EZAN VE SALÂ HİZMETLERİNDE KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Hac ve Umre Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Advertisements

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
T.C DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Müftülüğü
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
BAŞKANLIĞI CAMii GÖREVLİLERİ ÇALIŞTAYI
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
Selman ALBAY Din Kül. ve Ahl. Bil.
YENİÇAĞA İLÇE MÜFTÜLÜĞÜ
PERSONEL TOPLANTISINA
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE MÜFTÜLÜĞÜ.
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE MÜFTÜLÜĞÜ “ YÜRÜTÜLEN VE PLANLANAN PROJELER : 1485.
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞINCA KUTLU DOĞUM HAFTASI YURT İÇİNDE VE YURT DIŞINDA ÇEŞİTLİ ETKİNLİKLERLE KUTLANDI Kutlu Doğum Haftası açılış programı, Devlet.
1. Daha önceden cenaze defni yapılmış bir kabre tekrar üzerine yeni bir cenaze defni yapmak için Katolik mezhebine göre 5 yıl geçmesi gerekmektedir.
CAMİYİ TANIYALIM.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
Atatürk ve Cumhuriyet Dönemi Din Hizmetleri
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KASIM 2013 MERKEZÎ ORTAK SINAVLAR TAŞRA TEŞKİLATI GÖREVLERİ SINAVDAN ÖNCE YAPILACAKLAR İl ve ilçelerde de sınav.
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
28 – 29 Kasım 2013 Merkezi Ortak Sınavlar Taşra Teşkilatı Görevleri.
 Yetim ve öksüz çocuklarımızın sosyal, ekonomik, kültürel ve akademik alanlarda çeşitli problemler yaşadığı bir gerçektir.  Her birey için gerekli.
Doç. Dr. Olcay Taner Yıldız
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
8383 / MEB Mobil Bilgi Servisi
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Namaz İbadeti.
Ramazan Ayı ve Oruç İle İlgili Kavramlar
EZAN . ..
GİRİŞ BİRİMLERİ Giriş Birimleri: Bilgisayara bilgi girişi yapmak için kullanılan donanımlardır. Örnek1 – Bilgisayara yazıları hangi donanım elemanı ile.
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
16 yıl önce ‘Uydukent Projesi’ olarak yerleşime açılan Ataşehir, çevre mahallelerle birleştirilerek oluşturulan metropol bir ilçe. Parlak toplu konut projelerinden.
CAMİYİ TANIYALIM.
CAMİ VE BÖLÜMLERİ NEVİN ÖZBEY DKAB Öğretmeni
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
MÜFTÜLÜK HİZMETLERİ SUNUMU
İŞSİZ ÜYELERİN SORUNLARI TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ TMMOB-JEOLOJİ MÜHENDİSLERİ ODASI 28 ARALIK 2006.
21 Ocak e-İŞKUR Vatandaşımıza en yakın yerde hizmet sunumunu ilke edinmiş olan Kurumumuz internetin olduğu her yerde. İş Arayanlar İşverenler
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ.
Doç. Dr. Ali Çağlar ÇAKMAK Öğr. Gör. Bekir ÖZKAN
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 AMİNE YUGRUŞ NECİP SELMAN ÖZKAN.
Bazı Önemli Kural Değişiklikleri
Bazı Önemli Kural Değişiklikleri
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
İnceleme Dairesi Başkanlığı
ZAZACA DİCLE ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
HEVİN TAŞNİ ŞULE HARPUT
… Sınıf Öğretmeni.
TELEVİZYON VE BİLİNMEYEN ÖZELLİKLERİ
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
Sunum transkripti:

EZAN VE SALÂ HİZMETLERİNDE KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

1- Görevlilerimizden Kaynaklanan Bazı Problemler 2- Fiziki Ve Teknik Problemler 3- Mevzuattan Kaynaklanan Problemler 4- Merkezi Ezan Sisteminden Kaynaklanan Problemler 5- Vatandaşlardan Gelen Talepler  

I- GÖREVLİLERİMİZDEN KAYNAKLANAN BAZI PROBLEMLER:

1- Ehil olmayanların ezan ve salâ okumaları. I- GÖREVLİLERİMİZDEN KAYNAKLANAN BAZI PROBLEMLER: 1- Ehil olmayanların ezan ve salâ okumaları. Ezan ve salâ hizmet içi eğitim kurslarının daha etkin bir şekilde düzenlenmesi. 2- Mikrofon ve cihaz kullanma tekniklerinin bilinmemesi. Belirli aralıklarla mikrofon ve cihaz kullanma teknikleri kurslarının düzenlenmesi.

3- Hizmet içi eğitim kursu verenlerin eğitim konusunda yeterli olmaması. Ezan ve salâ hizmet içi eğitim kurslarını veren hocaların Başkanlığımız tarafından sertifika verilen ehil kişilerden seçilmesi. 4-Görevlinin salâ cümlelerini standartların dışına çıkarak değiştirmesi. (çok uzun ya da çok kısa okunması, Aleeeyk vs.) Mevzuata uyularak belli standardın sağlanması.

