Kırılma Prof. Dr. Ali ERYILMAZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

IŞIĞIN KIRILMASI.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
İklim ve İklim Elemanları SICAKLIK. Bilmemiz Gereken … Isı : Cisimlerim potansiyel enerjisidir. Sıcaklık : Isının dışa yansıtılmasıdır.Birimi santigrat.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
©McGraw-Hill Education, 2014
9. HAFTA 25 Nisan2016. Fonksiyon M-Dosyaları Fonksiyon dosyaları ilk satırda “function” kelimesi bulunan “.m” uzantısı bulunan dosyalardır. MATLAB içinde.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
Program Tasarım Modelleri
TESVİYE EĞRİLERİNİN ÇİZİMİ
11. SINIF: ELEKTRİK ve MANYETİZMA ÜNİTESİ Elektrik Alan ve Sığa
11. SINIF: KUVVET ve HAREKET ÜNİTESİ Denge
SAYILAR ve RAKAMLAR.
Metinlerin Sınıflandırması
11. SINIF: ELEKTRİK ve MANYETİZMA ÜNİTESİ Alternatif Akım 1
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
Sismik Kırılma (Refraction) Yöntemi Ders 5
Hazırlayan: Mehmet Mutlu Sunan: Doç. Dr. Ali ERYILMAZ
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
Doç. Dr. Ömer Faruk Özdemir
Bölüm 4 KAPALI SİSTEMLERİN ENERJİ ANALİZİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NELER ÖĞRENECEĞİZ 1-Doğru ile nokta arasındaki ilişkiyi açıklamayı
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
GELECEK PİYASASI İŞLEMLERİ
BÖLÜM 11 SES. BÖLÜM 11 SES SES DALGALARI Aşağıdaki şeklin (1) ile gösterilen kısmı bir ses dalgasını temsil etmektedir. Dalga ortam boyunca hareket.
İK MAKALESİ.
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
FEN VE TEKNOLOJİ PROJE ÖDEVİ ...Egitimhane.com....
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Paralel Yüzeylerden Kırılma Görünür Uzaklık
SİSMİK YORUMLAMA DERS-7 PROF.DR. HÜSEYİN TUR.
ÜRETEÇLERİN BAĞLANMASI VE KIRCHOFF KANUNLARI
10. SINIF: 3. ÜNİTE: DALGALAR-1
Arş. Gör. Dilber DEMİRTAŞ Arş.Gör. Belkıs GARİP
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
Düzlem Yüzeyler ve Prizmalar
Kablolar-Fiber Optik.
Tezin Olası Bölümleri.
10. SINIF: 3. ÜNİTE: 3.2. Su Dalgası
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
Işığın Kırılması.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Düzgün Elektrik Alan ve Sığa
11. SINIF: ELEKTRİK ve MANYETİZMA ÜNİTESİ Manyetizma ve Elektromanyetik İndükleme: Yüklü Parçacıkların Manyetik Alan İçerisindeki Hareketleri Prof.
Hazırlayan: Mehmet Mutlu Sunan: Prof. Dr. Ali ERYILMAZ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
EŞ YÜKSELTİ (TESVİYE) EĞRİLERİNİN
FEN BİLİMLERİ-6 5.ÜNİTE SES VE ÖZELLİKLERİ 3.Sesin Sürati HALİM GÜNEŞ.
Enerji ve Hareket Belkıs Garip.
Sunum transkripti:

Kırılma Prof. Dr. Ali ERYILMAZ

Ne Öğreneceğiz: KAZANIMLAR 10.4.6.1. Kırılma kavramını açıklar ve kırılma olayına örnekler verir. a. Öğrencilerin su dalgalarında kırılma olayından yararlanarak ışığın kırılmasını açıklamaları sağlanır. b. Öğrenciler bir ortamın kırıcılık indisinin bağlı olduğu değişkenleri irdelemeleri sağlanır. c. Deney veya simülasyonlar kullanılarak Snell yasasına ulaşılır. ç. Snell yasası ile ilgili matematiksel işlemlere girilmez. ç. Kırıcılık indisinin ışığın ortamdaki ortalama hızı ve boşluktaki hızı ile ilişkili bir bağıl değişken olduğuna vurgu yapılır. 10.4.6.2. Işığın tam yansıma olayını ve sınır açısını analiz eder. a. Öğrencilerin deney yaparak veya simülasyonlar kullanarak tam yansıma olayını ve sınır açısını yorumlamaları sağlanır. b. Öğrencilerin tam yansıma olayını kullanarak günlük hayatta karşılaştıkları olayları (serap olayı gibi) yorumlamaları sağlanır. c. Tam yansıma ve sınır açısı hesabi ile ilgili matematiksel işlemlere girilmez.

