ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİNÇLİ TÜKETİCİLİK VE VERİMLİLİK
Advertisements

ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
Ben Bilinçli Bir Tüketiciyim.
ALISVERiS YAPARKEN NELERE DiKKAT EDERSiNiZ ?
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Kooperatifimiz, 2006 yılından itibaren sütün tamamını soğuk zincir altına almıştır. SÜT KALİTESİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK HİZMETLER.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BALSA MOBİLYA. DOĞTAŞ  Hacı Ali Doğanın 1972 de ‘Doğan Mobilya’yı kurması ile başlıyor.  Hızlı gelişimi sayesinde 1993’te Arnavutluk’a ihracatını yaptı.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
PLANLAMA  GEÇMİŞ VERİLERDEN FAYDALANARAK GELECEĞE YÖNELİK TAHMİN,
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Türk Standartları Enstitüsü ’ nün Belgelendir me Faaliyetler i Resmiye Kulu
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ PEDAGAJİK FORMASYON PROGRAMI Öğrenci Numarası: Mehmet Kürşat SOĞANCIOĞLU.
DİRENÇ. Cisimlerin elektrik akımını geçirirken gösterdiği zorluğa direnç denir. Birimi ohm olup kısaca R ile gösterilir. Devredeki her elemanın direnci.
Pazarlama Çevresi.
“Bilginin en büyük dü ş manı bilgisizlik de ğ ildir, bildi ğ ini zannetmektir,” der Stephen Hawking.
SATIŞ SONRASI H İ ZMETLER Bu yönetmeli ğ in amacı; satın aldı ğ ımız malların satın aldıktan sonra, montaj, bakım ve onarım hizmetlerini düzenlemek ve.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
HARİCİ VERİ DEPOLAMA SİSTEMLERİ. HARİCİ VERİ DEPOLAMA NEDİR?  Harici Veri Depolama: Verilerimizi saklamak ve gelecekte kullanmak amacıyla kullanılan.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
TALEP (İstem).
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
MAL KARARLARI.
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
TESLİM ALMA (TESELLÜM)
BARALAR.
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
BÜTÇE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
ETİKET.
EKRAN KARTLARI.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMADA FİYATLAMA
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
BÖLÜM 2: TALEP VE TÜKETİM TEORİSİ
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Maddeler doğada karışık halde bulunur
FI – Finansal Muhasebe Genel Sunumu
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİ DERNEĞİ
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Okul Öncesi Eğitim.
Üçüncü Bölüm Talebin Arka Planı: Tüketici Teorisi.
LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARIMIZA BAŞVURU KLAVUZU
Planlanan Harcama Düzeyi: basit Keynesyen Model
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
Kuyumcu Paket Sigortası.
VERGİNİN YAPISI Devletin kamu hizmetlerini yerine getirmek üzere, vatandaşlarından zora dayanarak aldığı iktisadi değerler olarak tarif edilebilir. Kamu.
9- BELEDİYELERDE TEŞKİLİ ZORUNLU GECEKONDU FONU İLE İLGİLİ TÜM İŞLEMLER :
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ? malın kalitesi Kalite, bir malın iyi yada kötü olma özelliğidir. 30.12.2018 Bir & Bil

İhtiyaçlarımızı karşılamak için çeşitli mallar satın alırız İhtiyaçlarımızı karşılamak için çeşitli mallar satın alırız. Bu malların kaliteli, sağlam, dayanıklı ve temiz olmasına dikkat etmeliyiz. 30.12.2018 Bir & Bil

Satın aldığımız malların karşılığını, çalışarak kazandığımız paralarla öderiz. Alacağımız malın kaliteli olması gerekir. 30.12.2018 Bir & Bil

Satın alacağımız malları aile bütçemize göre ayarlamalıyız Satın alacağımız malları aile bütçemize göre ayarlamalıyız. Ailemizin geliri haftalık, aylık veya yıllık ise giderleri buna göre ayarlamalıyız. 30.12.2018 Bir & Bil

Aile bütçesindeki para harcanırken beslenme,sağlık ve eğitim giderlerine öncelik verilmelidir. 30.12.2018 Bir & Bil

Alacağımız malları incelemeden almamalıyız Alacağımız malları incelemeden almamalıyız.Bütçemize uygun, en iyisini seçmeliyiz. 30.12.2018 Bir & Bil

TÜKETİM BİLİNCİ Bilinçli bir tüketici, ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak alışveriş yapar.Bir malı aldığımız zaman kaliteli olmasına dikkat etmeliyiz. 30.12.2018 Bir & Bil

Aldığınız malın üzerinde Türk Standartları Enstitüsü (TSE) Damgası olup, olmadığına dikkat etmelisiniz. 30.12.2018 Bir & Bil

Aldığımız yiyecek maddelerinin üzerindeki üretim ve son kullanım tarihlerine dikkat etmeliyiz. Üretim tarihi ne zaman yapıldığı, son kullanım tarihi ürünün en son tüketileceği tarihi gösterir. 30.12.2018 Bir & Bil

Aynı kalitedeki malların fiyatlarını araştırarak en uygun olanını seçmeliyiz. Varsa, garanti belgesini istemeliyiz. 30.12.2018 Bir & Bil

Alışveriş yaptıktan sonra mutlaka fiş ya da fatura almalıyız Alışveriş yaptıktan sonra mutlaka fiş ya da fatura almalıyız.Aldığımız fiş veya fatura ile devletimizin bütçesine gelir sağlarız. 30.12.2018 Bir & Bil

Reklamların etkisi Üreticiler, satacakları malın reklamını yaparlar. Reklam; söz, yazı ve resimle yapılır. 30.12.2018 Bir & Bil

Reklamların, tüketiciyi bilgilendirmenin yanında kar amaçları da vardır. Bu nedenle kalitesiz bir ürün,reklamı yapılarak kaliteli gösterilebilir. 30.12.2018 Bir & Bil

Görmediğimiz bir mal bozuk veya hatalı çıkabilir. En doğru olanı ise bir malı görerek almaktır. Görmediğimiz bir mal bozuk veya hatalı çıkabilir. 30.12.2018 Bir & Bil

TÜKETİCİ OLARAK HAKLARIMIZ Bir malı aldığımızda tüketici olarak bazı haklarımız vardır. 30.12.2018 Bir & Bil

Güvenilir olmayan, TSE ve garanti belgesi olmayan malları almamalıyız. Aldığımız mal bozuk ve hatalı çıkarsa geri vermeli ya da değiştirmeliyiz. Satıcılar güçlük çıkartırsa ilgili yerlere başvurmalıyız. 30.12.2018 Bir & Bil

Tüketici haklarını korumak amacıyla çeşitli kuruluşlar kurulmuştur Tüketici haklarını korumak amacıyla çeşitli kuruluşlar kurulmuştur. Bunlar, Tüketiciyi Koruma Derneği, Tüketiciyi Koruma Vakfı gibi 30.12.2018 Bir & Bil