İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
1. İçeriğin Oluşturulması İÇERİK: Hedef davranışları kazandıracak biçimde ünite ve konuların düzenlenmesidir. Bu aşamada belirlenen amaçlara ulaşmak için.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Betimsel içerik Normatif içerik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
2015 YGS ANALİZ KAMİL ÖZBAŞ Rehber Öğretmen YGS ANALİZİ (TÜRKÇE)  YGS’nin 40 soruluk Türkçe kısmında ağırlık; sözcük, cümle ve paragraf düzeyinde.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Öğretmen Merkezli Egitim
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Program Tasarım Modelleri
TEST GELİŞTİRME.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
İHTİYAÇ BELİRLEME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Etkili Öğretmen Kimdir?
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
İSTASYON YÖNTEMİ.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRETİM İLKELERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ausubel’in Öğrenme Kuramı
Sınıfın İlişki Düzeni.
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
Sunum transkripti:

İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi Mantıksal/Matematiksel bilgi Sosyal bilgiler 02.01.2019 İçerik düzenleme

Betimsel içerik Normatif içerik İÇERİK BOYUTLARI Betimsel içerik Normatif içerik 02.01.2019 İçerik düzenleme

Betimsel içerik Ne oldu?, nerede?, ne zaman?, kim yaptı? 02.01.2019 İçerik düzenleme

Normatif içerik Neden oldu?, tekrar olur mu?, iyimi yoksa kötümü oldu?, nasıl olmalıydı? 02.01.2019 İçerik düzenleme

İÇERİK DÜZENLEME İçerik; hedef davranışlarla tutarlı, çağdaş bilimsel, sanatsal, ve felsefi bilgiyle donanık, öğrencinin hazır bulunuşluk düzeyine uygun, somuttan soyuta, basitten karmaşığa, kolaydan zora ve birbirinin ön koşulu, bilinenden bilinmeyene, kendi içinde mantıki bir tutarlılığı olacak şekilde düzenlenmelidir. 02.01.2019 İçerik düzenleme

İçerik Seçiminde Ölçütler Hedeflerle tutarlılık Bilimsel ölçütlere uygunluk Öğrenciye uygunluk Sosyal gerçeklere uygunluk Yaşama yakınlık Güncellik Öğretim ilkelerine uygunluk 02.01.2019 İçerik düzenleme

İçerik Düzenleme İlkeleri Aşamalılık ya da önkoşul ilkesi (düzey ilkesi) Şema ilkesi Soyutlama ilkesi Kapsama ilkesi Materyal örgütlenişi ilkesi Görsel düzen ilkesi Vardama ilkesi Alıştırma ilkesi Kaynaşıklık ilkesi (Dikey/yatay kaynaşıklık) 02.01.2019 İçerik düzenleme

İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI Doğrusal Programlama Yaklaşımı Sarmal Programlama Yaklaşımı Modüler Programlama Yaklaşımı Piramitsel Yaklaşım Çekirdek Yaklaşım Konu-ağı Proje Merkezli Yaklaşım Sorgulama Merkezli Programlama Yaklaşımı Analiz Tekniği 02.01.2019 İçerik düzenleme

Doğrusal Programlama Yaklaşımı Birbiri ile ardışık sıralı, yakın ilişkili ve zorunlu ya da önkoşul öğrenmelerin ağırlıklı olduğu konuların düzenlenmesinde doğrusal programlama yaklaşımı kullanılır. Bu yaklaşım özellikle aşamalılık özelliği taşıyan dersler içim uygundur. 02.01.2019 İçerik düzenleme

Sarmal Programlama Yaklaşımı İçeriğin doğrusal bir sıra izlemediği, bazı konuların gerektikçe tekrar edilebildiği, esnek bir yapıya sahip programlama anlayışıdır. A B F C E D 02.01.2019 İçerik düzenleme

Modüler Programlama Yaklaşımı Konuların birbirinden bağımsız modüller halinde düzenlendiği, konuların öğretim sıralanması konusunda esnek, içerik arasında aşamalı bir bağ olmayan programlama yaklaşımıdır. M2 M1 M3 02.01.2019 İçerik düzenleme

Pramitsel Yaklaşım İlk yıllarda geniş tabanlı kunuların yer aldığı, yukarı çıkıldıkça uzmanlaşmanın küçük birimlerde olduğu ve daraldığı bir yaklaşımdır. Dar bir alanda uzmanlaşma vardır Esnek değildir, konular her öğrenci tarafından alınır 02.01.2019 İçerik düzenleme

Çekirdek Yaklaşım Ortak çekirdek konular ilk öğrenilecek konulardır ve her öğrencinin öğrenmesi gerekir. Bu çekirdek program etrafında her öğrenci ilgi duyduğu ortak çekirdek alanlarda seçmeli ders alır. Birden fazla alanda uzmanlaşma vardır Örnek: Fen bilgisi çekirdek programla, fizik, kimya, biyoloji konuları da ilgi alanlarıyla alınır 02.01.2019 İçerik düzenleme

Konu-Ağı Proje Merkezli Yaklaşım Konuların yapısı bir harita gibi çıkarılıp öğrencilere verilir, belirli zamanlarda nerede olmalarının söylendiği, öğrencilerin kendi kendilerine ya da grup halinde çalışmalarına imkan tanıyan yaklaşımdır. 02.01.2019 İçerik düzenleme

Sorgulama Merkezli Programlama Yaklaşımı Önceden hazırlanmış bir program yoktur. İçerik düzenlemesi öğrencilerin sorularına göre oluşturulur. Bu yaklaşım öğrencilerin sorularına ve gereksinimlerine yanıt verme gerekliliğini benimseyen felsefi görüşe göre temellendirilir. Özellikle ilkokul düzeyinde öğrenci soruları çok değerli bir öğrenme yaşantısı oluşturabilir. Eğitim düzeyi yükseldikçe daha sınırlı ve özel uzmanlık alanlarına ilişkin sorulara göre programların içeriği belirlenir. 02.01.2019 İçerik düzenleme

Analiz Tekniği Bir alan, konu ve mesleğin analizi, içeriğin bilimsel olarak belirlenmesine yardım eder. Analizin amacı bireyin, öğretimden sonra ne yapabileceklerini belirlemektir. Bu teknik, her düzeydeki genel ve mesleki programlarda kullanılabilir. Bir program için içeriğin analizi üç aşamada tamamlanır. 02.01.2019 İçerik düzenleme

Analiz Tekniği Üzerinde çalışılan uğraşın (meslek, konu, alan, görev) ana bölümlerini belirleme Her ana bölümü meydana getiren işlemleri saptama Her işlem için işlem basamaklarını (davranış) sıralama 02.01.2019 İçerik düzenleme

Analiz Tekniği İŞLEM Arabayı kriko ile kaldırmak İŞLEM BASAMAKLARI Arabanın tekerleklerine takoz koyun Kriko vurulacak noktaları belirleyin Krikoyu düzgün olarak yerleştirin Vasıtayı kaldırın Arabayı ve krikoyu emniyete alın 02.01.2019 İçerik düzenleme