İkinci dünya savaşı sonrası ARPANET projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
WEB’in Evrimi Öğr.Gör. Aslı Yazağan.
Advertisements

MUSTAFA UYSAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
ZAFER KARAKABAK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Alican ÖZTÜRK Akdeniz Üniversitesi
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Sosyal Öğrenmenin Geliştirilmesinde Taylan ACAR Ulusal Destek Servisi.
Hayat boyu öğrenme programı
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Adnan TUTCAN Web 2.0 Nedir ? Toplulukları bir araya getiren, standart tasarım anlayışına yepyeni bir boyut kazandıran, daha dinamik özelliklere.
Web 2.0 Araçları Serkan Aslan Akdeniz Ünv. Türkçe Ö ğ rtm\ 2.Sınıf.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
Eğitimde Web 2.0 Araçları Hatice TUNCER
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI TUTKU YILMAZTÜRK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
WEB 2.0 VE EĞİTİM CEM UÇAN
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Web 2 araçları Web 2 araçları.
 Bu sunumda, “web 2.0 nedir, eğitimde nasıl kullanılabilir?” Sorularına yanıt bulacağız.  Ayrıca 5 tane web 2.0 aracını tanıtacağız.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Bilgisayar Bileşenleri
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
WEB ARAÇLARI LAMİA BÜŞRA YEŞİL.
W EB 2.0 A RAÇLARı T ANıTıMı Adnan Engin Türkçe Öğretmenliği 2.sınıf.
İNTERNET.
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
İNTERNET ADRESLERİ.
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Temel Bilgi Teknolojileri
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Sunum transkripti:

İkinci dünya savaşı sonrası ARPANET projesi İnternet ? Interconnected  set of Networks İnternet, dünya üzerindeki bilgisayarları birbirine bağlayan bir iletişim ağıdır. İkinci dünya savaşı sonrası ARPANET projesi

Web, internetin birçok parçasından birisidir. Web ? www ? www, (word wide web) Web, internetin birçok parçasından birisidir. yazılı döküman, resim, video, ses gibi birçok değişik içeriği barındırabilen bir bilgi içeriğidir. .org .edu .com .mil .net

En temel web teknolojisi Amaç sadece kullanıcıya bilgiyi sunmaktır. web tasarımcısı siteyi hazırlar ve yayımlar; kullanıcılar ise bu siteye erişip, bilgiyi sadece okuyabilirler. Pasif kullanıcı – pasif içerik Kullanıcılar okuyucu ve sadece bilgiyi alabilen konumda Kullanıcı etkileşimi yok Bilgi alışverişi yok İçerik hazırlamak teknik bilgi gerektirir

Web 2.0 ? Web 1.0 yetersizliği Web 2.0 Artan kullanıcı sayısı Yetersiz içerik Beklenti Web 2.0 O'Reilly -2004 İkinci nesil web

Web 2.0 ? Web 2.0, kullanıcılarında içerik geliştirebildiği, birbirleriyle işbirliği yapabildiği, kullanıcılar arasında bilgi ve fikir alışverişini destekleyen ikinci kuşak web platformu olarak tanımlanmaktadır (McLoughlin & Lee, 2007).

Kullanıcı hem okur hem yazar Web 2.0 Avantajlar Kullanıcı hem okur hem yazar Kullanıcılar Web Okur/Yazarı rolündedir kullanıcılar önceden hazırlanıp sunulmuş içeriği okumakla kalmayıp bu içeriğe katkıda bulunma hakkına da sahiptir. Blog gibi Facebook gibi Hiçbir teknik bilgi gerekmeksizin içerik üretebilirler Weebly gibi Youtube gibi İşbirliği içinde birçok yazar içerik oluşturabilir Ekşisözlük gibi Wikipedia gibi

Web 2.0 Avantajlar İçerik artışı Kullanıcı artışı Facebook – Günlük 350 – 400 milyon paylaşım Kullanıcı artışı Youtube – 1 milyardan fazla kullanıcı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilen kullanıcı Hızlı iletişim Kültürlerarası iletişim Küresel dil

Web 2.0 Avantajlar Hızlı erişim Anında güncelleme Ucuzluk Reklam TV de - 8 sn- 10 kez -20.000 TL Kurumsal kimlik

Web 2.0 Dezavantajlar Güvenlik Sosyal ağlar ve dolandırıcılık İstismar

Web 2.0 Dezavantajlar Bilgi kirliliği Telif hakkı Milyarlarca bilgi Kaynak? Bilgi mi yorum mu? Bu bilgi doğru mu? Kontrol edilememe ! Karmaşa Telif hakkı

