KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
REHBERLİK DERS II.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
REHBERLİK.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
REHBERLİK DERSİ III.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sevgili Öğrencilerimiz ;
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
Rehberlİk Servİsİnİn Tanıtımı
A İ LE VE İ LET İ Ş İ M: ÇATIŞMA ÇÖZME YÖNTEMLER İ Özhan Aytaç Rehberlik / Psikolojik Danışman.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
REHBERLİKLE ELELE.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
Kişisel Rehberlik.
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKULLARDA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
PDR’ de Başlıca Hizmet Türleri
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
REHBERLİĞİN GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
REHBERLİK TÜRLERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Sunum transkripti:

KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK Rehberlik Ders 6 KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Bu hizmetlerde aşağıdaki hususlar temel alınır : Bireysel Rehberlik Madde 9- Öğrencinin bireysel ve sosyal gelişimini desteklemek, duygusal sorunlarında yardımcı olmak üzere gerekli rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri verilir. Bu hizmetlerde aşağıdaki hususlar temel alınır : a) Öğrencilerin davranış, duygu, düşünce ve tutumlarına karşı duyarlık gösterilerek gizlilik ilkesine özellikle dikkat edilir. b) Bireysel rehberlik etkinliklerinde öğrencilerin kendilerine ilişkin farkındalık düzeyini yükseltmelerine yardım edilir. c) Öğrenci herhangi bir sorun ifade ettiğinde, bu alanda psikolojik danışmanın vereceği hizmet, öğrencinin sorununu onun adına çözmesi anlamına gelmez. 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Bireysel Rehberlik . d) Öğrenci, sorununu çözme sorumluluğunu üstlenmek durumundadır. Psikolojik danışman, öğrenciyi sorununu çözme çabasında, alanın bilimsel yöntemlerine göre destekler. e) Psikolojik danışma uygulamalarında, uygulamacının psikolojik danışma formasyonuna sahip olması esastır. f) Bireysel rehberlik; öğrencilerin sorunlarına yardımın yanı sıra, onların kişilik ve sosyal gelişimlerine ve olgunlaşmalarına destek olmayı ve bu amaca yönelik düzenlenmiş bireysel ve grup etkinliklerini de içerir. 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Tanım,; Eğitim sürecinde öğrencilerin “kişisel- sosyal” gelişim ihtiyaçlarını karşılamak ve böylece onların kişisel gelişim ve uyumlarına yardımcı olmak amacıyla yürütülen rehberlik hizmetlerine “kişisel rehberlik” denir. 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Geleneksel rehberlik anlayışında eğitsel ve mesleki boyut ön plana çıkarılmışken gelişimsel rehberlik anlayışı; kişisel rehberliğin de aynı ağırlıkta önemsenmesini sağlamıştır. 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Kişisel rehberliği amacı Kişilerin kendilerini tanımları ve anlamalarına yardımcı olmak. KENDİNİ TANIMA Güçlü yönlerini keşfederek geliştirme Zayıf yönleri ile başa çıkabilme Problem çözme becerilerini geliştirme 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Başlıca problem alanları 1. Biyolojik gelişmeye ve fiziksel sağlığa ilişkin problemler 2- Toplumsal ilişkilerle ilgili problemler ( Toplumsal, Yurttaşlık yaşamı, sevilen ve sevilmeyen diğer bireyler , toplumsal ilişkilerde uyum derecesi , kişisel mutluluk ) 3- Eve ve aileye ilişkin problemler ( Değişik durumlarda duygusal yaklaşım ve eylemler , zihinsel korkulardan uzak olmanın derecesi, kendi kendine güven ve yeterli saymanın derecesi ) 4- Amaçlara, hedeflere ilişkin problemler ( Okul, meslek, kariyer ve toplum yönlerinden ) 5- Parasal konulara ilişkin problemler 6-Cinsel hayata ve evliliğe , kız-erkek arkadaşlığına ilişkin 7-İnançlara, ahlaka ve fikirlere ilişkin problemler. 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Kişisel rehberlik her eğitim kademesinde oldukça önemli bir yere sahiptir. 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

KİŞİSEL REHBERLİK HER TÜRLÜ KİŞİSEL PROBLEMİN ÇÖZÜMÜNE YÖNELİK YARDIM HİZMETLERİNİ KAPSAR. 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

KİŞİSEL REHBERLİK Fiziksel becerilerini geliştirebilme Kendine yönelik olumlu tutumlara sahip olma Akranları ile anlaşabilmeyi öğrenme Ugyun kadınsı ve erkeksi rolleri öğrenme Kişisel bağımsızlını kazanabilme 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Sık karşılaşılan sorunlar İlişki problemleri Özgüven Korku ve kaygılar Kimlik ve kendini tanıma Karşı cinsle ilgili problemler Ailevi problemler Akademik/mesleki problemler 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Kişisel rehberlik kapsamında neler yapılabilir? Stres ile başa çıkma Sosyal beceri eğitimi 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

