AVRUPA BİRLİĞİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME POLİTİKALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
AVRUPA BİRLİĞİ SEVGİ BİLDİRİCİ Doç. Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN SPOR YÖNETİCİLİĞİ.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Eğitim ve Kültür ( ULUSAL AJANS ) AB EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ HOŞ GELDİNİZ.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI (LLP) (ÇEŞİTLİ SUNULARDAN DERLENEREK HAZIRLANMIŞTIR.)
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Hayat Boyu Öğrenme Programı’na Genel Bir Bakış
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMINA HOŞGELTİNİZ Erdoğan ERDOĞAN AR-GE Uluslararası Projeler Sorumlusu Ocak 2014.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Bilgilendirme Toplantısı
Avrupa Birliği Eğitim Programları
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM PROGRAMLARI. Eğitim Programları SokratesComeniusErasmus Leonardo da Vinci Youth- Gençlik.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
Avrupa Birliği Eğitim Programları. Avrupa Birliği ülkelerinde gerek toplumsa değişim ve hareketliliğin sağlanması gerekse eğitim kalitesinin yükseltilmesi.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
ERASMUS + Avrupa Birliği Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı Avrupa Birliğine Uyum, Danışma ve Yönlendirme Kurulu 2014 Yılı İlk Toplantısı.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAYGIN EĞİTİM.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
T.C. Yükseköğretim Kurulu
AVRUPA BİRLİĞİ ÇERÇEVE PROGRAMLARI
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

AVRUPA BİRLİĞİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME POLİTİKALARI

AVRUPA BİRLİĞİNDE YAŞAM BOYU ÖĞRENME AB kurulduğundan beri, ağırlıklı olarak ekonomik bir yapı olarak görülmüştür. AB’nin 1970’li yıllara kadar eğitim konusunda herhangi bir projesi bulunmamaktadır. 1. Eğitimle ilgili ilk rapor 1973 yılında hazırlanan Avrupa Topluluğunda Yüksek Öğretim Muhtırası adlı rapordur. 2. İkincisi ise yine aynı yılda yayınlanan Avrupa Topluluğunda Açık Uzaktan Eğitim bildirisidir. 3. 1980’li yılların ortalarından itibaren eğitimin farklı alanlarında hizmet veren programlar yürürlüğe girmiştir

AVRUPA BİRLİĞİNDE YAŞAM BOYU ÖĞRENME Sürekli eğitimle ilgili ilk metin 1993 yılında hazırlanan yeşil bültendir. Bu metinde işsizlerin emek piyasasında tekrar iş bulmalarını sağlamak amacıyla sürekli meslekî eğitim sisteminin sistematik bir yapıya kavuşturulması öngörülmüştür. Aynı zamanda; mevcut iş gücünün meslekî teknik eğitim ile günün teknoloji ve iş gücü pazarına uygun becerilerle donatılmasına geniş yer ayrılmıştır.

AVRUPA BİRLİĞİNDE YAŞAM BOYU ÖĞRENME Diğer bir rapor ise komisyon kararı olan 1995 Yılında hazırlanan Beyaz Bültendir. Öğrenen topluma doğru: Öğrenme ve Öğretme başlığını taşımaktadır. Bu bültenle Yaşam boyu öğrenme konusunda birliğin amaçları ve yapılması gerekenler belirlenmiştir. AVRUPA BİRLİĞİNDE YAŞAM BOYU ÖĞRENME

Beyaz Bülten: Öğrenen Topluma Doğru Hazırlanan rapor ve komisyon kararı ile tüm kesimleri içine alan ve öğrenen bir topluma dönüşme amacı vardır. Alınan kararların uygulamaya dönük somut yönü de bulunmaktadır. Örneğin eğitimle ilgili komisyon kararlarında artık sadece eğitim bakanları bulunmayacak aynı zamanda sosyal gruplar ve sanayi kesiminde temsilcileri de bulunacaktır.

