Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem Dr. Selçuk Erdem İstanbul Tıp Fakültesi 2008 Mezunu İstanbul Tıp Fakültesi Üroloji Anabilim Dalı Tıpta Uzmanlık Öğrencisi 27.12.2018
1.Sınıf Fakülte tanıtımının yetersizliği 350-400 öğrenci 2.Sınıf İntern Fakülte tanıtımının yetersizliği 350-400 öğrenci % 60-75 İstanbul dışı İkamet, burs, arkadaş Ders kaynaklarına ulaşım Çözüm; etkin bir rehber öğretim üyesi ve öğrenci işleri bürosu 27.12.2018
1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 4.Sınıf 5.Sınıf İntern Yoğun müfredatın dersler arasındaki konu bütünlüğü daha çok göz önünde bulundurularak aktarımı Komite ??? Klinik bilimlere yönelik Fakülte Yayınları Ders Notları 27.12.2018
3.Sınıf 1.Sınıf 2.Sınıf 4.Sınıf 5.Sınıf İntern Fazla ders yükü, üçüncü sınıfın en önemli dersleri olan Patoloji ve İç Hastalıkları eğitimini sınırlamakta Dersler arası konu bütünlüğü ve uyumu Klinik giriş dersleri 4.sınıfa geçebilir (Ör: Çocuk, KHvD, G. Cerrahi 27.12.2018
1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 4.Sınıf 5.Sınıf İntern Fakülte başlangıç tarihinin geriye alınması (Ör: 3.Sınıf) Vize-final döneminin kaldırılması Öğrencinin fakülte ile bağını azaltmayacak, bir günlük, daha sık periyodlarda uygulanan sınavlar Temel Bilimlerin klinik bilimlere köprü olacak noktaların vurgulanması Ders sonu: 5 dk. TUS sorusu 27.12.2018
4.Sınıf 1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 5.Sınıf İntern Sözlü sınavlarda adalet !!! Göğüs Hastalıkları ve Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğretim Üyeleri ile daha fazla pratik imkanı Sınav sonu tatil !!! Pazartesi yapılan sınavların ardından Salı günü başlayan yeni stajın ilk günleri tatil olarak değerlendiriliyor 27.12.2018
5.Sınıf 1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 4.Sınıf İntern Çok fazla staj var; 7 paket 22 staj Bir ya da 2 paket seçmeli olabilir Sözlü sınavlardaki adaletsizliğin devam etmesi !!! Bağıl sınav değerlendirmede yapılan hatalar 27.12.2018
1.Sınıf 2.Sınıf 3.Sınıf 4.Sınıf 5.Sınıf İntern Görev alanlarının kura ile dağıtılması büyük adaletsizlik Öneri; rotasyon Özellikle nöbetlerdeki barınma problemi Halk Sağlığı Uygulama (Silivri) Stajı daha etkin olmalı; bu haliyle vakit kaybı Hemşire-Personel yaklaşımı 27.12.2018
%23,1 %37,5 %12,7 %19,6 27.12.2018
Yarı zamanlı öğretim üyeliği Kütüphane yetersizliği; Eleştriler Yarı zamanlı öğretim üyeliği Kütüphane yetersizliği; Fiziksel şartlar Erken kapanma saati Kapasite Dördüncü, beşinci yıl ve intern sorumluluklarının denetimi Görev dağılımını yansıtabilen kıyafetler 27.12.2018
Çalışma Hayatı Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS)’da başarısız olanlar Zorunlu hizmet Yıllar süren TUS çalışması – (Ör: 4 yıl) Tıp dışı meslek Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS)’da başarılı olanlar İstikrarlı bir tıpta uzmanlık süreci Branş memnuniyetsizliği ve tekrar TUS hazırlığı 27.12.2018
Nelere ihtiyacımız var? Akademik altyapı oluşturulması Akademiye neden ihtiyaç var? Bilimsel bir araştırma projesi nasıl hazırlanır? TUS’ta doğru tercih nasıl yapılmalı !!! Sağlık sisteminin işleyişi ve çalışma hayatında bekleyen sorunlar hakkında bilgi verilmesi 27.12.2018
Nelere ihtiyacımız var? Akademik performansın ölçülmesi Eğitim Piramitinin oluşturulması Kum Saati modeli; 10-12 Profesör 0-1 Doçent 1-2 Uzman 15-20 Tıpta Uzmanlık Öğrencisi 70-80 Tıp Öğrencisi 27.12.2018
Nelere ihtiyacımız var? Tıp Fakülteleri’ni devlet hastahanesi gibi çalıştırmaya son verilmeli Asistanların yükünü hafifletecek nitelikli yardımcı personel sağlanmalı Sosyal gelişim ve iletişim 27.12.2018
… saygılar 27.12.2018
27.12.2018