Güncelleme Tarihi: 02.08.2018 Hazırlayan: Pilotaj Bölüm Başkanlığı ESKİŞEHİR TEKNİK ÜNİVERSİTESİ HAVACILIK VE UZAY BİLİMLERİ FAKÜLTESİ PİLOTAJ BÖLÜMÜ Güncelleme Tarihi: 02.08.2018 Hazırlayan: Pilotaj Bölüm Başkanlığı
BÖLÜMÜN AMACI Eskişehir Teknik Üniversitesi, Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi pilotaj bölümüne kayıt olan öğrencileri fakültedeki eğitimleri sonunda üniversite mezunu olarak ticari hava taşımacılığında kullanılan çok pilotlu çok motorlu uçaklarda ikinci pilot olarak görev yapabilmelerini sağlayan ticari pilot lisansını “CPL(A)” ve Alet Uçuş Sertifikasını “IR(A)” almaları için gereken yeterlilik düzeyinde eğitmektir.
BÖLÜME GİRİŞ KOŞULLARI Pilotaj Bölümüne Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci alınmaktadır. 1. Bu programa başvurabilmek için T.C. vatandaşı olmak, 1 Ocak 1996 ve sonra doğmuş olmak (Yaş düzeltmesi kabul edilmeyecektir.), boy uzunluğunun en az 1,65 m., en çok 1,90 m. olması, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 fazla veya 15 noksan kilo ağırlıkta olmak; dilinde kekemelik, pelteklik ve tutukluk bulunmaması gerekir.
BÖLÜME GİRİŞ KOŞULLARI 2. Bu programda uygulamaya yönelik bazı dersler ve stajlar özel ve resmi havacılık kuruluşlarının tesislerinde yapıldığından bu program kazanan öğrencilere güvenlik soruşturması yaptırılacaktır. Güvenlik soruşturması olumsuz olan veya bu kuruluşların düzen ve disiplinine uymayan öğrenciler bu programa devam edemezler. 3. İsteyen öğrencilere kontenjan dâhilinde bir yıl süreli İngilizce Hazırlık Programı uygulanır. Hazırlık programı süresi, öğretim süresi sütununda gösterilen yıllara dâhil değildir.
BÖLÜME GİRİŞ KOŞULLARI 4. Aday öğrencilerin 06.06.2006 tarihli ve 26190 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Uçak Pilotu Lisans Yönetmeliği (SHY–1)” nin 24. Maddesinde belirtilen öğrenci pilot lisansı için müracaatlarda öngörülen şartları karşılıyor olması gerekmektedir. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) veya SHGM tarafından yetkilendirilen havacılık tıp merkezleri tarafından düzenlenmiş geçerli 1 inci sınıf sağlık sertifikası sahibi olmak ve sağlık sertifikasında, tek pilota sertifikalı uçaklarda sorumlu pilot olarak uçmasına engel kısıtlama bulunmamak. Uçak Pilotu Lisans Yönetmeliği (SHY–1) çerçevesinde, öğrenim süresi içerisinde, öğrencinin pilotluğa elverişsiz duruma gelmesinden ötürü ortaya çıkacak tüm hususlardan öğrenci sorumludur. Uçak Pilotu Lisans Yönetmeliği (SHY–1) çerçevesinde, sağlık muayenesi sonucunda öğrencinin pilotluğa elverişsiz olması durumunda ilgili bölüme kaydı yapılmayacaktır. Bu öğrencilerin durumları ÖSYM Başkanlığınca değerlendirilerek, alt tercihlerinden puanının tuttuğu bir yükseköğretim programına yerleştirilirler.
EĞİTİM YÖNTEMİ -Dört 4 yıl (8 dönem) süren eğitimde ilk 3 dönem, tamamen teorik eğitim olup, dersler genel havacılık bilgisi ağırlıklıdır. -Sonraki 5 dönem, uçuş uygulamaları ve teorik eğitim ile birlikte devam eder.
EĞİTİM OLANAKLARI Öğrenciler uçuşa 2nci sınıfın 2nci döneminde Başlangıç safhasında Cessna 172S uçağında başlarlar ve burada 82.00 saat görerek uçuş eğitimi yaparlar.
EĞİTİM OLANAKLARI Başlangıç safhasını bitiren öğrenciler Tekamül safhasına geçerler. Bu bölümde TB20 uçağında eğitim alırlar ve burada 66.00 saat uçakla, 40.00 saat simülatörde aletli uçuş eğitimi yaparlar.
EĞİTİM OLANAKLARI Tekamül bölümünü bitiren öğrenciler, uçuşun tüm safhalarında ve emercensi durumlarda hareket tarzının öğretildiği simülatörde gerçekleştirilen MCC (çoklu ekip koordinasyon) eğitimine alınarak 25.00 saatlik teorik ve 15.00 saatlik uçuş eğitimine tabi tutulurlar.
EĞİTİM OLANAKLARI MCC eğitimini bitiren öğrenciler Çok Motor safhasında C90GTI uçağı ile 11.00 saat uçarak uçuşlarını tamamlarlar. Toplamda 214.00 saat uçarak okulumuzdan mezun olup Ticari Pilot lisanslarını almaya hak kazanırlar.
MEZUNİYET SONRASI İŞ İMKANLARI Okulumuzdaki ATP (A) entegre kursunu bitirerek mezun olan öğrencilerimiz: - Ulusal Havayollarında - Uluslararası Havayollarında - Özel Havacılık İşletmelerinde kısa bir süre içerisinde işe başlamaktadırlar.