BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
Advertisements

Öğretmen Yeterlikleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Yürütmekte olduğumuz proje Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığı- Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi Başkanlığı Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
=>SES BİLGİSİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖĞRENCİ Küreselleşme Üretim ve rekabet Programlar Bilgi Toplumu
Öğretmen Yeterlikleri
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
ÖĞRETMENLİK 1-) MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
AYDIN ÇOCUK MAHKEMESİ İSMAİL ÇEKİN PEDAGOG
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
8383 / MEB Mobil Bilgi Servisi
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
Otizmde öğretim içeriklerinin oluşturulması ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1

Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme becerileri tartışılmıştır. 2

“Öğretmenler, sonsuzluğu etkilerler; Bu etkilerinin nerede son bulacağını da asla bilemezler.” Henry Ward 3

Öğretme Görevi Mesleki / Konu Alanı Uzmanlık Görevi Öğrenci Danışmanlık Görevi İdare ve Yönetim Görevi ÖĞRETMENİN GÖREVLERİ NELERDİR? 4

Öğretmen Olun, Anlatıcı Değil 5

BİR ÖĞRETMENİN SAHİP OLMASI GEREKEN ÜÇ YETERLİLİK Parçası (İçinde) Olma Öğrenci Merkezli Olma Hakim Olma 6

BİR ÖĞRETMENİN OKUL ve ÇEVREDEKİ ROLÜ NEDİR? Okul Sisteminde Bulunma Okul Çevresinde Olma 7

ÖĞRETMEN MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİ Altı ana yeterlik şöyle özetlenebilir (MEB, 2006): Kişisel ve Mesleki Değerler - Mesleki Gelişim Öğrenciyi Tanıma Öğretme ve Öğrenme Süreci Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme ve Değerlendirme Okul, Aile ve Toplum İlişkileri Program ve İçerik Bilgisi 8