BENZETİM (SİMULASYON) TEKNİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Öğretmen Merkezli Egitim
EĞİTİMDE DRAMA.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
AKVARYUM TEKNİĞİ.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Program Tasarım Modelleri
TEST GELİŞTİRME.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
EĞİTSEL OYUNLAR.
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Oyun İçine Gömülü Öğretim
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Bitirme Çalışması Poster Hazırlama Kılavuzu Poster Boyutları:
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

BENZETİM (SİMULASYON) TEKNİĞİ

BENZETİM NEDİR? Sınıf içinde öğrencilerin bir olayı gerçekmiş gibi ele alıp üzerinde eğitici çalışma yapmalarına olanak sağlayan tekniktir. Öğrenciler sınıf içerisinde bir konuyu gerçekmiş gibi alıp, üzerinde çalışma yaparlar.

UYGULAMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Canlandırılacak konu, durum veya problem eğitimin amaçlarını gerçekleştirecek nitelikte olmalıdır. Öğretmen uygulamaya başlamadan önce öğrencilere neler yapmaları gerektiği ve nelere dikkat etmeleri gerektiğini açıklamalıdır. Öğrencilerin doğal olarak hareket etmelerini söylemeli çok fazla kural konulmamalıdır.

UYGULAMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Öğretmenin kendisi de rol almalıdır. Öğrencilere roller yansız bir şekilde verilmelidir

İYİ BİR SİMÜLASYON NASIL OLMALIDIR? Kullanıcı tarafından kolayca anlaşılmalıdır. Amaç veya hedef yönlü olmalıdır. Kullanıcı tarafından denetimi ve işletilmesi kolay olmalıdır.

İYİ BİR SİMÜLASYON NASIL OLMALIDIR? Model değişikliği ve güncelleştirilmesi için kolaylıkla uyarlanabilir olmalıdır. Evrimsel olmalıdır; yani basit bir şekilde başlayıp giderek karmaşıklaşmalıdır

YARARLARI Daha ucuza mal olur, kazaların önüne geçilir, Başarı ya da başarısızlık anında anlaşılır, Öğrenciler süreçte aktif bulunarak problem çözer ve kararlar alırlar. Öğrenciler ileride alabilecekleri rollere daha iyi hazırlanabilirler. Öğrenciler bildikleri ilkeleri hayata geçirebilme yetilerini geliştirirler.

YARARLARI Öğrenciler öğrenmeye daha çok güdülenirler. Öğrenciler değerlendirme, analiz ve sentez yapabilme yeteneklerini geliştirir. Öğrenciler diğer bireylerle daha iyi iletişim kurabilirler. Eğitim öğretimi monotonluktan kurtarır.

SINIRLILIKLARI Bazı gerçek durumların benzerlerinin oluşturulması her zaman mümkün olmayabilir. Çok fazla zaman ve maliyet gerektirebilir. Zaman zaman eğitimin gerçek amaçlarından uzaklaşmasına neden olabilir.

SINIRLILIKLARI Kalabalık sınıflarda uygulamak zordur. Öğretmenin öğrenciler üzerindeki kontrolü kaybolabilir. Öğrenciler yapay durumun etkisine kapılıp ondan psikolojik olarak etkilenebilirler.