İslamiyet – Hristiyanlık Kavramları Sözlüğü ( Ankara,2013)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Advertisements

İSLAMİYETİN KABULÜNDEN SONRAKİ TÜRK EDEBİYATI
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
PROF.DR.SÖNMEZ KUTLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ FAALİYET SUNUMU Merkez Müdürü / Prof. Dr. AYLİN GÖRGÜN BARAN.
Kültür.
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Türk-İslam Arkeolojisi
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
TÖREL- AHLAK GELİŞİMİ AHLAK; Bir toplumda bireylerin tümü için geçerli ve uyulması gereken davranışlar, kurallar bütünlüğüdür. AHLAKLI OLMA; Toplumun gelenek,
SOSYAL BİLİMLERDE YAZILARIN DEĞERLENDİRME SÜRECİ Prof. Dr. Yaşar AYDEMİR Gazi Üniversitesi.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Bugün neler öğreneceğiz?
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
GENEL OLARAK ETİK ve AHLAK KAVRAMLARI
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Öğrencilerin dersten beklentilerini öğrenme Dersi içeriği paylaşımı
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 14. Hafta: Sosyal Hayatı Etkileyen Din
Hıristiyan Mezhepleri
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
KAVRAMSAL NETLİK ÇERÇEVESİ
Teorik kavramlarımızla gerçek dünyayı anlamanın olanaklı olduğu inancı olmaksızın, dünyamızın iç uyumuna inanmaksızın, bilim denen şeyin ortaya çıkması.
-Güven Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi-
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
KUR’AN’I ANLAMA VE YORUMLAMADA TEMEL İLKELER
Eugen Biser Vakfı ve Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nin işbirliğinde yılları arasında düzenlenen sempozyumlar dizisi her iki dini de.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
DİNİ KAVRAMLAR VE ÖĞRENME ORTAMLARı Prof. Dr
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

İslamiyet – Hristiyanlık Kavramları Sözlüğü ( Ankara,2013) Lexikon des Dialogs: Grundbegriffe aus Christentum und Islam

Sözlük, İslamiyet ve Hıristiyanlığa ait temel kavramların ayrı ayrı her iki dinin uzmanları tarafından yapılmış tanımlarını içeren, karşılaştırmalı teoloji ve çok kültürlülük alanında türünün ilk örneği olma özelliğini taşıyan bilimsel bir çalışmadır. Müslüman ve Hıristiyan ilahiyatçılar tarafından kaleme alınan bu çalışma, her iki dini geleneğin kendi kavramlarını kendi tarihsel süreçte kazandıkları anlamları nesnel bir biçimde ortaya koyma girişimidir. Bu çalışma bir sözlük olmanın ötesinde kapsama sahiptir. Her iki dini gelenek hakkında oluşan üretilmiş sanal algıların yerine, dinler hakkındaki yalın ve özgün bilgiyi ortaya çıkarmaya yöneliktir. Dini Kavramlar ve Öğrenme Ortamları Dersinin ikinci bölümünde yapılacak uygulama çalışmalarında referans kaynak olarak kullanılacaktır.

Problem Çalışma öncesinde bir dizi ön görüşmelerde ve bilimsel toplantılarda bir gerçeklik fark edilmiştir. Müslümanların herhangi bir konuda kastettikleri şeyle Hıristiyanların aynı konuda kastettikleri şey arasında benzer ve farklı içerikler, öncelikle dini geleneklere ait kavramsal çerçeveyi bütün yalınlığıyla ortaya koymayı gerekli kılmıştır. Öte yandan dini geleneklere mensup kişilerin çoğu zaman peşin hükümlere dayalı haksız söylem ve imajları, yalın hakikati gölgeleyen algıları dikkate alındığında her dinin özgün katıksız içeriğinin tespiti, bilgi ve değer paylaşımı sürecinde, karşılıklı anlama ve yardımlaşma eyleminde, sağlıklı ve verimli bir iletişim için hayati önemi haizdir. İşte bu noktada taraflar, gerçekçi olmayan imaj ve algıların, haksız ve ölçüsüz peşin hükümlerin gölgesinden bağımsız olarak, kavramların sağduyusunu ve dinlerin aydınlatıcı özgün muhtevasını açığa çıkarma girişiminde bulunmuşlardır.

