EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
JEROME BRUNER ‘İN ÖĞRENME KURAMI
Kültür.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME VE ZEKÂ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Zeka. Zekanın ne olduğu ve nasıl tanımlanacağı yüzyıllardır insanoğlunu meşgul etmiş olan bir konudur. Zeka, öğrenme gücü ya da yeni durumlar karşısında.
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Örgütsel bilgi kullanımı
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ARCS Modeli.
Bilimsel düşünme becerileri
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
EĞİTİMDE ÇOKLU ZEKA KURAMI A.Zeka Nedir Ne Değildir? Zeka, kimi zaman bir testten alınan puan, kimi zaman çevreye uyum sağlama ve kimi zaman problem çözme.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Zeka Dr. Ege Akgün.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.
KAVRAM HARİTALARI.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD

Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı Konu Başlıkları Çoklu zeka kuramı Zeka alanları Zeka alanlarına yönelik etkinlikler

Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı Zekanın ne olduğuyla ilgili kesin veriler mevcut değildir Araştrımacılar insanın zihinsel işlevlerine, etkinliklerine ve performansına bakarak zeka üzerinde yorum yapmışlardır Spearman (1920’ler): Zeka genel bir faktör ve bazı alt yeteneklerden oluşmaktadır Thorndike (1930’lar): sözel kavrama, hafıza, muhakeme, sayısal yetenek, sözel akıcılık ve algısal hız gibi bir takım zihinsel yeteneklerden bahsetmektedir Zeka, yeni ve şaşırtıcı durumlarda çevreye uyum saşlayabilme, soyutlama ve problem çözme gücü olarak tanımlanabilir

Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı Zeka - Başarı Başarılı çocuk zekidir anlayışı ne kadar doğrudur? Zeka ve başarı kavramları birbirinden farklı kavramlardır Başarı için zeka gerekli ancak yeterli değildir Başarı için sabır, çaba, azim, disiplin ve sağlıklı bir bünye gerekir Okuldaki başarının günlük hayattaki başarıyı garanti etmiyor olması, insanların günlük yaşantıları için önemli olan bazı noktalara okulda yeterince önem verilmediği düşüncesini ortaya çıkarmıştır Geleneksel eğitim sistemleri, öğrencilerin sayısal ve sözel zeka alanlarını geliştirmeye çalışmış, diğer alanları ise ihmal etmiştir

Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı Bireylerin farklı biçimlerde ve kapasitelerde öğrendikleri anlayışının giderek kabul görmesi, farklı öğrenme yaklaşımlarını ve öğrenci merkezli öğretim anlayışının gelişmesini sağlamıştır Çağdaş öğrenme yaklaşımlarından birisi de Çoklu Zeka Kuramı’dır (Howard Gardner, 1983; Frame of mind: The theory of multiple intelligences) Görsel: https://www.azquotes.com/author/5337-Howard_Gardner

Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı Çoklu zeka kuramı, sadece dil ve matematik zekasını dikkate alan klasik zeka testine ve zeka tanımlamasına son vermiştir Sadece dil ve matematikte değil, müzikte, dansta, sporta, iletişimde, doğada ve resimde kendini gösterenlerin de zeki olduğu ortaya konmuştur Çoklu zeka kuramının temel dayanakları: Her insan çeşitli zeka alanlarının tümüne farklı sahiptir ancak düzeyleri farklı olabilir Her insan farklı zeka alanlarının herbirini geliştirebilir Zeka alanları, genellikler, bir arada karmaşık bir yapıda çalışır Bir bireyin her zaka alanında zeki olabilmesinin standart bir yolu yoktur, farklı yolları bulunmaktadır

Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı Çoklu zeka kuramının, zekanın çağdaş anlamına ve öğrenmenin doğasına ilişkin ilkeleri: Belirli bir şeyin öğrenimi için tek yol yoktur İnsanlar çok farklı zeka türlerine sahiptir Her insanın aktif olarak kullandığı zeka alanları kendine özgü bir karışımına sahiptir Zeka alanlarının herbiri, insanda farklı gelişim sürecine sahiptir Bütün zeka alanları dinamiktir (tanımlanabilir ve geliştirilebilir) Her insan kendi zekasını geliştirme ve tanıma fırsatına sahiptir Her bir zekanın gelişimi kendi içinde değerlendirilir Her bir zeka alanı, hafıza, dikkat, algı ve problem çözme açısından farklı bir sisteme sahiptir

Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı Bir zekanın kullanımı esnasında diğer zekalardan da faydalanılabilir Kişisel altyapı, kültür, kalıtım, inançlar zekanın gelişimi üzerinde etkiye sahiptir Bütün zeka alanları, insanın kendini gerçekleştirmesi için kullanabileceği farklı ve özel kaynaklardır İnsan gelişimini değerlendiren tüm bilimsel kuramlar, çoklu zeka kuramını desteklemektedir Şu anda bilinen zeka türlerinin dışında zeka türü de olabilir Yaşamda hiçbir etkinlik sadece bir tek zeka alanını içermez Zeka gelişimi bireysel veya bireyler arasında farklılık gösterir Zeka alanlarından biri kullanılarak, diğer bir zeka alanı geliştirilebilir

Ders # 7 - Çoklu Zeka Kuramı Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD