Murat ÇINAR Dilek DOĞAN S. Sadi SEFEROĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

MS OFFICE 2013.
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Görsel Okur-Yazarlık *
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
E-Öğrenme Nedir?
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
E-postanın nasıl kullanılır?
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
İstanbul Üniversitesi Mezun Takip Sistemi EYOKA
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Google Glass Nedir? "Zenginleştirilmiş Gerçeklik Teknoloji" adı verilen teknolojinin uygulandığı Google Gözlüğü sanal aleme açılan üçüncü bir göz olarak.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MÜRŞİDE EREN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.) BİLGİSAYAR 2.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Sınıfımızın Yeni İletişim Noktası
WEB TEMELLİ EĞİTİMDE EĞİTMEN
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
 Bu sunumda, “web 2.0 nedir, eğitimde nasıl kullanılabilir?” Sorularına yanıt bulacağız.  Ayrıca 5 tane web 2.0 aracını tanıtacağız.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
EMRE AYDIN.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
BETÜL COŞAR. Web 2.0 araçları:  Google DocsGoogle Docs  BloggerBlogger  EdmodoEdmodo  YoutubeYoutube  PreziPrezi.
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
ANLIK HABERLEŞME PROGRAMLARI. Anlık Haberleşme Nedir? Bir bilgisayar programı sayesinde, üye olarak, listenize eklediğiniz kişilerle gerçek zamanlı görüşme.
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
Tacirler Eğitim Vakfı İmam Hatip Ortaokulu
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
eTwinning Twinspace Proje Çalışma Alanı
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ENFORMATİK BÖLÜM BAŞKANLIĞI
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Sunum transkripti:

Murat ÇINAR Dilek DOĞAN S. Sadi SEFEROĞLU Eğitimde Dijital Araçlar: Google Sınıf Uygulaması Üzerine Bir Değerlendirme Merhaba, Bu çalışmada sizinle Eğitimde kullanılan dijital araçlardan Google Sınıf uygulaması üzerine yapılan bir değerlendirmeyi paylaşacağım.

İçindekiler Amaç Araştırma Soruları Google Sınıf’ın Temel Bileşenleri ve Özellikleri Google Sınıf’ın Pratik Kullanımının Önündeki Sınırlılıklar Konu akışı çalışmanın amacı, araştırma soruları, Google Sınıf’ın Temel Bileşenleri ve Özellikleri, Google Sınıf’ın pratik kullanımının önündeki sınırlılıklar ve sonuç ve tartışma şeklinde devam etmektedir. Sonuç ve Tartışma

Genel Bakış Günümüzde, uzaktan eğitimde kullanılan ortamlar eğitim-öğretim faaliyetlerinin desteklenmesi amacıyla örgün eğitimde de kullanılmaktadır. Uzaktan Eğitimle aktarılan ya da desteklenen eğitim öğretim faaliyetleri için öğrenen, öğretici, içerik ve etkinlikleri bir araya getiren çok sayıda öğretim ortamı bulunmaktadır. Bu sistemler farklı teknolojik altyapılara, sistem arayüzü ve içerik yönetimine, kullanıcı izinlerine ve eğitsel araçlara sahiptir.

Amaç Öğrenme-öğretme süreçlerinde kullanılan öğretim yönetim sistemlerinden biri de Google tarafından eğitim kurumları için geliştirilen Google Sınıf öğretim yönetim sistemidir. Bu çalışmada, Google Sınıf’ın temel bileşenleri ve özellikleri, öğretim ve öğrenme sürecine katkıları ve geliştirilmesi gereken özellikleri benzer diğer sistemlerle karşılaştırılarak açıklanmaya çalışılmıştır.

Araştırma Soruları Google Sınıf ve diğer Google Eğitim uygulamaları 21.yy öğrenme becerilerinin kazanılması ve öğrenme ortamlarının desteklenmesi amacıyla geleneksel sınıf etkinliklerinde öğretmen ve öğrencilere hangi faydaları sağlamaktadır? Google Sınıf’ın eğitimde pratik bir şekilde kullanılmasının önündeki engeller ve geliştirilmesi gereken özellikler nelerdir?

Google Sınıf’ın Temel Bileşenleri ve Özellikleri Google Sınıf uygulaması kapsamında ele alınacak temel bileşenler 5 başlık altında toplanmıştır. Bunlar; Kaynak ve materyal paylaşımı, Ödev ve duyuru organizasyonu, İletişim ve işbirlikli çalışma desteği, Sınıf yönetimi Erişim ve arayüz kullanışlılığıdır.

Kaynak ve Materyal Paylaşımı Resmin kaynağı: https://www.pinterest.com/EdTechnocation/google-classroom-old/ Dış kaynaklara bağlantılar (Google Drive, yerel dosyalar, youtube videoları, web siteleri vb.) Üçüncü taraf uygulamalar (animasyon, diyagram, kavram haritası, program kodları vb.) Bulut depolama

Kaynak ve Materyal Paylaşımı Öğretmenler bir sınıf oluşturduktan sonra derse ait genel bilgileri ve ders kaynaklarını paylaşmak üzere sınıfları için ders tanıtım sayfası oluşturabilmektedir.

Ödev ve Duyuru Organizasyonu Google Sınıf öğretmenlerin basılı olmayan ödevler hazırlamak, dağıtmak ve toplamak, yapılacak olan etkinliklerle ilgili öğrencileri bilgilendirmek, öğrencilere görevlerle ilgili dönüt vermek için ideal bir araçtır. Öğrencilerin ödev gönderileri otomatik olarak Google Drive’da organize edilmektedir. Her öğrenciye ayrı klasör Her bir klasörde öğrencilerin ödevlerinin kopyası Özellikle bireysel ödevler için her bir öğrenci adına otomatik bir ödev kopyasının oluşturulması oldukça zaman kazandırıcıdır.

Ödev ve Duyuru Organizasyonu Öğretmenler kolay bir şekilde ödevi tamamlayan ve tamamlamayan öğrencileri görebilmektedir. Gerçek zamanlı dönütler verilmesi Notların verilerek ödevin teslim edilmesi Notların farklı formatta indirilmesi

Şekilde Google Sınıf ödev akışı görülmektedir. http://ict4kids.ca adresinden uyarlanmıştır.

Ödev ve Duyuru Organizasyonu Öğretmenler istedikleri anda öğrenciler için Google Sınıf akışına duyurular ekleyebilir. Google Sınıf’ta Duyurular öğrencilere soru sormak, anket uygulamak, çevrim-içi tartışmalar başlatmak ve ders, proje ya da mevcut bir olay hakkında öğrenci yansımalarını öğrenme amaçlı da kullanılabilir. Öğretmenler bir sınıf için hazırladıkları duyuru ve ödevleri diğer sınıflarında da paylaşabilmektedir. Bu özellik tekrarlı işlerin önüne geçerek, öğretmenlere zaman kazandırmaktadır.

İletişim ve İşbirlikli Çalışma Google Sınıf’ta öğrenciler için sınıf arkadaşlarım bölümünde derse kayıtlı tüm öğrencilerin bir listesi bulunmaktadır. Sınıf listesinde öğrenci isimlerinin yanı sıra öğrencilerin profil fotoları ve e-posta bağlantıları yer almaktadır. Bu liste öğrencilerin sınıf arkadaşlarını tanımasına, öğrencilerde bir sınıfta oldukları hissinin oluşmasına ve toplumsal buradalık algılarının artırılmasına katkı sağlamaktadır.

Ekranda sınıf arkadaşlarım sayfası görülmektedir.

İletişim ve İşbirlikli Çalışma Google sınıf öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci iletişimini sağlayan anlık ve anlık olmayan iletişim kanallarına sahiptir. Öğretmenler sınıf sayfasında duyurular yayınlayarak, öğrencilere e-posta göndererek, ödevler bölümünden öğrencilere özgü mesajlar göndererek öğrencilerle iletişim kurabilmektedir.

İletişim ve İşbirlikli Çalışma Google Sınıf’a kayıtlı kullanıcılar, yönetici izni verildiği takdirde Google Eğitim hesabına bağlı uygulamaları kullanabilmektedir. Özellikle Google Plus hizmetlerinden Google Talk/Hangout uygulamasıyla öğretmen ve öğrenciler anlık mesajlaşma, sesli ve görüntülü iletişim, ekran paylaşımı, sunum yapma,   uzaktan kontrol, fotoğraf çekme, grup görüşmeleri (10 kullanıcıya kadar) moderatör kontrolleri ve Hangout’a entegre diğer uygulamaların sunduğu hizmetlerden yararlanabilmektedir.