2. Ekonomik küreselleşme, Beyaz Bülten: Öğrenen Topluma Doğru Hazırlanan rapora göre Avrupa toplumunun karşı karşıya kaldığı üç önemli olgu şu şekilde belirlenmiştir. 1. Bilgi teknolojilerinin yayılmasıyla iş organizasyonları ve üretim süreçlerinde meydana gelen radikal değişmeler, 2. Ekonomik küreselleşme, 3. Bilimsel bilgilerin hızla yayılması ve bu bilgilerden kaynaklanan teknolojiler.

Bilgi teknolojilerinde meydana gelen hızlı değişmeler hem bilimsel bilginin üretimini kolaylaştırmış hem de yayılmasına olanak tanımıştır. Ekonomide ve sosyal yapıda hızlı bir küreselleşme başlamıştır. Bu değişmeler büyük oranda olumlu olmuştur. Beyaz Bülten: Öğrenen Topluma Doğru

1. Nüfusta meydana gelen değişmeler 2. Kültürlerin karşılaşması Beyaz Bülten: Öğrenen Topluma Doğru Bütün bu olumlu gelişmelere rağmen, AB aşağıda açıklanan problemlerle de karşı karşıya gelmiştir. 1. Nüfusta meydana gelen değişmeler 2. Kültürlerin karşılaşması 3. Çevresel konular 4. Sosyal marjinalleşme 5. Demokrasiye yönelen tehditler

Beyaz Bülten’in Amaçları 1. Bireyleri Yeni Bilgiler Kazanmaya Cesaretlendirme Komisyon AB seviyesinde bu amaca ulaşmak için üç farklı konu belirlemiştir. 1.1. Becerilerin Tanımlanması Bütün AB üye ülkelerinde anahtar beceriler belirlenerek bu becerilerin kazandırılması, değerlendirilmesi ve belgelendirilmesini sağlamak amaçlanmaktadır. Bu amaca hizmet edecek bir Avrupa sertifikasyon sistemi kurulmalıdır.

Beyaz Bülten’in Amaçları 1.2. Hareketlilik Avrupa Birliği ortak bir kültür yaratmak amacıyla hareketliliğe büyük önem vermektedir. 1993 yılında başkanlar kurulunun kararıyla öğrenci hareketliliği büyük oranda kolaylaştırılmıştır. Öğrenciler isterlerse öğrenimlerinin bir kısmını üye ülkelerin birinde yapabilmektedirler. Hareketliliğin sorunsuz sürdürülmesi amacıyla kredi transferi (ECTS) sistemi kurulmuştur.

Beyaz Bülten’in Amaçları 1.3. Multimedya Eğitim Yazılımları Yeni bilgilerin kazandırılmasında önemli bir işleve sahip olması beklenen multimedya yazılımlarının yaygınlaştırılması amaçlanmaktadır. Eğitimde yazılımların artırılması ve okullarda AB ürünlerinin kullanılması teşvik edilmiştir.

Beyaz Bülten’in Amaçları 2. Okul ve İş Sektörünü Bir Araya Getirme Okul ve iş yerleri arasında köprüler kurma ya da güçlendirme amaçlanmaktadır. Okul ve iş dünyasının bir araya gelebilmesi için üç şartın yerine getirilmesi gerekir. Bunlar;

Beyaz Bülten’in Amaçları 2.1. Eğitim iş dünyasına açık olmalıdır. Eğitim kurumları iş dünyasının ihtiyaçlarını tespit ederek, üretim süreçlerindeki değişmeleri girişimcilerin bilgisine başvurarak eğitim uygulamalarını da hesaba katması gerekir.

Beyaz Bülten’in Amaçları 2.2. Şirketler yetiştirme ve öğretim için olmalıdır. Şirketler sadece işçilerin değil aynı zamanda genç insanların ve yetişkinlerinde yetiştirilmesinde görev almalıdır. Geleneksel eğitim sistemi içerisinde başarısızlığa uğramış olanlara bir şans daha verilmelidir. Firmalar için belirli iş gücünü temin etmenin bir yolu da bu olabilir.

