Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Advertisements

 zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam.
10 Marka Konumlandırma Sanatı 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-2 Bölüm Soruları  Bir firma pazar içerisinde.
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
PAZARLAMA YÖNETİMİ Nuran KANDAZ GELEN. SPORTİF ÜRÜN KAVRAMI En genel anlamıyla ürün, özellik ve yararlar bütününü kapsar. Diğer bir genel yaklaşıma göre.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Fiyat ve Fiyatlandırma
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Pazarlama Çevresi.
DR. ÖZGÜR KARAMANLI ŞEKEROĞLU MARKA VE YÖNETİMİ. MARKA “Bir ürün veya serviste belirgin olmayı ve rakipten farklılaşmayı sağlayan isim, anlam, sembol,
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Prof. Dr. Cengiz Yılmaz Orta Doğu Teknik Üniversitesi
10.OLİGOPOL PİYASASI.
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Hazırlayan Öğrencinin: ADI SOYADI= Nefise YILMAZ NUMARASI =
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MAL KARARLARI.
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Pazarlama Planlaması.
ETİKET.
Konumlandırma.
Ürün veya Hizmet Satışı
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
Sunucu Çeşitleri Mehmet Ali Uluekmekçi.
11.OLİGOPOL PİYASASI.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
*GOVA MODEL SAYANIN TEZĞAH İŞLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Bölüm 8. Hedef Pazar Seçimi
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
PROGRAM DEĞERLENDİRME
meta okulu (1) farklı ürünlerin ayırt edici özellikleri nelerdir?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama ve Marka Yöneticisi
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Pazarlama İletişimi ve Marka
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Tüketici Davranışları
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma

Hedeflenmiş bölümler için farklılaştırılmış değer nasıl oluşturulacak konumlandırma nasıl yapılacak

Farklılaştırma (1) Rakiplerden farklılaşabilme, farklı olabilme Ürün farklılaştırmanın amacı bir ürünü diğerinden farklı hale getirerek pazarda rekabet avantajı sağlamak Fiziksel ürün farklılaştırması Hizmet farklılaştırması Kanal farklılaştırması (markfoni, yemeksepeti) İmaj farklılaştırması

Farklılaştırma (2) Farklılığı dinamik bir kabiliyete dönüştürebiliyor mu Rekabet avantajını sürekli kılabiliyor mu

Konumlandırma Bir ürünün konumu: rakip ürünlere göre ürünün tüketicinin zihninde işgal ettiği yer Fiziksel ya da algısal olarak olabilir Konumlarken, Hedef Pazar Rakipler Ürün yaşam dönemi vb.’ne dikkat edilmeli

Konumlandırma stratejileri Rakibe göre Ürün sınıfı veya özelliğine göre Fiyat ve kaliteye göre Kullanıcıların özelliklerine göre Ürün kullanımına göre

Rakibe göre Konumlama Kafa kafaya konumlama da denilir İşletmeler pazara rakiplerinin konumuna göre konum belirlerler. daha üstün bir kalite fiyat- maliyet liderliği imaj vb ile rakipleri geçmeye çalışırlar. Aspirin’e karşı konumlama yaparken, mide kalp rahatsızlıklarında da kullanılacağının vurgulanması

Ürün Sınıfı veya Özelliğine göre Konumlama ürünlerini bir ürün sınıfı veya özelliğiyle ilişkilendirmek yoluyla konumlandırır Yakıt tasarruflu araba, çevre dostu ürün, diş dostu sakız vb... Ürün özellikleriyle ürünün ihtiyaçları nasıl giderdiği veya tüketicilere nasıl bir fayda sağladığı vurgulanmaktadır. Becel-kolesterol

Fiyat ve Kaliteye göre Konumlama Yüksek fiyat-yüksek kalite-BMW Düşük fiyat yüksek kalite-Regal

Kullanıcıların Özelliklerine göre Konumlama Kadınlar için otomobil Gençler için şarap vb.

Ürün Kullanımına göre Çay ile tüketilecek bisküvi vb.

Algılama Haritaları pazardaki ürünlerin konumlarının görselleştirilmesi pazarı oluşturan bölümler farklı değişkenler cinsinden tanımlanabilir (fiyat, kalite, vb.) pazar bölümünde rekabetin nerelerde yoğunlaştığı görülebilir işletmenin belirlediği konum ile tüketicilerin istediği konum karşılaştırılabilir

Konumlama Yanlışlıkları Eksik Konumlama: İşletmenin markayı pazara yeterince tanıtamaması, tüketicilerin marka hakkında bilgilerinin yeterli olmaması. Aşırı Konumlama: Tüketicilerin markayla ilgili çok dar bir fikre sahip olmaları. Başka bir durumun geçerli olmasını düşünememeleri. Kafa karıştıran konumlama: Tüketicilerin markayla ilgili olarak karışık düşüncelere sahip olmaları. (çok sık yeniden konumlamada olur) Kuşkulu Konumlama: Ürünün özellikleri, fiyatı işletme kimliği gibi nedenlerle tüketicilerin konumlamayı inandırıcı bulmamaları.

Yeniden Konumlama işletme ürünlerinin tüketici gözündeki yerini beğenmediği ve yeni bir konum belirlemek istediği işletmenin rekabet avantajını yitirecek gelişmeler olduğu tüketicilerin ürün hakkında olumsuz düşünceleri olduğu durumlarda uygular

Şemsiye Konumlandırma İşletme tüm ürünleri kapsayacak şekilde konumlandırma yapmak ve imajı vurgulamak istediğinde şemsiye konumlandırma faaliyetleri gerçekleştirilir. Özellikle ana ürünün pazardaki tanınmışlığından yararlanılarak ürün hattı genişletildiğinde, kullanılır. En önemli dezavantajı, ürünlerden birine yönelik oluşan olumsuz düşüncelerin, ürün hattındaki diğer ürünlere taşınmasıdır.