İletişim ve İşbirlikli Çalışma Youtube üzerinden 8 saate kadar canlı etkinlikler oluşturulup, özellikle kalabalık sınıflar için uzaktan sunumlar yapılabilmektedir. Canlı etkinlikler esnasında 10 kullanıcıya kadar videokonferans sistemi oluşturulup, soru-cevap etkinlikleri düzenlenebilmektedir. Canlı etkinliklere katılamayan ya da bu etkinlikleri izleyemeyen öğrenciler için oturum  otomatik olarak Youtube kaydedilerek yayınlanabilmektedir.

İletişim ve İşbirlikli Çalışma Google Docs sayesinde öğrenciler ortak belgelerde işbirlikli olarak gerçek zamanlı düzenleme yapabilmektedir. Öğrenciler, aynı belge üzerinde çalışırken sohbet aracıyla grup arkadaşlarıyla anlık olarak mesajlaşmaktadır. Böylece öğrenciler hızlı, kolay ve etkin işbirlikli çalışmalar yürütmektedir. Öğretmenler Google Docs sayesinde işbirlikli öğrenci çalışmalarını incelerken güncelleme geçmişini görüntüleyip, yazarlık katkısı hakkında bilgi edinebilir.

Sınıf Yönetimi

Erişim, Arayüz Kullanışlılığı ve Destek Yapıları Google Sınıf sadece Google Eğitim hesabına kayıtlı kullanıcılar tarafından kullanabilmektedir. Google Eğitim uygulamalarından yararlanmak için alan adı gereksinimi bulunmaktadır. Google Sınıf k12 ve yüksek öğretim kurumları için ücretsizdir. Google Sınıf kullanıcılara farklı erişim seçenekleri sunmaktadır. Kullanıcılar istedikleri zaman istedikleri yerde bilgisayar, tablet ve telefonlarından sanal sınıf ortamına ulaşabilmektedir. Google Sınıf’a hem tarayıcı hem de yerel uygulamalar (Android ve IOS için)  aracılığyla sistemi kullanabilmektedir.

Erişim, Arayüz Kullanışlılığı ve Destek Yapıları Google Sınıf mobil uygulaması (Classroom) öğrencilere sınıfa daha hızlı erişme, güncellemelerini daha hızlı alma ve seyir halindeyken öğrenme etkinliklerini sürdürme İnternet bağlantısının olmadan ödevlere erişme olanakları sağlamaktadır. Classroom mobil uygulamasında ödevler için fotoğraf çekme ve paylaşma özellikleri de bulunmaktadır.

Erişim, Arayüz Kullanışlılığı ve Destek Yapıları Google sınıf kullanıcılarına çok çeşitli destek seçenekleri sunmaktadır. İnteraktif bir oryantasyon eğitimi Kullanıcılar içi zengin dokümantasyon kaynakları Kullanıcı topluluğu (Google Eğitim kullanıcı forumu ) Özellik bilgilendirmeleri (Kullanıcılar sisteme eklenen yeni özellikler hakkında bilgilendirilip, sistemle ilgili geliştirilmesini istedikleri özelliklere yönelik önerilerde bulunabilmektedir.)

Geliştirilmesi Gereken Özellikler ve Pratik Kullanımın Önündeki Sınırlılıklar Google Sınıf’ın değerlendirilmesi öğretim yönetimi, ekran tasarımı, teknoloji, etkileşim ve değerlendirme başlıklarına göre yapılmıştır Kim ve Lee [3] tarafından geliştirilen öğretim yönetim sistemi değerlendirme modeli

Geliştirilmesi Gereken Özellikler ve Pratik Kullanımın Önündeki Sınırlılıklar Öğretim Yönetimi Kişisel e-posta adresleri  Rol seçimi Paylaşılan kaynakların sayfadaki konum sırasında değişiklik yapılamamaktadır. IMS, SCORM ya da NLS standartlarına göre hazırlanan e-öğrenme içerik paketleri Grup çalışmaları için öğrencileri gruplara ayırma dahili planlama araçları ve takvim Merkezi bir not defteri intihal kontrolü Ders içeriklerini kopyalama