5- Cuma günü iç ezanın çok uzun okunması. Hortum Resimleri                                                                                                                                                                                                5- Cuma günü iç ezanın çok uzun okunması. 6- Ramazan ayında imsak vakti okunan ezanın bazı yerlerde çok uzun okunması. 7- Başka ülke ezanlarına özenti sonucu bazı ezanların, kulağa hoş gelmeyecek hal alması.  Rasgele Resim                                                                                                  HortumBu resim ile ilgili çekincelerinizi el-aziz.net(at)hotmail.com email adresinine yazınız.                                       Zambak   Sayfada bulunan resim: Hortum Resimleri , Hortum Resimleri               Copyright 2006 - 2007 Resim

8- Birbirine yakın birkaç camide okunan ezan ve salânın karışıklığı sebep olması ve aynı vaktin ezanının iki defa okunması.

II- FİZİKİ ve TEKNİK PROBLEMLER

1-Cihaz, mikrofon, hoparlör ve kabloların kalitesiz olması ve uygun yerlere yerleştirilmemesi. Günde beş defa kullandığımız bu sistemlerin kontrol edilip takibinin yapılması hayati öneme sahiptir. Bu sebeple ses sistemleri ile ilgili il müftülüklerimize bağlı teknik eleman bulundurulması gerekmektedir.

2- Caminin konumlandırılmasının mahalli şartlara göre yapılmaması. Sözgelimi; çok katlı yapıların arasında kalmış olan küçük camilerin minarelerinden duyulan ezan ve salâ seslerinin yüksek katlarda oturan kişileri rahatsız ederken daha uzak yerleşim bölgelerinden hiz duyulmaması.

3-Hoparlörlerin uygun noktalara yerleştirilmemesinden kaynaklanan sorunlar. (Kocatepe camiinde hoparlörler minarede değil de cami kapılarının üzerlerinde konumlandırılmıştır) Dağınık yerleşim bölgelerinde cami dışında bir alana da hoparlör yerleştirilerek, camide okunan ezanın uzak bölgelere aktarılması sağlanabilir. Bu konuda belediyeler ile işbirliği yapılabilir.

III- MEVZUATTAN KAYNAKLANAN PROBLEMLER

Nakil imtihanlarında ses ve sedanın 5 puan olarak değerlendirilmesi. En azından müezzin kayyımlar için bu puanın artırılması.

IV- MERKEZİ EZAN SİSTEMİNDEN KAYNAKLANAN PROBLEMLER

1- Merkezi sistemden yayın alan camilerle merkezi sistemin ses perdesi arasında uyum olmaması. Standart hale getirilmesi. 2- Cami görevlilerinin merkezi sistemin oluşturduğu rahatlık nedeniyle camiye geç gelmeleri. Bu husus cami cemaati tarafından eleştiri konusu olmaktadır.

3- Merkezi Sistem Ana Cihazının açılmasıyla birlikte biraz beklemeden ezana başlanılması durumunda ilk iki tekbirin duyulmaması. 4- Yerleşim yerlerinden kaynaklanan sinyal zayıflaması nedeniyle ses kalitesinin düşük olması. Teknik bakımların düzenli yapılması.

6- Her ilçenin kendine ait bir merkezi ezan sisteminin olmaması. 5- Park ve yol üzerindeki görevlisi olmayan küçük mescitlerde ezan okunmaması. Bu mescitlerin merkezi ezan sistemine bağlanması. 6- Her ilçenin kendine ait bir merkezi ezan sisteminin olmaması.

VATANDAŞLARDAN GELEN TALEPLER

1- Bazı vatandaşlarımız ezan sesini düşük bulurken, bazıları da yüksek olmasından şikâyet etmektedir. Bir hoparlörden sesi yükseltmek veya düşürmek yerine ses aktarama cihazı ile daha uygun bir ses seviyesiyle daha geniş bölgelere ezanın duyurulması sağlanabilir. Bu konuda belediyelerle işbirliği yapılabilir.

2-Bazı işitme engelli vatandaşlarımızın ezanın okunduğu an haberdar olmak istemeleri. Talebin yoğun olduğu veya işitme engelli okullarının bulunduğu mahallelerdeki camilerin minarelerinde ezan okunurken bir sinyalizasyon sisteminin uygulanması.

3- Cenaze salâlarının çok erken saatlerde okunması. Başka şehre gönderilecek cenazelerde erken saatlerde salâ talep edilmesinden kaynaklandığı ifade edilmektedir. 4- Cenaze salâlarından ücret beklentisi içinde olunması veya bu durumun hissettirilmesi.

Teşekkürler… Mustafa TEKİN Ankara İl Müftü Yardımcısı