Beyaz Bülten’in Amaçları 2.3. Okul ve firmalar arasında iş birliği geliştirilmelidir. Okul ve iş dünyası arasındaki ilişki çıraklık ve yetiştirme projeleriyle güçlendirilmelidir. Bu sistem aynı zamanda bütün yeterlilik seviyelerinde, yüksek öğretimde, iş ve mühendislik okulları içinde uygundur.

Beyaz Bülten’in Amaçları 3. Dışlanmışlıkla Mücadele Ekonomide meydana gelen gelişmeler ve devam eden rekabet ortamında istihdam edilecek nüfus birkaç kategoriye ayrılmıştır. Bu kategoriler şunlardır: 1. Niteliksiz genç insanlar 2. Yaşlı işçiler 3. Uzun süreli işçiler

3.1. İkinci şans projesi Okul sistemi insanlar için birinci şanstır. Ancak aileler ve sosyal şartlardan dolayı bu fırsatı değerlendiremeyenler olmaktadır. Niteliksiz olarak topluma katılan genç insanlar bir meslek bulmayı ve topluma entegre olmayı ümit etmektedirler. Bunu sağlamak amacıyla yeni öğrenme merkezleri kurulmalıdır. Bu merkezlerde kaliteli öğretmenler diğerlerinden daha yüksek ücretle istihdam edilmelidir. Şirket içi eğitimi bilen, yeni güdüler oluşturan ve çoklu ortam kullanabilen öğretmenlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu tip bir uygulama ABD’de hızlandırılmış okul adıyla gecekondu bölgelerinde hizmet vermektedir.

3.2. Avrupa Gönüllü Teşkilâtı Gönüllü servisler genç insanlara kamu yararına çalışma şansı verir. Bu servisler ile gençler ya kendi ülkelerinde ya da gelişmekte olan ülkelerin birinde hizmet verebilmektedir. Avrupa parlamentosunun kararıyla üye ülkelerde birçok gönüllü gençlik servisleri kurulmuştur.

4. Birliğin Dillerinden Üçünde Yeterlilik Geliştirme Beyaz Bülten’in Amaçları 4. Birliğin Dillerinden Üçünde Yeterlilik Geliştirme Ortak Pazarda sınırların kalkmasıyla kişisel ve meslekî fırsatları değerlendirmek isteyenler için dil yeterliliği ön koşul olmuştur. Üç dilde yeterlilik farklı ülkelerde çevreye uyum ve işte başarıyı olumlu yönde etkileyecektir. Avrupa medeniyeti ve kültürünün sağlıklı olmasında dil gerekmektedir. Çok dillilik Avrupa medeniyeti ve öğrenen toplumun ön şartıdır. Aynı zamanda yabancı dil bilme ülkeler arası hareketlilik için gereklidir.

5. Fabrika ve Eğitime Yapılan Yatırımı Eşit Seviyeye Getirme Beyaz Bülten’in Amaçları 5. Fabrika ve Eğitime Yapılan Yatırımı Eşit Seviyeye Getirme Fabrika kurulurken nasıl vergi indirimi vb. kolaylıklar sağlanıyorsa eğitim kurumları kurulurken de bu kolaylıklar sağlanmalıdır. Çünkü rekabet ve istihdamın birinci şartı beceriye yapılan yatırımdır. Eğitim ve öğretime yapılan yatırımın ekonomik hayatın döngüsünü sağladığı fark edilmelidir.

Öğrenen topluma doğru Beyaz Bülten kararında yukarıda verilen amaçları gerçekleştirmek amacıyla üye ülkelere sorumluluklar yüklenmiştir. Üye ülkelerin sorumlulukları aşağıda verilmiştir;

Beyaz Bültende Üye Ülkelerin Sorumlulukları 1. Üye ülkeler eğitim ve meslekî öğretim sisteminin çevre ve organizasyon yapısının geliştirilmesi ile biçimlendirilmesinden sorumludur. 2. Üye ülkelerin eğitim ve öğretim kurumlarını, diğerleriyle iş birliğine dayalı bir ağ kurarak ve aktivitelere katılarak ortaklıklarını güçlendirmelidirler. 3. Girişimcilerin öğretimde rolü artırılarak, öğretimin yayılmasına yardım etmeleri ve deneyimlerinden yeni beceriler geliştirmeleri sağlanmalıdır. 4. Bireyler açıkça belirlenmiş eğitim ve öğretim programlarına, hedeflerini gerçekleştirmek için istedikleri zaman girerek genel bilgi ve becerilerini tamamlayabilmelidir. 5. Ülkeler öğrenen topluma ulaşmada önemli role sahiptirler.

