İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi Mantıksal/Matematiksel bilgi Sosyal bilgiler 02.01.2019 İçerik düzenleme
Betimsel içerik Normatif içerik İÇERİK BOYUTLARI Betimsel içerik Normatif içerik 02.01.2019 İçerik düzenleme
Betimsel içerik Ne oldu?, nerede?, ne zaman?, kim yaptı? 02.01.2019 İçerik düzenleme
Normatif içerik Neden oldu?, tekrar olur mu?, iyimi yoksa kötümü oldu?, nasıl olmalıydı? 02.01.2019 İçerik düzenleme
İÇERİK DÜZENLEME İçerik; hedef davranışlarla tutarlı, çağdaş bilimsel, sanatsal, ve felsefi bilgiyle donanık, öğrencinin hazır bulunuşluk düzeyine uygun, somuttan soyuta, basitten karmaşığa, kolaydan zora ve birbirinin ön koşulu, bilinenden bilinmeyene, kendi içinde mantıki bir tutarlılığı olacak şekilde düzenlenmelidir. 02.01.2019 İçerik düzenleme
İçerik Seçiminde Ölçütler Hedeflerle tutarlılık Bilimsel ölçütlere uygunluk Öğrenciye uygunluk Sosyal gerçeklere uygunluk Yaşama yakınlık Güncellik Öğretim ilkelerine uygunluk 02.01.2019 İçerik düzenleme
İçerik Düzenleme İlkeleri Aşamalılık ya da önkoşul ilkesi (düzey ilkesi) Şema ilkesi Soyutlama ilkesi Kapsama ilkesi Materyal örgütlenişi ilkesi Görsel düzen ilkesi Vardama ilkesi Alıştırma ilkesi Kaynaşıklık ilkesi (Dikey/yatay kaynaşıklık) 02.01.2019 İçerik düzenleme
İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI Doğrusal Programlama Yaklaşımı Sarmal Programlama Yaklaşımı Modüler Programlama Yaklaşımı Piramitsel Yaklaşım Çekirdek Yaklaşım Konu-ağı Proje Merkezli Yaklaşım Sorgulama Merkezli Programlama Yaklaşımı Analiz Tekniği 02.01.2019 İçerik düzenleme
Doğrusal Programlama Yaklaşımı Birbiri ile ardışık sıralı, yakın ilişkili ve zorunlu ya da önkoşul öğrenmelerin ağırlıklı olduğu konuların düzenlenmesinde doğrusal programlama yaklaşımı kullanılır. Bu yaklaşım özellikle aşamalılık özelliği taşıyan dersler içim uygundur. 02.01.2019 İçerik düzenleme
Sarmal Programlama Yaklaşımı İçeriğin doğrusal bir sıra izlemediği, bazı konuların gerektikçe tekrar edilebildiği, esnek bir yapıya sahip programlama anlayışıdır. A B F C E D 02.01.2019 İçerik düzenleme
Modüler Programlama Yaklaşımı Konuların birbirinden bağımsız modüller halinde düzenlendiği, konuların öğretim sıralanması konusunda esnek, içerik arasında aşamalı bir bağ olmayan programlama yaklaşımıdır. M2 M1 M3 02.01.2019 İçerik düzenleme
Pramitsel Yaklaşım İlk yıllarda geniş tabanlı kunuların yer aldığı, yukarı çıkıldıkça uzmanlaşmanın küçük birimlerde olduğu ve daraldığı bir yaklaşımdır. Dar bir alanda uzmanlaşma vardır Esnek değildir, konular her öğrenci tarafından alınır 02.01.2019 İçerik düzenleme
Çekirdek Yaklaşım Ortak çekirdek konular ilk öğrenilecek konulardır ve her öğrencinin öğrenmesi gerekir. Bu çekirdek program etrafında her öğrenci ilgi duyduğu ortak çekirdek alanlarda seçmeli ders alır. Birden fazla alanda uzmanlaşma vardır Örnek: Fen bilgisi çekirdek programla, fizik, kimya, biyoloji konuları da ilgi alanlarıyla alınır 02.01.2019 İçerik düzenleme
Konu-Ağı Proje Merkezli Yaklaşım Konuların yapısı bir harita gibi çıkarılıp öğrencilere verilir, belirli zamanlarda nerede olmalarının söylendiği, öğrencilerin kendi kendilerine ya da grup halinde çalışmalarına imkan tanıyan yaklaşımdır. 02.01.2019 İçerik düzenleme
Sorgulama Merkezli Programlama Yaklaşımı Önceden hazırlanmış bir program yoktur. İçerik düzenlemesi öğrencilerin sorularına göre oluşturulur. Bu yaklaşım öğrencilerin sorularına ve gereksinimlerine yanıt verme gerekliliğini benimseyen felsefi görüşe göre temellendirilir. Özellikle ilkokul düzeyinde öğrenci soruları çok değerli bir öğrenme yaşantısı oluşturabilir. Eğitim düzeyi yükseldikçe daha sınırlı ve özel uzmanlık alanlarına ilişkin sorulara göre programların içeriği belirlenir. 02.01.2019 İçerik düzenleme
Analiz Tekniği Bir alan, konu ve mesleğin analizi, içeriğin bilimsel olarak belirlenmesine yardım eder. Analizin amacı bireyin, öğretimden sonra ne yapabileceklerini belirlemektir. Bu teknik, her düzeydeki genel ve mesleki programlarda kullanılabilir. Bir program için içeriğin analizi üç aşamada tamamlanır. 02.01.2019 İçerik düzenleme
Analiz Tekniği Üzerinde çalışılan uğraşın (meslek, konu, alan, görev) ana bölümlerini belirleme Her ana bölümü meydana getiren işlemleri saptama Her işlem için işlem basamaklarını (davranış) sıralama 02.01.2019 İçerik düzenleme
Analiz Tekniği İŞLEM Arabayı kriko ile kaldırmak İŞLEM BASAMAKLARI Arabanın tekerleklerine takoz koyun Kriko vurulacak noktaları belirleyin Krikoyu düzgün olarak yerleştirin Vasıtayı kaldırın Arabayı ve krikoyu emniyete alın 02.01.2019 İçerik düzenleme