GRUP İLETİŞİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ KOOPERATİFÇİLİK HAREKETİ
Advertisements

TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YANSITICI DÜŞÜNME.
REHBERLİK DERSİ III.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
 bireyin gelişimi ve olgunlaşma düzeyi  bireylerin yetenek düzeylerindeki farklılıklar  Güdülenme  yetişilen sosyo- kültürel çevre  alınan eğitim.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
PEER SUPPORT TEAM.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Bölüm 10 Takımlar.
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
BÖLÜM 1 DÜNYAYI KAVRAMAKBİLGİ KAYNAKLARIBİLİMSEL AÇIKLAMANIN DOĞASIPSİKOLOJİ BİLİMİ Birinci Bölüm Konuları.
Bilimsel düşünme becerileri
TEMEL BECERİLER-3.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
Kişisel Rehberlik.
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
İLETİŞİM TÜRLERİ.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Davranış Bilimlerine Giriş
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
GRUP İLETİŞİMİ.
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
AİLEDE İLETİŞİM.
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
KURUMSAL İLETİŞİM.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
REHBERLİK DERSİ III.
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
EMPATİK İLETİŞİM.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

GRUP İLETİŞİMİ

GRUP Ortak bir amacı paylaşan ve bu amaçlar doğrultusunda birbirleri ile haberleşme içinde olan, karşılıklı olarak birbirlerini etkileyen iki veya daha fazla kişinin bir araya gelmesi ile ortaya çıkan sosyal bir olgu. Bir grup olabilmek için grup üyeleri arasında karşılıklı bir etkileşimin olması gerekmektedir.

Grubun oluşabilmesi için gerekli olan özellikler 1. Ortak algılama: Farklı kişilerin bir araya gelmesi kendilerini bir bütün olarak algılaması, grup olmanın birinci kuralıdır. Örneğin, arkadaş grupları, aile 2. Motivasyon: Grup üyelerinin her birinin kişisel motivasyonu bulunmasının dışında grup olarak birlikte hareket etmekten dolayı da bir motivasyon duygusuna sahip olmaları gerekir.

3. Belirli amaçları başarmak: Grup belirli amaçlara ulaşmak amacı ile bir araya gelen iki ya da daha fazla kişinin anlamlı bir birlikteliğidir. 4. Karşılıklı dayanışma ve bağlılık: Grup içerisinde belirli amaçları gerçekleştirmeye odaklanmış üyeler birbirleri ile etkileşimde bulunduklarında birbirlerini etkilemektedirler. Karşılıklı etkileşim ve dayanışma sonucunda üyeler arasında bir bağlılık yaratılır. Bu bağlılık grup normlarına uymayı ve gruba aykırı davranmayı engeller.

Grup Fonksiyonları Sosyal ilişkiler oluşturmak: Kişilerarasında sosyal ilişkilerin gelişmesi grup içindeki yapılanma ile mümkün olabilir. Grup içerisinde bire bir ilişkiler kurulabildiği gibi, grup olarak etkileşimin de mümkün olduğu görülür. Grup içerisinde üstlenilen çeşitli görevler kişilerin kendilerine güven duymalarını ve diğer kişiler tarafından önemsendiklerini hissetmelerini sağlar. Görevleri başarmak: Birçok kişi kendi başına gerçekleştiremeyeceği görevleri başarmak için gruba katılır. Grup ile kişisel ve örgütsel olmak üzere iki tür görev de başarılabilir. Kişisel hedeflerine ulaşmak için kişiler çeşitli faaliyet gruplarına katılarak amaçlarına daha kolay ulaşabilirler. İş yaşamında çalıştıkları örgütün amaçlarını gerçekleştirmek için bir grup olarak çalışmak daha verimli sonuçların ortaya konulmasını sağlar.

Grup Fonksiyonları Kendini tanımasını sağlamak: Kişiler çeşitli kültürel ya da eğitim ile ilgili gruplarda yer alarak kişisel özelliklerinin daha çok farkına varabilmekte ve bu özelliklerini geliştirme olanağı bulmaktadırlar. Kültürel değerleri devam ettirmek: Kültür grup üyelerini çeşitli kurallar aracılığı ile etkilemektedir. Belirli grupların kuruluş amacı kültürel değerleri korumak ve sürekliliğini sağlamaktır.

Grup Fonksiyonları Eğitim sağlamak: Gruplar resmi ya da resmi olmayan bir biçimde bilginin alınmasını ve değişimini sağlamaktadır. Kişisel yeterliliğin geliştirilmesini sağlayan eğitim, grup üyelerinin sosyalleşmesine katkıda bulunur. İkna etmek: Grup üyeleri içerisinde bir karar sürecinde yer alır, bu karar sürecinde düşüncelere davranışlara ya da çeşitli durumlara ilişkin paylaşımlarda kazanabilir ya da kaybedebilir.

Grup Fonksiyonları Problem çözmek ve karar almak: Grup içerisinde kararların alınması ve sosyal problemlere ilişkin birçok alternatif çözüm bulunması kişisel yaklaşımlardan daha etkili olmaktadır. Her durumda grup üyelerinin birlikte hareket ederek çaba harcaması gruba ait olma duygusunu güçlendirir. Bilgi akışını kolaylaştırmak: Gruplar özellikle karmaşık bir yapıya sahip organizasyonda bilgi akışının hızını arttırmak aynı zamanda kişiler arasında yüz yüze iletişim olanağı yaratmak için etkilidir. Takım çalışmasını gerçekleştirmek: Bir takım ruhuna sahip güven ve teşvik duygularının baskın olduğu bir ortam içindeki kişilerin birbirlerini destekleyerek ortak bir amacı gerçekleştirmesi mümkün olmaktadır.

GRUP KAVRAMINA İLİŞKİN YAKLAŞIMLAR Literatür incelendiğinde gruplarla ilgili çok sayıda kuram geliştirildiği görülmektedir. Kuramların birçoğu grup içinde liderlik, verimlilik, iletişim, uyma, gibi süreçlerin ve oluşumların nasıl işlediğini diğer birçok kuramın ise insanın doğasını, bireyler arası etkileşimi, grubun özelliklerini, grup süreçlerini ele aldığı görülmektedir.

GRUP İLETİŞİMİ Etkili bir iletişim ortamı oluşturarak, birtakım problemlere çözüm bulmak, belirli amaçları gerçekleştirmek üzere kurulan iletişim.

Grubun karar verme kalitesi, kısmen de olsa üyelerin bir karara varmak için kullandıkları belirli bir karara varma sisteminin özelliklerine bağlıdır. Genellikle doğru kullanıldığında, çoğu problem çözme etkinliğini yükseltmeye yardım eden, birkaç aşamalı bir yapı üzerinde anlaşmaya varılmıştır. Buna “yansıyan düşünce çerçevesi” denir. 1910 yılında John Dewey tarafından geliştirilen yansıyan düşünce çerçevesi altı temel bileşen içermektedir. Bu Bileşenler: Problem Nedir? Durumun gerçekleri nelerdir? Nedenleri ne? Problemin kaynağı ne? Kimi ve nasıl etkiliyor? Çözüm hangi standartlara ve/veya kimin standartlarına göre verilir? Olası çözümler nelerdir? En iyi çözüm hangisidir? Nasıl uygulanır?