HATALARIMI DÜZELTEBİLİRİM Sınıf:6.sınıf Süre:40 dk Yeterlik Alanı:Kendini Kabul Kazanım:Hatalarının sonuçlarını değerlendirerek düzeltme yollarını belirler. Araç-Gereç:Aynı boyutta hazırlanmış küçük boş kağıtlar 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Bu hatadan nasıl bir ders çıkarılabilir? SÜREÇ Öğrencilere aynı ebatta hazırlanmış kâğıtlar dağıtılarak isimlerini belirtmeden yaptıkları bir hatayı yazmaları istenir. Her öğrenci yazma işlemini tamamlayınca kâğıtlar katlanıp bir torba içinde toplanır. Her öğrenci bu torbadan bir hata çeker. Öğrenci kendi yazdığı hatayı çekerse onu geri koyarak hata yazılı başka bir kâğıt çeker. Gönüllü öğrencilerden başlanarak aşağıdaki sorularla grup etkileşimi başlar: Bu hatayı sen yapmış olsan ne hissedersin? Sence bu hata neden yapılmıştır? Sence bu hata ne gibi sonuçlar doğurur? Bu hatayı düzeltmek için neler yapılabilir? Bu hatadan nasıl bir ders çıkarılabilir? 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Hatalarınızı başkalarının ağzından duyduğunuzda ne hissettiniz? Hatalar paylaşıldıktan sonra öğrencilere genel olarak aşağıdaki sorular yöneltilir: Hatalarınızı başkalarının ağzından duyduğunuzda ne hissettiniz? Arkadaşlarınızla benzer hatalarınız var mı? Hata yaptığınızda kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Hata yaptığınızı hemen fark ediyor musunuz? Sizce hatalar düzeltilebilir mi? Hatalı davranışınızdan sonra neler yapabilirsiniz? Hatalı davranışınızı nasıl değiştirebilirsiniz? Bu etkinliğin sonunda öğrencilere neler kazandıkları sorulur ve paylaşımlar alınır. 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Yeterlik Alanı:Kişiler arası İlişkiler *DİNLİYORUM Sınıf:3.sınıf Süre:40 dk. Yeterlik Alanı:Kişiler arası İlişkiler Kazanım:İletişimde dinlemenin önemini fark eder. Araç-Gereç:Senaryolar 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

1. Öğrencilere Senaryo 1 okunur. Senaryo 1: Birsen o gün okula geldiğinde canı çok sıkkındı. Serviste bir arkadaşı ile kavga etmişti. Sırasına oturduğunda yaşadığı olayı Mert’e anlatmaya başladı. Mert, Birsen’in sözünü bitirmesini beklemeden, “Barışırsınız, boş ver.” diyerek oradan ayrıldı ve diğer arkadaşlarının yanına gitti. 2. Aşağıdaki sorularla grup etkileşimi başlatılır. Sizce Mert, Birsen’i dinledi mi? Sizce bu durumda Birsen ne hissetmiş olabilir? Bu davranış, Birsen ile Mert’in arkadaşlığını etkiler mi? Nasıl? Sizin de buna benzer yaşadığınız durumlar oldu mu? Neler hissettiniz? Siz Mert’in yerinde olsaydınız ne yapardınız? 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ

4. Aşağıdaki sorularla grup etkileşimi devam eder. Senaryo 2: Birsen o gün okula geldiğinde canı çok sıkkındı. Serviste bir arkadaşı ile kavga etmişti. Sırasına oturduğunda yaşadığı olayı Mert’e anlatmaya başladı. Mert, Birsen’i sonuna kadar dikkatlice dinledi. Serviste olanları anlamak için sorular sordu. “duruma üzüldüğünü, ama onun kendini çok üzmemesini, arkadaşı ile bu konu için konuşursa barışacaklarını” söyledi. Daha sonra beraber diğer arkadaşlarının yanına gittiler. 4. Aşağıdaki sorularla grup etkileşimi devam eder. Sizce Mert, Birsen’i dinledi mi? Sizce bu durumda Birsen ne hissetmiş olabilir? Bu davranış, Birsen ile Mert’in arkadaşlığını etkiler mi? Nasıl? Sizinde buna benzer yaşadığınız durumlar oldu mu? Neler hissettiniz? İletişimde dinlenmek önemli midir? Neden? Karşımızdakini dinlemezsek neler olur? Karşımızdakini dinlersek neler olur? 5. Bu etkinliğin sonunda öğrencilere neler kazandıkları sorulur ve paylaşımlar alınır. 6. İletişimde dinlemenin önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırılır. 16.02.2019 DR.DİĞDEM MÜGE SİYEZ