İkinci dünya savaşı sonrası ARPANET projesi İnternet ? Interconnected set of Networks İnternet, dünya üzerindeki bilgisayarları birbirine bağlayan bir iletişim ağıdır. İkinci dünya savaşı sonrası ARPANET projesi
Web, internetin birçok parçasından birisidir. Web ? www ? www, (word wide web) Web, internetin birçok parçasından birisidir. yazılı döküman, resim, video, ses gibi birçok değişik içeriği barındırabilen bir bilgi içeriğidir. .org .edu .com .mil .net
En temel web teknolojisi Amaç sadece kullanıcıya bilgiyi sunmaktır. web tasarımcısı siteyi hazırlar ve yayımlar; kullanıcılar ise bu siteye erişip, bilgiyi sadece okuyabilirler. Pasif kullanıcı – pasif içerik Kullanıcılar okuyucu ve sadece bilgiyi alabilen konumda Kullanıcı etkileşimi yok Bilgi alışverişi yok İçerik hazırlamak teknik bilgi gerektirir
Web 2.0 ? Web 1.0 yetersizliği Web 2.0 Artan kullanıcı sayısı Yetersiz içerik Beklenti Web 2.0 O'Reilly -2004 İkinci nesil web
Web 2.0 ? Web 2.0, kullanıcılarında içerik geliştirebildiği, birbirleriyle işbirliği yapabildiği, kullanıcılar arasında bilgi ve fikir alışverişini destekleyen ikinci kuşak web platformu olarak tanımlanmaktadır (McLoughlin & Lee, 2007).
Kullanıcı hem okur hem yazar Web 2.0 Avantajlar Kullanıcı hem okur hem yazar Kullanıcılar Web Okur/Yazarı rolündedir kullanıcılar önceden hazırlanıp sunulmuş içeriği okumakla kalmayıp bu içeriğe katkıda bulunma hakkına da sahiptir. Blog gibi Facebook gibi Hiçbir teknik bilgi gerekmeksizin içerik üretebilirler Weebly gibi Youtube gibi İşbirliği içinde birçok yazar içerik oluşturabilir Ekşisözlük gibi Wikipedia gibi
Web 2.0 Avantajlar İçerik artışı Kullanıcı artışı Facebook – Günlük 350 – 400 milyon paylaşım Kullanıcı artışı Youtube – 1 milyardan fazla kullanıcı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilen kullanıcı Hızlı iletişim Kültürlerarası iletişim Küresel dil
Web 2.0 Avantajlar Hızlı erişim Anında güncelleme Ucuzluk Reklam TV de - 8 sn- 10 kez -20.000 TL Kurumsal kimlik
Web 2.0 Dezavantajlar Güvenlik Sosyal ağlar ve dolandırıcılık İstismar
Web 2.0 Dezavantajlar Bilgi kirliliği Telif hakkı Milyarlarca bilgi Kaynak? Bilgi mi yorum mu? Bu bilgi doğru mu? Kontrol edilememe ! Karmaşa Telif hakkı
Zengin Kullanıcı Deneyimi Birlikte Çalışma ve Paylaşım Web 1.0 / Web 2.0 ) BirazKritik IBM Web 2.0 nedir? Zengin Kullanıcı Deneyimi Birlikte Çalışma ve Paylaşım Web Bileşenleri
Kişi yada Şirket odaklıdır Web 1.0 / Web 2.0 ) BirazKritik IBM Web 1.0 Tek yönlüdür Pasiftir Statiktir Kapalı Kodludur Kişi yada Şirket odaklıdır Taksonomi (Sınıflandırma) Yayınlama Web 2.0 İki yönlüdür Aktiftir Dinamiktir Açık Kodludur Topluluk odaklıdır Folksonomi (Etiketleme) Katılım
Kullanıcı Evrimi – Kullanıcı 2.0 Kullanıcılarda değişim Sorgulayan, Eleştirel düşünebilen objektif karar verebilen, bilgilerini yeni durumlara uyarlayabilen yeni bilgiler üretebilen. paylaşımcı Estetik değerlere saygılı,
Kullanıcı Evrimi – Kullanıcı 2.0 Kullanıcılarda değişim Dijital kaynakları basılı kaynaklara tercih eden İnternetten bulduğu bilgilere güvenen Dijital veri formatlarına alışkın İçeriğe ekleme yapmak arzusunda (katkı –yorum) Her şeyi internet üzerinden yapmak isteğinde İletişim ve eğlence araçlarından vazgeçemeyen Ulaşmak istediğine anında ve her zaman ulaşmak isteyen •Sınırlardan hoşlanmayan
Web 2.0 araçları – Sosyal Ağlar Ortak zevkleri ve uğraşları olan kişileri bir araya getiren online iletişim ve paylaşım ortamı
Web 2.0 araçları – Sosyal Ağlar Kullanıcı Sayısı MySpace 263.043.083 Facebook 350.000.000 WindowsLive Spaces 120.000.000 Habbo 117.000.000 Friendster 90.000.000 Hi-5 80.000.000 Orkut 67.000.000 *Bilgiler güncel değildir
Web 2.0 araçları – Bloglar Web log kelimesinin kısaltılması Web üzerinden paylaşılan kişisel günlüktür. Yazar Okuyucu yorumları Etkileşim
Web 2.0 araçları – Bloglar
Web 2.0 araçları – Wiki Kullanıcıların içeriği istedikleri gibi değiştirebildiği web sitesi modeli Ortak web sitesi oluşturma Topluluk ve organizasyon İşbirlikçi araç
Web 2.0 araçları – Podcasts Taşınabilir müzik çalar iPod ve ingilizcede ‘yayın’ anlamına gelen ‘broadcast’ sözcüğünün kısaltılmasıdır Amaç online ses, video, radyo ve yayın gibi verileri otomatik olarak aygıtlara (bilgisayar, telefon vb.) aktarılmasıdır.
Web 2.0’ın Eğitim Ortamına Katkıları grup çalışması alışkanlığı etkili öğrenme üst düzey düşünme becerileri yapılandırmacı öğrenme öğrenciye uygunluk (çeşitlilik) bireysel gelişim sorumluluk alma öğrenci merkezli öğretim sosyal öğrenme aktif katılım
Web 2.0 kullanan öğrenci Web 2.0 araçlarını kullanan öğrenciler, sınıfta sadece verilen bilgiyi tüketen bireyler konumundan; bilgiyi üreten, manipüle eden, ve kaynağını sorgulayan aktif birer öğrenci grubuna dönüşmektedirler.
Web 2.0 kullanan öğrenci Aktif ve katılımcı olur. Ürün odaklı çalıştığı için gayretini somut görür. Zamandan bağımsız çalışır. Yardım alacağı kişiler açısından çeşitlilik sağlar. En güncel bilgiye erişir. (?) Bilişsel gelişimi sağlar. Güdülenme problemi daha az yaşarlar. Çapraz kontroller sağlanabilir.
Web 2.0 kullanan öğretmen farklı aktivite, programlar ve ürünler sayesinde sınıfına canlılık ve hareket katar.
Web 2.0 araçlarının en önemli avantajı öğretmenlerin ve öğrencilerin sınıfın dışına çıkarak dünya çapında bilgi paylaşımcısı haline gelebilmeleridir. Paylaşılan temel unsurlar projeler, ortamlar, fikirler ve bağlantılardır.