Yüksek Katma Değerli Düşünce

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Uzlaşma yoluyla sorun çözmek!
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
May 15, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH, 2007® 1 Her fazladan söz, bir diğerini bozar!
Öğretim yöntem ve teknikleri
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
İsmail Okan Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi ve
TED ANTALYA KOLEJİ PDR VE ÖLÇME DEĞERLENDİRME SERVİSİ
KüReSeL IsInMa Küresel ısınma, dünya atmosferi ve okyanuslarının ortalama sıcaklıklarında kullanılan bir terimdir.
Değerler Eğitimi Özgüven.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
İKTİSAT Girişimcilik - İş Stratejisi -.
Oca-09© Copyright SMUH®, Değişmeden Değişmek! (Rev 0.1 – ) Olabilir mi, nasıl?
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
Güvenlikçiden YK Bşk.na Bir kuruluşta en alttan en üste bilgi katma değeri yaratma örnekleri.. Sayfa ve satırları lütfen enter tuşuyla ilerletiniz..
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Rev.0.0 – 2000© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, ortak akıl “ ortak akıl ” Nedir?
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Ocak ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH® Askıya Alınmış Yargılarla İletişim=Etkileşim Zamanimizin neredeyse %90’ini kaplayan “iletisim”in en iyimser.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
21. Yüzyıl becerileri.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
Sorun Çözme  Karmaşıklık  Enerji İhtiyacı  Parçalanma.
TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
YGS VE LYS HAKKINDA GENEL
KALİTE VE AKREDİTAYON’DA TEMEL SORU(N)LAR ÖNERİLER METE TAŞTAN KAYSERİ TİCARET ODASI.
Sınav Kaygısı Seminerine hepiniz hoşgeldiniz
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
Özlem DÜZGÜN Psikolojik Danışman. Yerleştirme sınavları içerik bakımından oldukça fazla konu kapsayan, psikolojik olarak ise bireyde gerginlik yaratan.
ETKİLİ TEST ÇÖZME YÖNTEMLERİ REHBER ÖĞRETMEN HÜLYA KARAY.
1+1 > 2 Niçin Olmasın? Ekim 2015© Copyright SMUH®,
Probleme Dayalı Öğrenme
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede üç unsur önemlidir. BİLGİ YORUM HIZ.
Probleme Dayalı Öğrenme
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
YAZIM KURALLARI.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Yüksek Katma Değerli Düşünce
ETKİLİ TEST ÇÖZME STRATEJİLERİ
KÜRESEL ISINMA (DÜNYAMIZ YOK OLUYOR ! ).
YARATICI DÜŞÜNME.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
ETKİLİ TEST ÇÖZME YÖNTEMLERİ
Cues for higher added-value ideas
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
Uzun Söz Öldürür! April 29, 07 © Copyright SMUH®, 2007.
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Dalgalara direnmemek, onlara uyum göstermek..
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Yüksek Katma Değerli Düşünce için ipuçları Bu tür ortak akıl çalışmalarının verimi büyük ölçüde “ifade verimliliği”ne bağlıdır. Burada hazır bulunan istisnasız herkesin, konularına hakim kişiler olduğundan kuşku yok. Ama çeşitli nedenlerle ifadelerimizde bir verim kaybı olabiliyor. Bu ise dile getireceğiniz sorun ya da çözümlerin etkisini azaltabiliyor. Bu sunumda, bu etki kaybını azaltacak ipuçları tanıtılacak. Feb 2017 © Copyright SMUH®, 2017

Bir düşünsel öğüt: Yüksek KD’li düşünce Fikirler, bir konudaki belirsizliği azaltmaya yarar. Böylece o konuda bir katma değer üretilmiş olur. (KD  Belirlilik) Eğer geliştirmeler yoluyla KD artırılırsa, belirsizlikler daha da azalır. Bu konuda ustalaşan kişiler giderek daha iyi sorun çözer hale gelirler. Çalışanlarınızı yüksek KD’li fikir üretmeye özendirmeniz, ürünlerinizin de KD’ini artırır. Mart 2016 © Copyright SMUH®, 2016