NELER YAPACAĞIZ? Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Geçen Hafta Neler Öğrendik? Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü 10.4.5. Küresel Aynalar 10.4.5.1. Küresel aynalarda odak noktası, merkez ve tepe noktasını kullanarak özel ışınları çizer ve görüntünün özellikleri hakkında çıkarımlar yapar. a. Öğrencilerin özel ışınların kullanılma sebepleri açıklamaları sağlanır. b. Öğrencilerin özel ışınlardan faydalanarak görüntü oluşturmaları ve oluşan görüntünün özelliklerini yorumlamaları sağlanır. c. Gerçek ve sanal görüntü arasındaki farklar vurgulanır. ç. Öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları küresel ayna gibi davranan maddelere veya cisimlere örnekler vermeleri sağlanır.

Niye Böyle Görülüyor? Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Niye Böyle Görülüyor? Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Biz Bunu Biliyormuşuz!!! Su Dalgasının Kırılması Işığın Kırılması Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü Su Dalgasının Kırılması Işığın Kırılması Sığ Derin Az Kırıcı Çok kırıcı Biz Bunu Biliyormuşuz!!!

Işığın Kırılması Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü Araba resim Işığın saydam bir ortamdan başka bir saydam ortama geçerken yön ve/veya ortalama süratini değiştirmesine KIRILMA denir.

Işığın Kırılması 𝜃1 : Gelme Açısı 𝜃1’ : Yansıma Açısı Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü 𝜃1 𝜃1′ https://phet.colorado.edu/tr/simulation/legacy/bending-light Hem yansıma hem de kırılmanın aynı anda olduğunu gösterelim. 𝜃2 https://phet.colorado.edu/tr/simulation/legacy/bending-light 𝜃1 : Gelme Açısı 𝜃1’ : Yansıma Açısı 𝜃2 : Kırılma Açısı

Ortamın Kırıcılık İndisi Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü 𝑛1= 𝑐 𝑣1 c: Işığın sürati v1: Işığın, kırıcılık indisi n1 olan ortamındaki ortalama sürati “Işığın sürati her zaman c’dir ve değişmez. Işığın bir saydam ortamı geçme ortalama sürati hesaplanabilir.” Işık ancak ışık süratinde var olabilir. Diğer süratlerde var olamaz. Hesaplanan ortalama ışık sürati bir saydam ortamın genişliğinin ışığın bu ortamı geçmek için harcadığı zamana oranı olarak hesaplanıyor. Bu gerçek ortalama sürat değildir. Çünkü giren ışık ile çıkan ışık aynı ışık değil ve ışık içeride defalarca yok olup tekrar oluşuyor ama biz sürekli varmış gibi ortalamasını hesaplıyoruz. Işığın sürati her zaman c’dir ve değişmez. Işığın bir saydam ortamı geçme ortalama sürati hesaplanabilir. Işığın ortalama hızı ne demektir?

Aktivite: Snell Yasası Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü Hazırı Var

Sahil Deniz Sahil Deniz Snell Yasası Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü 𝑛1= 𝑐 𝑣1 Fermat ilkesine göre bir ışık ışını herhangi iki nokta arasında ilerlerken, izlediği yol en az zamanı gerektiren yoldur. 𝑛2= 𝑐 𝑣2

𝑆𝑖𝑛𝜃2 𝑆𝑖𝑛𝜃1 = 𝑛1 𝑛2 = 𝑉2 𝑉1 = λ2 λ1 Snell Yasası 𝑆𝑖𝑛𝜃1 𝑉1 = 𝑆𝑖𝑛𝜃2 𝑉2 Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü Sahil Deniz 𝑆𝑖𝑛𝜃2 𝑆𝑖𝑛𝜃1 = 𝑛1 𝑛2 = 𝑉2 𝑉1 = λ2 λ1 𝑆𝑖𝑛𝜃1 𝑉1 = 𝑆𝑖𝑛𝜃2 𝑉2

Snell Yasası - Uygulama Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Cevap? Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Peki, balık bizi görebilir mi? Işığın Kırılması - Cevap Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü Peki, balık bizi görebilir mi?