Projeye Dair… Projede, İslamiyet madde yazarları olarak 54, Hıristiyanlık madde yazarları olarak 24 olmak üzere toplam 78 bilim insanı görev almıştır. Sözlükte, İslam’a ait 336, Hıristiyanlığa ait 338 kavram temel özellikleriyle tanıtılmaktadır. Sözlük bir ansiklopedik sözlük özelliği taşımaktadır. Her kavram kendi alanında uzman tarafından tanımlanmış ve ortalama 300 kelimede anlatılan bir makale şeklinde kaleme alınmıştır.

Projeye Dair… Her iki dinin iman, ibadet, ahlak boyutunu anlatan kavramların yanı sıra sosyal ve kültürel yönü olan kavramlara da yer verilmiştir. Ankara ve Münih’te her iki Editörler Kurulu’nda yer alan akademisyenlerin katılımıyla toplam 31 redaksiyon toplantısı yapılmıştır. İslamiyet-Hıristiyanlık Kavramları Sözlüğü 7 yıl süren yoğun bir çalışmanın sonucunda ortaya çıkmıştır. Sözlüğün Türkçe versiyonu Ankara Üniversitesi Yayınevi; Almanca versiyonu ise Herder Yayınevi tarafından 2013 yılında ikişer cilt halinde eşzamanlı olarak yayımlanmıştır.

Editörler Kurulu (Türkçe) Prof. Dr. Mualla SELÇUK Prof. Dr. Halis ALBAYRAK Prof. Dr. A. Nedim SERİNSU Prof. DR. Mahmut AY Doç. Dr. İhsan ÇAPÇIOĞLU Doç. Dr. Engin ERDEM Doç. Dr. Esra GÖZELER

Editörler Kurulu (Almanca) Prof. Dr. Peter ANTES Hannover Leibniz Universitesi Prof. Dr. Richard HEINZMANN Münih Ludwig- Maximilians Universitesi Prof. Dr. Martin THURNER Münih Ludwig- Maximilians Universitesi

Amaç Bu çalışma, dinlere ait özgün bilgi ve birikimi kavramlardan başlayarak ortaya koymayı hedeflemektedir. Kültürler arası ve dinler arası barışı bilimsel bilgiyle destekleyen, önyargıları gidermeyi ve karşılıklı anlamayı hedefleyen, birlikte yaşama ve iletişim kültürünü geliştirmeyi öngören, kendini ve ötekini anlama ufkunu genişletmeyi ilke edinen bir bilimsel eserdir. İslam dini hakkında oluşan ve hakkaniyetle bağdaşmayan algıları gidermeyi hedefleyen bu çalışma, yeryüzünde barışa, güvene ve esenliğe çağıran bir dinin, savaş, güvensizlik ve şiddetle anılmasına bir itiraz niteliğindedir. Sözlükte yer alan maddeler sadece belli bir dine inanan insanları muhatap almamakta, aynı zamanda, başka bir dine inanan insanlar tarafından da anlaşılır olma amacını gütmektedir.

Çalışmanın İşlevi Çalışma, insanları dini gelenekler hakkında sağduyulu, adil ve insaflı tutum takınmaya çağrı işlevi görmektedir. Teolojik farklılıkların, birer ayrıştırma, ötekileştirme ve çatışma nedeni olmadığını imleyen bu çalışma, farklılıklarla birlikte insanların bir arada barış içinde yaşayabileceğini, birbirilerini anlayabileceklerini ve bunların ötesinde ortak iyide ve hayırda birleşebileceklerini vurgulamaktadır. Kavramlar aracılığıyla bir Müslüman veya Hıristiyanın hem kendi dini hem de diğer din hakkında, ilahi olanla beşeri olanı ayırt etme duyarlılığını yakalamasına katkı sunacaktır.

Çeviriler

Türkiye’deki tanıtım toplantısı 10 Nisan 2014 Perşembe günü, saat: 9 Türkiye’deki tanıtım toplantısı 10 Nisan 2014 Perşembe günü, saat: 9.30’da Rektörlük 100. Yıl Salonu’nda gerçekleştirilen tanıtım toplantısı. Ankara.