BENZETİM (SİMULASYON) TEKNİĞİ
BENZETİM NEDİR? Sınıf içinde öğrencilerin bir olayı gerçekmiş gibi ele alıp üzerinde eğitici çalışma yapmalarına olanak sağlayan tekniktir. Öğrenciler sınıf içerisinde bir konuyu gerçekmiş gibi alıp, üzerinde çalışma yaparlar.
UYGULAMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Canlandırılacak konu, durum veya problem eğitimin amaçlarını gerçekleştirecek nitelikte olmalıdır. Öğretmen uygulamaya başlamadan önce öğrencilere neler yapmaları gerektiği ve nelere dikkat etmeleri gerektiğini açıklamalıdır. Öğrencilerin doğal olarak hareket etmelerini söylemeli çok fazla kural konulmamalıdır.
UYGULAMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Öğretmenin kendisi de rol almalıdır. Öğrencilere roller yansız bir şekilde verilmelidir
İYİ BİR SİMÜLASYON NASIL OLMALIDIR? Kullanıcı tarafından kolayca anlaşılmalıdır. Amaç veya hedef yönlü olmalıdır. Kullanıcı tarafından denetimi ve işletilmesi kolay olmalıdır.
İYİ BİR SİMÜLASYON NASIL OLMALIDIR? Model değişikliği ve güncelleştirilmesi için kolaylıkla uyarlanabilir olmalıdır. Evrimsel olmalıdır; yani basit bir şekilde başlayıp giderek karmaşıklaşmalıdır
YARARLARI Daha ucuza mal olur, kazaların önüne geçilir, Başarı ya da başarısızlık anında anlaşılır, Öğrenciler süreçte aktif bulunarak problem çözer ve kararlar alırlar. Öğrenciler ileride alabilecekleri rollere daha iyi hazırlanabilirler. Öğrenciler bildikleri ilkeleri hayata geçirebilme yetilerini geliştirirler.
YARARLARI Öğrenciler öğrenmeye daha çok güdülenirler. Öğrenciler değerlendirme, analiz ve sentez yapabilme yeteneklerini geliştirir. Öğrenciler diğer bireylerle daha iyi iletişim kurabilirler. Eğitim öğretimi monotonluktan kurtarır.
SINIRLILIKLARI Bazı gerçek durumların benzerlerinin oluşturulması her zaman mümkün olmayabilir. Çok fazla zaman ve maliyet gerektirebilir. Zaman zaman eğitimin gerçek amaçlarından uzaklaşmasına neden olabilir.
SINIRLILIKLARI Kalabalık sınıflarda uygulamak zordur. Öğretmenin öğrenciler üzerindeki kontrolü kaybolabilir. Öğrenciler yapay durumun etkisine kapılıp ondan psikolojik olarak etkilenebilirler.