Geliştirilmesi Gereken Özellikler ve Pratik Kullanımın Önündeki Sınırlılıklar Ekran Tasarımı Moodle, Edmodo vb. Özel şablon kullanma Yazı tipi ve boyutu değiştirme takvim, sohbet, duyurular, ders içerikleri, testler vb. araçların yerini değiştirme Kullanılan araçları aktif ya da pasif yapabilme Google Sınıf Standart (tekdüze) bir sayfa yapısı arayüzünde sadece ödevler,  duyurular ve yaklaşan görevler Google anasayfasındaki uygulamalar bölümünden ve farklı bir sayfadan erişilebilme.

Geliştirilmesi Gereken Özellikler ve Pratik Kullanımın Önündeki Sınırlılıklar Teknoloji Üçüncü taraf uygulamalarda Yeni üyelik Gmail bilgilerine erişim izni Mobil uygulama Kurulum Güncelleme

Geliştirilmesi Gereken Özellikler ve Pratik Kullanımın Önündeki Sınırlılıklar Etkileşim Tüm paylaşımlar sınıfın tamamı tarafından görülmektedir. Dahili etkileşim yazılımları bulunmamaktadır. Dahili anlık iletişim araçları bulunmamaktadır. Eş zamanlı görüntülü etkileşim araçlarında (Hangsout) kişi sınırlaması bulunmaktadır.

Geliştirilmesi Gereken Özellikler ve Pratik Kullanımın Önündeki Sınırlılıklar Değerlendirme Google Sınıf’ta çevrimiçi sınav yapabilmek amacıyla üçüncü taraf uygulamaların kurulması gerekmektedir. Google Eğitim hesabına bağlı kurumlar için gelişmiş bir raporlama hizmeti bulunmaktadır. Log kayıtlarına ait istatistik ve grafiklere sadece yöneticilerin erişim hakkı bulunmaktadır.

Sonuç ve Tartışma "Daha fazla öğretim daha az teknik" anlayışından yola çıkılarak öğretmenler tarafından adreslenen sorunlar ve onlardan gelen talepler doğrultusunda tasarlanan Google Sınıf çevrim-içi ortamda öğrenme olanaklarının artırılmasına, öğrenme sürecinin bir düzen içerisinde gerçekleşmesine, sınıf iletişimin geliştirilmesine ve ödev akışının kağıtsız bir şekilde gerçekleştirilerek öğretmenlerin zaman kazanmasına yardımcı olmaktadır.

Sonuç ve Tartışma FATİH projesiyle hedeflenmektedir. teknolojinin öğretmen ve öğrenciler tarafından etkin kullanımının sağlanması okulların teknolojik açıdan zenginleştirilmesi ve böylece eğitimde yeni fırsatların yakalanması hedeflenmektedir.

Sonuç ve Tartışma Bununla birlikte yapılan çalışmalar projeyle ilgili yüksek beklentilerin ve olumlu tutumların olmasına karşın sınıf yönetimi ve organizasyonunda sorunlar yaşandığını, öğrencilerin pasif kaldığını, e-içeriklerinin yetersiz olduğunu Dolayısıyla kaynakların etkili kullanılmadığını ve geleneksel sınıf atmosferinin halen sürdüğünü göstermektedir.

Sonuç ve Tartışma Bu anlamda Google Sınıf gibi öğrenme yönetim sistemlerinin sınıf dışı kadar sınıf pratiklerine entegre edilmesi okullara yapılan teknolojik yatırımların potansiyellerine erişmesine dolayısıyla istenen eğitsel dönüşümlerin gerçekleşmesine katkı sağlayabilir.

Teşekkürler… Akademik Bilişim… Anadolu Üniversitesi…. Murat ÇINAR Dilek DOĞAN S. Sadi SEFEROĞLU Teşekkürler… Akademik Bilişim… Anadolu Üniversitesi…. Merhaba, Bu çalışmada sizinle Eğitimde kullanılan dijital araçlardan Google Sınıf uygulaması üzerine yapılan bir değerlendirmeyi paylaşacağım.