OA çalışmaları için bir altın kural.. Doğrudan çözüm üretmeye çalışmayıp, “ipuçları” üretmek; BF buna yarar. “İpucu”, bir fikrin detaylı anlatımı değil, yüksek katma değerli birkaç kelimesidir: Coca Cola’nın “şişeleyin (bottle it!)”, Çocuklarımıza öğütlediğimiz onlarca “yapma” yerine “zarar verme”, Bir sorun’un çözümü için strateji ararken sorulacak “hangi açmazlar kırılmalıdır?” sorusu, Twitter’in 140 ch sınırı ya da akronim kullanma alışkanlığı gibi. ENTER BF niçin yapılır? Bir sorunu çözmek için çok sayıda kişinin, birbirinden farklı fikirleri arasında “yaratıcı ipuçları”na rastlama ihtimali vardır. Ama bunun için, kişilerin tüm yargı kalıplarını bir kenara bırakmaları gerekiyor. Kısa ifade, düşünce kalıplarından sıyrılmanın en iyi yoludur. Bence bu yılların büyük buluşu Twitter’in 180 ch sınırlamasıdır. Amerikalıların acronym zenginliğinin bir nedeni de budur. Uzun cümleler yaratıcılığı öldürür. BF’nda üretilen ipucu fikirlerin süzülüp / birleştirilip “çözümler” haline getirilmesinde de yine kısa ifade tekniği gerekir. Çünkü her gereksiz kelime kafa karıştırır. Örnek: “Sinemada yiyecek rahatsız eder” >> “Sinemada kabuklu yiyecek rahatsız eder” haline geldiğinde, eklenen (kabuklu) kelimesi kafa karıştırır. Sert kabuklu olmasa da elma gibi olsa yine rahatsız eder mi vs. Tuzak şu: Kısa ifade edeceğim derken, üzerinde uzlaşı bulunmayan, herkeste farklı anlam çağrıştırabilecek ya da çok sembolik sözcükler kullanılabilir. Feb 2017 © Copyright SMUH®, 2017

“Katma Değer” iyi ama ya engeller? Fikrin katma değerini azaltan etkenler var: Bildiklerimiz ya da öyle zannettiklerimiz, Sorunları daha büyük sorunla çözme alışkanlığımız, Angajmanlarımız, Guliver’in ipleri, Sürükleyicilerimiz arama yapabileceğimiz uzayı küçültür. O halde: Zihinlerinizi bunlardan kurtarıp, sezgilerinize özgürlük sağlayınız. Feb 2017 © Copyright SMUH®, 2017

Bir de sağlık öğütü: Ömrü kısaltan üçlü! Tuz alışkanlığı Şeker alışkanlığı Uzun ifade alışkanlığı Ömür uzatmak için ne çabalar harcıyoruz, Halbuki kendimizin / başkalarının ifadelerini kısaltarak ömrümüzü uzatabiliriz. Tahminen hayatımızın 1/10 kadarı iletişimle; diğer 1/10’u ise iletişim yetmezliği nedeniyle üretilen sorunları çözmekle geçiyor. Bu, 80 yıl yaşayan birisi için 16 yıl demektir. 16 yılın yarısını tasarruf edebileceğinizi size garanti edebilirim. Önce 3 alışkanlığı göster; sonra: Ömür uzatmak için ne çabalar harcıyoruz, Halbuki kendimizin / başkalarının ifadelerini kısaltarak ömrümüzü uzatabiliriz. Tahminen hayatımızın 1/10 kadarı iletişimle geçiyor. Diğer 1/10’u ise iletişim yetmezliği nedeniyle üretilen sorunları çözmekle geçiyor. Bu ikisi, 80 yıl yaşayan birisi için 16 yıl demektir. 16 yılın yarısını tasarruf edebileceğinizi size garanti edebilirim. Sonra filmi göster. Kendi yaşamınızda işinize yaramayacak öğretilerin bugünkü gibi mesleki çalışmalarda bir işe yaramadığını deneyimledim. Bu sunum sadece bu çalıştayda değil, kendi firmanızda ve aile yaşamınızda da işinize yarayacaktır. Feb 2017 © Copyright SMUH®, 2017

Teşekkür ederiz www.tinaztitiz.com Feb 2017 © Copyright SMUH®, 2017