Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİNDE EĞİTİM SİSTEMLERİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLER Prof. Dr. Adil TÜRKOĞLU.
Risk ve Sigorta Topluluğu 2013
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
HEAD START PROJESİ.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MİLLİYETÇİLİK
Yrd. Doç. Dr. Yaprak Gürsoy İstanbul Bilgi Üniversitesi,
DÜNÜ, BUGÜNÜ VE YARINI SOSYAL HİZMETLERİN Doç.Dr.Ertan Kahramanoğlu
REHBERLİK.
Çocuklara ve Gençlere Yönelik Sosyal Politikalar
Sosyal Bilgiler EĞİTİM VE ÇALIŞMA HAKKI
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇ MÜHENDİSLER TOPLULUĞU
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
Hazırlayan: Bartu ÇEVİKER 4-C
HİNDUİZM Belli Değildir Brahma ve diğer Tanrılar Vedalar
Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması
1.  Teknik, ekonomik, sosyolojik ve psikolojik bağlamlarda ve her türlü örgütlerde ge r çekleşmekte olan girişimciliğin günümüzde çok çeşitli tanımları.
Toplum İçin Çalışanlar
SİYASETTE YÜKSEK TOPUKLAR.
Kalkolitik Çağ Neolitik Çağ’ın sonuna doğru ölülerin evlerin tabanına gömülmesi adeti ortadan kalkmış ve ölüler yerleşim yerlerinin dışına gömülmeye başlanmıştır.
“SEN İ N MASALIN” ORGAN İ ZASYON İ FT İ HARLA SUNAR…
Sosyal Bilgiler BEYLİKTEN DEVLETE
20 Maddede 1.Dünya Savaşı Berat Köse.
20 Maddede 1.Dünya Savaşı Berat Köse.
Hep Birlikte Ünitesi.
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
AMERİKA TARİHİNDE VERGİ İSYAN HAREKETLERİ
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ATATÜRKÇÜLÜK ÜNİTESİ TEST SUNU
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
KUZEY EFTAL SESLİOKUYUCU
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
1.Uluslar Arası Kooperatifler birliği 2- Uluslar Arası Çalışma Örgütü
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
I. Dünya Savaşına İtilaf devletleri yanında giren Çarlık Rusya’sı savaş sırasında ekonomik bunalıma girince 1917 de Bolşevik İhtilali çıkmış Çarlık.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
9. HAFTA AİLE.
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dersin Adı: SOSYAL HİZMET EĞİTİM PROGRAMLARININ ANALİZİ Sorumlu Öğretim Üyesi: Prof. Dr. Veli DUYAN

Hindistan’ın Refah Çabalarını Anlamak İçin Hindistan’ın Tarihini Anlamak 1600 – İngiltere’de Doğu Hindistan Şirketi kuruldu. Hindistan’da özel ticaret hakları aldı. 1605 – Ekber Şah öldü, oğlu Cihangir tahta çıktı. 1605 – 1627 İngilizler Hindistan’da yer edinmeye başladı. 1628 – Cihangir “Adalet Zinciri”ni halka duyurdu. Cihangir öldü ve oğlu Şah Cihan tahta geçti.

1674 – Shivaji liderliğindeki kuvvetler Aurangzeb askerlerini yendi ve Maratha İmparatorluğu kuruldu. 1763 – İngiltere'nin Hindistan, Kanada gibi denişaşırı ülkelerde kesin zafer kazanması 1885 – Hindistan Ulusal Kongresi'nin (Kongre Partisi'nin) kurulması

Sosyal hizmet, ilk kez Viktorya İngilteresi’nde (1837 – 1901) postmodern akımla uzun bir yol kat etti. Hayır kurumları ve sosyal hizmet uygulamalarıyla sağlanan hizmet sunumları, farklı sosyal hizmet uygulamalarının ortaya çıkmasına katkı sağladı. Şu anda sosyal hizmet kurumları tarafından tanınan 6 sosyal hizmet uygulaması yöntemi bulunmaktadır: Sosyal Vaka Çalışması, Sosyal Refah Yönetimi, Grupla Sosyal Hizmet, Toplum Organizasyonu, Sosyal Aksiyon Ve Sosyal Araştırmalar.

