Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU İSTANBUL BEYLİKDÜZÜ LİDERLİK FORUMU 2 Başlarken Forumu Tanıma Temel Soru Eğitim liderleri,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Bölüm I Hüseyin İlhan.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
WEBQUEST (WEB MACERASI)
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
Entegre Müfredat Modeli
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Aile Atölyeleri Projesi
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Intel Öğretmen Programı
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Program Tasarım Modelleri
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Microsoft SharePoint'inizi özelleştirme Çevrimiçi web sitesi
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Rastgele Nesneler Dersi
Satış Eğitimi Veren Kişi [Ad].
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Wiki Eğitim – Artık Hayal Değil
Sunum transkripti:

Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursu

Hoş Geldiniz ve Tanıtım Rehberlik tanıtımı ve hoş geldiniz. Katılımcı Öğretmen tanıtımı Modül 1’de gerçekleştirilecektir.

Gündem Oryantasyon Modülünü inceleyin Modül 1’i tamamlayın Modül 2’yi tamamlayın Modül 3’e başlayın Çevrimiçi kursa hazırlanın

Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursu Katılımcı Öğretmenler için Karma Eğitim Modeli Oryantasyon Modülü Eğitimin Yüz Yüze Bölümü Çevrimiçi Yüzyüze Öncesi Modül 1 Modül2 Modül 3 Modül 3 Modül 7 Seçenek Bu modül ilk gün Eşleş ve Paylaş Tüm Modül Tüm Modül Tüm Etkinlikler etkinlikleri içine alanabilir. Etkinlik 1: Çevrimiçine Etkinlik 2-9 Bitirme hazırlık SonrakiPlanlama Modül 8 Tüm Modül EFÖ Tamamlama Sertikası KÖ eğitimi vermeye yetki

Katılımcı Öğretmenden Beklenenler Eğitimin yüzyüze bölümünün tamamına katılmak. Eğitimin çevrimiçi bölümündeki etkinlikleri tamamlamak ve etkileşimlere aktif katılmak. Yayınlanmış olan takvime uyarak her bir modüldeki önemli aşamaları tamamlamak. Grup çalışmalarına etkin biçimde katılmak. Üst düzey düşünme becerilerini ve hedeflenen amaçları kazandırmaya yönelik olarak teknolojinin kullanıldığı bir Ünite Ürün Dosyası hazırlamak. Kursu çevrimiçi ortamda değerlendirmek.

Oryantasyon Modülü Çevrimiçi kursa girin. Kursu seçin. Oryantasyon çalışmasını ve geribildirimi inceleyin. - Bu noktada eğitime ilişkin neler düşünüyorsunuz? Çevrimiçi öğrenmeye ilişkin görüşlerinizi yazın.

Çevrimiçi Kurs Sayfalarını İnceleme Ana Sayfa Özelliklerini İnceleyin: Sohbet Odaları Mesajlaşma (Modül 1’deki ilk etkinlikte gerçekleştirilecek) Profiller (Özgeçmişler) Duyurular ve Etkinlik Takvimi Bağlantılarım SSS Sekmeleri İnceleyin: Öğretmenler Odası Paylaşım Sekmesi Kaynaklar Sekmesi Çalışmalarım Sekmesi Temel Kurs Sekmesi Wiki Sekmesi

Modüllerin Yapısı Rehber Köşesi Modül Amaçları ve Sorular Eşleş ve Paylaş Kuramdan Uygulamaya Tartışmaları Etkinlikler Modülü Tamamlama Sonraki Aşamayı Planlama

Modül 1 - Projelerle Öğretme Etkinlik 1, Adım 2 Yüzyüze Tartışma Mesajları İçeriği İnceleyin Aşağıdaki konuları düşünün: Hangi konular daha fazla ilginizi çekmektedir? Hangi konularda diğerlerine göre daha fazla zorlanacaksınız? Grubun tümüyle gerçekleştirilen bir tartışmaya katılın.

