BİLGİ,BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Advertisements

KONUMUZ BİLİM FELSEFESİ.
ROBOT.
SANAT ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Trakya Üniversitesi Deney Hayvanları Ünitesi Laboratuvarda İşletme Kavramı Prof.Dr. Hakan ERBAŞ.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
Öğretmen Merkezli Egitim
DİN FELSEFESİNİN KONUSU  Felsefenin ilgilendiği alanlardan birisi de dindir. Çünkü din olgusu insanlık tarihi boyunca önemli olmuştur. Basitçe din felsefesi,
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Örtü Altı Yapıları Malç Örtüler
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
FELSEFE KONU: BİLGİ FELSEFESİ VE BİLGİ ÇEŞİTLERİ.
SHB268 ÇOCUKLUĞUN TARİHİ HAFTA ÇOCUK HAKLARI.
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Tarih Felsefesi.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Doç.Dr.Gülbiye Yenimahalleli Yaşar
Tanımı Özellikleri Konuyla İlgili Sorular
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
Zaman ve Gölgesi Prof. Dr. Şafak URAL
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
MEDİKAL BİYOLOJİ.
Program Tasarım Modelleri
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
İŞ ve Meslek Sosyolojisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
LOJİK KAPILAR (GATES) ‘Değil’ veya ‘Tümleme’ Kapısı (NOT Gate)
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
ANALİTİK EĞİTİM FELSEFESİ YAKLAŞIMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HUKUK BAŞLANGICI 2.
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL PSİKOLOJİ 1. DERS.
FELSEFE İLE DÜŞÜNME 2. ÜNİTE.
Sosyal Bilimlerde Yöntem Prof. Dr. Aykut Çelebi
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
ÇAĞDAŞ VARLIK GÖRÜŞLERİ VE BİR VARLIK OLARAK İNSAN
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Sunum transkripti:

BİLGİ,BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİM İnsanın dış dünya ile uymunu sağlayan önemli bir etkendir.Bir kılavuz,bir yol göstericidir. BİLGİ:

Gelişigüzel Bilgi Doğruluğu ya da yanlışlığı kanıtlanma gereği olmayan bilgilerdir. Düzensiz bilgiler,’’onları elde edenlerin yönelişleriyle karışık bulunur’’ ve herkese göre değişebilir.

BİLİmsel bİLGİ Doğruluğu ya da yanlışılığı kanıtlanabilen olgu ve olaylardan ‘’bilimsel yöntem’’ yardımıyla ortaya konabilen bilgilerdir. Subjektif nitelikli ve tamamen soyutlamaya dayalı,üstelik bilimsel yöntem imkanı vermeyen olayları bilimsel bilgiye dönüştürmek mümkün değildir.

BİLİMSEL BİLGİNİN BELLİ BAŞLI ÖZELLİKLERİ Bilimsel bilgi nesneldir. Bilimsel bilgiler kesindir. Bilimsel bilgiler deney metoduna bağlıdır. Bilimsel bilgilerde öngörü vardır. Bilimsel bilgi geneldir

Bilim adamI,MALUMAT SAHİBİ,KÜLTÜRLÜ KİŞİ Bilimsel bilgiye sahip kişi gelişigüzel bilgi sınırları içinde kalmış insan arasında belirgin bir fark vardır. Bu insan ‘’malumat sahibi’’,’’kültürlü kişi’’,’’bilgili’’ bir kişi olabilir ama bilimin kurallarını hazmetmiş,kavram ve deneyimlerini bilimsel alanlarda kullanabilecek hale gelmiş bir bilim adamı değildir.

FELSEFİ BİLGİ Bilimsel bilgilere dayanmakla birlikte onlardan birinin veya tümünün ilke ve yöntemlerini incelemek üzere bilimlerde ortak özllik arayan bilgidir. İki temel özelliğinden söz edilebilir: 1)Gerek düzensiz bilgiyle gerekse bilimsel bilgilerle cevaplandırılamayan konular ve soruların cevaplarını vermeye çalışır. 2)Bilimsel bilgilerin varmış olduğu sonuçlar üzerinde kurulmuş olan daha genel görüşler ileri sürer.

felSEFENİN TEMEL SORUNLARI 1)Epistemoloji 2)Ontoloji 3)Ethika

SosyoLOJİK BİLGİ Sosyolojik bilgi için insan yaşadığı toplumun bir parçasıdır.O nedenle bu bilgi çeşidinde insana ait tüm işlev ve ihtiyaçlar,tüm etkinlikler topluma,toplumsalam indirgenerek açıklama bulur.

SosyolojİK DÜŞÜNCE Sosyolojik düşünce dayanağını sosyolojik bilgiden alır. Sosyolojik düşünce için her şey toplumsal bir tahlile ihtiyaç duyar. Olayların toplumsal olarak tahlili demek olay ve olguların açıklanmasında çok nedenli bir yaklaşımı öne çıkarmak demketir. Sosyoloji için tüm olay ve olgular toplum kaynaklıdır.

BİLİM VE BİLİMSEL YÖNTEM Bilim özü itibariyle öncelikle bilgidir.Ama bu bilgi nesne ve olaylar arasında özel ilişkiler kurarak bunlardan genel sonuçlara ulaşan bir bilgidir. Bilimin ürün ve sonuç olarak 2 boyutta ele alınması güncel yaklaşımlar içinde en çok kabul gören şekildir.

ARİSTO MANTIĞI Bilimsel tekniğin gerektirdiği vasıtalardan yoksun olunması nedeniyle yöntem uzun Yıllar insanlık için saf akılla sınırlı zihinsel bir faaliyet olarak algılanmış,deney ve gözlem ikinci planda kalmıştır. Aristo’nun bu zihinsel mantığıını sarsan ilk olay güneş tutulmasıdır.