1996 Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yılı 1996 yılı AB ülkelerinde yaşam boyu öğrenme yılı olarak kabul edilmiştir. Bu yılın üç ana amacı bulunmaktadır; 1. Yaşam boyu öğrenme kavramını teşvik etmek, 2. Anlam ve özelliklerini açıklamak, 3. Bütün Avrupa vatandaşları için bu kavramın bir gerçeklik olabilirliğini gözden geçirmek.

1996 Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yılının Amaçları 1. Genel eğitim seviyesi, kişiler arasında ayırım yapılmaksızın herkese açık olmalıdır. Ayrıca bu eğitim öğrencilerin kendi kendine öğrenme kabiliyetlerini artıran ve yaşam boyu öğrenmeye hazırlar nitelikte olmalıdır. 2. Bütün genç insanların nitelikli olmaları için meslekî eğitim teşvik edilmelidir. Bu eğitim gençlerin iş yaşamına sorunsuz bir geçiş için ön hazırlık niteliğinde olmalıdır. Ayrıca bu eğitim kadın ve erkeklere eşit fırsatlar sunmalıdır. Kişilerin tekrar meslek piyasasına uyum sağlamaları için personel gelişimini temel almalıdır.

1996 Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yılının Amaçları 3. Sürekli eğitim ve öğretim teşvik edilerek, okul eğitimi ve iş öncesi eğitim uyumunda, toplum ve iş dünyasının yeni ihtiyaçlarıyla ilgili, kalite ve saydamlığa dayalı eğitim ve öğretim sağlanmalıdır. 4. Şimdiye kadar eğitim ve öğrenme fırsatlarından çok az faydalanmış ve hiç faydalanamamış grupların yararına öğrenme yaşantıları geliştirilmelidir.

Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yılının Amaçları 5. Eğitim ve öğretim kurumları ile ekonomi dünyası arasında (özellikle küçük ve orta ölçekli şirketler) gelişmiş bir iş birliği olmalıdır. 6. Sosyal sınıfların yaratıcılıkları artırılmalı, yüksek istihdam ve rekabete dayalı ekonomik gelişme için, bütün Avrupa’da yaşam boyu öğrenme fırsatları sunulmalıdır.

1996 Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yılının Amaçları 7. Yaşam boyu öğrenme perspektifinde gençlerin ve çocukların eğitim ve öğretiminin önemi için velilerin farkındalıkları artırılmalı ve bu hususta velilerin daha önemli rol oynamaları sağlanmalıdır. 8. Avrupa’da eğitim konusunda tam bir iş birliği sağlanana kadar hareketlilik ve karşılıklı anlayış teşvik edilerek, Avrupa birliği aktiviteleri ve Avrupa vatandaşlığının farkında olunması sağlanmalıdır. Özellikle akademik ve meslekî tanım, diploma ve niteliklerin sistemle uyumuna dikkat edilerek dil becerileri teşvik edilmelidir.

