HIRE – 307 Application Techniques for PRA - II

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ders Kitaplarında Tasarım
Advertisements

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Bilgi işlem Daire Başkanlığı
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Web Tasarımı Temelleri ve Teknikleri
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Eğitimci Geliştirme Programı
Görsel / Uzaysal Zeka.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Portre Fotğrafları.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Web Sitesi Hazırlama.
Veri tabani nedir? Veritabanı basit olarak bilgi depolayan bir yazılımdır. Bir çok yazılım bilgi depolayabilir ama aradaki fark, veritabanın bu bilgiyi.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Yapım Aşamaları (Production Steps)
BÖLÜM 6.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
SAYFA YAPISI.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
PowerPoint Tasarım İpuçları
KELİME İŞLEMCİ PROGRAMI
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Yapım Aşamaları (Production Steps)
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Özlem CANAN GÜNGÖREN
GÖRSEL TASARIM.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184,05.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
İletişim Araçları.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
YAZI KARAKTERİ Bir yazı karakteri, aynı belirgin tasarıma sahip karakterlerin, harflerin, rakamların, sembollerin, noktalama işaretlerinin (vb.) bir.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
WEB 2.0 ARAÇLARI.
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Dijital Öyküleme
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
HIRE 103 DERS NOTLARI By Yunus Luckinger.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
KAVRAM HARİTALARI.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

HIRE – 307 Application Techniques for PRA - II Instructor Yunus Luckinger Office cms005 – office Tel 2297

Içerik ve tasarım Geliştirme Aşaması TASARIM SÜRECİ Tasarım İhtiyacı Içerik ve tasarım Geliştirme Aşaması Yapım Aşaması Hedeflerin Tanımlanması Kavram (Concepts) Geliştirmek Post-Produksiyon Tasarımın Bitişi

AraşTIRMA TEMELLERİ Günümüz Medyasi, Sanal olan ve sanal olmayan ortamda, baskı, paketleme ve hareketli grafiklerdeki(Motion Graphics) içeriğini göstermek için artan miktarda görsel bilgi talep etmektedir. Grafik tasarımcılar, birçok kaynaklardan belirli kitlelere kadar her tür iletişim kanalını belirlemektedir, bu yüzden başarılı bir tasarımcı Başarılı olmaları için iyi bilgilenmiş olmaları, başarılı araştırmacı ve meraklı bir yaklaşım göstermeleri gerekir. Bakış açınızı genişletin En geniş referans aralığından bilgi sahibi olan tasarımcılar, her yaştan, meslekten ve yaşam tarzından olan insanlarla başarıyla iletişim kuranlar ve tasarım çalışmalarını doğru bir şekilde bağlama koyanlardır. Birden fazla kaynaktan gelen olaylar hakkında bilgi edinin. Kaynaklarınızı günlük olarak değiştirin veya çeşitli kaynaklardan okuyun ve hikayeleri karşılaştırın. vs.…

AraşTIRMA TEMELLERİ Birincil Kaynak / Gerçeklerle dayalı araştırma Önceki bilgi / görüş / bellek Gözlemlemeler Görüşme Analizler Rol Oyunlar (Role-Play) Odak grubu Etnografik Araştırmalar ("derin takılmalar") İkincil Kaynak / Gerçeklerle dayalı araştırma Müzeler, Arşivler, Koleksiyonlar Gazete, dergi, dergi makaleleri Yayınlanan röportajlar Filmler, TV yayınları, tiyatro Filmin, TV'nin, radyonun transkript / kayıtları Anketler istatistik Kitaplar, müzik, İnternet? Bloglar, web siteleri, forumlar, dergiler

AraşTIRMA TEMELLERİ Birincil Kaynak / görsel araştırma fotoğrafçılık Çizim / kroki Medya deneyleri: 2D ve 3D Kabartmalar / dökme Tipografi deneyleri Görüntü işleme Ses / video kayıtları yazıları fotokopi İkincil Kaynak / Görsel araştırma Sergiler Dergiler, kitaplar, broşürler, internet, reklam panolarındaki resimler / fotoğraflar Diğer tasarımcılar / sanatçılar tarafından çalışma Basılı haritalar / diyagramlar Ephemera (örneğin, biletler, makbuzlar, ambalajlama) Fotoğraf, kartpostal, poster, çizim bulmuş veya satın almış Filmlerden, videolardan ve performansdan alınan görüntüler Mimari

Linear Reasoning / Lateral thinking Doğrusal Akıl yürütme / Yanal düşünce Konsept geliştirme sürecinin ilk aşamasında, bir tasarım özetine yaklaşmanın iki temel yolu, doğrusal akıl yürütme ve yanal düşünme yöntemlerini kullanmaktır. Bunlar neredeyse zıttır; ilk odaklı ve metodik, ikincisi yaygın ve geniş- ancak araştırma ve geliştirme araçları olarak eşit derecede yararlıdır. Doğrusal Akıl yürütme adım adım mantığı kullanarak stratejik düşünce sürecini ima eder ve belirli bir yörüngeyi izler. Bu tür akıl yürütme, sıklıkla önceden belirlenmiş bir fikir veya kavramı içerir; bu, aşamalı olarak yerine getirilir. Genellikle bu, renk, tür, kompozisyon ve ölçek göz önüne alındığında, fikirleri yönetilebilir bileşenlere bölünerek ve konsepte uyacak biçimde formun tamamlanması için her biri üzerinde çalışmayı içerir. lateral thinking dolaylı araştırmayı içerir, doğrusal akıl yürütme yoluyla daha kolay elde edilebilir fikirler üretme (veya doğrusal süreç tarafından gizlenerek daha az belirgin ilişkilerin kolayca görülmemesi veya üretilmemesi). vurgu dolaylı, yaratıcı araştırmalar üzerine kuruludur. Edward de Bono bu terimi 1967'de hazırladı.

