Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ISG YÖNETİM SİSTEMLERİ OHSAS 18001İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi ISO 9001Kalite Yönetim Sistemi ISO 14001Çevre Yönetim Sistemi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
HAZIRLAYAN VE SUNAN: HAYATİ İBRAHİM GÜVEN. HOŞGELDİNİZ… Konuşmamı ülkemizde misafir ettiğimiz sayın temsilcilere hoş geldiniz diyerek başlamak istiyorum.Ayrıca.
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Program Tasarım Modelleri
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
İŞYERİNİN ÖNEMİ İşyerleri, emekçilerin bir araya geldikleri, üyelerin örgütlenmeyi, sendikayı hissettik-leri ilk yerlerdir. Sendikaların gücü, işyeri örgütlülüğünün.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
BİLİŞİM SİSTEMLERİ KONTROLLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
Olgu Yönetimi Standartları
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Program Tasarım Modelleri
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Etik.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
5.6 İKS Dokümantasyonu Her çiftçi için belli dokümanlar ve İKS seviyesinde tutulmalıdır. ( İKS Rehberi 5.6’da belirtildiği gibi) Bu kayıtlar hem iç hem.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar

3.01. Süpervizyon ve Konsültasyon Sosyal hizmet uzmanları uygulama ortamında süpervizyon ya da konsültasyon sistemini oluşturmak için çaba göstermelidir. Süpervizyon ya da konsültasyon veren sosyal hizmet uzmanları: a) Bu görevlerini uygun olarak yapabilme bilgi ve becerisine sahip olmalıdır. b) Kendi bilgi ve uzmanlık alanları dışına çıkmamalıdır. c) Süpervizyon verirken açık ve anlaşılır sınırlar oluşturmalıdır. d) Süpervizyon alanların performanslarını adil ve saygılı biçimde değerlendirmelidir.

3.02. Eğitim ve Öğretim Sosyal hizmet uzmanları uygulama ortamında öğrenciler için alan eğiticisi ya da öğreticisi sistemini oluşturmak için çaba göstermelidir. Öğrenciler için alan eğiticisi ya da öğreticisi (kurum danışmanı) olarak işlev gören sosyal hizmet uzmanları: a) Yalnızca kendi bilgi ve yeterlilik alanlarında (mesleki bilgideki son gelişmeleri de birikimine katarak) eğitim vermelidir. b) Açık ve anlaşılır sınırlar oluşturmalıdır. c) Öğrencilerin performanslarını adil ve saygılı biçimde değerlendirmelidir. d) Hizmetlerin eğitim ve öğretim amacıyla öğrenciler tarafından verilmesi halinde, durumdan müracaatçıların bilgilendirilmesini sağlamalıdır.

3.03. Performans Değerlendirmesi Başkalarının performansını değerlendirme sorumluluğunu üstlenen sosyal hizmet uzmanları, açıkça belirtilmiş ölçütleri temel almalı; adil olmalı ve saygılı davranmalıdır.

3.04. Müracaatçıların Kayıtları Sosyal hizmet uzmanları, a) Kayıtlarını zamanında, tam ve doğru olarak, müracaatçılara verilen hizmetlerin sunumunu kolaylaştıracak ve gelecekte de sürekliliğini sağlayacak şekilde tutmalıdır. b) Hazırladıkları belgelerde gizlilik ilkesine uymalı ve bu belgelerde sadece hizmet sunumu için gerekli bilgilerin yer almasını sağlamalıdır. c) Kayıtları, gerektiğinde ulaşılması amacıyla, hizmetin sona ermesinden sonra da saklamalıdır.

3.05. Müracaatçının Havale Edilerek Gelmesi Sosyal hizmet uzmanları: a) Başka bir kurumdan ya da meslektaşından hizmet almakta olan müracaatçının, hizmet almak için başvurması halinde, hizmet vermeden önce müracaatçının gereksinimlerini dikkatlice değerlendirmelidir. Olabilecek karışıklık ve çatışmaları en aza indirmek için, potansiyel müracaatçının hizmet almakta olduğu diğer kişi ve kurumlarla olan ilişkisinin yapısını ve yeni bir hizmet ilişkisinin olası risklerini ve yararlarını müracaatçıyla tartışmalıdır. b) Bir başka kurumdan ya da meslektaşından hizmet almış olan yeni bir müracaatçıyla, önceki hizmet sunanlarla konsültasyon yapmasının müracaatçının yararına olup olmadığını tartışmalıdır.