Bu yöntemler uygulama bağlamındaki değişiklerle birlikte gelişmektedir Bu yöntemler uygulama bağlamındaki değişiklerle birlikte gelişmektedir. Hindistan’da vaka çalışmasının yanı sıra uygulama merkezli yöntemlerde toplum organizasyonunun (örgütle sosyal hizmet) da olduğu görülmektedir. Batı’da olanın aksine, sosyal vaka çalışması (bireyle sosyal hizmet) her zaman pratik bir yöntem olarak daha belirgindir.

Hint toplumu batının bireyci toplumuyla karşılaştırıldığında ağırlıkla toplumsal yaşamı temel alan Hint toplumunda toplum organizasyonu uygulamalarının (örgütle sosyal hizmet) daha erken vakitlerde önem kazandığı vurgulanmaktadır.

Ancak, sosyal hizmet asıl köklerini Batı’dan almaktadır Ancak, sosyal hizmet asıl köklerini Batı’dan almaktadır. Batı düşüncesi, ilk dönemlerde Hindistan’da sosyal hizmetin gelişmesi açısından çok etkili olmuştur. İngiltere ve Amerika dünyada sosyal hizmetin gelişmesinde öncü olan iki ülke olmuştur.

Hindistan, başlangıçta, Amerika’nın sosyal hizmet modelini fazlasıyla uyarlamıştır. Ayrıca, Hindistan’da dört temel enstitünün Sosyal hizmet eğitimcilerinin (elli bir sosyal hizmet eğitimcisi arasından yirmi altısının) eğitimi Amerika’da gerçekleşti. Hatta, öğrencilere anlatılan literatür Batı’dan alınmıştır. Bu nedenle Hindistan’da sosyal hizmet tarihini anlamak için ilk önce batıda yaşanan gelişmeleri tartışmak ve öğrenmek daha yararlı olacaktır.

Sosyal Hizmetin Hindistan’da Gelişimi: İngilizler öncesi Dönem: (1800’ler öncesi) İngilizler öncesi dönemde kast sistemi etkiliydi, üst kasttakiler kendileriyle aynı zorlukları yaşayan alt kasttaki insanları korumalıydı, aşağıda önemli yönlerinden bazıları ifade edilmiştir: Birleşik (ortak) aile: Ortak mülkiyet paylaşımı vardır. Bu durum yaşlıyı, çocuğu ve kadını korur ve toplumsal güveni sağlar. Köy topluluğu: Hint köyleri, yiyecek, içecek ve barınma konusunda bağımsızdı. Bütün toplum bunları birbirinden alarak kullanırdı. Köy tapınakları: Her köyde tapınaklar vardı. İnsanlar tapınağa para bağışlar ve bu sistemle geri kalmış (Yoksunluk yaşayan) insanlar korunurdu.

İngiliz Dönemi: İngilizlerin gelişinden önce, Hintliler elverişli (pratik) köylerde yaşıyorlardı. Böylece köyün ekonomisi kendilerine yetiyordu. Fakat İngiliz egemenliği altında, Hindistan bir tarım ülkesi olarak yardımcı oldu. Endüstriye sadece İngiliz sermayesine yatırım için daha iyi fırsatlar sağlamayı geliştirmek için izin veriliyordu.

Dahası, İngiliz egemenliği, üretim organizasyonunu da tehdit ediyordu Dahası, İngiliz egemenliği, üretim organizasyonunu da tehdit ediyordu. Bu ekonomi ve organizasyon değişikliği Hintlilerin ekonomik durumunu alaşağı etti. Başta sağlıkla ilgili olmak üzere barınma, çocuk ve kadın refahı, işçilik, boş zaman değerlendirme aktiviteleri, suç ve sosyal düzensizlik ile ilgili sorunlar ortaya çıktı. Bu sorunlar nedeniyle düzenli bir sosyal hizmet ihtiyacı açığa çıkmıştır.

İngiliz egemenliği, sosyal reform hareketinin ana ilham kaynağı olmuştur. Hristiyan misyonerler, kötü gelenekleri ve eşitsizliği ortadan kaldırmak amacıyla sosyal reformlara yardımcı olan eğitimin yaygınlaştırılması ve eşitlik teorisini getirdi. Hintli kadınların mülkiyet hakları yoktu. Erken evlilik, eşitsizlik, kast sistemi, dulların yeniden evlenmesi, “Sati geleneği” Hint toplumunda ortaya çıkan temel sorunlardı.

