DERS YAZILIMLARININ GELİŞTİRİLMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ. MODÜL 7 Sunular ve Etkili Sunum Hazırlama Kütüphan-e Türkiye Eğitim Çalışma Grubu, Göknur Kaplan Akıllı.
# Öğretilecek konuların bilgisayar programlama dil ve sistemlerinden yararlanarak öğretim amacıyla bilgisayara uygulanması sonucu oluşturulan ders programıdır.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Ders Yazılımlarını Değerlendirme Yaklaşımları Seher ÖZCAN.
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Program Tasarım Modelleri
Materyal Tasarım ve Hazırlama İlkeleri
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Bilgi İşlem Departman Bütçelenmesi-1 Günümüzde Toplam Kalite kavramı yaygın olarak bahsedilmekte ve şirketler tarafından uygulanılmasına çalışılmaktadır.
GÖRSEL TASARIM.
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Öğretim Materyallerinin Seçimi ve Tasarımı
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
BARALAR.
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
İçerik Türlerinin Öğretiminde Kullanılan İçerik Ögeleri
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
a) Burada gördüğünüz eserler sizde hangi duyguları uyandırdı
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Eğitimde Proğram Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
UZAKTAN EĞİTİM.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Sunum transkripti:

DERS YAZILIMLARININ GELİŞTİRİLMESİ EAB

İÇERİK Grafik Arayüzün Tasarımı Tasarım İlkeleri Esneklik Etkileşimlilik Kullanılabilirlik Geliştirme Süreci Görsel-İşitsel Öğelerin Tasarımı ve Üretimi Metne Dayalı Öğelerin Tasarımı ve Üretimi

Grafik Arayüzünün Tasarımı Arayüz: kullanıcının çoklu ortam ürününün içeriğine ulaşabilmesi için gerekli olan grafik uyarı tablosudur. Program Girdi Bilgi Akışı Kullanıcı Çıktı Arayüz Sistemi

Grafik Arayüzünün Tasarımı Arayüz aynı zamanda kullanıcının yazılıma baktığı penceredir: Bu pencerenin geniş ve ferah olması kullanıcının işini kolaylaştırırken, Dar olması kullanıcıyı zorlayan bir faktördür.

Tasarım İlkeleri Renk Uygunluk Oran-Orantı Denge

Tasarım İlkeleri - Renk

Tasarım İlkeleri - Renk Sıcak Renkler ve Kullanımları: Sarı, kırmızı ve turuncu… Daha çabuk algılanırlar, Bireyde yakın olma hissi uyandırırlar.

Tasarım İlkeleri - Renk Soğuk Renkler ve Kullanımları: Mavi, mor ve yeşil… Daha geç algılanırlar, Uzaklık hissi uyandırırlar.

Tasarım İlkeleri - Renk Ekranda genellikle birbirine zıt renkler kullanılır. Ton: Değer: açıklık ya da koyuluk Doygunluk: yoğunluk

Tasarım İlkeleri - Renk Güçlü ve Parlak Renklerin Kullanımı Canlı ve parlak renkler daha az tercih edilmelidir. Kullanmak gerekiyorsa sönük artalan ile birlikte kullanılmalıdır.

Tasarım İlkeleri - Renk Açık ve Koyu Renkleri Karıştırmak: Açık ve parlak renkler kendilerine yakın olan koyu bir renkle karıştırılarak kullanılabilirler. Zıtlık dikkat çekmeye yardımcı olacaktır.

Tasarım İlkeleri - Renk Artalan: Dingin, sessiz,yumuşak ve doğal renkler seçilmesi uygundur. Parlak ve canlı renkler metinlerde kullanılmalıdır.

Tasarım İlkeleri - Renk Birlik: Geniş alanlar tek renkle doldurularak ekranda renk dengesi bozulmamalıdır, uygun olan renklerle renk geçişi sağlanabilir.

Tasarım İlkeleri - Uygunluk Her bakımdan orta kararlılık ifade etmektedir. Biçim, ölçü, renk gibi bir veya daha fazla ekran elemanları benzer olan görsel elemanlar birbirleriyle uyumlu olmalıdır. Kenarları yuvarlatılmış menülerin kullanımı, kenarları yuvarlatılmış pencerelerin kullanımıyla biçimsel açıdan benzerlik göstermektedir.

Tasarım İlkeleri - Oran Orantı Oranlanmış Ekran Oranlanmamış Ekran

Tasarım İlkeleri - Denge Dengelenmiş Ekran Dengelenmemiş Ekran

Butonlar (Düğmeler) Çok sayıda buton kullanılmamalı, Fazla buton kullanımı gerekiyorsa menü sisteminden faydalanılmalı, Kullanılan butonların amaçları net olarak anlaşılmalı, Farklı anlama gelebilecek şekil veya resimler kullanılmamalı, Fareyle buton üzerine gelindiğinde imlecin şekli değişmeli veya çeşitli efektler kullanılmalı, Bir buton seçildiğinde diğerlerinden ayırt edilebilecek bir şekil almalıdır.