Modül 1 - Projelerle Öğretme Etkinlik 1, Adım 3 Intel Eğitim Yardım Kılavuzu ve CD Kaynakları Bir Ürün Dosyası Oluşturmak Intel® Eğitim Yardım Rehberinin Tanıtımı Kaynak teknik becerileri yerine getirebilmek için gerekli adım adım hazırlanmış yönergeleri içerir. Aşağıdaki yazılımları içerir. Microsoft Office 2000*, XP*, ve2003* Çeşitli işletim sistemleri için destek sağlar. Microsoft Windows 2000* ve XP* CD ve Diğer Kaynaklar Sekmesindeki diğer Kaynakları da inceleyin

Modül 1 - Projelerle Öğretme Etkinlik 1, Adım 4 Yüzyüze Tanışma Mesajları Ünite Planı Şablonu Tartışması • Şablonun yapısı ya da içeriği hakkında ne gibi sorularınız var? • Şablon kullanmanın avantajları ve zor yanları nelerdir?

Modül 1 - Projelerle Öğretme Etkinlik 4, Adım 2 Çoklu Ekran Kullanımı Çevrimiçi ortamda birden fazla ekranı açma, yeniden boyutlandırma ve görüntüleme nasıl gerçekleştirilir? Her bilgi girişinden sonra Gönder (ilet) düğmesine basmayı unutmamalısınız.

Modül 1 - Projelerle Öğretme Etkinlik 4, Adım 2 İşaretleme ve Sık Kullanılanlara Ekleme Proje-Tabanlı Öğrenmeyi Araştırma • Bir çevrimiçi işaretleme/sık kullanılanlara ekleme sitesine üye olun. • Şu adresten bir kullanıcı adı alın: [www.diigo.com] •Örnek yönerge: –Araçlarım’a gidin. –Tarayıcı türüne göre Diigolet ikonu üzerinde sağ tuşa tıklayın. • İnternet Explorer*için: Sık kullanılanlara ekle… Bağlantılar klasörüne ekleyin. • Mozilla Firefox*için: Bu bağlantıyı sık kullanılanlara ekle… Sık Kullanılanlar klasörüne ekleyin. –Sıklıkla kullandığınız Web sitelerini vurgulamak, sık kullanılanlara eklemek, not eklemek ve başkalarına iletmek için diigo kullanın.

Modül 1 - Projelerle Öğretme Geribildirim Kursumuz ya da kişisel web günlüğünüz hakkında sorularınız var mı? Şu ana kadarki çevrimiçi karma öğrenme deneyiminiz hakkında ne düşünüyorsunuz? •Olumlu Yorumlar •Endişeler •Sorular •Kursa ilişkin görüşleriniz

Modül 2 - Ünitemi Planlama Neredeydik Oryantasyon Modülü Konu Kursun tasarımı ve yapısı Temel Etkinlikler Kurs takvimini ve özelliklerini incele Mevcut yazılımları kontrol et Çevrimiçi bir profil (özgeçmiş) oluştur ve diğer katılımcıları tanı Bir örnek ünite planı incele ve kendi üniteniz Için konu düşün Kurs Web günlüğünü kullanarak bir tartışmaya etkin katıl Oryantasyon Sonu Anketini tamamla

Modül 2 - Ünitemi Planlama Neredeydik Modül 1: Projelerle Öğretme Konular: Proje tabanlı öğrenme ve ünite tasarımı Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]: Ürün dosyasının bileşenlerini gözden geçirin Proje tabanlı öğrenmeyi ve projeleri anlatan bir yayın hazırlayın Üniteniz ile öğrencilerinize kazandırmaya çalışacağınız 21. Yüzyıl Becerilerini belirleyin Geliştireceğiniz üniteye ilişkin fikirler oluşturmaya başlayın Deneyimlerinizi Web günlüğünüzde (Blog) yansıtın

