KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Adnan BOSTAN MOBSAD Yönetim Kurulu Başkanı İSO
Advertisements

Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimi
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ. TOBB nedir ? Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (kısa TOBB) Ticaret Odaları, Sanayi Odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları,
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GENEL BAKIŞ VE GÜVENLİK KÜLTÜRÜ.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Proje Entegrasyon Yönetimi
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
Pazarlama Çevresi.
İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Bilgi Yönetimi Performans Ölçme ve Değerlendirme Güz.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
İş Dünyası Sürdürülebilirliğin Neresinde?
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
Uluslararası Pazarlama Araştırması
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
Bütünleştirme uygulamaları
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
Adalet.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
PAYDAŞ ODAKLI YÖNETİM ANLAYIŞI Edward FREEMAN
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
İş Sağlığı ve Güvenliği Çevre Güvenliği ve Kalite Müşteri Memnuniyeti
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
Tedarik Zinciri Yönetimi:
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yönetim Kurulu Başkanı Ekonomide ve bankacılıkta reform;
İnsan Kaynakları Yönetiminin
BANKACILIK VE FİNANS bölümü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK İşletmeler VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK

Sosyal Sorumluluk Nedir? Bir işletmenin paydaşlarının genel olarak toplumun refahını ve iyiliğini koruyacak geliştirecek kararlar verme sorumluluğu

karı maksimize etmek ve İşletmelerde Klasik Görüş Yönetimin TEK VE EN ÖNEMLİ sosyal sorumluluğu karı maksimize etmek ve ortakların menfaatlerini koruyup kollamaktır. İşletmenin kaynaklarını toplumsal hizmet amaçlı kullanmak maliyetleri artırır, fiyatları yükseltir ve karı düşürür.

İşletmeler sadece ortaklara karşı sorumlu değildir. İşletmelerde Sosyo Ekonomik Görüş Yönetimin sorumluluğu karı maksimize etmenin de ötesinde toplumun refahına katkı yapmaktır İşletmeler sadece ortaklara karşı sorumlu değildir. İşletmeler topluma karşı da sorumludurlar.

Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları Bu tür işletmeler kanunlara saygılıdırlar. Fakat sosyal sorumlu davranmaya da çalışmazlar. Bu tür işletmeler yasalara ve ahlaka uygun davranışlar ve tüm paydaşlarının çıkarlarını dengelemeye çalışırlar. En Yüksek Sosyal Sorumluluk Düzeyi En Düşük Sosyal Sorumluluk Düzeyi Engelleyici – Direnç Gösteren – Bağdaşır - Proaktif Bu tür işletmeler sosyal sorumlu davranışı benimserler, farklı yollar izleyerek paydaşlarının beklentilerini öğrenmeye çalışırlar ve kaynaklarını paydaşlarının farklı ihtiyaçlarını karşılamak için kullanırlar. Bu tür işletmeler sorumlu davranmaz, hatta yasadışı ve etiğe aykırı davranırlar.

Zorunluluktan Sorumluluğa SOSYAL ZORUNLULUK: SOSYAL DUYARLILIK: Bu tür işletmeler ekonomik ve yasal zorunlulukları yerine getirmekle yetinirler SOSYAL DUYARLILIK: Bu tür işletmeler Pratik adımlarla sosyal değişime uyum gösterirler. Önemli toplumsal ihtiyaçlara duyarlıdırlar. SOSYAL SORUMLULUK: Bu tür işletmeler Yasal ve ekonomik zorunlulukların da ötesinde toplumun uzun dönemli yararını önemserler ve buna katkı yapmaya çalışırlar

Kimlere Karşı Sorumludurlar? İşletmeler Kimlere Karşı Sorumludurlar? müşterilere çevreye tedarikçilere Sosyal Sorumluluk Yatırımcı / ortaklara çalışanlarına devlete

Çevreyle İlgili Konular Hava Kirliliği; Su Kirliliği; Toprak Kirliliği; Enerji Tasarrufu vb.

Müşterilerle İlgili Konular Müşteri Hakları Güvenli ürün Doğru bilgilendirme Söz hakkı Seçme hakkı Bilgi isteme hakkı İyi hizmet Adil Fiyatlandırma Reklam

Tedarikçilerle İlgili Konular Anlaşma şartlarına uyma, Franchısee şikayetlerine duyarlılık, Ödemelerin zamanında yapılması, Tedarikçilerle birlikte amaçlara ulaşma, Sektörün ihtiyaçlarına duyarlılık

Çalışanlarla İlgili Konular - Ayrımcılık yapmadan ödüllendirme, ücretlendirme, terfi vb. - Kaza ve hastalıklara karşı güvenli çalışma ortamı - Özel hayatın korunması - Haksızlıkları ilgili kurumlara iletme - Çocuk ve köle işçi çalıştırmama

Yatırımcılarla İlgili Konular İyi finansal yönetim, Hisselerin değerini artırma, Firmanın değerini artırma, Muhasebe ilkelerine uyma, Ortaklara zamanlı finansal raporlar sunma Şeffaflık vb.

TOPLUMDAKİ İHTİYAÇ SAHİPLERİ Eğitime, sağlığa, kültüre, spora ve çevreye katkı Toplumsal gelişmelere katkı yapma İnsan haklarını ve hayvan haklarını koruma ve geliştirme.

Neden Sorumlu Olmalıdırlar? İşletmeler Neden Sorumlu Olmalıdırlar? Lehte Görüşler İşletmeler neden oldukları çevre kirliliği vb. zararları tazmin etmelidirler. 2. İşletmeler de toplumun vatandaşıdırlar. 3. İşletmeler toplumsal sorunları çözebilecek kaynaklara sahipler. 4. Uzun dönemli işletme başarısı için şart.

Neden Sorumlu Olmalıdırlar? İşletmelerin görevi ortakların karını artırmaktır. İşletmeler Neden Sorumlu Olmalıdırlar? ALEYHTE Görüşler İşletmeler sosyal problemleri çözecek uzmanlığa sahip değildirler. İşletmelerin görevi ortakların karını artırmaktır. İşletmeler asıl amaçların uzaklaşır.

Sosyal Sorumluluk Finansal Performans İlişkisi Araştırmalar sosyal sorumluluklara duyarlılık ile işletme başarısı arasında olumlu ilişkiler olduğunu gösteriyor. Kısa vadede sosyal sorumluluk işletmelerin maliyetlerini artırsa da, uzun dönemde yararlı.

KSS Uygulamaları Kurumsal İtibarı Artırıyor Duygusal çekicilik, Ürün ve hizmetler-kalite, yenilik, değer, güven Finansal performans Vizyon ve liderlik Çalışma ortamı SOSYAL SORUMLULUK KURUMSAL İTİBAR KATSAYISI

İşletmelerin KSS Projelerinin Konularının Dağılımı KSS Proje Konusu Yüzde ÇEVRE % 61 SPOR % 38 EĞİTİM VE ÖĞRETİM % 70 İnsan hakları % 9 Engelliler % 13 Hayvanları koruma % 4 Çocuklar ve gençler % 16 Çalışanlar % 31 Sağlık % 32 TOPLUM % 53 KÜLTÜR VE SANAT % 40 Bilim ve teknoloji % 20 Tarih % 18 Girişimcilik % 3 Kadın hakları % 1