Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
1 Caner GÖK Uzman. YÜZEYSEL SULAR VE YERALTI SULARININ İZLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK Sayılı 11/02/2014 tarihli R.G.  Amaç Ülke genelindeki bütün.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
ÇERKEZKÖY TİCARET VE SANAYİ ODASI MESSE 2016 FUAR ve İŞ GEZİSİ ORGANİZASYONU NİSAN 2016.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
BOSNA HERSEK’TE YATIRIM FIRSATI
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
Bu sorunlar neden çözülmeli?
BİLİŞİM SİSTEMLERİ KONTROLLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
Düzgün iş.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
YAPI KALİTESİ Bitmiş bir yapının kalitesini, yani servis ömrü boyunca güvenliğini belirleyen dört ana unsur; PROJE KALİTESİ Zemin özellikleri dikkate alınmış,
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
İK MAKALESİ.
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
CİHANGİR MAHALLESİ YAPISAL RİSK ANALİZİ
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Okul Öncesi Eğitim.
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK ARAŞTIRMALAR MERKEZİ (HÜSAM)
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Bilgilendirme Toplantısı
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İstihdam Seferberliği 2019
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018) yeterliliklerini geliştirerek , öğrenmeye erişmelerini artırarak öğrenen bireyden , öğrenen topluma ve öğrenen Türkiye’ye doğru bir dönüşümü gerçekleştirmektedir. Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018) 1. GİRİŞ Türkiye’de hayat boyu öğrenme kavramı yeni olmamakla birlikte hayat boyu öğrenme sistemin oluşturulmasına yönelik çalışmalar 2000’li yıllardan itibaren hız kazanmıştır. Bu kapsamda; 9. Kalkınma Planı dikkate alınarak 2009-2013 dönemi Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi hazırlanmış ve ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından uygulanmıştır. Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018) 1. GİRİŞ Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018) 1. GİRİŞ Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018) 1. GİRİŞ Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018) 1. GİRİŞ Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

TÜRKİYE’DE HAYAT BOYU ÖĞRENME İLE İLGİLİ MEVCUT DURUM VE ÖNERİLER Ülkelerin hayat boyu öğrenmeye ilişkin durumları, başta hayat boyu öğrenmeye katılım oranı olmak üzere mesleki eğitim faaliyetleri, hayat boyu öğrenme konusunda farkındalık vb. veriler çerçevesinde değerlendirilmiştir. Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Hayat Boyu Öğrenmeye Katılım Oranı Hayat boyu öğrenme sistemlerinin etkinliği ve sonuçlarının ölçülmesinde 25 ile 64 yaş arasındaki bireylerin öğrenme etkinliklerine katılım oranı esas alınmıştır. Bu oran, TÜİK tarafından uygulanan Hane Halkı İşgücü Anketi ile belirlenmiştir. Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018) Yıllara Göre Türkiye ve AB (27 ülke) Hayat Boyu Öğrenmeye Katılım Oranları (Yüzde) Kaynak: EUROSTAT, 2013 Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

İşyerlerinde Mesleki Eğitim Faaliyetleri Hayat boyu öğrenmeye katılım oranını etkileyen en önemli unsurlardan birisi çalışanların mesleki eğitim faaliyetlerine katılım oranıdır. İşbaşında rehberlik eğitimi, rotasyon ve yer değiştirmeler, çalışma ziyaretleri, kalite ve öğrenme çemberleri, öz yönelimli öğrenme, konferans, çalıştay, ticaret fuarları ve seminerlere katılım da, TÜİK tarafından mesleki eğitim kapsamında değerlendirilmektedir. Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Mesleki Eğitim Sağlayan Girişim Oranı (Yüzde) Kaynak: TÜİK, 2010 Mesleki Eğitim Sağlayan Girişim Oranı (Yüzde) Girişim Büyüklük Grubu Mesleki Eğitim Sağlayan İşletmelerin Oranı(yüzde) 2007 2010 10-49 29,4 32,1 50-249 40,3 39,5 250+ 46,6 57,7 Toplam 32,0 33,9 Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Hayat Boyu Öğrenme Konusunda Farkındalık Hayat boyu öğrenme alanında yapılan çalışmalar; Türkiye’de ‘Öğrenme Kültürü’nün güçlü olmadığını ve bireylerin öğrenme sonucunda elde edebilecekleri faydaları yeterince farkında olmadıklarını göstermektedir. Dolayısıyla; hayat boyu öğrenme konusunda farkındalığın düşük olması, öğrenme etkinliklerine katılımın düşük olması gibi bazı sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Mevcut öğrenme fırsatları ve faydaları hakkında farkındalık olmadan HBÖ faaliyetlerine talep olamayacağı aşikârdır. Bu kapsamda Belgede hayat boyu öğrenmenin güçlendirilmesi açısından farkındalık oluşturulması en öncelikli alanlardan birisi olarak belirlenmiştir. Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)   Yıllara Göre Bakanlık ve KurumlarınDüzenlediği Yaygın Eğitim Faaliyetleri Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)

Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018) teşekkrüler Türkiye HBÖ Eylem Planı ( 2014-2018)