Zengin Kullanıcı Deneyimi Birlikte Çalışma ve Paylaşım Web 1.0 / Web 2.0 ) BirazKritik IBM Web 2.0 nedir? Zengin Kullanıcı Deneyimi Birlikte Çalışma ve Paylaşım Web Bileşenleri

Kişi yada Şirket odaklıdır Web 1.0 / Web 2.0 ) BirazKritik IBM Web 1.0 Tek yönlüdür Pasiftir Statiktir Kapalı Kodludur Kişi yada Şirket odaklıdır Taksonomi (Sınıflandırma) Yayınlama Web 2.0 İki yönlüdür Aktiftir Dinamiktir Açık Kodludur Topluluk odaklıdır Folksonomi (Etiketleme) Katılım

Kullanıcı Evrimi – Kullanıcı 2.0 Kullanıcılarda değişim Sorgulayan, Eleştirel düşünebilen objektif karar verebilen, bilgilerini yeni durumlara uyarlayabilen yeni bilgiler üretebilen. paylaşımcı Estetik değerlere saygılı,

Kullanıcı Evrimi – Kullanıcı 2.0 Kullanıcılarda değişim Dijital kaynakları basılı kaynaklara tercih eden İnternetten bulduğu bilgilere güvenen Dijital veri formatlarına alışkın İçeriğe ekleme yapmak arzusunda (katkı –yorum) Her şeyi internet üzerinden yapmak isteğinde İletişim ve eğlence araçlarından vazgeçemeyen Ulaşmak istediğine anında ve her zaman ulaşmak isteyen •Sınırlardan hoşlanmayan

Web 2.0 araçları – Sosyal Ağlar Ortak zevkleri ve uğraşları olan kişileri bir araya getiren online iletişim ve paylaşım ortamı

Web 2.0 araçları – Sosyal Ağlar Kullanıcı Sayısı MySpace 263.043.083 Facebook 350.000.000 WindowsLive Spaces 120.000.000 Habbo 117.000.000 Friendster 90.000.000 Hi-5 80.000.000 Orkut 67.000.000 *Bilgiler güncel değildir

Web 2.0 araçları – Bloglar Web log kelimesinin kısaltılması Web üzerinden paylaşılan kişisel günlüktür. Yazar Okuyucu yorumları Etkileşim

Web 2.0 araçları – Bloglar

Web 2.0 araçları – Wiki Kullanıcıların içeriği istedikleri gibi değiştirebildiği web sitesi modeli Ortak web sitesi oluşturma Topluluk ve organizasyon İşbirlikçi araç

Web 2.0 araçları – Podcasts Taşınabilir müzik çalar iPod ve ingilizcede ‘yayın’ anlamına gelen ‘broadcast’ sözcüğünün kısaltılmasıdır Amaç online ses, video, radyo ve yayın gibi verileri otomatik olarak aygıtlara (bilgisayar, telefon vb.) aktarılmasıdır.

Web 2.0’ın Eğitim Ortamına Katkıları grup çalışması alışkanlığı etkili öğrenme üst düzey düşünme becerileri yapılandırmacı öğrenme öğrenciye uygunluk (çeşitlilik) bireysel gelişim sorumluluk alma öğrenci merkezli öğretim sosyal öğrenme aktif katılım

Web 2.0 kullanan öğrenci Web 2.0 araçlarını kullanan öğrenciler, sınıfta sadece verilen bilgiyi tüketen bireyler konumundan; bilgiyi üreten, manipüle eden, ve kaynağını sorgulayan aktif birer öğrenci grubuna dönüşmektedirler.

Web 2.0 kullanan öğrenci Aktif ve katılımcı olur. Ürün odaklı çalıştığı için gayretini somut görür. Zamandan bağımsız çalışır. Yardım alacağı kişiler açısından çeşitlilik sağlar. En güncel bilgiye erişir. (?) Bilişsel gelişimi sağlar. Güdülenme problemi daha az yaşarlar. Çapraz kontroller sağlanabilir.

Web 2.0 kullanan öğretmen farklı aktivite, programlar ve ürünler sayesinde sınıfına canlılık ve hareket katar.

Web 2.0 araçlarının en önemli avantajı öğretmenlerin ve öğrencilerin sınıfın dışına çıkarak dünya çapında bilgi paylaşımcısı haline gelebilmeleridir. Paylaşılan temel unsurlar projeler, ortamlar, fikirler ve bağlantılardır.