ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Advertisements

İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Pazarlama Çevresi.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTFORDİZM. Fordizmin Krizi Birikim rejiminin krizi Kapitalizmin belirleyici özelli ğ i kendisini yeniden üretebilmesi.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Pazarlamanın Tanımı Pazarlama, İşletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere, ihtiyaç karşılayacak malların, hizmetlerin ve.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
PAZARLAMA NEDİR? Hedef tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini önceden tahmin ve tespit etmek daha sonra bunları karşılamak (tatmin etmek) yoluyla işletme.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
Turizmde Kriz Yönetimi & Çözümler
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞ NEDENLERİ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün veya Hizmet Satışı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
BÖLÜM I PAZARLAMA NEDİR?.
Sanal ve Şebeke Örgütleri
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İş ve Meslek Sosyolojisi
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ Dr. Öğr. Üyesi Murad Canbulut

İletişim Bilgileri E-mail: murad.canbulut@altinbas.edu.tr Ofis: Gayrettepe Sosyal Bilimler Yerleşkesi 8. Kat-806 Dersin web sayfası: https://muradcanbulut.weebly.com/ ISL 561

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ Sayı % Derse Katılım 14 20 Ara sınav 1 30 Final sınavı 50   Toplam 100 ISL 561

PAZARLAMA NEDİR? ISL 561

ISL 561

ISL 561

Pazarlama Müşteri ilişkilerini karlı bir şekilde yönetmektir. Karlı müşterileri bulma, şirkete bağlı tutma ve alımlarını arttırma bilim ve sanatıdır. Ürünlerin üreticilerden tüketicilere doğru akışını sağlayan işletme faaliyetleridir. Kişilerin ve örgütlerin amaçlarına uygun şekilde değişimi sağlamak üzere; malların (ürünlerin), hizmetlerin ve fikirlerin yaratılmasını, fiyatlandırılmasını, dağıtımını ve tutundurulmasını planlama ve uygulama sürecidir. 4P ISL 561

PAZARLAMA Soru: Neden sizi tercih etmeye devam etsin? Mevcut müşterilerle uzun vadeli ilişki kurmak. Soru: Neden sizi tercih etmeye devam etsin? Yeni, potansiyel müşteriler için değerli sunumlarda, vaatlerde bulunmak. Soru: Rakiplerden farkınız ne? Müşteriye diğerlerinden farklı ne vaat edebiliyorsunuz? ISL 561

PAZARLAMA İnsan ihtiyaç ve isteklerini tatmine yöneliktir. Video: https://www.youtube.com/watch?v=z1Mqak6LlZM Faaliyetlerden oluşur ve uzun vadeli bir süreçtir. İnsanlar ve örgütlerden oluşan bir sistem tarafından yapılır. Ürün, hizmet veya düşünceler (fikir) konu olur. (Somut ve soyut) Soru: Apple’ın marka değeri sizce ne kadar olabilir? Soru: Swarm ve benzeri uygulamalarda yerlerin puanlaması hangi kriterlere göre yapılıyor? Planlanmalı, örgütlenmeli, koordine edilmeli ve denetlenmelidir. ISL 561

BAZI KAVRAMLAR Ürün; bir ihtiyaç veya isteği karşılayan; pazarın dikkatine, kullanımına veya tüketimine sunulan herhangi bir tekliftir. İhtiyaç; herhangi bir şeyin yokluğunun insanın iç dünyasında yarattığı gerilim, rahatsızlık ve mahrumiyet durumudur. İhtiyaç tatmin edilmedikçe kişi mutsuz olur. Bu nedenle ihtiyaçlar, tüketicileri harekete geçirir. (Pazarlama ve yalancılık(!) - Modern hayat ve tüketim) Fizyolojik (yeme, içme), güvenlik (düzeni koruma, iş garantisi), sosyal (bir gruba ait olma, benimsenme, arkadaşlık), saygı (kendine saygı, itibar, saygınlık), kendini geliştirme ve kanıtlama (nirvana ) (bknz. Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi) ISL 561

BAZI KAVRAMLAR İhtiyaçlar, soyut; istekler, somuttur. İstek; hissedilen ihtiyacı tatmin etmek için tercih edilendir. İhtiyaçlar, soyut; istekler, somuttur. Talep; karşılığında istenen parayı ödeyebilme yeteneği (alım gücü) ile desteklenen, belirli ürünler için duyulan istektir. Örnek: Karnınız acıktı. Hızlı şekilde bu ihtiyacı karşılamak için köfte yemek istiyorsunuz. Cebinizdeki 10 TL ile sanayideki meşhur Ahmet Usta’da köfte yiyorsunuz.  ISL 561

BAZI KAVRAMLAR Tüketici; son kullanım amacı ile mal ve hizmetleri satın alan, kullanan veya tüketen kişi veya örgütsel birimdir. Müşteri; belirli bir mağaza ve işletmeden sürekli alışveriş yapan kişi. Her tüketici müşteri değildir; ancak her müşteri tüketicidir. Değer; müşterinin ne aldığı ve bu aldığı şey karşılığında ne verdiği arasındaki orandır. Müşteri, kendisine en çok değer sağlayacağını umduğu sunumlar arasında bir seçim yapar. ISL 561

PAZARLAMA DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ (1) 1. Üretim Odaklı Dönem Üretim arttırılması, maliyetlerin düşürülmesi, kitlesel dağıtılması. «Her üretim, kendi talebini yaratır.» «Ne üretirsem onu satarım.» Henry Ford: Siyah olmak kaydıyla, müşteriler satın alacakları arabanın rengini seçebilirler. 2. Ürün Odaklı Dönem Kalite, performans, yeni özellikler. «İyi ürün kendini satar.» «Daha iyi bir fare kapanı yaparsanız, dünya ayağınıza gelir.» ISL 561

PAZARLAMA DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ (2) 3. Satış Odaklı Dönem Üretmek değil, satmak en önemli sorun. Hırslı, saldırgan satış kampanyaları. Satıcının ihtiyacı ön planda. «Ne üretirsem onu satarım, yeter ki satmasını bileyim.» 4. Pazarlama Odaklı Dönem Tüketici odaklı hareket. Tüketici istek ve ihtiyaçlarının tatmin edilmesi. «Müşteri velinimetimizdir.» «Müşteri kraldır.» ISL 561

PAZARLAMA DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ (3) 5. Toplumsal (Sosyal) Pazarlama Odaklı Dönem Çevre hassasiyeti, kaynakların tükenmesi, açlık, fakirlik, savaşlar. Pazarlama ve müşteri-toplum uzun vadeli çıkarları arasındaki ilişki. Sorumlu ve sürdürülebilir (sustainable) tüketim. Müşteri tatmini ve tüketici ve toplumsal refahın korunması ve arttırılması. ISL 561

PAZARLAMAYA ETKİSİ OLAN GELİŞMELER Küreselleşme, krizler ve iş hayatı. Bilgi teknolojilerindeki gelişmeler; robotlar, drone, yapay zeka, kripto paralar. https://twitter.com/alphanmanas/status/82276157613456998 4 Sosyal medyanın gücü. Pazardaki güç dengeleri değişimi. Tüketici gruplarındaki değişimler (Y, 1980-1999; Z, 2001- 2014) Artan etik ve sosyal sorumluluk talebi. Örn; Amazon, Tesla, Boston Dynamics, iç savaşlar, TL değer kaybı, ABD-Çin ticaret savaşı, Brexit, Monsanto, organik gıda talebi. ISL 561

HAFTANIN ANAHTAR KELİMELERİ NELER? ISL 561