3.06. Yönetim Yönetici olan sosyal hizmet uzmanları: a) Müracaatçıların gereksinimlerini karşılamak için kurum içinde ve dışında yeterli kaynakların oluşturulması için savunuculuk yapmalıdır. b)  Çalışanların ihtiyacı olan süpervizyonu sağlamak amacıyla, kurum içi ve dışı kaynakları harekete geçirmek için gerekli adımları atmalıdır. c)  Sorumlu oldukları çalışma ortamında Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Etik İlke ve Sorumlulukları’na bağlı olarak çalışılmasını sağlamalı; etik ilke ve sorumlulukları ihlal eden ve engelleyen koşulları ortadan kaldıracak gerekli önlemleri almalıdır.

3.07. Sürekli Eğitim ve Personel Yetiştirme Yönetici olan sosyal hizmet uzmanları ve süpervizörleri, sorumlu oldukları tüm personelin eğitimi için gerekli düzenlemeleri yapmalı ve eğitimde sürekliliği sağlayıcı olanakları yaratmalıdır. Bu konudaki güncel bilgi ve gelişmeleri izlemelidir.

3.08. İşverenlere Karşı Taahhütler Sosyal hizmet uzmanları: a) Politika, prosedür ve uygulamalarıyla yeterli hizmeti vermeye çalışan ve Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Etik İlke ve Sorumlulukları’na uygun mesleki uygulamaları gerçekleştiren kurum ve kuruluşlarla çalışmalı ve işbirliğine girmelidir. b) Kurum ve kuruluşların beyan edilen amaç ve işlevlerini sorumlu bir şekilde yerine getirmesi, mümkün olan en iyi standartlara ve uygulamaya ulaşması için gerekli politika, prosedür ve uygulamaların gerçekleştirilmesi konusunda katkı vermelidir. c) Etik İlke ve Sorumlulukları’nda yer alan, mesleğin etik gerekleri ve bu gereklerden doğan sosyal hizmet uygulamaları konusunda işveren kuruluşlarının bilinçlenmesini sağlamak için girişimde bulunmalıdır. d) Kuruluşun politika, prosedür ve uygulamalarının sosyal hizmet mesleğinin Etik İlke ve Sorumluluklarıyla ters düşmesi ve çatışması durumunda, meslek etiğine aykırı uygulamaların sonlandırılması için gerekli adımları atmalıdır. e) İstenilen politika, prosedür ve uygulama değişikliklerini, uygun kurum ve kuruluşlar kanalıyla gerçekleştirmelidir. İzlenen yolların ve kanalların başarılı olmaması durumunda, toplumdaki üst düzey otoritelere başvurmalı, toplumun ilgisini çekmek için uygun yolları denemelidir. f) Hizmetlerin niteliğinin artırılması amacıyla, çalıştıkları kurum ve kuruluşların istihdam politikalarında ve uygulamalarında hizmete uygun kişilerin işe alınması ve ayrımcılığın önlenmesi konularında önerilerde bulunmalı; etkin rol oynamaya çalışmalıdır. g) Çalıştıkları kurum ve kuruluşların kaynaklarını nesnel ölçütlere uygun ve adil olarak kullanmalıdır.

3.09. Yönetim - Çalışan Uyuşmazlıkları a) Sosyal hizmet uzmanları, müracaatçılara verilen hizmetlerin geliştirilmesi ve çalışma koşullarının iyileştirilmesi amacıyla, mücadele etmek üzere sendika, dernek vb. örgütlere katılabilir; bu tür örgütler yok ise kurabilirler. b) İş yavaşlatma, bırakma ya da grev gibi eylemlere katılan sosyal hizmet uzmanları için mesleki değerler, etik ilke ve sorumluluklar yol gösterici olmalıdır. Bir eyleme katılırken, meslek elemanı olarak öncelikli sorumluluklarını gözden geçirmeli; ilgili mevzuatı, sorunları ve eylemin müracaatçı üzerindeki olası etkilerini dikkate almalıdır.