YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Eğitim Sen Ocak 2015 Yükseköğretimde Örgütlenme Ümit Akıncı, Eğitim Sen İzmir 3 No'lu Şube.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Bologna Süreci Kapsamında Stratejik Planlama Yaklaşımı ve Kalite Güvencesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
1 M & M MÜŞAVİRLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. TAPU ve KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SÜREKLİ KURUMSAL GELİŞİM PROJESİ TANITIM SUNUMU ADRES: Ziyabey Cad. 5. Sokak.
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
Yrd. Doç. Dr. Hikmet MARAŞLI Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Proje Yürütücüsü Türkiye.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
GENEL SEKRETERLİK BİRİMİNE HOŞGELDİNİZ
Uludağ Üniversitesi Kalite Kurulu
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Kalite Güvence Sisteminin Bir Adımı Program Yapılandırma
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
ORTAK ARAŞTIRMA MERKEZİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA REHBERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sağlık Bilimleri Enstitüsü
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
İnsan Kaynakları Yönetiminin
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ Öğr. Gör. Bahar ÇELİK 23.10.2018 Kütahya

Neden Yükseköğretimde Kalite Güvencesi? İÇERİK Neden Yükseköğretimde Kalite Güvencesi? Yükseköğretimde Kalite Güvence Sistemi Döngüsü Yükseköğretim Kalite Kurulu ve Yasal Dayanağı Kütahya Dumlupınar Üni. Kalite Organizasyon Yapısı ve Görevleri Kalite Komisyonunu Kalite Danışma Kurulu Kalite Koordinatörlüğü Birim Kalite Komisyonu Web Sayfası ve Bilgi Paketi Güncelleme Ekibi Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) Kurumsal Dış Değerlendirme Süreci Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Uygulamaları

Neden Yükseköğretimde Kalite Güvencesi? Bilişim ve iletişim teknolojisinde yaşanan gelişmeler Yaşanan hızlı ekonomik ve sosyal değişimler Bilgi ekonomisi ve bilgi toplumu esaslı gelişmeler ile yükseköğretim kurumlarından daha nitelikli hizmet beklentisinin artması Hızla büyüyen ve yönetimi daha kompleks hale gelen yükseköğretim kurumlarının eğitim, öğretim, araştırma ve diğer hizmetlerinde sistematik ve stratejik yaklaşımların zorunlu hale gelmesi

Kalite Güvencesi Organizasyon Şeması ve Görevleri

Kalite Komisyonu ve Görevleri (22. 06 Kalite Komisyonu ve Görevleri (22.06.2017 tarih ve 2017/12 Sayılı Yönerge) Üniversitenin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak, b) İç değerlendirme çalışmalarını yürütmek ve kurumsal değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının sonuçlarını içeren yıllık kurumsal değerlendirme raporunu hazırlamak ve kamuoyuna duyurulmasını sağlayacak şekilde Üniversitenin web sayfasında yer almasını sağlamak, c) Üniversitede öğrenci odaklılık kavramının bilincinde olunması ve bu bilincin yaygınlaştırılması için çalışmak, d) Dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları yapmak, Yükseköğretim Kalite Kurulu ile dış değerlendirici kurumlara her türlü desteği vermektir.

Kalite Danışma Kurulu (05.07.2017 tarih ve 2017/13 Sayılı Yönerge) Gündem programını inceleyerek, görüş ve önerilerini Kurul Başkanına iletmek, b) Birimlerin faaliyet gösterdiği alanlardaki kamu ve özel sektör kurum, kuruluş ve meslek odaları ile işbirliği geliştirmek, c) Dış paydaşların talep ve önerileri üzerine fikir alışverişinde bulunmak, ç) Eğitimde kalitenin artırılmasına, geliştirilmesine, yaygınlaştırılmasına ve sürekli iyileştirilmesine yardımcı olmak.

KURUM DEĞERLENDİRMESİ Kurum İç Değerlendirme Kurumsal Dış Değerlendirme - KİDR (Yıllık) - Dış Değerlendirme Süreci (5 Yılda Bir)

KURUM KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ Kurumun misyon, vizyon, stratejik hedefleri ve performans göstergelerini belirlemek, izlemek ve iyileştirmek üzere kullandığı tanımlı bir süreci bulunmalıdır Kurumun kalite güvencesi sisteminin kurulması ve işletilmesi kapsamında Kalite Komisyonunun yetki, görev ve sorumlulukları açık şekilde tanımlanmalıdır İç paydaşlar (akademik ve idari çalışanlar, öğrenciler) ve dış paydaşların (işverenler, mezunlar, meslek örgütleri, araştırma sponsorları, öğrenci yakınları vb.) kalite güvencesi sistemine katılımı ve katkı vermeleri sağlanmalıdır

EĞİTİM VE ÖĞRETİM (1/2) Programların Tasarımı ve Onayı; Kurum, Programların tasarımı ve onayı için tanımlı süreçlere sahip olmalıdır   Programların Sürekli İzlenmesi ve Güncellenmesi; Kurum, programlarının eğitim-öğretim amaçlarına ulaştığından ve öğrencilerin ve toplumun ihtiyaçlarına cevap verdiğinden emin olmak için paydaşlarını düzenli olarak izlemeli ve programlarını periyodik olarak gözden geçirerek güncellemelidir Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme; Kurum, programlarını öğrencilerin öğrenim sürecinde aktif rol almalarını teşvik edecek şekilde yürütmelidir. Öğrencilerin başarı ölçme ve değerlendirmesi de bu yaklaşımı yansıtmalıdır

EĞİTİM VE ÖĞRETİM (2/2) Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma ve Sertifikalandırma; Kurum, öğrenci kabullerine yönelik açık kriterler belirlemeli, diploma, derece ve diğer yeterliliklerin tanınması ve sertifikalandırılması ile ilgili olarak önceden tanımlanmış ve yayımlanmış kuralları tutarlı ve kalıcı bir şekilde uygulamalıdır.   Eğitim-Öğretim Kadrosu; Kurum, eğitim-öğretim kadrosunun işe alınması, atanması, yükseltilmesi ve ders görevlendirmesi ile ilgili tüm süreçlerde adil ve açık olmalıdır.    Öğrenme Kaynakları, Erişilebilirlik ve Destekler; Kurum, eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmek için uygun mali kaynaklara sahip olmalı ve öğrenme olanaklarının tüm öğrenciler için yeterli ve erişilebilir olmasını güvence altına almalıdır.

ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME   Kurumun Araştırma Stratejisi ve Hedefleri; Kurum, stratejik planı çerçevesinde belirlenen akademik öncelikleriyle uyumlu, değer üretebilen ve toplumsal faydaya dönüştürülebilen araştırma ve geliştirme faaliyetlerini teşvik etmelidir    Kurumun Araştırma Kaynakları; Kurum, araştırma ve geliştirme faaliyetleri için fiziki altyapı ve mali kaynaklar oluşturmalı ve bunların etkin şekilde kullanımına yönelik politikalara ve stratejilere sahip olmalıdır Kurumun Araştırma Kadrosu; Kurum, araştırmacıların işe alınması, atanması ve yükseltilmesi ile ilgili tüm süreçlerde adil ve açık olmalıdır  Kurumun Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi; Kurum, araştırma ve geliştirme faaliyetlerini verilere dayalı ve periyodik olarak ölçmeli, değerlendirmeli ve sonuçlarını yayımlamalıdır.

YÖNETİM SİSTEMİ (1/2)   Yönetim ve İdari Birimlerin Yapısı; Kurum, stratejik hedeflerine ulaşmayı nitelik ve nicelik olarak güvence altına alan yönetsel ve idari yapılanmaya sahip olmalıdır. Yönetim kadrosu gerekli yapıcı liderliği üstlenebilmeli, idari kadrolar gerekli yetkinliğe sahip olmalıdır  Kaynakların Yönetimi; Kurum; insan kaynakları, mali kaynakları ile taşınır ve taşınmaz kaynaklarının tümünü etkin ve verimli kullandığını güvence altına almak üzere bir yönetim sistemine sahip olmalıdır. (İlan edilmiş yönetim sistemi belgesi)  Bilgi Yönetimi Sistemi; Kurum, yönetsel ve operasyonel faaliyetlerinin etkin yönetimini güvence altına alabilmek üzere gerekli bilgi ve verileri periyodik olarak toplamalı, analiz etmeli ve süreçlerini iyileştirmek üzere kullanmalıdır

YÖNETİM SİSTEMİ (2/2) Kurum Dışından Tedarik Edilen Hizmetlerin Kalitesi; Kurum, dışarıdan aldığı destek hizmetlerinin uygunluğunu, kalitesini ve sürekliliğini güvence altına almalıdır.   Kamuoyunu Bilgilendirme; Kurum, eğitim-öğretim programlarını ve araştırma-geliştirme faaliyetlerini de içerecek şekilde tüm faaliyetleri hakkındaki bilgileri açık, doğru, güncel ve kolay ulaşılabilir şekilde yayımlamalı ve kamuoyunu bilgilendirmelidir. Yönetimin Etkinliği ve Hesap Verebilirliği; Kurum, yönetim ve idari kadroların verimliliğini ölçüp değerlendirebilen ve hesap verebilirliklerini sağlayan yaklaşımlara sahip olmalıdır.

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Uygulamaları (1/5) Kalite Komisyonu kuruldu, yönergesi oluşturuldu Kalite Danışma Kurulu kuruldu, yönergesi oluşturuldu Üniversitenin misyonu, vizyonu ve temel değerleri belirlendi ve bu değerlere göre yıllık faaliyet planları oluşturuldu Üniversitenin öncelikli alanları yeniden belirlenerek araştırma destekleri bu alanları teşvik edecek şekilde yeniden revize edildi Birim Kalite Komisyonları kuruldu

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Uygulamaları (2/5) Alt çalışma grupları oluşturuldu Bilgi paketi ve web sitesi güncelleme ekibi kuruldu Bilgi paketi ve web sitesi güncelleme denetim ekibi kuruldu Üç ayrı fakülte ve bölümde pilot müfredat çalışması yapıldı Norm kadro çalışması yapıldı İstatistik Portalı oluşturuldu Yıllık iç/dış paydaş memnuniyet analizi yapıldı ve kamuoyu ile paylaşıldı

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Uygulamaları (3/5) Zafer Kalkınma Ajansı tarafından finanse edilen «Kalite Yönetim Sistemi» eğitimi alındı

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Uygulamaları (4/5) Zafer Kalkınma Ajansı tarafından finanse edilen «İç Tetkikçi» eğitimi alındı

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kalite Uygulamaları (5/5) Web sitesi, bilgi paketi hem ingilizce hem de türkçe olarak yeniden güncellendi Öğrenci devamsızlığını azaltmak için e-yoklama sistemine geçildi Personel devam çizelgesi elektronik ortama taşındı Tüm birimlere kalite çalışmaları hakkında bilgilendirme mailleri gönderildi ve görüş öneriler talep edildi İç kontrol sistemi oluşturuldu (yıl sonunda hayata geçirilmesi planlanmaktadır)

Görüş ve Önerileriniz İçin Telefon : (274) 265 20 31 Dahili: 1485/1492 e-mail : kalitekomisyonu@dpu.edu.tr Detaylı Bilgi İçin Web : kalite.dpu.edu.tr / kalite.yok.gov.tr

TEŞEKKÜR EDERİM..