LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
ÖNCÜ SALÇA yılında Gaziantep'in yerli halkından rahmetli İbrahim Halil Kozlu ve 5 oğlunun (Fahrettin, Hasan, Mustafa, M. Hanifi ve Bilal Kozlu)
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Pazarlama Çevresi.
Bölüm 8: Tedarik Zinciri Yönetimi ve Sanal Pazar Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
Pazarlama İlkeleri.
Tedarik Zinciri Yönetimi
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
İşletmelerde Tesis Yönetimi
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
GENEL MUHASEBE.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İşletme Yönetimi.
Ürün veya Hizmet Satışı
MUHASEBEYE GİRİŞ Muhasebenin Tanımı Muhasebenin Türleri
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
FİNANSAL PLANLAMA.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
PAZARLAMADA FİYATLAMA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM 8 TEDARİK ZİNCİRİNDE LOJİSTİK
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
3. STOKLARIN YÖNETİMİ.
Stok Yönetim Sistemlerinde Benzetim
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
TEDARİK ZİNCİRİNDE PAZARLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I Tedarik Zinciri Dr. Gültekin ALTUNTAŞ

Giriş Tedarik zinciri, müşterileri, tüketicileri, toptancıları, perakendecileri, üreticileri ve onların tedarikçilerini birbirlerine bağlayan bir ilişkiler ağıdır. Tedarik zinciri boyunca, söz konusu aktörler arası, mal, para ve bilgi akışı mevcuttur. 2

Tedarik Zinciri Tedarik zinciri, Küresel düzeyde yaşanan yoğun rekabet, Müşterilerin geri döndürülemez hak kazanımları, Müşterilerin giderek daha seçici hale gelmesi, Tüketim ürünlerinin ürün yaşam sürelerinin kısalması ve Bilişim teknolojilerindeki radikal değişim gibi unsurlar nedeniyle önemli hale gelmiştir. Sonuç olarak, geleneksel iş süreçlerinin tedarik zinciri bütünlüğü içerisinde ele alınması gerekir. 3

Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarik zinciri, hammaddeden tüketiciye kadar uzanan bir yolculuktur. Hammadde kaynaklarından başlar. Hammadde ve malzemeler temin edilir. Üretim tesisine getirilir. Üretilir. Son kullanıcıya iletilir. Çöp, atıklar ya da iadeler geri toplanır. Her bir faaliyet bir ya da birkaç işletme tarafından yürütülür. Hatta arada, para akışını sağlayan finans kurumları, bilgi akışını temin eden telekomünikasyon işletmeleri de mevcuttur. 4

Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarik Zinciri Yönetimi, «kaynakların bulunmasını ve tedarikinin yapılmasını, söz konusu kaynakların ürüne dönüştürülmesini ve tüm lojistik yönetimi fonksiyonlarını da içine alan faaliyetlerin planlamasını ve yönetilmesini, ayrıca adı geçen süreçte yer alan tedarikçiler, aracılar, üçüncü parti lojistik hizmet sunucular ve müşterileri de kapsayan kanal ortaklarıyla işbirliği ve koordinasyonunu içerir. 5

Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarik zincirinin ana hedefi, müşteri için değer oluşturmaktır. Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını, mümkün olan en etkili, en verimli, en ekonomik biçimde karşılamaktır. Söz konusu faaliyetleri yerine getirirken de, son kullanıcıya olan maliyeti minimize etmektir. Bir yandan söz konusu değeri oluştururken, bir yandan da müşterilere olan hizmet düzeyini yükseltmek, tedarik zincirinin bir diğer amacıdır. 6

Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarik zinciri yönetimi içerisindeki çabalar, dört parçaya ayrılabilir: Planlama Tedarik, üretim ve taleplerin yönetimidir. Tedarik Hammadde ve üretim kaynaklarının temin edilmesi, depolanması ve yönetilmesidir. Üretim Hammadde ve malzemelerin son ürüne dönüştürülmesidir. Dağıtım Ürünlerin depolanması, stok yönetimi, müşteri siparişleri yönetimi ve dağıtım kanallarıyla müşteriye teslim edilmesidir. 7

Tedarik Zinciri Yapısı Hammadde ve malzemenin kaynağından üretim noktasına kadar olan bölüm, tedarik ve satın alma döngüsüdür. Hammadde ve malzemenin ürüne dönüştürüldüğü bölüm, üretim döngüsüdür. Son ürünün üretildiği noktadan tüketicilere ulaştırıldığı bölüm, pazarlama ve dağıtım döngüsüdür. 8

İş Modelleri Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarının önceden kestirilmesini; buna bağlı olarak da üretilmesini ve dağıtılmasını sağlamak… Bir başka deyişle, müşterilerin satın almasını beklemeye dayalı  Stok için (ya da Plana göre) Üretim Modeli… Müşterilerin fiilen bir mal ya da hizmeti istemeden üretim veya hazırlık yapılmamasını sağlamak… Bir başka deyişle, müşterilerin sipariş vermesine dayalı  Sipariş üzerine Üretim Modeli… Müşterilerin siparişinden önce üretim hazırlıklarının yapıldığı, yarı mamullerin üretilerek stoklandığı, ürüne son şeklinin verilmesinin beklendiği model ise Siparişe göre Montaj Modelidir. 9