileri Bir diğer önemli dönüşüm işgücünün mesleki dağılımında olmuştur (ofis işlerinin istihdamdaki ağırlığı giderek artmaktadır). Bilişim sektörünün gelişimi ise göreceli olarak daha yavaş bir seyir izlemektedir (Bozkurt ve Baştürk, 2017).

2. Eğitime Ayrılan Paydada Yaşanan Dönüşümler Türkiye’de eğitim, bilgi çağında özel önem arz eder. Eğitime ayrılan kaynaklar (örneğin eğitime ayrılan bütçe her yıl artmaktadır) önemli oranlarda olmakla birlikte hem sayısal hem de kalite açısından eğitimde bilgiyi esas alarak örgütlenmeye olan ihtiyaç artmaktadır. Ayrıca eğitim ve emek piyasası arasında güçlü bağlantılar olması da bilgi çağının önemli bir gerekliliği olarak ifade edilebilir (Bozkurt ve Baştürk, 2017).

3. Türkiye’de ARGE, Bilgi Teknolojilerine Erişim ve E-Okuryazarlık Bilgi toplumu açısından bilim ve özellikle de bilgi teknolojileri alanındaki gelişmeler önemlidir. Türkiye’de bilgi toplumunun teknolojik alt yapısının oluşturulmasında telefon hatlarının yaygınlaştırılması için oldukça hızlı bir ilerleme sağlanmıştır. OECD ülkeleri arasında Türkiye; özellikle bilim, teknoloji ve insan gücü bakımından son sıralarda yer almaktadır. ARGE harcamaları içinde özel kesimin payı %35’tir. ARGE çalışmalarının büyük bir bölü üniversiteler tarafından yapılmakla birlikte üniversite-sanayi işbirliği zayıftır (Bozkurt ve Baştürk, 2017).

Yararlanılan Kaynak Bozkurt, V. ve Baştürk, Ş. (2017). Bilgi Toplumu ve Türkiye. İçinde Memet Zencirkıran (Edt.), Türkiye’nin Toplumsal Yapısı (s. 389-404). Bursa: Dora