Bilmeniz gereken Teoriler

görüntü ve metin teorileri Görsel iletişimin başarısı, hedef kitleye ulaşma ve istenen tepkiyi ortaya çıkarma yeteneğine bağlıdır. Tasarımcılar mesajı amaçla ikna edebilen, şok eden, eğlendiren ve provoke edebilen kışkırtıcı imgelemin gelişimi yoluyla etkiler. Tasarımcıların açıkça ve görsel olarak tam olarak ne anlama geldiğini söyleyebilmesi için açık ve güçlü bir görsel dil geliştirmeleri gerekir. Rhetoric – çoğu zaman siyaset ve halka açık konuşma ile bağlantılı bir ikna becerisi olarak dusunulur. Tanımlama ve zorlayıcı bir diyalog içinde buluş, bir düzenleme, bir tarzda, bellek ve teslimat kategorilerini rafine edip bir bir etkili dialog olusturmak. (Bir şekilde tanıdık geldi mi?) Semiotics, Sign, and symbols – Saussure, göstergebiliminin babası olarak kabul edilir; teorisi, anlamı temsil eden her şeyin işaretlerini tanımlar. Signifier, Signified Anlamın çıkarıldığı bir şeyi simgeleyen sembol. Neyin gerçekte temsil edildiği

görüntü ve metin teorileri Didaktik "Didaktik" terimi, net, pragmatik olarak verilen bilgi ve talimatı açıkça ifade eder. Havalimanı işaret levhası, yol levhaları ve uyarılar didaktik bilgilerin asal bir örneğidir. Kategorinin en katı tanımında bile, en görsellere nüans eklenebilir: müze sergilerinde didaktik panellerin net bilgi vermesi gerekir, ancak konuyla yaratıcı görsel yollarla ilişkilendirilebilir.

Kompozisyon FORMLAR VE ALAN Şekil ve yer/zemin Kompozisyon, bir tasarım içindeki öğelerin görsel yapı ve organizasyonunu ifade eder. Bir bütün oluşturmak için farklı parçaları veya öğeleri birleştirme süreciyle ilgilidir. Anlamlı kompozisyonlar oluşturmayı öğrenirken, görsel algılamanın (gözlerimizin ve beyinlerin göründüğü şeyleri anlaması) rolünü ve görsel iletişimdeki rolünü anlamak önemlidir. FORMLAR VE ALAN Şekil ve yer/zemin Bir form, içinde bulunduğu alanla ve formda bulunabilecek diğer formlarla ilişkili halindedir. Bunu, şekil-zemin ilişkisi olarak adlandırırız (burada "şekil" belirli bir alanda herhangi bir nesneyi, "zemin" ise o nesnenin göründüğü arka planı veya alanı ifade eder). Bu ilişki hakkında konuşmanın bir başka yolu, olumsuz ve olumlu alan açısından bakmaktır. Görsel öğeler daima görsel bir alan, arka plan veya çerçeve ile ilişkili olarak görülür. Başka bir deyişle, her biçim bulundugu bağlamin icinde anlam bulur ve tamamen izole edilemez.

Tipografi Font Tasarimi Serif – Sans Serif Ayrımı  “Serif” tırnak demektir. “Sans” ise Fransızca’da olumsuzluk (without) anlamı verir: “sans-serif” ise tınak-sız “Arial” fontu gibi düz fontlara verilen isimdir. Buna karşın “Times New Roman” tırnaklı (serif’li) bir fonttur. 

Tipografi Font Tasarimi İtalik – Oblik Ayrımı Dik Fontlar: Roman = Regular = Book. Hepsi de yakın anlamlara sahiptir ve dik fontları karşılar. Office programında iyi tanıdığınız “Times New Roman” fontu, ilk olarak düz tasarlanmıştır. İtalik yani doğal eğik durumu ayrıca tasarlanmıştır. Belirli programlarla biz onları açılı olarak eğdiğimizde hakiki bir italiklik elde edemeyiz, bu duruma ise oblik deriz, yani yapay eğik. Bu farkı en iyi küçük a harfinden anlarsınız, a harfi eğildiğinde boğulur ve okunaklı görünmez, içi geniş eğik a harfi daha rahat bir okunma sağlar. Yukarıdaki örnekte de açıkça görülmektedir

Font Kontrasti nasil isler? Düsük Kontrast olan font Fontun kendisinde kalinliklar esit Yüksek kontrast olan font Yazi tipini olusturan cizgilerin kalinlik farklari olmasi