Post Modern Dönem Uygulamaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
Advertisements

Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Pazarlama Çevresi.
Bölüm 8: Tedarik Zinciri Yönetimi ve Sanal Pazar Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTFORDİZM. Fordizmin Krizi Birikim rejiminin krizi Kapitalizmin belirleyici özelli ğ i kendisini yeniden üretebilmesi.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Yrd. Doç. Dr. Hikmet MARAŞLI Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Proje Yürütücüsü Türkiye.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
3. İKY çevresi ve güncel sorunlar.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ASSURE Modeli.
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Entegre Müfredat Modeli
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
SÜREÇ ODAKLILIK.
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
PROGRAM DEĞERLENDİRME
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Planlama Fonksiyonu.
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

Post Modern Dönem Uygulamaları

İçerik Toplam Kalite Yönetimi Amaçlara Göre Yönetim Temel Yetenek Dış Kaynaklardan Yararlanma Değişim Mühendisliği Kıyaslama Personel Güçlendirme Stratejik Ortaklıklar Öğrenen Örgütler Küçülme

Güncel Uygulamaların Ortaya Çıkış Nedenleri İletişim ve bilişim teknolojisindeki gelişmeler Uluslar arası rekabet İnsan hakları Önce Sonra Büyük üretim merkezleri Küçük üretim birimleri Dikey entegrasyon Taşeron işbirliği Büyüklük ekonomisi Esnek küçük yapılar Hiyerarşik örgütler Yalın örgütler Bürokratik kişilik Girişimci Pazar payı büyütme Yeni pazar arama Toplu pazarlama Niş pazarlama Kantite Kalite

Toplam Kalite Yönetimi 1990’larda önem kazanmıştır. 1932 Steward’a kadar dayanır. 1950 ve 1960’larda Crosby, Demings, Duran, Ishikawa, Ouichi Kalite, müşterilerin mal ve hizmetlerden beklentilerinin karşılanma derecesidir. Araştırmacıların çalışmaları kalitenin yönetim uygulamaları için bir felsefeye dönüşmesine neden olmuştur.

TKY (II) Demings 14 ilke Ishikawa “Kalite çemberleri” JIT “ Just in time” Müşteri odaklılık Düzeltme değil önleme Sıfır hata

TKY özellikleri Yönetici koçluk ve danışmanlık rolünde Amaç kar değil müşteri tatmini Üst, ast, asil veya vekil değil çalışanlar arası işbirliği Teorisyenlerin değil uygulamacıların geliştirdiği bir uygulama Tedarikçiden müşteriye Örgütün baştan yapılandırılması

Amaçlara Göre Yönetim Bir yönetim felsefesidir. Birbirine bağlı ve birbiri ile ilişkili safhalardan oluşan ve yönetim faaliyetlerini daha etkin hale getirmeyi amaçlayan bir süreçtir. Süreç: Amaçların belirlenmesi Faaliyetlerin planlanması Kendi kendini kontrol Periyodik değerlendirmeler

AGY

AGY’nin Faydaları Örgüte canlılık getirir Planlama ve kontrol işlevini daha çalışır hale getirir. Kendi kendine kontrolü tetikler Katılmalı yönetim ve değerleme yöntemi gelişir. Kişiler arası işbirliğini geliştirir.

Temel Yetenek İşletmenin faaliyetlerinin belirli bir yetenek etrafında toplanmasıdır. Rakipler tarafından kolayca taklit edilmemesi gereklidir.

Temel yetenek özellikleri Kısa ve uzun dönemli yaşamı için temel sayılmalı Taklit edilmesi güç olmalı Rakipler tarafından kolayca görülmemeli Vizyon ve stratejik hedefler ile tutarlı olmalı Bilgi, kaynak ve süreçlerin karışımı olmalı Nihai ürün üretiminde kullanılabilmeli Diğer uygulamalara karar vermede temel olmalı

Dış Kaynaklardan Yararlanma Temel yetenek dışında kalan işlerin, örgüt dışındaki başka işletmelere verilmesidir. Hem kaynak tasarrufu yapılmakta hem de örgüt yalınlaşmaktadır. Taşeron kullanma ya da fason üretim Personel taşıma servisi ile yemek temin hizmetleri

Değişim Mühendisliği Reengineering Süreç yenileme ya da süreçlerin yeniden yapılandırılması İşletme içi süreçler: Sipariş gerçekleştirme Ürün geliştirme İmalat geliştirme Strateji geliştirme Satın alma Müşteri hizmetleri

Değişim Mühendisliği Özellikleri Değişik nitelikli işlet tek bir iş grubu içinde birleştirilebilir. İşi yapanlar karar verici olur. İşlerin yapılma sırası zorlama ile gerçekleşmez. Süreçlerin işin niteliğine göre değişen versiyonları olabilir. Kontrol minimuma indirilir. Katma değer yaratmayan işler azaltılır. Melez ve merkezkaç örgüt yapısı ve işleyişi olur.

Benchmarking (kıyaslama) İşletmenin kendi performansını yükseltebilmek için, üstün olan diğer bir işletmenin incelenmesi, bu işletmelerin iş yapma usulleri ile kendi usullerini kıyaslayarak sonuç çıkartmasıdır. Fuji-Xerox

Personel Güçlendirme Yardımlaşma, paylaşma, yetiştirme ve ekip çalışması ile kişilerin karar verme haklarını (yetkilerini) ve isteklerini artırarak kişileri geliştirme sürecidir. Yönetime katılım Yetki devri

Personel güçlendirmeyi etkileyen faktörler Yönetim felsefesi inanç ve değerleri Bütçe ve kaynak dağılımı Personel bulma ve seçme uygulamaları Yetki devri Personel eğitim ve geliştirme uygulamaları Bilgi yönetimi uygulamaları Ödül ve teşvik sistemleri Bilgi teknolojisi İletişim teknolojisi Örgüt yapısı Fiziksel çalışma ortamı

Stratejik Ortaklıklar İşletmeler arasında yardımlaşma ve dayanışmayı içermektedir. İnformal olarak bazı bilgilerin paylaşılmasından işletme birleşmesine (merger) kadar gidebilir.

Öğrenen Örgütler Örgüt çalışanlarının yeni bilgi yaratarak bunu paylaşmaları ve bu bilginin örgüt bilgisi haline dönüşerek sorunların çözümünde kullanılmasıdır. Öğrenmeden bahsedebilmek için davranışa yansımış olması gereklidir.

Öğrenen Örgüt Özellikleri Sistematik sorun çözme Yeni yaklaşımları deneme Geçmiş deneyimlerden öğrenme En iyi yapandan öğrenme Bilgiyi hızlı ve etkin kullanma

Küçülme Küçülme zorluk ve krizler ile karşılaşan örgütün iyileştirmesi için alınan bir önlemdir. Bir örgütte küçülmeden bahsedebilmek için, örgüt yönetiminin bilinçli olarak aldığı kararlar ve uyguladığı stratejiler ile personel sayısını, maliyetleri ve iş ve süreçleri azaltmasıdır.

Küçülmenin Amaçları Maliyetleri düşürmek Karar süreçlerini hızlandırmak Rakiplerin davranışlarına kısa sürede cevap verebilmek İletişim sorunlarını çözmek Sonuç odaklı çalışmak Müşteri odaklı çalışmak Güçlendirmeyi hızlandırmak Verimliliği artırmak Yeni fikirleri kısa sürede uygulamak Sinerjiyi artırmak Kişisel sorumlulukları daha kolay izlemek

Teşekkürler.