Bu durum sosyal reform fikrinin sosyal kötülüklerden geldiğini gösterebilir. Raya Ram ve Mohan Ray Brahmo Samaj’ı kurdu. Pandit Ramabai, Arya Samaj’ı kurdu. Siwami Vivekananda, “Ramakrishna Misyonu”nu kurdu ve Annie Besant İngilizlere karşı özerk yönetim hareketini başlattı. Muhtaç insanlara sosyal refah hizmetleri vermekteydiler. Gandi sosyal reform alanında birçok iş yaptı. Böylece, batı eğitiminin etkisi ve Hristiyan Misyonerlerle Hint sosyal hizmetinde demokrasi ve hümanizm fikrine dayalı yeni bir dönem başladı. Brahma Samaj: Brahmo Samaj'ın belli başlı sosyal ülküleri kardeşlik, ahlaklılık, insanseverlik, kadınlığın yükseltilmesi, kastların kaldırılmasıdır. Bu noktalarda klasik Hinduizmin karşısındadır. 

Arya Samaj: Vedas’ın bilinen ve şaşmaz gerçeği olarak, Dayananda Sarasvati tarafından 1875’te kurulan Hinduizm’in reformcu mezhebi. Arya Samaj, putperestlik, ataların ibadetleri, hayvanın kurban edilmesi, doğum yerine liyakat, dokunulmazlık, çocuk evliliği ve tapınak tekliflerine dayalı bir kast sistemine karşıdır. Batı ve Kuzey Hindistan’da en güçlü, yerel ve ulusal düzeyde toplum tarafından seçilenler tarafından yönetilir ve Hint milliyetçiliğinin büyümesinde önemli rol oynamıştır.

Ramakrishna Mission: Ramakrishna misyonu, Ramakrishna Hareketi veya Vedanta Hareketi olarak bilinen, dünya çapında bir ruhsal hareketin çekirdeğini oluşturan Ramakrishna Hareketi veya Vedanta Hareketi olarak bilinen, dünya çapında bir ruhsal hareketin çekirdeğini oluşturan Hint dini bir organizasyondur. Misyon 1897’de Ramakrishna baş müridi Vivekananda tarafından hayırsever, gönüllü bir organizasyon olarak kurulmuştur. Misyon sağlık, afet yardımı, kırsal yönetim, kabile refah, ilköğretim ve yüksek öğretim ve kültür kapsamlı çalışmaları yürütmektedir. Annie Besant: Annie Besant, (1847-1933) tanınmış bir İngiliz Sosyalist, teosofist, kadın hakları aktivisti, yazar, İrlanda ve Hintlilerin egemenlik kazanmalarında destekçileri ve sözcüleri oldu.

Hindistan’da Mesleki Eğitimin Gelişimi: Hindistan’da sosyal hizmet son zamanlarda profesyonelleşmiştir. 1900’lü yıllarda, sosyal refah faaliyetlerinde eğitimli sosyal hizmet uzmanlarına ihtiyaç duyuldu. 1905 yılında Gopal Krişna tarafından Hint İsyanı başlatıldı. Sonra Mahatma Gandi’nin baskısıyla ve 1915 yılında Sarvadoya hareketinin yükselişiyle Hint siyasetinde yapıcı çalışmalar görülmeye başlandı. Fakat Gandi dönemi sosyal hizmet uzmanları eğitimli ve profesyonel değildi.

Bağımsızlıktan Sonra: Hindistan’ın Bağımsızlığında, tüm refah hizmetleri kaynağını anayasadan almaktadır. Kadınlar, çocuklar, gençler ve yaşlılarla ilgili çeşitli refah planları uygulanmıştır. Hükümet, refah alanında çalışan profesyonel sosyal hizmet uzmanlarının eğitimlerini ve Sanayide çalışanların refahlarını yasal yükümlülükler getirerek gerçekleştirmiştir. Bu hizmetler genel sosyal hizmetlerden ayrı tutulmaktaydı. Sosyal refah hizmetlerinin denetlenmesi amacıyla Merkezi Sosyal Refah Kurulu kurulmuştur. Yönetim Kurulu, sosyal refah faaliyetlerinin iyileştirilmesi ve geliştirilmesine yardımcı olur. Böylece, Hint sosyal hizmeti yavaş yavaş sosyal odaklı meslek olarak ortaya çıkmaktadır.