Modül 2 - Ünitemi Planlama Neredeyiz Modül 2: Ünite Planlama Konular: Öğretim Programı Tasarım Soruları ve Öğrenci Merkezli Değerlendirme Temel Etkinlikler: Ünitenizde işleyeceğiniz içeriği belirleyin Öğrenme amaçları (kazanımlar) geliştirin Öğretim Programı Tasarım Soruları geliştirin Etkili değerlendirme stratejilerini araştırın Üniteniz için taslak bir Değerlendirme Zaman Çizelgesi hazırlayın Öğrenci gereksinimlerini belirleyecek bir değerlendirme aracı hazırlayın Ünite Ürün Dosyası sunumu hazırlayın Deneyimlerinizi Web günlüğünde yansıtın

Modül 2 - Ünitemi Planlama Nereye Gidiyoruz Yüzyüze •Modül 3: Bağlantılar Kurma Yüzyüze oturumda iki etkinlik Çevrimiçi Kalan modülleri çevrimiçi tamamlayın •Modül 4: Öğrenme Örnekleri HazırlamaÖğrenci bakış açısıyla proje çıktıları •Modül 5: Öğrenci Projelerini Değerlendirme Ara (Geliştirme Amaçlı) ve Son Değerlendirme •Modül 6: Öğrenci Başarısını Planlama Öğrenci Desteği ve Öz-Yönelim •Modül 7: Teknolojiyle Rehberlik Rehber olarak Öğretmen •Modül 8: Ürün Dosyalarının Gösterimi Öğrenilenleri Paylaşma

Modül 2 - Ünitemi Planlama Etkinlik 1 – Kazanımlara Yönelmek Geriye doğru tasarım sizce neyi ifade ediyor? Kurumunuz 21. Yüzyıl becerilerine yönelik öğrenmeyi nasıl sağlıyor?

Modül 2 - Ünitemi Planlama Etkinlik 2, Adım 1 Öğretim Programı Tasarım Soruları Çevrimiçi işbirlikli Web sitesine üye olun. <http://docs.google.com/> Öğretim Programı Tasarım Sorularıyla çalıştıktan sonra ne gibi yeni görüşlere sahipsiniz? Çevrimiçi işbirlikli Web sitesini kullanmanın faydaları ve zorlukları nelerdi?

Modül 2 - Ünitemi Planlama Etkinlik 4, Adım 2 Değerlendirmeyi Planlama Değerlendirmenin amacını ve planlarınızı tartışın. • Öğrencilerinizin öğrenme ihtiyaçlarını daha iyi belirleyebilmek için ne tür veriler toplamalısınız? Bunları nasıl toplayacaksınız? • Öğrenci ihtiyaçlarını belirlerken Temel Soru ve Ünite Soruları nasıl kullanılabilir? • Öğrencilerinizin üst düzey düşünme becerileri ve 21. yüzyıl becerilerine yönelik olarak hangi yollarla veri toplayabilirsiniz? • Topladığınız bilgileri nasıl kullanacaksınız?

Modül 2 - Ünitemi Planlama Etkinlik 6 Kuramdan Uygulamaya UygulamayaAtandığınız gruplara gidin. Grubunuza verilen soruyu inceleyin: A. Öğrencilerimin açık uçlu etkinliklerle ve projelerle belirlenen amaçlara ulaşmalarını nasıl sağlarım? B. Eğer öğrenciler kendi öğrenmelerinden sorumluysa, önemli konuları öğrendiklerinden nasıl emin olabiliriz? C. Öğrenciler gruplarla çalışırken değerlendirmeyi nasıl yapabilirim?