Esneklik Arayüzde kullanılan renklerin, görüntülenme biçimlerinin, menü sistemlerinin, metinlerin yazı tipi, yazı tipi boyutlarının kullanıcılar tarafından değiştirilebiliyor olması, kullanıcının kendini daha özgür hissetmesine yardımcı olacak ve yazılımdan alacağı memnuniyeti arttıracaktır.

Etkileşimlilik Öğrenmenin gerçekleşebilmesi, edinilen bilgilerin zihinde yapılandırılması, çeşitli yaşantılar yoluyla yorumlanması ve başka kavramlarla ilişkilendirilebilmeleri noktasından geçmektedir. Önemli olan, kullanıcının istediği sorulara yanıt alabiliyor olması istediği noktada da yazılımdan gelebilecek sorulara yanıt verebiliyor olmasıdır.

Etkileşimlilik Ders yazılımlarında öğrenen – yazılım etkileşimini gerçekleştirebilmek için sıklıkla kullanılan yöntemlerden biri yazılımın kullanıcı hatırlama özelliğine sahip olmasıdır.

Kullanılabilirlik Kullanıcı arayüz sayesinde yazılımda rahatça dolaşabilmeli, istediği menülere girip çıkabilmeli, yazılımın istediği aşamasından başka bir aşamasına rahatlıkla ulaşabilmelidir.

Geliştirme Süreci Tasarım ekibinin seçilmesi İhtiyaç analizinin yapılması Hedeflerin belirlenmesi Hedef kitlenin analizi Tasarım öğelerinin belirlenmesi Yazılım araçlarının belirlenmesi Tasarımın bilgisayara aktarılması İçerik tasarımı ve yerleştirme Ara değerlendirme Yardımcı malzemelerin geliştirilmesi Pilot uygulama Son kontroller ve çoğaltma

Görsel Öğelerin Tasarımı Öğrenenlerin dikkatini çeker ve güdüler, Dikkati canlı tutar, Duygusal tepki vermelerini sağlar, Öğretilen kavramları somutlaştırır, Öğretilmesi zor olan kavramları kolaylaştırır, Şekiller yoluyla bilginin düzenlenmesini ve kavranmasını kolaylaştırır, Öğeler arası ilişkiler şemalar yoluyla rahatlıkla verilebilir, Sözel yolla kaçırılması muhtemel noktaların anlaşılmasını olanaklı kılar.

Görsel Öğelerin Tasarımı Kullanılan görsel materyal içerikte sunulan konuyla ilişkili olmalıdır. Kullanılan görsel materyalin boyutu ve kalitesi iyi olmalıdır. Pekiştirici olması için kolay anlaşılır ve gözü yormayan bir yapıda olması gerekir. Yazılımda kullanılan görsel materyalin internetten veya diğer kaynaklardan temin edilen görsel malzemelerin telif sorunu çıkarmayacak biçimde (ücretsiz) olmasına da özen gösterilmelidir.

İşitsel Öğelerin Tasarımı Ses ve konuşmaların sadece bilgi sağlamak için kullanılmasına özen gösterilmelidir. Ses kayıtlarının anlaşılır olması gerekmektedir. Eğer sesler bilginin sağlanmasında temel yol olarak düşünülüyorsa, öğrenen sesleri ekranda metin olarak da takip etmelidir. Ekranda metinle birlikte seslendirme de kullanıldığı durumlarda ses ve metnin eş zamanlı hareket etmeli ve tutarlı olmalıdır.

Video Öğelerinin Tasarımı Diğer görsel – işitsel öğelerde olduğu gibi kalite önemlidir. Öğrencinin dikkatini sürekli kılmak açısından sürenin kısa tutulması gerekmektedir. Sürenin 20 sn.yi aştığı durumlarda öğrenen kontrollü sağlanmalıdır. Telif konusuna özen gösterilmelidir.

Metne Dayalı Öğelerinin Tasarımı Yazı Tipi, Yazı Tipi Boyutu ve Boşluklar: Kullanılan yazı tipi ekranda kolay okunan ve gözü yormayan türde olmalıdır. En fazla iki farklı yazı tipi kullanılmalıdır. Metinlerin 30-50 cm.den okunacağı düşünülürse 14 punto kullanılması uygundur. Kullanılan satır arası boşluk, yazıları ne birbirine çok yakın ne de birbirinden çok uzak olacak şekilde ayırmamalıdır.

Metne Dayalı Öğelerinin Tasarımı Ekran Yerleşimi ve Hizalama:

Metne Dayalı Öğelerinin Tasarımı Ekran Yerleşimi ve Hizalama: Sağa hizalama yöntemi, metinlerin başlangıç noktalarını değiştirdiği ve gözün takip hareketini zorlaştırdığı için tercih edilmemelidir. Sağa hizalama yöntemi, metinlerin başlangıç noktalarını değiştirdiği ve gözün takip hareketini zorlaştırdığı için tercih edilmemelidir. Uygun hizalama Uygun olmayan hizalama

Metne Dayalı Öğelerinin Tasarımı Metin Zemin Uyumu: Metnin karışmasına sebep olacak dokulu zeminlerin kullanılmaması gerekmektedir. Metin zemin renginin uyumuna dikkat edilmelidir.