ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
Advertisements

Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ÖĞRETİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
BİLİŞSEL AĞIRLIKLI DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM EDWARD C. TOLMAN ( )
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
MERHABA.
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
TEST SINAVLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Veli ÇAĞLAR Tıp Fak. Anatomi A.D.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
İnsan Kaynakları Yönetiminin
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
GÖZLEM FORMLARI Gözlem “Bir şeyi iyi anlamak için onun kendi kendine meydana gelen türlü belirtilerini gözden geçirmektir”
YGS PUANLARıMıZ BELLI OLDU ŞIMDI NE YAPACAĞıZ?. ÖNCELIKLE PUAN ARALıĞı  Meslek liseli değilsek umutlarımız başka bir bahara kaldı   Meslek liseli isek.
ÇEVİK (Agile) SÜREÇLER Değişen gereksinimler, teknik riskler gibi önceden belirlenemeyen durumlara ve yazılım ürününü etkileyebilecek her tür değişikliğe.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
Eğitimde Ölçülen Özellikler
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
GÖREV ANALİZİ.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirme
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Öğretim Tasarımı Analiz.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Takdim Planı * Derneğin Kuruluş Aşaması * Derneğin Yaptığı Yardımlar
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI KURAMLAR
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
Sunum transkripti:

ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME 17.01.2019 Eriman TOPBAŞ

Cevaplandırılacak Sorular 1. Değerlendirme nedir? 2. Değerlendirme türleri nelerdir? 3. Hedef alanlarına göre değerlendirme nasıl yapılır? - Bilişsel alanla ilgili öğrenmeler nasıl değerlendirilir? - Duyuşsal alanla ilgili öğrenmeler nasıl değerlendirilir? - Psiko-motor alanla ilgili öğrenmeler nasıl değerlendirilir?

1. Değerlendirme nedir? Değerlendirme, ölçme sonuçlarını bir ölçütle karşılaştırıp değer yargısına ulaşma işidir.

2. Değerlendirme türleri nelerdir? Yerleştirme amaçlı değerlendirme 1 Programa girişte Yetiştirme amaçlı değerlendirme 2 Süreçte Düzey belirleme amaçlı değerlendirme 3 Program sonunda

8. Ölçme ve değerlendirme etkinlikleri nasıl planlanır? HEDEF-DAVRANIŞLAR Biliş.Alan Duyuş. Alan Pmot.Alan Biliş. Özel. Duyuş. Özel. Pmot. Özel ÖĞRENCİ ÖZELLİKLERİ 17.01.2019 Eriman TOPBAŞ

2. Değerlendirme türleri nelerdir? Yazılı-Sözlü yoklamalar Başarı testleri 1 Bilişsel Alan 2 Duyuşsal Alan Tutum ölçekleri Performans testleri Kontrol listeleri 3 Psiko-motor Alan

Duyuşsal Alanla İlgili Yeterliklerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi Yönerge: Bir derneğin başkanısınız. Birisi, derneğinize üye olmak için başvuruyor. Eski üyelerinizden birisi de, bu kişi üye olursa dernekten ayrılacağını söylüyor. Bu durumda ne yaparsınız? A. Başvuran kişiyi üye yapmam. B. Sorunun çözümünü zamana bırakırım. C. Başvuranın üyeliği için grupta oylama yaparım. D. Eski üyelerin ne düşündüklerine aldırmadan başvuranı üye yaparım.

Hafta içinde tam gün çalışan birisi, sizce hafta sonu tatilini en iyi nasıl geçirebilir? Yönerge: Birinci tercihinizi belirtmek için 1, ikinci tercihinizi belirtmek için 2 rakamını yazınız. …A. Ciddi kitaplar okuyarak kendini yetiştirmeye çalışmakla …B. Bir konsere gitmekle …C. Bir konferansa ya da açık oturuma gitmekle …D. Bir futbol maçına gitmekle

Devinişsel Alanla İlgili Yeterliklerin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi

Kontrol Listeleri Kontrol listesi, bireyin, belli bir şeyi öğrenmesi evresinde; neleri, hangi sıra ile ve nasıl yapacağını hatırlatmak amacıyla kullanılabilir Yönerge: Bu kontrol listesi, bir şoför adayının, motoru çalıştırması ve hareket ettirmesi sırasında yapması gereken davranışları kapsamaktadır. Adayın gösterdiği davranışlarda E sütununa, göstermediği davranışlarda ise H sütununa bir (X) işareti koyunuz.

GÖZLENECEK DAVRANIŞLAR H 1 Marşa basmadan önce vitesi boşa alıyor mu? 2 Marşa basarak motoru çalıştırıyor mu? 3 Arabayı birinci vitese takıyor mu? 4 Kalkış işaretini veriyor mu? 5 Kalkış yaparken el frenini bırakıyor mu? 6 Kalkıştan önce aynanın görüşe uygunluğunu kontrol ediyor mu? 7 Kalkış sırasında ön ve arka trafiğin kalkışa uygunluğunu gözetiyor mu? 8 Motoru stop ettirmeden kalkış yapıyor mu? 9 Sarsıntısız olarak kalkış yapıyor mu?

Öz Değerlendirme 1. Neler öğrendim? 2. Bu öğrendiklerim bana ne kazandırdı? 3. Bu bilgileri günlük hayatta nasıl kullanabilirim ?