Yaşam Boyu Öğrenme Bildirisi-2000 2000 yılında AB hayat boyu öğrenme bildirisi yayınlanmıştır. Avrupa Komisyonunun, Avrupa çapında ilgili tüm çevrelerle görüş alışverişi sonucunda hazırladığı hayat boyu öğrenmeye ilişkin bildiri Kasım 2001’de kabul edilmiştir. Okul öncesinden emeklilik sonrasına tüm yaşamı kapsayan öğrenmenin önemini vurgulayan bu bildiri: yaşam boyu öğrenmenin örgün, yaygın ve resmi olmayan eğitim yelpazesini tümüyle kapsaması gerektiğini belirtmektedir. Bildiride yaşam boyu öğrenme “kişisel, sosyal, vatandaşlıkla ve/veya istihdamla ilgili bir perspektifle, bilgi, beceri ve yeterlikleri geliştirme amacıyla, yaşam boyu üstlenilen öğrenme etkinliği” olarak tanımlanmıştır

Yaşam Boyu Öğrenme Bildirisi-2000 Bu bildirinin amacı, üye ülkelerle birlikte, aday ülkeler ve Avrupa Ekonomik Bölgesi Üyelerinin katılımıyla yaşam boyu öğrenme konusunda Avrupa seviyesinde bir müzakere başlatmaktır. Yaşam boyu öğrenmenin iki amacından biri, aktif Avrupa vatandaşlığını tanıtmak ve bunu yerleştirmektir. Diğer amacı ise, yeni bilgi temelli topluma uyum sağlamak ve sosyal ve ekonomik yaşama tam olarak katılmak için gerekli olan meslekî becerileri kazandırmaktır. Yaşam boyu öğrenme, bireylerin çeşitli araçlar kullanarak kendi gelişimlerini sağlayan ve yeni teknoloji alanlarında gerekli becerilere sahip, modern toplumda aktif rol alabilen Avrupa vatandaşları olarak yeterlikler kazandırmak için tasarlanmıştır.

Yaşam Boyu Öğrenme Bildirisi-2000 Bilgi toplumunda sosyal uyum, istihdam edilebilirlik ve aktif vatandaşlık için gerekli görülen hayat boyu öğrenmenin temel kriterleri Avrupa Komisyonu tarafından şu şekilde belirtilmiştir 1) Ana Dilde İletişim, 2) Yabancı Dilde İletişim, 3) Bilim ve Teknolojide Matematik ve Temel Becerilerin Kullanımı, 4) Sayısal Beceriler, 5) Öğrenmeyi Öğrenme, 6) Sosyal ve Yurttaşlık Becerileri, 7) Girişimcilik Ruhu ve 8) Kültürel Farkındalık

Yaşam Boyu Öğrenme Bildirisi-2000 UNESCO tarafından geliştirildiği öne sürülen hayat boyu öğrenme düşüncesine Avrupa Komisyonu yoğun biçimde sahip çıkarak 2000 yılında hayat boyu öğrenme hakkındaki altı anahtar mesajı içeren muhtırayı yayınlamıştır

Yaşam Boyu Öğrenme Bildirisi-2000

E-Learning- Geleceğin Eğitiminin Tasarlanması 24 Mayıs 2000 tarihinde iletişim komisyonu e- learning geleceğin eğitiminin tasarlanması isimli karar almıştır. Bu karar ile okulların ve eğitim merkezlerinin bilgi temelli topluma uyumunu kolaylaştırma amaçlanmaktadır.

E-Learning- Geleceğin Eğitiminin Tasarlanması - Amaçlar 1. 2001 yılının sonunda birlik içinde bulunan bütün ülkelerin okullarının internete bağlanmasını sağlamak 2. 2001 yılı sonuna kadar araştırma enstitüleri, üniversiteler, bilimsel kütüphaneler, okullar ve diğer eğitim kurumlarını bilimsel iletişim ağıyla hızlı bir şekilde bağlanmasını sağlamak 3. 2002 yılı sonuna kadar bütün öğrencilerin hızlı bir şekilde sınıflarından iletişim ve multimedya kaynaklarına ulaşımını sağlamak 4. İnsan kaynaklarına yapılan kişi başına yatırımı her yıl artırmak 5. Vatandaşların yeni bilgi toplumuna uyum için iş ve normal yaşamlarında ihtiyaç duydukları becerileri kazandırmak 6. 2002 yılının sonunda internet ve çoklu ortam yazılımlarını kullanan öğretmen sayısını yeterli sayıya ulaştırmak 7. Bütün öğrencilerin 2003 yılının sonuna kadar dijital kaynakları kullanmasını sağlamak

AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM, KÜLTÜR ve GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM, KÜLTÜR ve GENÇLİK PROGRAMLARI

GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM, KÜLTÜR,GENÇLİK PROGRAMLARI Avrupa Birliği’nin üye ve aday ülkelerin eğitim ve gençlik politikalarını desteklemek amacıyla yürüttüğü programların geçmişi Avrupa Ekonomik Topluluğu’nu oluşturan 1957 Roma Antlaşması’na dayanmaktadır. 1976 yılında yürürlüğe giren PETRA programıyla ilk olarak üye ülkelerdeki gençlerin mesleki eğitimlerini geliştirmeleri hedef alınmıştır. Söz konusu programların gelişimleri şu şekilde gerçekleşmiştir:

GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM, KÜLTÜR,GENÇLİK PROGRAMLARI

AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM, KÜLTÜR,GENÇLİK PROGRAMLARI Avrupa birliği 2000 yılından itibaren 7’şer yıllık dönemler halinde değişik programlar yayımlayarak Avrupa Düzeyinde Yaşam Boyu Öğrenme faaliyetleri icra etmektedir. Bunlardan ilki 2000-2006 yılları arasında uygulanan Sokrates, Leonardo da Vinci ve Gençlik programlarıdır Bu programların sonuncusu ise 2014-2020 yılları arasını kapsayan Erasmus+ programdır ve halen devam etmektedir. Türkiye bu programın 7 ‘sine katılma kararı almıştır

ve Gençlik Programları SOCRATES (genel eğitim) Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları ( 2000-2006 ) SOCRATES (genel eğitim) LEONARDO DA VINCI (mesleki eğitim, yaşam boyu eğitim) Gençlik (15-25 yaş)

SOCRATES PROGRAMI Bu program sayesinde üye ülkelerde eğitimde kalitenin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Okul eğitimi için Comenius Programı, Yükseköğretim için Erasmus Programı, Yetişkinlerin eğitimi için Grundtvig Programı, Avrupa dillerinin öğretilmesi için Lingua Programı Eğitimde bilgi teknolojilerinin geliştirilmesi için Minerva Programı Uygulamaya sokulmuştur

SOCRATES PROGRAMI Alt eylemleriyle birlikte Socrates Programı’nın genel faaliyet alanları aşağıda belirtilmektedir: Avrupa'da, eğitim alanında insanların ülkeler arası hareketliliği, Eğitim alanında yeniliği ve kaliteyi artırmayı hedefleyen, ülkeler üstü işbirliği ve ortaklıklara dayanan projelerin geliştirilmesi, Yabancı dil yeteneklerinin geliştirilmesi ve farklı kültürlerin anlaşılması, Eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı, Karşılıklı bilgi, tecrübe ve iyi uygulama örneklerinin aktarımını kolaylaştıran ülkeler üstü işbirliği ve iletişim ağları, Eğitim sistemleri ve politikalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve gözlenmesi, Karşılıklı bilgi değişimi ile yeniliklerin ve iyi uygulama örneklerinin yayımına yönelik faaliyetler,

LEONARDO DA VİNCİ PROGRAMI  Üye ve aday ülkelerin mesleki eğitime yönelik politikalarını desteklemek ve geliştirmek için yürütülen bir programdır. Bu program; ülkeler arası işbirliğinin kullanılarak mesleki eğitim sistemleri ile uygulamalarında kalitenin geliştirilmesini, yeniliklerin teşvik edilmesini ve Avrupa boyutunun yükseltilmesini amaç edinmiştir. Leonardo da Vinci programı kapsamında beş ayrı faaliyet konusu bulunmaktadır. Bunlar: Hareketlilik Pilot projeler Dil yeterlilikleri Ülkeler arası ağlar Referans kaynakları

GENÇLİK PROGRAMI (2000-2006) Gençleri gönüllülük temelinde, aktif olarak dahil eden ve gençlere örgün eğitim sistemleri dışında beceri ve uzmanlıklar kazanabilmeleri için fırsatlar sunan bir programdır. Genel olarak 15-25 aralığında bulunan gençlere ve bu gençlere hizmet eden gençlik çalışanlara ulusal ve uluslararası alanda projeler gerçekleştirme imkanı sunulmaktadır.