Modül 2 - Ünitemi Planlama Geribildirim Dersimiz ya da kişisel web günlüğünüz hakkında sorularınız var mı? Şu ana kadarki çevrimiçi karma öğrenme deneyiminiz hakkında neler düşünüyorsunuz? •Olumlu Yorumlar •Endişeler •Sorular •Kursa ilişkin görüşleriniz

Modül 3 - Bağlantılar Kurma Neredeydik Oryantasyon Modülü Konu Kursun tasarımı ve yapısı Temel Etkinlikler Kurs takvimini ve özelliklerini incele Mevcut yazılımları kontrol et Çevrimiçi bir profil (özgeçmiş) oluştur ve diğer katılımcıları tanı Bir örnek ünite planı incele ve kendi üniteniz Için konu düşün Kurs Web günlüğünü kullanarak bir tartışmaya etkin katıl Oryantasyon Sonu Anketini tamamla

Modül 3 - Bağlantılar Kurma Neredeydik Modül 1: Projelerle Öğretme Konular: Proje tabanlı öğrenme ve ünite tasarımı Temel Etkinlikler [Yapılması Gerekenler]: Ürün dosyasının bileşenlerini gözden geçirin Proje tabanlı öğrenmeyi ve projeleri anlatan bir yayın hazırlayın Üniteniz ile öğrencilerinize kazandırmaya çalışacağınız 21. Yüzyıl Becerilerini belirleyin Geliştireceğiniz üniteye ilişkin fikirler oluşturmaya başlayın Deneyimlerinizi Web günlüğünüzde (Blog) yansıtın

Modül 3 - Bağlantılar Kurma Neredeydik Modül 2: Ünite Planlama Konular: Öğretim Programı Tasarım Soruları ve Öğrenci Merkezli Değerlendirme Temel Etkinlikler: Ünitenizde işleyeceğiniz içeriği belirleyin Öğrenme amaçları (kazanımlar) geliştirin Öğretim Programı Tasarım Soruları geliştirin Etkili değerlendirme stratejilerini araştırın Üniteniz için taslak bir Değerlendirme Zaman Çizelgesi hazırlayın Öğrenci gereksinimlerini belirleyecek bir değerlendirme aracı hazırlayın Ünite Ürün Dosyası sunumu hazırlayın Deneyimlerinizi Web günlüğünde yansıtın

Modül 3 - Bağlantılar Kurma Neredeyiz Temel Etkinlikler: Eşleş ve Paylaş Çevrimiçine hazırlan Diğerlerinin hepsini yüzyüze sonrasında tamamla Konular: Öğrenme ve Öğretme Süreçlerini Desteklemede İnternet Kullanımı Modül 3: Bağlantılar Kurma

Modül 3 - Bağlantılar Kurma Nereye Gidiyoruz Çevrimiçi •Modül 3: Bağlantılar Kurma Kalan modülleri çevrimiçi tamamlayın •Modül 4: Öğrenme Örnekleri HazırlamaÖğrenci bakış açısıyla proje çıktıları •Modül 5: Öğrenci Projelerini Değerlendirme Ara (Geliştirme Amaçlı) ve Son Değerlendirme •Modül 6: Öğrenci Başarısını Planlama Öğrenci Desteği ve Öz-Yönelim •Modül 7: Teknolojiyle Rehberlik Rehber olarak Öğretmen •Modül 8: Ürün Dosyalarının Gösterimi Öğrenilenleri Paylaşma

Modül 3 - Bağlantılar Kurma Etkinlik 1 Tamamen Çevrimiçine Geçiş Duyuruları okuyun. Etkinliklere başlamadan önce Rehberin Köşesini okuyun. Kurs takvimini kontrol edin. Tartışmalara gönderdiğiniz mesajlarınızı değerlendirmek için Tartışma Denetim Listesini kullanın. Kursta İlerleme ve Modül Sonu Anketi tamamlayın. Projeleri Değerlendirme kaynağına üye olun: –http://educate.intel.com/tr/assessingprojects/ Zamanınızı planlayın

Eğitim Sonu Geribildirimi Olumlu Yorumlar Endişeler Sorular Kursa ilişkin görüşleriniz

Teşekkürler