NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Advertisements

Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Marka Konumlandırma Brand Positioning
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Pazarlama Giriş 1 1.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE SOSYAL PAZARLAMA
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ İŞLETMEYE GİRİŞ PAZARLAMA STRATEJİLERİNE GİRİŞ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

PAZARLAMA VE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR Pazarlama: Müşteriler için değer yaratmayı, bunu tanıtma ve sunmayı; örgütün ve paydaşlarının yararına olacak şekilde müşteri ilişkilerini yönetmeyi hedefleyen bir fonksiyon ve süreçler bütünüdür. Mübadele Süreci: İki veya daha fazla tarafın algılanan ihtiyaçları karşılamak için birbirlerine değer ifade eden bir şeyler vermesidir. Fayda: Ürün ve hizmetlerin müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tatmin etme yeteneğidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

PAZARLAMA KAVRAMININ GELİŞİMİ Pazarlama Anlayışı: Uzun dönemli başarı kazanmak amacıyla işletmenin bir bütün olarak müşteri yönlü olmasıdır. Pazarlama kavramı geleneksel olarak kâr amacı güden organizasyonları akla getirmektedir. Ancak günümüzde STK’lardan siyasal kampanyalara kadar kâr amacı olmayan birçok alanda pazarlama anlayışı kullanılabilmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

PAZARLAMA STRATEJİSİ GELİŞTİRME Kâr amacı olsun olmasın her başarılı organizasyonda yöneticiler pazarlama stratejisi geliştirebilmek için iki aşamadan oluşan bir süreci izlerler. İlk aşamada potansiyel pazarlar analiz edilerek bunlar arasında seçim yapılır. İkinci aşamada ise seçilen hedef pazarları tatmin edecek pazarlama karması yaratılır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Pazar Bölümleme Pazar Bölümleme: Pazarın tamamının homojen gruplara ayrılması sürecidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

TÜKETİCİ DAVRANIŞ SÜRECİNİN AŞAMALARI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İLİŞKİSEL PAZARLAMA İlişki Pazarlaması: Paydaşlar ile uzun dönemli ve etkin değişim ilişkisi geliştirmektir. Müşteri İlişkilerini Güçlendiren Araçlar: Frekans Pazarlaması: Alıcıları alım sıklığına göre nakit, indirim, örnek ürün veya diğer teşvikler ile ödüllendiren pazarlama faaliyetleridir. İlişkisel Pazarlama Programı: Benzer ilgi ve faaliyetleri olan bireylerin katılımının istendiği ve bir organizasyon tarafından yürütülen pazarlama çabalarıdır. Ortak Pazarlama: İki işletmenin birbirlerinin ürünlerini pazarlamak için yaptığı iş birliği anlaşmalarıdır. Ortak Markalama: İki veya daha fazla işletmenin, kendi isimlerinin bir ürünle bağlantısını kurmak amacıyla bir araya geldiği iş birliği anlaşmalarıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Louis E. BOONE ve David L. KURTZ (2013) Çağdaş İşletme - Contemporary Business, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Azmi YALÇIN, 14. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©