GENÇLİK PROGRAMI (2000-2006) Türkiye bu programlardan başarılı bir şekilde faydalanmıştır. Her üç programın 2003-2006 yılları (Son üç yıl ) çerçevesinde ülkemizdeki gerçekleşmeleri Bu üç yıl için hibe kullanımı % 96 oranında gerçekleşmiştir. 

( 2007-2013 ) HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI (LLP) Hayatboyu Öğrenme Programı adıyla tek çatı altında birleşmiş olan (LLP) genel amacı, hayatboyu öğrenme yoluyla Topluluğun “ileri bir bilgi toplumu olarak gelişmesine, sürdürülebilir ekonomik kalkınmaya, daha fazla ve daha iyi iş imkanlarına ve sosyal bütünlüğe katkıda bulunmak ve çevrenin gelecek kuşaklar için korunmasını sağlamak” olan Hayatboyu Öğrenme Programı daha önceki adları Socrates ve Leonardo da Vinci olan programları tek çatı altında birleştirmiştir.

2007-2013 HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI (LLP) Sağladığı proje ve bireysel faaliyet hibeleriyle katılımcı ülkelerin eğitim ve öğretim sistemleri arasında etkileşim, işbirliği ve hareketliliği desteklemeye dayanan program 5 alt program çerçevesinde uygulanmıştır.

2007-2013 HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI (LLP) 1. Comenius Programı (Okul Eğitimi) 2. Erasmus Programı (Yükseköğretim) 3. Leonardo da Vinci Programı (Mesleki Eğitim) 4. Grundtvig Programı (Yetişkin Eğitimi) 5. Transversal (Çalışma Ziyareti) Program ı

Gençlik Programı (Youth in Action) (2007- 2013)  Avrupalı gençlerin aktif vatandaşlık, dayanışma ve hoşgörü duygularının gelişmesini ve onların Avrupa Birliğinin geleceğinin şekillenmesinde rol almalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Gençlik Programı, AB sınırları içinde ve arasında hareketliliği, yaygın eğitimi, kültürlerarası diyaloğu desteklemekte ve sosyal, eğitimsel ve kültürel geçmişlerine bakmaksızın bütün gençlerin istihdam edilebilirliklerinin artırılmasını ve dahil edilmelerini teşvik etmektedir.

Gençlik Programı (Youth in Action) (2007- 2013) Gençlik Programı ülke merkezli başvurular çerçevesinde aşağıdaki alt eylemler bazında yürütülmüştür: Eylem 1.1 – Gençlik Değişimleri Eylem 1.2 – Gençlik Girişimleri Eylem 1.3 – Gençlik Demokrasi Projeleri Eylem 2 – Avrupa Gönüllü Hizmeti Eylem 3.1 – Avrupa Birliği Komşu Ortak ülkelerle İşbirliği Eylem 4.3 – Gençlik Çalışanları ve Gençlik Kuruluşları İçin Eğitim ve Ağ Kurma Eylem 5.1 – Gençler ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları

2007-2013 HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI (LLP) Bu iki ana program 7 yıllık süre boyunca ülkemizde başarılı bir şekilde yürütülmüş ve Türkiye hemen hemen bütün alt programlarda Avrupa genelinde ilk üçe girmiştir. 2007-2013 yıllarını kapsayan bu dönem iki program açısından aşağıdaki tabloda yer alan rakamlar çerçevesinde sonuçlanmıştır: Bu yedi yıl için hibe kullanımı % 92 oranında gerçekleşmiştir.

Avrupa Birliği 2014- 20120 yılları arasını kapsayan yeni bir HAYAT BOYU ÖĞRENME programını uygulamaya halen devam etmektedir.

İlginize teşekkür ederiz!....