Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Eğitim ve Kültür Leonardo da Vinci AB Mesleki Eğitim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
HÜSSAM Hacettepe Üniversitesi Sosyal Sorumluluk Uygulama ve Araştırma Müdürlüğü Prof. Dr. Orhan Derman.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
DEÜ İZİSYÖM İzmir İli Stratejik Planlama Yönetişim, Araştırma ve Uygulama Merkezi İNSAN KAÇAKÇILIĞI VE İNSAN TİCARETİ OLGUSU 18. FARKINDALIK TOPLANTIMIZI.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ: NEDEN VE NASIL? Çankaya Belediyesi Örneği
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
BÜTÜNLEŞİK KIYI YÖNETİMİ
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Örgütsel Kariyer Planlaması
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
UŞAK ÇOCUKLARINA KORUYUCU AİLE OLUYOR
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
PLANLI KALKINMANIN DEĞİŞME DÖNEMİ (1980 Sonrası)
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Gençlik Politikaları ve Hizmetler
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ TOPLUMLA SOSYAL HİZMET: DAYANIŞMA İÇİN İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Felsefe KARİYER TERCİHİNİZ NE OLURSA OLSUN – EĞİTİMDE BİR ALAN OLABİLİR; OKUL DIŞINDA BİR ÖĞRETİM OLABİLİR; FİTNES İLE İLGİLİ BİR KARİYER OLABİLİR; - BİR.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
PLANLI KALKINMANIN DEĞİŞME DÖNEMİ (1980 Sonrası)
ANKARA ÜNİVERSİTESİ 6550 Sayılı Kanun Kapsamında
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
Bu poster 70X110 cm olarak hazırlanmıştır.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dersin Adı: Gerontolojik Sosyal Hizmet Öğretim Üyesi: Prof. Dr. Emine ÖZMETE Konu: Yaşlılara yönelik hizmetler

Hükümetler, yaşlı bireylere fayda sağlayan, belirli bir yaşta baş- layan ve ulusal yasalara göre tanımlanan sosyal güvenlik taslaklarını düzenlemek için uygun önlemler almalıdır. Ayrıca emeklilik yaşı; bireylerin mesleğine, tehlikeli mesleklerde çalışma durumlarına ve çalışma yeteneklerine göre düzenlenmelidir. Bu düzenlemeler, ulusal yasalara göre emeklilik yaşında olan; ancak herhangi bir emeklilik maaşı ya da sosyal güvenliği, herhangi bir gelir kaynağı olmayan ve sosyal yardım almayan yaşlı bireylere kaynaklar dikkate alınarak, yani ekonomik gelişme kapasitesine göre yapılmalıdır (UN 2008).

Türkiye’de 1963 yılında başlayan planlı kalkınma çabaları, beş yıllık kalkınma planları ile -2006’dan itibaren yedi yıllık hazırlanmaktadır- her alanda politikaların geliştirilmesi amacına yönelik olarak, günümüze kadar sürmüştür. Bu kalkınma planlarında yaşlı politikaları bazen sosyal güvenlik bazen de sosyal hizmetler başlığı altında ele alınmıştır (DPT 2007).

Yerinde Bilgi Edinme Projesi” kapsamında İspanya’ya düzenlenen ziyaret sonrasında rapor hazırlanmıştır. Bu raporda “Aktif Yaşlılık Programı” kapsamında boş zaman aktivitelerine ilişkin özellikle tatil ve “sosyal termalizm” programlarının hizmetleri açıklanmaktadır. Bu rapora göre, İspanya’da 2005 yılından itibaren devlet düzeyinde ve özerk yönetimler, yerel yönetimler ile yaşlılık kurumlarıyla işbirliği içinde yeni bir “aktif yaşlılık” programı stratejisi uygulanmaktadır.

Türkiye’de yaşlılar için doğrudan boş zamanları değerlendirmeye yönelik hizmetler, kurumsal bakım modeli kapsamında yürütülmemekle birlikte; Ülkemizde ilk uygulama “Yaşlı Kulübü” olmuştur. İlk Yaşlı Kulübü 1991 yılında İl Sosyal Hizmetler Müdürlüğü’nün girişimi ile Tokat’ta açılmış, yöre yaşlılarının sosyal yoksunluklarını gidermek amacı ile rekreasyonel etkinliklerde bulunulmuş; ancak sürdürülememiştir (http://www.sosyalhizmetuzmani.org/ yaslibakim2.htm).

Sosyal hizmet uygulamaları aile bireylerinin geleneksel kalıplar ve yaşam koşulları arasında ikilemde kalmalarını önler. Yaşlı birey için izolasyonu önleyerek, aile bireylerinin yaşam dengesini ve birliğini korur (Koşar 1996, Lymbery 2005).