Işığın Kırılması - Cevap Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Gerçek Olabilir Mi? Ama negatif kırıcılık indeksi olabilir. Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü Ama negatif kırıcılık indeksi olabilir.

Gök Kuşağı – Niye? Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü Işığı Diğer Yönden Yollayalım. Geçemediği En Küçük Açıyı Bulun. Yapılmışı Var

Tam Yansıma Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü Kritik Açı: Işığın diğer ortama geçemediği en küçük gelme açısıdır. Veya kırılma açısını 90o derece yapan açıdır. Işığın diğer ortama geçemeyip tamamen yansıması olayıdır. Yalnız kırıcılık indisi büyük olan ortamdan küçük olan ortama geçerken olur.

Tam Yansıma – Balık Bizi Görüyor! Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Serap Olayı Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Serap Olayı Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü https://www.youtube.com/watch?v=vIIYBPC77VI

Görmek İçin Üzerine Basın Gök Kuşağı - Cevap Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü Görmek İçin Üzerine Basın http://ophysics.com/l18.html http://ophysics.com/l18.html

Gök Kuşağı – Gerçek Olabilir Mi? Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Nerelerde Kullanılıyor? Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü Optik Fiber Kablolar Elmas Parlatma Laser Işını

𝑆𝑖𝑛𝜃2 𝑆𝑖𝑛𝜃1 = 𝑛1 𝑛2 = 𝑉2 𝑉1 = λ2 λ1 Günün Özeti Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü 𝑆𝑖𝑛𝜃2 𝑆𝑖𝑛𝜃1 = 𝑛1 𝑛2 = 𝑉2 𝑉1 = λ2 λ1 Sahil Deniz

Günün Özeti Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Soru Çözümü 2017 YGS Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü 2017 YGS

Soru Çözümü Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Soru Çözümü Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Soru Çözümü Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

Soru Çözümü Geçen Haftanın Özeti: Küresel Aynalar Kırılma Su-Işığın Kırılması Ortamın Kırıcılık İndisi Aktivite: Snell Yasası Gök Kuşağı Aktivite: Işık Her Zaman Her Saydamdan Geçer mi? Tam Yansıma Serap Olayı Günün Özeti Soru Çözümü

BUGÜN NE ÖĞRENDİK? 10.4.6.1. Kırılma kavramını açıklar ve kırılma olayına örnekler verir. a. Öğrencilerin su dalgalarında kırılma olayından yararlanarak ışığın kırılmasını açıklamaları sağlanır. b. Öğrenciler bir ortamın kırıcılık indisinin bağlı olduğu değişkenleri irdelemeleri sağlanır. c. Deney veya simülasyonlar kullanılarak Snell yasasına ulaşılır. ç. Snell yasası ile ilgili matematiksel işlemlere girilmez. ç. Kırıcılık indisinin ışığın ortamdaki ortalama hızı ve boşluktaki hızı ile ilişkili bir bağıl değişken olduğuna vurgu yapılır. 10.4.6.2. Işığın tam yansıma olayını ve sınır açısını analiz eder. a. Öğrencilerin deney yaparak veya simülasyonlar kullanarak tam yansıma olayını ve sınır açısını yorumlamaları sağlanır. b. Öğrencilerin tam yansıma olayını kullanarak günlük hayatta karşılaştıkları olayları (serap olayı gibi) yorumlamaları sağlanır. c. Tam yansıma ve sınır açısı hesabi ile ilgili matematiksel işlemlere girilmez.

ÖNÜMÜZDEKİ HAFTA NE ÖĞRENECEĞİZ? 10.4.6.3. Işığın paralel yüzlü ortamdan geçerken izlediği yolu çizer ve bağlı olduğu değişkenleri açıklar. Işığın paralel yüzlü ortamlardan geçişi ile ilgili matematiksel işlemlere girilmez. 10.4.6.4. Farklı ortamda bulunan bir cismin görünür uzaklığını etkileyen sebepleri analiz eder. a. Öğrencilerin deney yaparak ışığın izlediği yolu çizmelerine ve günlük hayatta gözlemlenen olaylarla ilişki kurmalarına fırsat verilir. b. Görünür uzaklıkla ilgili matematiksel işlemlere girilmez.

Önümüzdeki Hafta Görüşürüz 